PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-03-19-352 NN 19/2001

• 2. Pri obavljanju poslova posredovanja pri zapošljavanju ovlašteni posrednik dužan je pridržavati se odredaba članka 2., 4., 5., 8., 9. i 10. Pravilnika o opsegu, uvjetima i načinu obavljanja poslova posredovanja pri zapošljavanju kad te poslove obavljaju pravni subjekti izvan Zavoda za zapošljavanje (»Narodne novine«, br. 11/95)«.


Stranica NN 19/2001

• Iz obrazloženja navedenog rješenja razvidno je utvrđenje nadležnog tijela da podnositelj ustavne tužbe udovoljava uvjetima iz članka 2. stavka 2. tada važećeg Zakona o zapošljavanju (»Narodne novine«, broj 55/90 – pročišćeni tekst, 19/91, 26/93, 117/93, 29/94, 76/94 i 95/94), kao i uvjetima iz članka 2. navedenog Pravilnika /95, a što je utvrđeno u provedenom postupku, koji je prethodio donošenju tog rješenja.


Stranica NN 19/2001

• U vrijeme davanja suglasnosti za rad podnositelju ustavne tužbe, člankom 2. stavkom 2. Zakona o zapošljavanju bilo je propisano:


Stranica NN 19/2001

• »Iznimno, poslove posredovanja pri zapošljavanju, pod uvjetom da pribave odobrenje od Ministarstva rada i socijalne skrbi, mogu obavljati: 1. pravne osobe koje organizirano i trajno studentima i učenicima srednjih škola pružaju usluge smještaja i prehrane, u zapošljavanju učenika i studenata na privremenim i povremenim poslovima, i 2. fizičke osobe u zapošljavanju osoba koje sudjeluju u koncertnim, artističkim, scenskim, filmskim, kazališnim i glazbenim predstavama, te športskim priredbama«.


Internet NN 19/2001
• Taj Zakon je prestao važiti na dan stupanja na snagu novog Zakona o zapošljavanju, dana 25. srpnja 1996. godine.

Propis NN 19/2001
• »Posrednici iz članka 2. stavka 2. točke 1. Zakona o zapošljavanju mogu obavljati poslove posredovanja pri zapošljavanju studenata i učenika, na privremenim i povremenim poslovima ako postoji trajna potreba posredovanja za: redovne studente i učenike, – studente koji su zadržali status redovnog studenta sukladno odredbama statuta (više škole ili fakulteta), – studenta koji se za vrijeme trajanja školske godine vratio s novačenja, odnosno osobe koja još nije upućena na novačenje, pa će status studenta steći tek početkom nove školske godine«.

Propis NN 19/2001 • 6. Prijelaznim i završnim odredbama novog (važećeg) Zakona o zapošljavanju uređena je primjena dotada važećih podzakonskih akata u razdoblju do donošenja novih. Sukladno tome, člankom 85. stavkom 2. važećeg Zakona o zapošljavanju propisano je:
Propis NN 19/2001 • »Do donošenja propisa iz članka 4. stavka 3. ovoga Zakona primjenjuje se Pravilnik o opsegu, uvjetima i načinu obavljanja poslova posredovanja pri zapošljavanju kada te poslove obavljaju pravni subjekti izvan Zavoda za zapošljavanje (»Narodne novine«, br. 11/95.)«.
Propis NN 19/2001 • »1) Poslove u svezi sa zapošljavanjem u zemlji i inozemstvu obavlja Hrvatski zavod za zapošljavanje (u daljnjem tekstu: Zavod) u skladu s ovim Zakonom i drugim propisima.
Propis NN 19/2001 • 2) Iznimno, poslove posredovanja pri zapošljavanju u zemlji mogu obavljati druge pravne i fizičke osobe ako ispunjavaju uvjete utvrđene posebnim propisom i dobiju suglasnost ministarstva nadležnog za rad.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 19/2001 • 3) Ministar nadležan za rad propisat će koje pravne i fizičke osobe mogu obavljati poslove iz stavka 2. ovoga članka, za koja zanimanja mogu posredovati te opseg, uvjete i način obavljanja poslova posredovanja pri zapošljavanju«.
Propis NN 19/2001 • Na temelju navedenih zakonskih odredbi, ministar rada i socijalne skrbi donio je novi Pravilnik o opsegu, uvjetima i načinu obavljanja poslova posredovanja pri zapošljavanju kada te poslove obavljaju pravni subjekti izvan Zavoda za zapošljavanje (»Narodne novine«, broj 82/96), koji je stupio na snagu 12. listopada 1996. godine.
Propis NN 19/2001 • U članku 1. tog Pravilnika propisano je da se njime utvrđuju opseg, uvjeti i način obavljanja poslova posredovanja pri zapošljavanju kada te poslove obavljaju pravne i fizičke osobe iz članka 4. Zakona o zapošljavanju (tzv. posrednici).
Propis NN 19/2001 • Stupanjem na snagu tog Pravilnika prestao je važiti već navedeni Pravilnik istoga naziva iz 1995. godine (Pravilnik/95).
Propis NN 19/2001 • 7. Iz svih prethodnih navoda proizlazi da je podnositelj ustavne tužbe za poslovanje u 1996. godini imao urednu i na zakonu utemeljenu suglasnost za obavljanje poslova posredovanja u zapošljavanju studenata i učenika. Kao ovlašteni posrednik na tim poslovima, podnositelj nije bio u obvezi za tu godinu plaćati porez na dohodak prema odredbama tada važećeg Zakona o porezu na dohodak, već se na njega trebala primijeniti odredba toga Zakona o oslobođenju od porezne obveze.
Propis NN 19/2001 • Naime, prema odredbi članka 8. stavka 1. točke 5. tada važećeg Zakona o porezu na dohodak, porez na dohodak ne plaća se na primanja studenata i đaka na redovnom školovanju za rad preko studentskih i đačkih udruga.
Propis NN 19/2001 • Navedeni Zakon prestao je važiti danom početka primjene novog Zakona o porezu na dohodak (»Narodne novine«, broj 127/00), koji se primjenjuje od 1. siječnja 2001. godine.
Propis NN 19/2001 • 8. Zbog toga što u navedenom upravnom postupku u odnosu na podnositelja ustavne tužbe nisu primijenjene odredbe mjerodavnih propisa glede njegova ovlaštenja za rad te utvrđivanja porezne obveze, odnosno oslobođenja od te obveze, podnositelj je bio u nejednakom pravnom položaju pred zakonom, što je u suprotnosti s ustavnim jamstvom iz članka 14. stavka 2. Ustava.
Propis NN 19/2001 • Odbivši tužbu u upravnom sporu na temelju utvrđenja da pobijanim rješenjem drugostupanjskog upravnog tijela nije povrijeđen zakon na štetu tužitelja, Upravni sud nije postupio sukladno ustavnoj obvezi iz članka 19. stavka 2. Ustava, te je time istodobno povrijedio i ustavno pravo podnositelja ustavne tužbe na pravično suđenje, zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava, kao i ustavno jamstvo na učinkovitu i zakonitu pravnu zaštitu, zajamčenu člankom 10. stavkom 1. Ustava.
Propis NN 19/2001 • 9. U ustavnosudskom postupku je, nadalje, utvrđeno da u konkretnom slučaju nisu mogle biti povrijeđene odredbe iz članka 3. i 118. stavka 3. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 1/09, Broj 66/09, Broj 104/01, Broj 108/03, Broj 143/98, Broj 5/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled