PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-03-19-352 NN 19/2001

• Člankom 3. Ustava utvrđene su najviše vrednote ustavnopravnog poretka Republike, koje služe kao temelj za tumačenje Ustava, dok je odredbom članka 118. stavka 3. utvrđena obveza sudova da sude na temelju Ustava i zakona. Te odredbe ne sadrže temeljna prava i slobode čovjeka i građanina (ustavna prava), pa stoga te odredbe niti ne mogu biti predmetom ustavnosudske zaštite putem ustavne tužbe.


Stranica NN 19/2001

• 10. Iz navedenih je razloga, sukladno člancima 69. i 72. Ustavnog zakona, odlučeno kao u izreci.


Stranica NN 19/2001

• Uslijed donošenja odluke kao u izreci, nije bilo osnove za odlučivanje o prijedlogu podnositelja ustavne tužbe za odgodu ovrhe pobijanih akata u smislu odredbe članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, kojom je određeno da Ustavni sud može na prijedlog podnositelja ustavne tužbe odgoditi ovrhu do donošenja odluke, ako bi ovrha prouzročila podnositelju tužbe štetu koja bi se teško mogla popraviti, a odgoda nije suprotna javnom interesu niti bi se odgodom nanijela nekom veća šteta.


Stranica NN 19/2001

• Ustavni sud Republike Hrvatske, u Vijeću petorice za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu: sudac Jasna Omejec, kao predsjednik Vijeća, te suci Marijan Hranjski, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić i Vice Vukojević, kao članovi Vijeća, odlučujući o ustavnoj tužbi Tvrtke »M G H« Z., koju zastupa M. B., odvjetnik iz Z., na sjednici Vijeća održanoj dana 21. veljače 2001. godine, jednoglasno je donio


Internet NN 19/2001
• – presuda Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-5510/1998-4 od 19. srpnja 2000. godine,

Propis NN 19/2001
• – rješenjem Ministarstva financija Republike Hrvatske, Carinske uprave, Središnjeg ureda, klasa: UP/II-413-06/98-01/299, urbroj: 513-02-02/27-98-2 od 12. svibnja 1998. godine i

Propis NN 19/2001 • – rješenje Ministarstva financija Republike Hrvatske, Carinarnice Z., klasa: 413-06/98-01/1066 MRS/FJ, urbroj: 383-02-41-16-98-2 od 26. veljače 1998. godine.
Propis NN 19/2001 • II. Predmet se vraća prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.
Propis NN 19/2001 • 1. Tvrtka »M G H« Z., zastupljena od M. B., odvjetnika iz Z., podnijela je ustavnu tužbu u vezi s presudom Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-5510/1998-4 od 19. srpnja 2000. godine, kojom je odbijena žalba podnositeljice izjavljena protiv rješenja Ministarstva financija Republike Hrvatske, Carinske uprave, Središnjeg ureda, klasa: UP/II-413-06/98-01/299, urbroj: 513-02-02/27-98-2 od 12. svibnja 1998. godine.
Propis NN 19/2001 • Navedenim rješenjem odbijena je žalba podnositeljice i potvrđeno rješenje Ministarstva financija Republike Hrvatske, Carinarnice Z., klasa: 413-06/98-01/1066 MRS/FJ, urbroj: 383-02-41-16-98-2 od 26. veljače 1998. godine, a kojim je odbijen kao neosnovan zahtjev podnositeljice za izmjenu podataka u ICD broj: 5420 od 9. svibnja 1997. godine CI J.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 19/2001 • 2. Podnositeljica smatra da je, prilikom odlučivanja o njenom zahtjevu za izmjenu podataka i smanjenje carinske pristojbe, Ministarstvo financija Republike Hrvatske, Carinska uprava osporenim rješenjima pogrešno protumačila i primijenila Carinski zakon (»Narodne novine«, broj 53a/91, 64/91, 33/92, 26/93, 106/93, 92/94 i 60/98), kao mjerodavni materijalni propis u konkretnom slučaju.
Propis NN 19/2001 • Naime, podnositeljica je kod Carinarnice Z. pokrenula postupak za izmjenu podataka u izvoznoj carinskoj deklaraciji broj: 5420 od 9. svibnja 1997. godine CI J., jer je u fakturama koje je priložila uz deklaraciju pogrešno navela cijenu robe. U navedenoj fakturi, podnositeljica je naznačila i iznos ukupnog materijala, a koji iznos se nije smio naznačiti u toj fakturi, obzirom da se radi o materijalu koji nije vlasništvo podnositeljice, već je kao repromaterijal uvezen radi dorade za stvarnog vlasnika, pozivom na odredbu članka 56. stavka 1. Carinskog zakona.
Propis NN 19/2001 • Do opisane greške, u iznosu od 1.510,88 USD, došlo je propustom djelatnika podnositeljice.
Propis NN 19/2001 • Kako se u konkretnom slučaju radilo o izvozu oplemenjene robe koja je uvezena temeljem naznačene odredbe članka 56. stavka 1. Carinskog zakona, to u fakturalnu vrijednost, koja predstavlja i carinsku osnovicu, ne ulazi vrijednost uvezene robe. U konkretnom slučaju fakturalna vrijednost robe, odnosno carinska osnovica navedena u popratnoj izvoznoj carinskoj deklaraciji, mora biti umanjena za vrijednost takve uvezene robe (repromaterijala).
Propis NN 19/2001 • Radi ovakve očite greške, podnositeljica je podnijela zahtjev za izmjenu podataka u Izvoznoj carinskoj deklaraciji broj: 5420 od 9. svibnja 1997. godine, Carinarnici Z., pozivom na odredbu članka 250. Carinskog zakona, međutim, isti je odbijen uz obrazloženje da utvrđene činjenice nisu temelj za primjenu naznačene zakonske odredbe.
Propis NN 19/2001 • Slijedom navedenog, podnositeljica smatra da su povrijeđena prava propisana odredbama članka 19. i članka 49. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 19/2001 • Odredbom članka 56. stavka 1. Carinskog zakona propisano je da se na uvoz sirovina, reprodukcijskog i drugog materijala koji su sastavni dio izvoznog proizvoda ne naplaćuje carina ako je uvezena roba u cjelini upotrijebljena u proizvodnji robe ili usluga za izvoz i izvezena najkasnije u roku od jedne godine od dana prelaska robe preko carinske crte.
Propis NN 19/2001 • Nadalje, odredbom članka 249. stavka 1. točke 1. istog Zakona propisano je da ako se na osnovi podataka iz deklaracije, o kojima ovisi obračun carine, i iz isprava što su podnesene uz deklaraciju utvrdi da obračun carine ne odgovara stvarnom stanju robe ili ako carina bude plaćena u manjoj ili većoj svoti, ili ako je carina plaćena više puta, carinarnica mora u roku od godine dana od dana podnošenja deklaracije naknadno obračunati carinu i donijeti rješenje o naplati ili vraćanju carine koja nije bila obračunata ili je obračunata u manjoj ili većoj svoti od propisane.
Propis NN 19/2001 • Odredbom članka 250. stavka 1. propisano je da ako se usporedbom podataka iz deklaracije i podataka iz isprava podnesenih uz deklaraciju, od kojih ne ovisi obračun carine, osim u slučajevima iz članka 290. tog Zakona, utvrdi da podaci iz deklaracije ne odgovaraju podacima iz priloženih isprava ili stvarnom stanju robe, carinarnica mora na zahtjev podnositelja deklaracije, koji ga podnose u roku od jedne godine nakon podnošenja deklaracije, rješenjem izmijeniti podatke radi njihova usklađivanja s podacima iz priloženih isprava ili sa stvarnim stanjem robe.
Propis NN 19/2001 • Također, odredbom članka 252. stavka 1. Carinskog zakona propisano je da izuzetno od odredbe članka 250. stavka 1. ovog Zakona, ako je do plaćanja carine u manjoj ili većoj svoti došlo stoga što podnositelj deklaracije na njoj nije prijavio točne podatke o kojima ovisi obračun carine, carinarnica mora u roku dvije godine od dana donošenja deklaracije donijeti rješenje o naplati ili povratu carine.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 28/99, Broj 53/08, Broj 26/08, Broj 141/08, Broj 82/94, Broj 64/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled