PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-06-57-1275 NN 57/2000

• 3. Dana 7. rujna 1999. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja poslala je poduzetniku INA dopis kojim zahtijeva očitovanje glede naprijed iznijetih tvrdnji poduzetnika MARIMPEX.


Propis NN 57/2000

• 4. Dana 22. rujna 1999. poduzetnik MARIMPEX dostavio je Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja Ugovor o prodaji robe, broj 004-18/98., kojega je 31. prosinca 1998. sklopio s poduzetnikom INA. Predmet citiranog ugovora je kupoprodaja motornih benzina, diesel goriva, lož ulja ekstra lakog, ulja i maziva, masti, bitumena i ostalih naftnih derivata te druge robe, prema godišnjoj specifikaciji u kojoj je utvrđena vrsta robe, oznaka kvalitete, količina i dinamika preuzimanja po kvartalima i dr. (članak 2. Ugovora).


Propis NN 57/2000

• U članku 9. stavak 1. citiranog Ugovora sadržani su iznosi rabata za naprijed rečene proizvode i to u visini od 0,25 kn/litra. Odredbom stavka 5. članka 9. utvrđeno je da u slučaju bitno promijenjenih okolnosti poslovanja, uslijed mjera državnih organa, poduzetnik INA može izmijeniti uvjete prodaje.


Propis NN 57/2000

• 5. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja izradila je ekonomsku analizu (28. rujna 1999.) kojom je utvrđeno da je poduzetnik INA smanjio rabate za kupnju naftnih derivata poduzetnicima koji od poduzetnika INA kupuju na veliko, u prosjeku za 40%.


Propis NN 57/2000
• 6. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja zaprimila je očitovanje poduzetnika INA 29. rujna 1999., kojim INA tvrdi, citat: »Kako INA za potrebe hrvatskog tržišta osigurava 2/3 nafte iz uvoza, njeno je poslovanje direktno izloženo promjenama na svjetsko

Propis NN 57/2000
• Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja u daljnjem tijeku postupka zahtijevala je očitovanje obiju stranaka glede činjenice je li smanjenje rabata izvršeno selektivno, tj. samo u slučaju poduzetnika MARIMPEX, ili je to učinjeno i u slučaju ostalih kupaca na veliko poduzetnika INA-e.

Propis NN 57/2000 • 8. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja provjerila je kontrolni uzorak koji se sastojao od ugovora koje je poduzetnik INA sklopio sa sljedećim poduzetnicima:
Propis NN 57/2000 • Nadalje, poduzetnik INA dostavio je Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja tabelarno iskazan pregled količinskog i financijskog prometa za 1998. i za razdoblje do 11. mjeseca 1999. godine za rečenih 5 tvrtki. Iz istog dokumenta je vidljivo da su rabati ostvareni u iznosima u rasponu od gotovo 2 milijuna kuna (primjer MARIMPEX - 1998. godina) do cca 385.000,00 kuna (primjer TRGO MOZAIK OPREMA, Samobor - 1999. godina).
Propis NN 57/2000 • 9. Savjet za zaštitu tržišnog natjecanja na 34. je sjednici odredio da se u ispitnom postupku koji vodi Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja utvrde i poslovni odnosi poduzetnika INA s poduzetnicima Ina-Cropetrol d.d. Rijeka i INA-Osijekpetrol d.d. Osijek, te da se utvrdi jesu li i tim poduzetnicima smanjeni rabati za kupnju naftnih derivata, s obzirom da su ti poduzetnici iskazani u godišnjem financijskom izvješću poduzetnika INA kao trgovačka društva u kojima poduzetnik INA posjeduje 50% dionica (INA-Cropetrol d.d., Rijeka), odnosno 76% dionica (INA-Osijekpetrol d.d., Osijek).
Propis NN 57/2000 • 10. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja dopisom od 27. siječnja 2000., pod klasa: UP/I 030-02/99-01/98, urbroj: 580-02-2000-12, zatražila je od poduzetnika INA očitovanje glede visine rabata koji su odobreni tvrtkama OSIJEKPETROL i CROPETROL, te posebno izjavu glede činjenice jesu li i tim poduzetnicima smanjeni rabati za kupnju naftnih derivata. Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja istim dopisom zahtijevala je od poduzetnika INA i dostavu citiranih ugovora.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 57/2000 • 11. Poduzetnik INA d.d. 14. veljače 2000., pod brojem: 217/2000-ju/mk, dostavio je Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja traženo očitovanje na upit citiran pod točkom 9.
Propis NN 57/2000 • U očitovanju poduzetnik INA d.d. navodi, citat: »Budući da je INA većinski vlasnik INA-Osijekpetrola (tada 65%) na zahtjev direktora INA-Osijekpetrola razmatrana je mogućnost povećanja rabata INA-Osijekpetrolu. Na Kolegiju izvršnog direktora, održanom 15. 07. 1999. god., donesena je Odluka da se INA-Osijekpetrolu, do uspostavljanja tržišnih cijena odobravaju rabati po 0,20 kn/lit. za motorne benzine i dizelska goriva, odnosno 0,168 kn/lit. za loživo ulje ekstra lako.« kraj citata.
Propis NN 57/2000 • 12. Temeljem ekonomske i pravne analize koje su izvršene obradom naprijed navedenih podataka (točke 1-11), naročito uzevši u obzir činjenice pod točkom 12., Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja utvrdila je da je poduzetnik INA smanjio rabate za kupnju nafte i naftnih derivata svim poduzetnicima koji od njega kupuju na veliko u visini od 40%, dok to nije učinio u slučaju poduzetnika INA-Osijekpetrol d.d. Poduzetnik INA odobravao je poduzetniku INA-Osijekpetrol d.d. rabate za kupnju nafte i naftnih derivata u iznosu od 0,20 kn/litra za motorne benzine i dizelska goriva, odnosno u iznosu od 0,16 kn/litra za loživo ulje ekstra lako. Na ovaj način iskazano je 100%-tno povećanje rabata, odnosno 60% povećanje rabata odobreno poduzetniku INA-Osijekpetrol d.d.
Propis NN 57/2000 • Na ovaj način, poduzetnik INA počinio je povredu odredbe članka 20. točke 3. ZZTN, te je utvrđena zlouporaba monopolističkog položaja poduzetnika INA-e, koji je primjenom različitih uvjeta za istu ili odgovarajuću vrstu poslova s različitim poduzetnicima doveo podnositelja zahtjeva, poduzetnika MARIMPEX kao i ostale poduzetnike na tržištu ili dijelu tržišta, u nepovoljan natjecateljski položaj u odnosu na poduzetnika INA-Osjekpetrol, društvo koncerna INA.
Propis NN 57/2000 • 13. U postupku utvrđivanja narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja, koji je provela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja utvrđeno je monopolističko djelovanje, odnosno zlouporaba monopolističkog položaja na tržištu, sukladno odredbi članka 13. ZZTN, od strane poduzetnika INA. Odredbom članka 14. ZZTN zabranjena je zlouporaba monopolističkog položaja na tržištu. Smatra se da poduzetnik ima monopolistički položaj na tržištu ako na tržištu nema takmaca za robu koju kupuje ili prodaje i usluge koje obavlja. Tijekom postupka Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja utvrdila je da poduzetnik INA u djelatnosti trgovine nafte i naftnih derivata ima tržišni udjel veći od 90%, te na taj način kontrolira uvoz i prodaju nafte i naftnih derivata.
Propis NN 57/2000 • Radi navedenoga pod točkama 1. do 13. ovoga obrazloženja, valjalo je riješiti kao u izrijeku.
Propis NN 57/2000 • Ovo rješenje, sukladno članku 37.a stavak 1. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja, bit će objavljeno u »Narodnim novinama«.
Propis NN 57/2000 • Protiv ovog rješenja žalba nije dopuštena, ali nezadovoljna stranka može pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom Republike Hrvatske u roku od trideset (30) dana od dostave ovog rješenja.
Propis NN 57/2000 • Na temelju članka 35. Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja (»Narodne novine«, broj 48/95, 52/97 i 89/98; dalje: ZZTN), u upravnoj stvari utvrđivanja narušavanja slobodnog tržišnog natjecanja, po zahtjevu poduzetnika FINTRADE d.o.o. Split, Hrvojeva 12/II, zastupanog po dr. Davoru Sliškoviću, članu Uprave, protiv poduzetnika HRVATSKE TELEKOMUNIKACIJE d.d. Zagreb, Jurišićeva 13, zastupanog po Ivici Mudriniću, predsjedniku Uprave, temeljem odluke Savjeta za zaštitu tržišnog natjecanja, donesene na 34. sjednici, održanoj 25. siječnja 2000., sukladno članku 30. stavak 2. točka 2. i stavak 3. ZZTN, ravnateljica Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja donosi
Propis NN 57/2000 • 1. Utvrđuje se zlouporaba monopolističkog položaja poduzetnika HRVATSKE TELEKOMUNIKACIJE d.d., Zagreb, do koje je došlo namjernim izravnim utvrđivanjem vrlo visokih cijena koštanja usluge telekomunikacijskih vodova (zakupa i pretplate) s ciljem zadržavanja monopolističkog položaja.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 65/08, Broj 36/91, Broj 1/97, Broj 154/02, Broj 62/00, Broj 75/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled