PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 52/2004 • 4. U upravnom postupku podnositelju je priznato pravo na starosnu mirovinu te mu je u mirovinski staž uračunato vrijeme provedeno u osiguranju u Republici Makedoniji, kao i vrijeme provedeno u svojstvu vojnog osiguranika kao aktivne vojne osobe na službi u bivšoj JNA, uz staž osiguranja s povećanim trajanjem u određenim razdobljima, te razdoblje u kojem je bio osiguran po osnovi radnog odnosa kod Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske, Mirovinska osnovica podnositelju je utvrđena na temelju plaća ostvarenih u razdoblju od 1986. do 1997. godine, kao najpovoljnijem obračunskom razdoblju, preračunatim prema razini plaća iz 1997. godine.
NN 52/2004 • U upravnom sporu odbijena je tužba podnositelja uz obrazloženje Upravnog suda da je upravno tijelo pravilno postupilo odbivši žalbu podnositelja. Upravni sud je ocijenio da su, pri izračunu mirovinske osnovice, tijela uprave pravilno primijenila odredbe članka 35. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju (»Narodne novine«, broj 26/83, 5/86, 42/87, 34/89, 57/89, 40/90, 9/91, 26/93, 96/93 i 44/94), odredbe članka 24.a–24.h Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja i odredbe članka 14.–20. Statuta Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske (»Narodne novine«, broj 31/83, 47/83, 53/85, 14/86, 23/86, 52/86, 32/89, 48/89, 57/89, 58/90, 21/92 i 116/93).
NN 52/2004 • 5. Analizom navoda iz ustavne tužbe i osporenih odluka, Ustavni sud Republike Hrvatske je utvrdio da su upravni postupak i upravni spor provedeni u skladu s odgovarajućim odredbama Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91 i odluka Ustavnog suda Republike Hrvatske broj: U-I-248/1994 u »Narodnim novinama«, broj 103/96) i Zakona o upravnim sporovima (»Narodne novine«, broj 53/91, 91/92 i 112/99), da je primijenjeno odgovarajuće materijalno pravo, te da podnositelju nisu povrijeđena ustavna prava.
NN 52/2004 • Prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja za kategoriju vojnih osiguranika ustanovljena su posebnim Zakonom o mirovinskom i invalidskom osiguranju vojnih osiguranika. Kako u vrijeme dok je bio djelatna vojna osoba podnositelj nije bio osiguranik prema odredbama Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja to se odredbe Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju i Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja o utvrđivanju mirovinske osnovice mogu primijeniti samo u vrijeme u kojem je podnositelj bio osiguranik u svojstvu radnika kod Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske.
NN 52/2004 • Razlozi glede nepostojanja reciprociteta između Fonda za socijalno osiguranje vojnih osiguranika iz SRJ i RFMIORH u trenutku utvrđivanja visine osnovice detaljno su obrazloženi u osporenim upravnim aktima. Naime, RFMIORH je zatražio podatke od Fonda SRJ, ali nije dobio odgovor. U drugostupanjskom upravnom rješenju navedeno je da se zahtjevu podnositelja ne može udovoljiti, ali da će se o eventualnom povoljnijem izračunu mirovinske osnovice moći odlučiti kada se uspostavi službena komunikacija između Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje i Fonda za socijalno osiguranje vojnih osiguranika iz SRJ.
NN 52/2004 • Osporena presuda i rješenja tijela uprave donijeti su pravilnom primjenom zakonskih odredbi kojima su uređeni odnosi iz mirovinskog i invalidskog osiguranja. Zakonom o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja propisano je da se osiguranicima čija su prava regulirana odredbama ovog Zakona (članci 18.–20.) u staž osiguranja računa i vrijeme za koje su bili osigurani u mirovinskom i invalidskom osiguranju u svojstvu vojnog osiguranika, te je tako podnositelju pravilno vrijeme provedeno u službi u bivšoj JNA uračunato u ukupan mirovinski staž na temelju kojeg je ostvario pravo na prijevremenu starosnu mirovinu. Međutim, navedenim zakonima koji se odnose na mirovinsko i invalidsko osiguranje radnika nije predviđena mogućnost da bi se i plaće ostvarene u razdoblju službe u bivšoj JNA mogle uzeti u obzir za izračun mirovinske osnovice.
NN 52/2004 • U upravnom postupku je nespornim utvrđeno da je podnositelju utvrđeno, od strane makedonskog nositelja socijalnog osiguranja, vrijeme osiguranja od 6. rujna 1960. godine do 31. kolovoza 1961. godine odnosno vrijeme u trajanju od 11. mjeseci i 25 dana. S obzirom da je taj staž kraći od 12 mjeseci, na temelju članka 22. Ugovora između Republike Hrvatske i Republike Makedonije o socijalnom osiguranju on pada na teret Republike Hrvatske, što je, pravilno, u upravnom postupku i utvrđeno.
NN 52/2004 • 6. Opće načelo jednakosti, zajamčeno člankom 14. Ustava, koje podnositelj navodi u ustavnoj tužbi, jamči svakomu sva prava i slobode bez ikakve diskriminacije na bilo kojoj osnovi, dakle, pruža jamstvo svima da su pred zakonom jednaki i da su svi ovlašteni, bez diskriminacije na jednaku pravnu zaštitu.
NN 52/2004 • Ocjenjujući razloge ustavne tužbe sa stajališta članka 14. stavka 2. Ustava, Sud je utvrdio da u konkretnom slučaju ustavno pravo jednakosti pred zakonom nije povrijeđeno. Podnositelj nije naveo relevantne razloge koji bi ukazivali da je u provedenom sudskom postupku, pred Upravnim sudom Republike Hrvatske, bilo postupovnih povreda koje bi mogle dovesti do povreda njegovih ustavnih prava. Sud je obrazložio stajalište iznijeto u presudi, za koje je nedvojbeno da nije posljedica proizvoljnog tumačenja i primjene materijalnog prava, te da nije protivna ustaljenoj praksi. U tom postupku i u osporenoj presudi o pravima podnositelja nije odlučivano samovoljno.
NN 52/2004 • 7. Člankom 19. stavkom 2. zajamčena je sudska kontrola zakonitosti pojedinačnih akata upravnih vlasti tijela koja imaju javne ovlasti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 52/2004 • Tijekom ustavnosudskog postupka, Ustavni sud je utvrdio da podnositelju, u konkretnom slučaju, nije povrijeđeno navedeno ustavno pravo. Naime, u konkretnom slučaju podnositelj je, nezadovoljan rješenjima upravnih tijela, pokrenuo upravni spor pred nadležnim sudom, a Upravni sud je, provodeći kontrolu zakonitosti pojedinačnih akata, o tužbi podnositelja meritorno odlučio. Ocijenivši da je činjenično stanje pravilno utvrđeno, da je pravilno primijenjeno materijalno pravo, te da nema povrede odredbi materijalnog prava, Upravni sud je, odbijajući tužbu podnositelja, za svoja utvrđenja dao jasne razloge, očitovavši se pritom o svim navodima podnositeljeve tužbe.
NN 52/2004 • 8. Podnositelju nije povrijeđeno ustavno pravo na pravično suđenje pred zakonom ustanovljenim neovisnim i nepristranim sudom (članak 29. stavak 1. Ustava) jer je o njegovoj tužbi odlučivao za to nadležni sud, u skladu s odgovarajućim zakonskim odredbama.
NN 52/2004 • 9. Osporenom presudom i rješenjima upravnih tijela podnositelju nije povrijeđeno niti ustavno pravo zajamčeno člankom 56. stavkom 1. (»Pravo zaposlenih i članova njihovih obitelji na socijalnu sigurnost i socijalno osiguranje uređuje se zakonom i kolekt
NN 52/2004 • 10. Na odredbama članaka 3. i 19. stavka 1. Ustava ne može se temeljiti ustavna tužba, u smislu članka 62. Ustavnog zakona.
NN 52/2004 • 11. Stoga je, na temelju odredbi članaka 73. i 75. Ustavnog zakona, odlučeno kao u izreci.
NN 52/2004 • 12. Odluka o objavi ove odluke temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.
NN 52/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Željko Potočnjak, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija, Agata Račan, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst i Milan Vuković, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom R. E. iz V., kojeg zastupa T. F., odvjetnik iz O., na sjednici održanoj 8. travnja 2004. godine, jednoglasno je donio
NN 52/2004 • 1. Ustavna tužba podnijeta je protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-1905/2002-7 od 4. listopada 2002. godine, kojom je odbijena tužba podnositelja podnijeta protiv rješenja tuženog Ministarstva financija Republike Hrvatske, (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) klasa: UP/I-112-02/01-01/56, urbroj: 513-02-1820/2-01-7 od 20. srpnja 2001. godine.
NN 52/2004 • Tim rješenjem odbijen je prigovor podnositelja protiv rješenja Ministarstva, klasa: UP/I-02/01-01/18, urbroj: 513-02-4393-01-05 od 7. svibnja 2001. godine, kojim je podnositelju utvrđen prestanak državne službe po sili zakona s danom 24. travnja 2001. godine.
NN 52/2004 • 2. Podnositelj smatra da su osporenom presudom Upravnog suda Republike Hrvatske i rješenjima upravnih tijela povrijeđena ustavna prava zajamčena odredbama članka 14. stavka 2. i članka 26. Ustava Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 2/99, Broj 112/04,
Broj 53/06, Broj 60/94,
Broj 4/00, Broj 155/98
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE