PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-03-21-509 NN 21/2002

• 5. Sindikat zaposlenih u Hrvatskom mirovinskom osiguranju i Leonida Akrap u svojim prijedlozima su predložili i donošenje privremene mjere, pozivom na odredbe članka 43. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), a prema kojima Sud može, do donošenja konačne odluke, privremeno obustaviti izvršenje pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi zakona ili drugog propisa, čija se suglasnost s Ustavom, odnosno zakonom ocjenjuje, ako bi njihovim izvršenjem mogle nastupiti teške i nepopravljive posljedice.


Stranica NN 21/2002

• 6. Zakon o plaćama u javnim službama (»Narodne novine«, broj 27/01) stupio je na snagu danom objave, 30. ožujka 2001. godine. Predmet uređenja tog zakona prema članku 1. su načela za određivanje plaća službenika i namještenika u javnim službama.


Stranica NN 21/2002

• Prema članku 2. tog Zakona javne službe su javne ustanove i druge pravne osobe kojima se sredstva za plaće osiguravaju u državnom proračunu, Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, Hrvatski zavod za zapošljavanje, Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje i javne ustanove kojima se sredstva za plaće osiguravaju iz sredstava Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.


Stranica NN 21/2002

• Ovlaštenje za donošenje osporene Uredbe sadržano je u članku 6. stavku 2. i članku 7. stavku 1. Zakona koji glase:


Internet NN 21/2002
• »Nazivi pojedinih radnih mjesta i stručni uvjeti potrebni za raspored na ta radna mjesta utvrđuju se posebnim zakonom i uredbom Vlade.«

Propis NN 21/2002
• »Vrijednost koeficijenata radnih mjesta utvrđuje uredbom Vlada«.

Propis NN 21/2002 • Predmet uređenja osporene Uredbe prema odredbi članka 1. jesu nazivi radnih mjesta službenika i namještenika u javnim službama, te koeficijenti složenosti poslova na tim radnim mjestima.
Propis NN 21/2002 • Iz navedenog proizlazi da je Vlada Republike Hrvatske zakonom izričito ovlaštena urediti pitanja propisana osporenom Uredbom. Ujedno proizlazi da je osporena Uredba donesena na način, u sadržaju i granicama određenim Zakonom, kao uredba za izvršenje zakona.
Propis NN 21/2002 • S obzirom da je u konkretnom slučaju osporenu Uredbu donijelo nadležno tijelo na način i u granicama propisanima Zakonom, tijekom ustavnosudskog postupka je utvrđeno da osporena Uredba s formalne strane nije u nesuglasju s odredbama članka 5. stavka 1. Ustava, a prema kojima u Republici Hrvatskoj zakoni moraju biti u suglasnosti s Ustavom, a ostali propisi s Ustavom i sa zakonima.
Propis NN 21/2002 • Opći stručni uvjeti za rad na određenim radnim mjestima u javnim službama utvrđeni su odredbom članka 6. stavka 1. Zakona o plaćama u javnim službama, dok je vrijednost koeficijenta složenosti tih poslova uređena odredbom članka 7. stavka 4. tog Zakona, s time da je zakonodavac ovlastio Vladu Republike Hrvatske razraditi te opće zakonske uvjete za sva radna mjesta u javnim službama.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 21/2002 • Analizom osporene Uredbe je utvrđeno da normativni sadržaj koji se odnosi na radna mjesta te potrebne uvjete za rad na tim mjestima i složenost samog rada, ne izlaze iz zakonom propisanih okvira, te upravo predstavljaju razradu Zakonom propisanih općih mjerila. Slijedom navedenog utvrđeno je kako odredbe osporene Uredbe nisu u nesuglasju ili suprotnosti s odredbama Zakona o plaćama u javnim službama, na temelju kojih je donesena.
Propis NN 21/2002 • 7. U materijalnopravnom smislu predlagatelji prvenstveno ističu kako je utvrđivanjem stručnih uvjeta i koeficijenta složenosti poslova za određena radna mjesta osporenom Uredbom uvedena nejednakost između pojedinih skupina zaposlenika na koje se ona odnosi.
Propis NN 21/2002 • Jednakost pojedinaca u društvu glede prava koja proizlaze iz rada nije Ustavom apsolutno zajamčena, pogotovo u slučajevima kada se zbog specifičnosti uvjeta obavljanja određenog posla traže različite sposobnosti pojedinog zaposlenika. Načelno, složenost određenih poslova, a pogotovo utvrđivanje naziva pojedinih radnih mjesta nije ustavnopravno pitanje. Iznos plaće koji proizlazi iz radnog odnosa ovisi o gospodarskoj snazi društva i nizu drugih čimbenika koji čine gospodarsku politiku države, tim više što se osporenom Uredbom razrađuju načela za određivanje plaća zaposlenicima u javnim službama za koja se sredstva za plaće osiguravaju u državnom proračunu i sredstvima Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, kako je to propisano u članku 2. Zakona.
Propis NN 21/2002 • U konkretnom slučaju, radna mjesta u javnim službama utvrđena su s obzirom na specifičnosti djelatnosti pojedine pravne osobe. S obzirom na zahtjevnost radnih zadataka pojedinog radnog mjesta, utvrđena je potrebna stručna sprema koju zaposlenici moraju imati kao i stupanj složenosti poslova koje na pojedinom radnom mjestu obavljaju. Stavljanje u međusobni odnos složenosti određenih radnih mjesta, i utvrđivanje njihove vrijednosti, može dovesti do razlike u plaći zaposlenika. Međutim, razlika u plaći nije ustavnopravno pitanje dok se njome ne zadire u ljudska prava i temeljne slobode građana zajamčenih Ustavom, a što odredbama sadržanim u osporenoj Uredbi nije učinjeno.
Propis NN 21/2002 • Također, mijenjanje visine plaće, s obzirom na osporenom Uredbom utvrđenu zahtjevnost pojedinog radnog mjesta, ne može se smatrati ograničenjem prava zaposlenika u javnim službama koja proizlaze iz radnog odnosa. Ovo iz razloga što je plaća razmjerna složenosti poslova koje određeno radno mjesto zahtijeva.
Propis NN 21/2002 • Slijedom navedenoga je utvrđeno kako osporena Uredba nije u nesuglasju s odredbama članka 14. Ustava, a kojim se jamči opća jednakost građana, kao i jednakost svih pred zakonom. Ujedno je utvrđeno da osporena Uredba nije u nesuglasju niti s odredbama članka 16. Ustava prema kojima se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje, te da svako takvo ograničenje mora biti razmjerno naravi potrebe za ograničenjem u svakom pojedinačnom slučaju.
Propis NN 21/2002 • 8. U svojim prijedlozima predlagatelji ističu kako osporena Uredba nije u suglasju s odredbama članka 54. Ustava i člankom 55. stavkom 1. Ustava.
Propis NN 21/2002 • Svatko slobodno bira poziv i zaposlenje i svakomu je pod jednakim uvjetima dostupno svako radno mjesto i dužnost.«
Propis NN 21/2002 • »Svaki zaposleni ima pravo na zaradu kojom može osigurati sebi i obitelji slobodan i dostojan život.«
Propis NN 21/2002 • Sadržajno, stavkom 1. članka 54. Ustava jamči se pravo pojedincu, pod uvjetima poduzetničke i tržišne slobode koji su člankom 49. stavkom 1. Ustava utvrđeni temeljem gospodarskog ustrojstva Republike Hrvatske, poduzimati gospodarske djelatnosti u punoj slobodi i pod jednakim uvjetima sa svim ostalim građanima. Stavkom 2. navedenog članka jamči se sloboda biranja poziva i dostupnost svakog radnog mjesta ili dužnosti, ali pod jednakim uvjetima koji su utvrđeni zakonom.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 88/05, Broj 68/95, Broj 147/02, Broj 141/06, Broj 56/09, Broj 53/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled