PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 21/2002 • S obzirom na sadržaj navedenih ustavnih prava, tijekom ustavnosudskog postupka je utvrđeno da osporena Uredba, kojom se razrađuju stručni uvjeti za rad na određenom mjestu i određuju stupnjevi složenosti poslova, na način utvrđen Zakonom i unutar Zakonom utvrđenih okvira, a koji vrijede jednako za sve zaposlenike u javnim službama prema njihovim sposobnostima, nije u nesuglasju s odredbama članka 54. stavka 1. Ustava. Također je utvrđeno kako sadržajno osporena Uredba nema utjecaja na ustavna jamstva slobode biranja poziva ili dostupnost radnog mjesta svakome pod jednakim uvjetima, jer se njome propisuju uvjeti za zaposlenike u javnim službama.
NN 21/2002 • Člankom 55. stavkom 1. Ustava jamči se zarada za obavljeni rad kao i jednakost pri stjecanju zarade bez diskriminacije po bilo kojoj osnovi.
NN 21/2002 • Tijekom ustavnosudskog postupka je utvrđeno da način razrađivanja zakonskih mjerila pri određivanju složenosti pojedinih radnih mjesta u javnim službama, a kako je to propisano osporenom Uredbom, nije u nesuglasju s naznačenom ustavnom odredbom. Tim više, što su polazišta za utvrđivanje plaće zaposlenika u javnim službama propisana odredbom članka 5. Zakona o plaćama u javnim službama. Prema navedenoj odredbi, polazište za utvrđivanje osnovice za izračun plaće su prijedlog proračuna za sljedeću godinu, sporazum o politici plaća, te prosječna mjesečna isplaćena bruto plaća zaposlenih u Republici Hrvatskoj u prethodnoj godini, utvrđena po Državnom zavodu za statistiku, dok se sama osnovica utvrđuje kolektivnim ugovorom.
NN 21/2002 • 9. Zaključno, neosnovanim je utvrđen i prigovor predlagatelja da se pitanja uređena osporenom Uredbom nisu mogla propisati podzakonskim aktom, već samo zakonom ili kolektivnim ugovorom, a sukladno odredbi članka 56. stavka 1. Ustava. Naime, iz naprijed navedenoga proizlazi da je osporenom Uredbom razrađena materija na temelju izričite zakonske ovlasti i unutar općih mjerila utvrđenih zakonom, što nije u nesuglasju s navedenom odredbom Ustava, prema kojoj se socijalna prava zaposlenih uređuju zakonom i kolektivnim ugovorom.
NN 21/2002 • 10. S obzirom na navedeno, prijedlozi predlagatelja za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom Uredbe o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, utvrđeni su neosnovanima.
NN 21/2002 • Slijedom iznijetoga, a utvrdivši kako osporeni propis nije u nesuglasju s, u prijedlogu predlagatelja, navedenim odredbama Ustava i odredbama Zakona o plaćama u javnim službama, riješeno je kao u točki I. izreke.
NN 21/2002 • Točka I. izreke ovog rješenja temelji se na odredbama članka 41. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 21/2002 • Točka II. izreke ovog rješenja temelji se na odredbama članka 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 21/2002 • 11. O prijedlozima predlagatelja za privremenom obustavom izvršenja pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi drugog propisa, čija se suglasnost s Ustavom i zakonom ocjenjuje, nije odlučivano s obzirom na sadržaj izreke ovog rješenja.
NN 22/2002 • o proglaŠenju Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba i ovlaŠtenih službenih osoba
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 22/2002 • Proglašavam Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba i ovlaštenih službenih osoba, koji je donio Hrvatski sabor na sjednici 27. veljače 2002.
NN 22/2002 • U Zakonu o pravima iz mirovinskog osiguranja djelatnih vojnih osoba i ovlaštenih službenih osoba (»Narodne novine« br. 128/99., 129/00. i 16/01.) u nazivu iza riječi: »vojnih osoba«, dodaje se zarez i riječi: »policijskih službenika«.
NN 22/2002 • U članku 1. stavku 1. točki 2. riječi: »u Uredu za nacionalnu sigurnost« zamjenjuju se riječima: »u sigurnosno-obavještajnim službama«.
NN 22/2002 • »(5) U vrijeme od 10 godina iz stavka 3. ovoga članka, odnosno u vrijeme od 20 godina iz stavka 4. ovoga članka, uračunava se i vrijeme provedeno u Domovinskom ratu u statusu hrvatskog branitelja u jednostrukom trajanju.«
NN 22/2002 • »(1) Djelatnoj vojnoj osobi zbog otežanih uvjeta rada i prirode obavljanja poslova, staž osiguranja računa se u povećanom trajanju tako da se svakih 12 mjeseci stvarno provedenih u obavljanju poslova djelatne vojne osobe računa kao 15, 16, odnosno 18 mjeseci staža osiguranja.
NN 22/2002 • (2) Pod otežanim uvjetima rada i prirodom obavljanja posla, u smislu stavka 1. ovoga članka, razumijevaju se osobito:
NN 22/2002 • – održavanje borbene spremnosti na visokoj razini u svakom trenutku i u svim uvjetima,
NN 22/2002 • – izvođenje borbene obuke u svim uvjetima (meteorološkim i vremenskim, dan-noć) i za sve oblike ratovanja,
NN 22/2002 • – razvijanje sposobnosti i vještina u uporabi suvremenoga vatrenog i hladnog oružja i vještina rukovanja raznim eksplozivnim napravama,
NN 22/2002 • – opadanje fizioloških funkcija organizma u mjeri koja onemogućuje daljnje uspješno obavljanje vojne službe.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 2/07, Broj 123/05,
Broj 93/93, Broj 91/96,
Broj 138/08, Broj 3/05
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE