PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-04-30-547 NN 30/2001

• 5. Slijedom navedenog, postupajući suprotno Zakonu upravno tijelo i sud povrijedili su podnositelju ustavno pravo iz članka 14. stavka 2. Ustava kojim je propisano da su svi pred zakonom jednaki.


Stranica NN 30/2001

• U svezi s istaknutim povredama odredbi članaka 3. i 19. stavka 1. Ustava potrebno je istaći da te odredbe ne utvrđuju slobode i prava čovjeka i građanina (subjektivna ustavna prava), te nisu predmet zaštite u ustavnosudskom postupku pokrenutom ustavnom tužbom.


Stranica NN 30/2001

• Iz navedenih razloga je, temeljem odredbe članka 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), odlučeno kao u izreci.


Stranica NN 30/2001

• Ustavni sud Republike Hrvatske u Vijeću petorice za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu dopredsjednik Suda Petar Klarić, kao predsjednik Vijeća, te suci Jurica Malčić, Ivan Matija, Emilija Rajić i Milan Vuković, kao članovi Vijeća, u povodu ustavne tužbe I. D. iz B., zastupanog po M. M.-P., odvjetnici iz P., na sjednici Vijeća održanoj 22. ožujka 2001. godine, jednoglasno je donio sljedeću


Internet NN 30/2001
• – presuda Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-7636/96 od 12. veljače 1998. i

Propis NN 30/2001
• – rješenje Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, broj: 511-01-42-UP/I-7/4145/1-96 od 27. kolovoza 1996.

Propis NN 30/2001 • II. Predmet se vraća Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske na ponovno odlučivanje.
Propis NN 30/2001 • 1. Pravodobna i dopuštena ustavna tužba je podnesena protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske navedene u izreci, kojom je odbijena podnositeljeva tužba u upravnom sporu.
Propis NN 30/2001 • Rješenjem protiv kojeg je pokrenut upravni spor odbijen je podnositeljev zahtjev za primitak u hrvatsko državljanstvo zbog toga što, kako se obrazlaže, ne ispunjava pretpostavke iz članka 8. stavka 1. točke 3. Zakona o hrvatskom državljanstvu (»Narodne novine«, broj 53/91, 28/92 i 113/93), jer da nema prijavljen boravak u Republici Hrvatskoj u neprekidnom trajanju od pet godina.
Propis NN 30/2001 • Navodi se da je podnositelj 1985. napustio teritorij Republike Hrvatske, te da se formalna prijava prebivališta bez faktičnog boravka ne smatra ispunjenjem pretpostavki za stjecanje hrvatskog državljanstva.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 30/2001 • Smatra da je pogrešno shvaćanje upravnog tijela i Upravnog suda da je on napustio Republiku Hrvatsku. Navodi da je 1985. godine otišao u Švicarsku zbog ekonomskih razloga, te da nije trajno napustio Hrvatsku, budući da je to njegova domovina u kojoj je rođen i u kojoj ima nekretnine u vlasništvu naslijeđene od roditelja. U Hrvatskoj da ima prijavljeno prebivalište tijekom čitavog života, i u vrijeme podnošenja zahtjeva, kao i danas.
Propis NN 30/2001 • 3. Uvidom u spis predmeta Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske utvrđeno je da je zahtjev podnositelja za stjecanje hrvatskog državljanstva podnesen pozivom na odredbu članka 9. Zakona o hrvatskom državljanstvu.
Propis NN 30/2001 • Tom je odredbom propisano da osoba koja je rođena na teritoriju Republike Hrvatske može steći hrvatsko državljanstvo iako ne udovoljava pretpostavkama iz članka 8. stavka 1. točaka 1., 2. i 4. tog Zakona.
Propis NN 30/2001 • Člankom 8. stavkom 1. Zakona o hrvatskom državljanstvu propisane su pretpostavke za stjecanje hrvatskog državljanstva prirođenjem, a to su: 1) navršenih 18 godina života i poslovna sposobnost, 2) otpust iz stranog državljanstva (ili dokaz da će otpust dobiti), 3) prijavljen boravak u Republici Hrvatskoj najmanje pet godina neprekidno do podnošenja zahtjeva, 4) poznavanje hrvatskog jezika i latiničnog pisma i 5) da se iz ponašanja podnositelja zahtjeva može zaključiti da poštuje pravni poredak i običaje u Republici Hrvatskoj i da prihvaća hrvatsku kulturu.
Propis NN 30/2001 • Prema tome, za udovoljavanje uvjetima iz članka 9. Zakona dostatno je da podnositelj zahtjeva, osim što je rođen na teritoriju Republike Hrvatske, ima prijavljen boravak u Republici Hrvatskoj najmanje pet godina neprekidno do podnošenja zahtjeva, te da poštuje pravni poredak, kulturu i običaje Republike Hrvatske.
Propis NN 30/2001 • U konkretnom slučaju iz dokumentacije u spisu predmeta, međutim, proizlazi, da je operativnom provjerom utvrđeno kako podnositelj udovoljava pretpostavki iz točke 3. stavka 1. članka 8. Zakona, dok glede pretpostavki iz točke 5. provjera nije mogla biti izvršena zbog dugogodišnjeg izbivanja iz zemlje. Također je razvidno da je istodobno pokrenut postupak za prestanak trajnog nastanjenja prema Zakonu o kretanju i boravku stranaca (»Narodne novine«, broj 53/91).
Propis NN 30/2001 • 4. Suprotno spomenutom utvrđenju, zahtjev podnositelja, kao i njegova tužba, odbijeni su zbog nepostojanja prijavljenog petogodišnjeg boravka u Republici Hrvatskoj, a što bi, kako se navodi, podrazumijevalo i činjenicu stvarnog življenja u Republici Hrvatskoj.
Propis NN 30/2001 • Međutim, u predmetnom postupku nepostojanje prijavljenog boravka nije utvrđeno, a fizičku nazočnost tj. stvarno življenje u Republici Hrvatskoj mjerodavni Zakon nije niti propisao kao pretpostavku za stjecanje državljanstva.
Propis NN 30/2001 • 5. Naime, člankom 32. stavkom 2. Ustava Republike Hrvatske propisano je da svaki građanin Republike Hrvatske ima pravo u bilo koje doba napustiti teritorij države i naseliti se trajno ili privremeno u inozemstvu i bilo kada se vratiti u domovinu.
Propis NN 30/2001 • Slijedom toga, pojedinačnim aktima kojima se nekome uskraćuje državljanstvo zbog činjenice da ne živi u Republici Hrvatskoj, kao što je to učinjeno odlukama donesenim u konkretnom slučaju, vrijeđa se ustavno pravo zajamčeno navedenom odredbom Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 39/98, Broj 65/09, Broj 121/03, Broj 45/09, Broj 90/06, Broj 111/07


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled