PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 98/1998 • 8. slivno područje "Dubrovačko primorje" koje obuhvaća područje dijela Dubrovačko-neretvanske županije i to:
NN 98/1998 • - općine: Dubrovačko primorje (sjedište Slano), Janjina, Konavle (sjedište Cavtat), Mljet (sjedište Babino Polje), Ston, Župa dubrovačka (sjedište Srebreno)".
NN 98/1998 • Na temelju članka 23. stavka 4. Zakona o Vladi Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 41/90, 8/91, 14/91, 53A/91, 9/92, 55/92 i 29/94) i članka 4. stavka 3. Zakona o mjeriteljskoj djelatnosti ("Narodne novine", broj 11/94), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 16. srpnja 1998. godine donijela
NN 98/1998 • O IMENOVANJU PREDSJEDNIKA I ČLANOVA SREDIŠNJEG SAVJETA DRŽAVNOG ZAVODA ZA NORMIZACIJU I MJERITELJSTVO
NN 98/1998 • 1. Imenuje se dr. JAKŠA TOPIĆ predsjednikom Središnjeg savjeta Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo.
NN 98/1998 • 2. Za članove Središnjeg savjeta Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo imenuju se:
NN 98/1998 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlozima Samostalnog sindikata prometno-transportnih radnika Hrvatskih željeznica i Sindikata željezničara Hrvatske za pokretanje postupka ocjene ustavnosti odredaba članka 23. točke 4. Zakona o hrvatskim željeznicama, na sjednici održanoj dana 15. srpnja 1998. godine, donio je
NN 98/1998 • I. Ukidaju se odredbe članka 23. točke 4. Zakona o hrvatskim željeznicama ("Narodne novine", broj 53/94).
NN 98/1998 • II. Odredbe članka 23. točke 4. Zakona o hrvatskim željeznicama ("Narodne novine", broj 53/94), prestaju važiti 15. prosinca 1998. godine.
NN 98/1998 • Na sjednici održanoj 11. ožujka 1998. godine, Ustavni sud Republike Hrvatske donio je rješenje o pokretanju postupka za ocjenu suglasnosti odredaba članka 23. točke 4. Zakona o hrvatskim željeznicama ("Narodne novine", broj 53/94) s Ustavom Republike Hrvatske.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 98/1998 • To rješenje je objavljeno u "Narodnim novinama", broj 41/98 od 24. ožujka 1998. godine.
NN 98/1998 • Prijedloge za pokretanje postupka ocjene ustavnosti članka 23. točke 4. Zakona o hrvatskim željeznicama podnijeli su Samostalni sindikat prometno-transportnih radnika Hrvatskih željeznica, zastupan po predsjedniku Zlatku Pavletiću i Sindikat željezničara Hrvatske, po Darku Maržiću, odvjetniku.
NN 98/1998 • Odredbe članka 23. točke 4. Zakona o hrvatskim željeznicama glase:
NN 98/1998 • Oba predlagatelja smatraju da su predmetne odredbe u nesuglasju sa člankom 60. Ustava Republike Hrvatske, čije odredbe glase:
NN 98/1998 • U bitnom ističu da je na način kao u osporenim odredbama, dato diskreciono pravo ministru - pojedincu da donosi odredbe kojima ograničava pravo na štrajk željezničarima, ali ne samo da ministar ograničava pravo na štrajk, već on tim svojim diskrecionim ovlaštenjem može gotovo u potpunosti onemogućiti njihovo pravo na štrajk. Ukazuju da je ranije važećim Zakonom o hrvatskim željeznicama ("Narodne novine", broj 42/90, 61/91, 19/92 i 109/93 - prestao vrijediti stupanjem na snagu Zakona u kojem se nalaze osporene odredbe) bilo određeno da će Upravni odbor javnog poduzeća uz mišljenje republičkog organa sindikata, odlukom utvrditi vlakove koji moraju prometovati odnosno dionice pruge koje se moraju održavati kako bi se osiguralo funkcioniranje odvijanja prijevoza putnika i stvari (prijevoz međunarodnim vlakovima, prijevoz naftnih derivata, zakrčenost luka i pristaništa, skladište velikih korisnika željezničkog prometa i sl.). Ističu također, da iz odredaba Ustava proizlazi da zakon mora biti u suglasnosti s Ustavom, pa da je u konkretnom slučaju Zakon o hrvatskim željeznicama mogao ograničiti pravo na štrajk, ali ne na način da zakonsko pravo prenese pojedincu kao njegovu diskrecionu ocjenu i time omogući zloupotrebu ustavne norme. Ukazuju i na odgovarajuće norme međunarodnog prava koje je Republika Hrvatska ratificirala, a kojima su osporene odredbe suprotne. Zaključuju, da ako treba ograničiti željezničarima pravo na štrajk, tada da se to može učiniti zakonom, ali ne na način da se to zakonsko pravo prenese na pojedinca bez ograničenja, kao njegovo diskreciono pravo i da se odredbe koje iznimno dopuštaju ograničenje prava trebaju tumačiti restriktivno vodeći računa da se pri normiranju ograničenja ne smije onemogućiti ili bitno ograničiti pravo na štrajk, kako je to propisano i u članku 212. stavku 3. Zakona o radu. Navode i da je ministar nužno funkcionalno povezan samo s jednom strankom u postupku, bez ikakve suradnje sa sindikatom, dakle bez ikakve mogućnosti utjecaja sindikata na utvrđivanje minimuma funkcioniranja željezničkog prometa te da nisu ni na koji način precizirani "vitalni interesi države, drugih pravnih osoba ili građana određenog područja", da nije postavljeno nikakvo ograničenje da se izbjegne makar i nehotično prekoračenje granica objektivno nužnog minimuma funkcioniranja potrebnog prometa, kao i da je narušena ravnopravnost stranaka u kolektivnom radnom sporu u povodu kojega se štrajk najavljuje i organizira.
NN 98/1998 • Predlažu ukinuti osporavane odredbe članka 23. točke 4. Zakona o hrvatskim željeznicama.
NN 98/1998 • Prije pokretanja postupka Sud je dostavio oba prijedloga radi odgovora Hrvatskom državnom saboru, Ministarstvu pomorstva, prometa i veza i "HŽ - Hrvatskim željeznicama".
NN 98/1998 • Ministarstvo pomorstva, prometa i veza dostavilo je odgovor glede predmetnih prijedloga. U bitnom ističe da oblast prometa svakako ulazi u pojam javne službe u smislu odredbe članka 60. stavak 2. Ustava, kao i da je djelatnost koju obavljaju hrvatske željeznice od posebnog društvenog interesa, iz čega se zaključuje da država radi zaštite svojih vitalnih interesa, ali i potreba svojeg stanovništva na određenom području mora osigurati nužni prijevoz osoba i dobara. Također navodi da se vitalni interesi države ne mogu odrediti u postocima, pa se u službi tih interesa ne može u postocima određivati ni potrebni broj vlakova u slučaju štrajka. Predlaže odbiti prijedloge.
NN 98/1998 • HŽ - Hrvatske željeznice također su dostavile odgovor u kojem u bitnom prvo naglašavaju da smatraju neosnovanom tvrdnju predlagatelja da željeznička djelatnost ne potpada ni pod jednu kategoriju iz članka 60. stavka 2. Ustava, jer da ni sam predlagatelj ne osporava da se radi o djelatnosti od posebnog državnog interesa, kao i da pri određivanju djelatnosti za koju Ustav propisuje mogućnost ograničenja prava na štrajk nije odlučna forma organiziranja, nego sadržaj djelatnosti. Dalje smatraju neprihvatljivim da se nužno najmanja količina prometa odredi zakonom i da se izrazi postocima od ukupnog broja vlakova, jer da se vitalni interesi države ne mogu izraziti postocima, zbog nemogućnosti predviđanja buduće potrebe za zaštitu državnih interesa te da je stoga potrebno određivanje fleksibilnom odlukom ovlaštenog tijela, odnosno pojedinca. Konačno smatraju neosnovanim prijedlog da stranke u sporu (poslodavac i sindikat) ravnopravno u smislu članka 212. Zakona o radu utvrđuju minimum poslova koji se moraju obavljati u slučaju štrajka, jer da odgovornost za sigurnost željezničkog prometa proizlazi iz Zakona o sigurnosti u željezničkom prometu, i tu odgovornost snosi isključivo poslodavac, kao i da je trajno i nesmetano obavljanje prijevoza osoba i dobara te provođenje politike razvoja Republike Hrvatske prema Zakonu o hrvatskim željeznicama isključiva zadaća HŽ-a, dakle poslodavca. Predlažu odbiti prijedloge.
NN 98/1998 • Predlagatelj Sindikat željezničara Hrvatske dostavio je Sudu izvješće Odbora za slobodu udruživanja Međunarodne organizacije rada, koje je taj Odbor načinio povodom žalbe predlagatelja protiv Vlade Republike Hrvatske. Prema tom izvješću, Odbor zahtijeva od Vlade Republike Hrvatske da izmijeni i dopuni Zakon o hrvatskim željeznicama, u smislu da se osigura minimum usluga za vrijeme štrajka, ograničen na operacije koje su neophodno potrebne da bi se izbjeglo dovođenje u opasnost života ili normalnih životnih uvjeta cijele ili dijela populacije, i da relevantne radničke i poslodavačke organizacije budu uključene zajedno s javnim vlastima u definiranju minimuma usluga. Odbor također preporučuje da tamo gdje postoji nesporazum s obzirom na minimum usluga koje treba zadržati, zakonodavstvo bi trebalo osigurati uspostavljanje nezavisnog tijela.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 108/06, Broj 194/03,
Broj 146/05, Broj 149/09,
Broj 31/06, Broj 137/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE