PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-07-47-988 NN 47/1995

• Ako se Saboru ne može osporiti ovlaštenje da u naprijed navedenom razdoblju obavlja imenovanje sudaca i državnih odvjetnika, a smatram da se to ne može osporiti, tada je Sabor odluke o imenovanju sudaca, koje je donio u tom razdoblju, mogao donijeti samo uz primjenu članka 120. stavka 1. Ustava, jer se radi o odredbi Ustava za čiju primjenu nije potrebno donošenje zakona.


Propis NN 47/1995

• Dakle, iz priloženog proizlazi da su suci koje je Sabor imenovao u razdoblju od 22. prosinca f990. do 1. srpnja 1994. godine imenovani na svoje stalne dužnosti neposrednom primjenom danka 120. stavka 1. Ustava od strane Sabora, pa se te osobe ne mogu podvrgavati ponovnom imenovanju od strane Državnog sudbenog vijeća.


Propis NN 47/1995

• Zauzimanje drukčijeg stajališta u ovom pitanju, uz istovremeno priznavanje ovlaštenja Sabora da u navedenom razdoblju donosi odluke o imenovanju sudaca, značilo bi da Državno sudbeno vijeće ima pravo revidirati i suspendirati odluke Sabora, što je s ustavno-pravnog stajališta neprihvatljivo, obzirom da je na takvu vrstu intervencije, kada se radi o odlukama Sabora ovlašten jedino Ustavni sud Republike Hrvatske i to u strogo propisanom postupku.


Propis NN 47/1995

• Iz naprijed izloženog proizlazi da ne postoji ustavno uporište za postupanje Državnog sudbenog vijeća i Ministarstva pravosuda Republike Hrvatske, koji u do sada provedenim radnjama podvrgavaju reizboru odnosno reimenovanju i suce koje je Sabor imenovao nakon 22. prosinca 1990. godine.


Propis NN 47/1995
• Stoga, polazeći od naprijed iznijetog, prijelazne odredbe Zakona o sudovima (članka 100., 101. i 102.) treba tumačiti u skladu s Ustavom, te logičkim i teleološkim tumačenjem zaključiti da se one, s obzirom na odredbu članka 120. stavka 1. Ustava, mogu odnositi samo na one suce i predsjednike sudova koji su na svoje dužnosti imenovani prije 22. prosinca 1990. godine.

Propis NN 47/1995
• Međutim, valja na kraju napomenuti da se može osnovano postaviti pitanje ustavnosti odredaba članaka 100., 101. i 102 Zakona o sudovima i u slučaju kada se pođe od toga da se te zakonske odredbe odnose samo na suce i predsjednike sudova, ko ji su imenovani prije 22. prosinca 1990. godine, a ne i na one koji su imenovani poslije navedenog dana.

Propis NN 47/1995 • Naime, odredbom članka 100. stavka 1. citiranog Zakona propisano je da će se imenovanje predsjednika sudova ili sudaca, izabranih po dosadašnjim propisima obaviti u roku od šest mjeseci od stupanja na snagu zakona kojim će se odrediti područja i sjedišta sudova. Ta zakonska odredba, dakle, nalaže imenovanje svih sudaca i predsjednika sudova, koji su imenovani po dosadašnjim propisima, bez obzira da li je proteklo vrijeme na koje su po dosadašnjim propisima imenovani, što znači da bi pojedinom sucu ili predsjednkku suda, u slučaju neimenovanja po Državnom sudbenom vijeću, mogla prestati sudačka iIi pred sjednička dužnost, iako mu vrijeme na koje je imenovan još nije isteklo.
Propis NN 47/1995 • To dovodi u pitanje sukladnost navedene zakonske odredbe, a slijedom toga i drugih naprijed citiranih zakonskih odreda ba, s Ustavom, kada su u pitanju osobe kojima još nije istekao mandat. Ovo zbog toga što su u članku 120. stavku 2. Ustava alinejama 1. do 4. taksativno navedeni slučajevi u kojima sudac može biti razriješen dužnosti, te se stoga postavlja pitanje nije li navedena zakonska odredba u neskladu sa citiranom odredbom Ustava.
Propis NN 47/1995 • Dakle, iz svega naprijed izloženog proizlazi da jedino nije upitna ustavnost prijelaznih odredaba Zakona o sudovima u onoj mjeri u kojoj se one odnose na suce i predsjednike sudova koji su izabrani odnosno imenovani prije 22. prosinca 1990. godine, a kojima je istekao mandat.
Propis NN 48/1995 • Proglašavam Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti, koji je donio Zastupnički dom Sabora Republike Hrvatske na sjednici 29. lipnja 1995.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 48/1995 • Ovim Zakonom ureduje se način i uvjeti pod kojima pravne i fizičke osobe mogu obavljati ugostiteljsku djelatnost.
Propis NN 48/1995 • (1) Ugostiteljska djelatnost u smislu ovoga Zakona je pripremanje hrane i pružanje usluga prehrane, pripremanje i usluživanje pića i napitaka i pružanje usluga smještaja.
Propis NN 48/1995 • (2) Ugostiteljska djelatnost je i pripremanje hrane za potrošnju na drugom mjestu (u prijevoznim sredstvima, na priredbama i sl.) i opskrba tom hranom (catering).
Propis NN 48/1995 • (1) Ugostiteljsku djelatnost mogu obavljati trgovačka društva, zadruge, trgovci pojedinci i obrtnici, koji ispunjavaju uvjete propisane za obavljanje te djelatnosti (u daljenjem tekstu: ugostitelj).
Propis NN 48/1995 • (2) Ugostiteljsku djelatnost, pod uvjetima odredenim ovim Zakonom, u svojim poslovnim prostorijama i prostorima mogu obavljati i ugostiteljske obrazovne ustanove te dački i studentski domovi.
Propis NN 48/1995 • (3) Pod uvjetima propisanim ovim Zakonom i propisima donesenim na temelju ovoga Zakona, odredene ugostiteljske usluge smiju pružati gradani.
Propis NN 48/1995 • (1) Pravne i fizičke osobe mogu organizirati pružanje usluga smještaja i prehrane za svoje djelatnike, članove, umirovljenike te članove uže obitelji svojih djelatnika i umirovljenika, s prebivalištem u Republici Hrvatskoj, pod uvjetima utvrdenim ovim Zakonom i drugim propisima, u objektima zatvorenog tipa (odmaralište, objekt za prehranu i sl.).
Propis NN 48/1995 • (2) Članovi uže ohitelji u smislu odredbe stavka 1. ovoga članka su: supružnici, djeca, pastorčad i usvojenici te roditelji i usvojitelji.
Propis NN 48/1995 • (3) Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. ovoga članka, obvezatne su pružanje ugostiteljskih usluga prijaviti županijskom uredu, odnosno uredu Grada Zagreba nadležnom za poslove turizma nrema mjestu sjedišta objekta, odnosno prema mjestu gdje se pružaju usluge (u daljnjem tekstu: nadležni ured) koji to uplsuje u Upisnik o pružanju ugostiteljskih usluga pravnih i fizičkih osoba iz stavka I. ovoga članka.
Propis NN 48/1995 • (4) Ministar turizma propisat će minimalne tehničke uvjete za pružanje usluga iz stavka 1. ovoga članka.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 158/03, Broj 55/91, Broj 38/08, Broj 61/08, Broj 29/99, Broj 31/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled