PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 121/1999 • Budući da sukladno odredbama članka 10. Pravilnika o načinu pregleda umrlih te o utvrđivanju vremena i uzroka smrti
NN 121/1999 • ne postoje zapreke za kremiranje, dozvoljava se kremiranje umrloga.
NN 121/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu dr. Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac, Milan Vuković i Mladen Žuvela, povodom prijedloga za ocjenu ustavnosti zakona, na sjednici održanoj dana 27. listopada 1999. godine, donio je sljedeće
NN 121/1999 • I. Ne prihvaćaju se prijedlozi za ocjenu ustavnosti odredbi članka 35. stavak 1. i 3., te članaka 36., 37. i 38. Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave (»Narodne novine«, broj 117/93 i 69/97).
NN 121/1999 • 1. Odredbe članaka i Zakona navedenog u izreci, ustavnost kojih je pred Ustavnim sudom Republike Hrvatske osporena, glase:
NN 121/1999 • »(1) Porez na kuće za odmor plaćaju pravne i fizičke osobe, koje su vlasnici kuća za odmor.
NN 121/1999 • (2) Porez na kuće za odmor ne plaća se na kuće za odmor ili odmarališta oštećena ratnim razaranjima i za vrijeme dok su u njima smješteni izbjeglice i prognanici.
NN 121/1999 • (3) Odlukom grada, odnosno općine mogu se propisati i druga oslobođenja od plaćanja poreza na kuće za odmor.«
NN 121/1999 • »(1) Porez na kuće za odmor plaća se prema četvornom metru korisne površine.
NN 121/1999 • (2) Visinu poreza iz stavka 1. ovoga članka propisuje grad, odnosno općina, tako da porez po jednom četvornom metru može godišnje iznositi u dinarskoj protuvrijednosti od jedne do tri DEM po srednjem tečaju Narodne banke Hrvatske na dan utvrđivanja obveze.«
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 121/1999 • »(1) Kućom za odmor smatra se svaka zgrada ili dio zgrade (stan) koja se koristi sezonski ili povremeno.
NN 121/1999 • (3) Kućom za odmor, u smislu ovoga Zakona, ne smatraju se gospodarske zgrade koje služe za smještaj poljodjelskih strojeva, alata i slično.«
NN 121/1999 • »(1) Rješenje o razrezu poreza na kuće za odmor donosi nadležno tijelo za utvrđivanje poreza prema mjestu gdje se nalazi imovina.
NN 121/1999 • (2) Obveznici poreza na kuće za odmor moraju nadležnom tijelu iz stavka 1. ovoga članka dostaviti podatke o kućama za odmor, koji se odnose na mjesto gdje se nalaze ti objekti, korisnu površinu te druge podatke potrebne za razrez poreza na imovinu ako nadležno tijelo ne raspolaže tim podacima.
NN 121/1999 • (3) Podatke iz stavka 2. ovoga članka porezni obveznici moraju dostaviti do 31. ožujka godine za koju se razrezuje porez.
NN 121/1999 • (4) Porez na kuće za odmor plaća se u roku od 15 dana od dana dostave rješenja o razrezu toga poreza.
NN 121/1999 • (5) Porez na kuću za odmor pripada gradu, odnosno općini na području koje se nalazi imovina na koju se plaća ovaj porez.«
NN 121/1999 • 2. Prijedloge za ocjenu ustavnosti su podnijeli: 1) Gjuro Pejnović, Ivan i Mira Perković, Stanko Marinac, Slavko Skračić, Petar Milun, Jaroslav Turina, Franjo Mihelić i Mirko Jančić, svi iz Zagreba, 2) Ivica Marinčić iz Splita, 3) mr. Veljko Dobrinčić iz Zagreba, 4) Vojmir Bubičić iz Splita, 5) Niko Certić iz Splita te 6) Marko Polić iz Zagreba.
NN 121/1999 • Neustavnost osporenih odredbi prema navodima predlagatelja postoji u odnosu na odredbe članka 14. stavak 2. (svi su pred zakonom jednaki) i članka 51. Ustava (svatko je dužan sudjelovati u podmirenju javnih troškova, u skladu sa svojim gospodarskim mogućnostima; porezni se sustav temelji na načelima jednakosti i pravednosti), a za predlagatelja Niku Certića i u odnosu na članak 68. stavak 3. Ustava (država štiti znanstvena, kulturna i umjetnička dobra kao duhovne narodne vrednote).
NN 121/1999 • 3. Prijedlozi su tijekom postupka dostavljeni Ministarstvu financija radi davanja stručnog mišljenja glede navoda predlagatelja, budući da ono provodi nadzor nad primjenom navedenog Zakona i propisa donesenih na temelju tog Zakona (članak 96. Zakona). U svom očitovanju Ministarstvo je navelo da osporene odredbe nisu neustavne s obzirom da je Zakon propisao u kojim slučajevima se ne plaća porez na kuće za odmor, a jedinice lokalne samouprave (općine, gradovi), uz određivanje različite visine poreza, svojim odlukama mogu propisivati i druga oslobođenja od plaćanja spornog poreza, pored onih utvrđenih zakonom, vodeći računa o starosti kuće za odmor, načinu gradnje, opremljenosti komunalijama i drugim okolnostima. Stoga su predložili da se ne prihvate prijedlozi za ocjenu ustavnosti.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA
IZBOR:
Broj 69/99, Broj 174/04,
Broj 196/03, Broj 66/96,
Broj 97/08, Broj 85/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE