PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-11-121-1958 NN 121/1999

• 4. Ustav Republike Hrvatske »(Narodne novine«, broj 8/98) u članku 125., kojim je utvrđena nadležnost Ustavnog suda, u al. 1. utvrđuje i odlučivanje o suglasnosti zakona s Ustavom. Ustavni zakon o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 - nastavno: Ustavni zakon) u članku 53. stavak 1. određuje da će Ustavni sud ukinuti zakon ili pojedine njegove odredbe ako utvrdi da nisu suglasni s Ustavom.


Propis NN 121/1999

• Pravo na lokalnu samoupravu je ustavno pravo koje građanima jamči Ustav; to pravo obuhvaća pravo odlučivanja o potrebama i interesima građana od lokalnog značenja; o lokalnoj samoupravi se donosi zakon (članak 128. Ustava).


Propis NN 121/1999

• Zakon o lokalnoj samoupravi i upravi (»Narodne novine«, broj 90/92, 94/93, 117/93, 5/97 i 17/99), razrađujući ustavne odredbe o ustrojstvu lokalne samouprave i uprave, određuje tko su jedinice lokalne samouprave odnosno jedinice lokalne uprave i samouprave, njihov samoupravni djelokrug, njihova tijela, način financiranja i dr., dok osporeni Zakon o financiranju lokalne samouprave i uprave uređuje izvore sredstava i financiranje poslova iz samoupravnog djelokruga jedinica lokalne samouprave i uprave (članak 1.). Temeljna je odredba toga Zakona (članak 2.) da te jedinice za obavljanje poslova iz svoga samoupravnog djelokruga moraju osigurati sredstva u svojem proračunu.


Propis NN 121/1999

• Prema odredbama članka 68. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, jedinice lokalne samouprave u okviru državne gospodarske politike imaju svoje prihode kojima u okviru samoupravnog djelokruga slobodno raspolažu (stavak 1.); prihodi jedinica lokalne samouprave su, pored ostalog, općinski, gradski i županijski porezi i naknade te takse čije stope, u granicama određenim zakonom, utvrđuju samostalno (stavak 3. t. 5.).


Propis NN 121/1999
• Porez na kuće za odmor je vrsta tzv. lokalnih poreza (utvrđenih u članku 30. osporenog Zakona), koji pripadaju jedinicama lokalne samouprave, njihov su prihod i izvor njihovog financiranja, kojim prihodom one u okviru svog Ustavom i zakonom utvrđenog sa

Propis NN 121/1999
• Ustavni sud ocjenjuje da su neosnovani navodi predlagatelja glede određivanja načina i pretpostavki plaćanja poreza na kuće za odmor jer impliciraju miješanje zakonodavca u samoupravni djelokrug jedinica lokalne samouprave na način koji bi bio protivan svrsi i smislu ustavnih odrednica o lokalnoj samoupravi kao najvišem stupnju lokalne (mjesne) samostalnosti koja je lokalnom (mjesnom) stanovništvu u određenom djelokrugu poslova lokalne naravi zajamčena Ustavom.

Propis NN 121/1999 • Stoga su u obavljanju lokalnih poslova tijela jedinica lokalne samouprave samostalna, u skladu sa zakonom i statutom, te podliježu samo nadzoru zakonitosti ovlaštenih državnih tijela (članak 130. stavak 1. Ustava). Nadzor zakonitosti materijalnog i financijskog poslovanja jedinica lokalne samouprave prema odredbama članka 73. osporenog Zakona provodi Ministarstvo financija ili drugi zakonom određeni organ, koji ima ovlasti obustaviti od izvršenja, poništiti odnosno ukinuti nezakonit akt materijalnog odnosno financijskog poslovanja općine, grada odnosno županije i pokrenuti postupak protiv odgovorne osobe u skladu sa zakonom.
Propis NN 121/1999 • 5. Iz tih razloga Ustavni sud je odlučio kao u izreci (točka I.), a u skladu s odredbama članka 41. Ustavnog zakona. Objava ovog rješenja (točka II. izreke) temelji se na članku 28. Ustavnog zakona.
Propis NN 121/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu dr. Jadranko Crnić, predsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović, Ivan Marijan Severinac, Milan Vuković i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu za ocjenu ustavnosti i zakonitosti, na sjednici održanoj 27. listopada 1999., donio je
Propis NN 121/1999 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka ocjene ustavnosti i zakonitosti odredbi članka 356. stavka 5. i članka 357. stavka 5. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (»Narodne novine«, broj 91/96).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 121/1999 • Eugen Zadravec iz Zagreba, podnio je Ustavnom sudu Republike Hrvatske prijedlog za ocjenu ustavnosti i zakonitosti odredbi članka 356. stavka 5. i članka 357. stavka 5. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima (dalje: Zakon o vlasništvu).
Propis NN 121/1999 • (1) Strane fizičke i pravne osobe mogu, pod pretpostavkom uzajamnosti, stjecati na temelju nasljeđivanja vlasništvo nekretnina na području Republike Hrvatske.
Propis NN 121/1999 • (2) Strane fizičke i pravne osobe mogu, ako zakonom nije drugačije određeno, pod pretpostavkom uzajamnosti, stjecati vlasništvo nekretnina na području Republike Hrvatske, ako suglasnost za to dade ministar vanjskih poslova Republike Hrvatske, po prethodno pribavljenom mišljenju ministra pravosuđa Republike Hrvatske, ako zakonom nije drukčije određeno.
Propis NN 121/1999 • (3) Strane osobe bez državljanstva koje su iseljenici s područja bivše SFRJ ili su potomci takvih osoba mogu stjecati vlasništvo nekretnina na području Republike Hrvatske, ako suglasnost za to stjecanje dade ministar zadužen za iseljeništvo, po prethodno pribavljenom mišljenju ministra pravosuđa Republike Hrvatske.
Propis NN 121/1999 • (4) Tko se smatra iseljenikom određuje se posebnim propisom.
Propis NN 121/1999 • (5) Suglasnost iz stavka 2. i 3. ovoga članka nije upravni akt.
Propis NN 121/1999 • (1) Ako je za stjecanje prava vlasništva nekretnine potrebna suglasnost ministra vanjskih poslova ili ministra zaduženoga za iseljeništvo, pravni posao kojemu je cilj stjecanje toga prava vlasništva ne proizvodi pravni učinak bez suglasnosti nadležnog ministra.
Propis NN 121/1999 • (2) O davanju suglasnosti za stjecanje prava vlasništva odlučuje nadležni ministar na zahtjev strane osobe koja namjerava steći vlasništvo određene nekretnine ili osobe koja namjerava otuđiti tu nekretninu.
Propis NN 121/1999 • (3) Kad odlučuje o zahtjevu iz stavka 1. ovoga članka, nadležni ministar po službenoj dužnosti pribavlja prethodno mišljenje ministra pravosuđa Republike Hrvatske.
Propis NN 121/1999 • (4) Strana osoba kojoj je uskraćena suglasnost za stjecanje prava vlasništva na nekretnini ne može ponoviti zahtjev za davanje suglasnosti na stjecanje prava vlasništva iste nekretnine prije nego što protekne pet godina od dana podnošenja zahtjeva koji je odbijen.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 37/05, Broj 58/03, Broj 5/04, Broj 69/99, Broj 53/08, Broj 97/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled