PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2002-04-36-780 NN 36/2002

• Danom primjene ove odluke prestaje važiti Odluka o načinu obračuna, naplate i plaćanja kamata i naknada Hrvatske narodne banke (»Narodne novine«, br. 53/2001. i 111/2001.).


Stranica NN 36/2002

• Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objave u »Narodnim novinama«, a primjenjuje se od 1. svibnja 2002. kada se obavlja obračun, plaćanje i naplata kamata i naknada za travanj 2002.


Stranica NN 36/2002

• Na temelju odredbi članka 12. stavka 1. točke 2. te članka 35. stavka 2. i 3. Zakona o izdavanju i prometu vrijednosnim papirima (»Narodne novine«, br. 107/95, 142/98 i 87/00) i odredbi članka 14. Pravilnika o uvjetima i postupku izdavanja dozvola društvu za poslovanje vrijednosnim papirima i ovlaštenom posredniku za obavljanje poslova trgovine vrijednosnim papirima (»Narodne novine, 56/97), Komisija za vrijednosne papire Republike Hrvatske, na zahtjev Aleša Blažića iz Ičića, Primorska 32, podnesen 28. ožujka 2002. godine, u predmetu poslovanja dozvole za obavljanje poslova ovlaštenog posrednika pri trgovini vrijednosnim papirima, na sjednici održanoj 3. travnja 2002. godine, donijela je


Stranica NN 36/2002

• 1. Alešu Blažiću iz Ičića, Primorska 32, JMBG: XX04971362312 produljuje se dozvola za obavljanje poslova ovlaštenog posrednika pri trgovini vrijednosnim papirima.


Internet NN 36/2002
• 2. Dozvola se produljuje na rok od 1 godine, do zaključno 3. travnja 2003. godine.

Propis NN 36/2002
• 3. Ovo rješenje se upisuje u Registar izdanih dozvola za obavljanje poslova ovlaštenog posrednika pri trgovini vrijednosnim papirima s danom upisa 3. travnja 2002. godine pod rednim brojem 127.

Propis NN 36/2002 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu Hrvatskog ureda za osiguranje iz Zagreba, Martićeva 73, kojeg zastupa direktor Ante Lui, za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti zakona s Ustavom, na sjednici Suda održanoj 20. ožujka 2002. godine, donio je sljedeću
Propis NN 36/2002 • I. Prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske odredbe članka 46. stavka 2. Zakona o vatrogastvu (»Narodne novine«, broj 106/99 i 117/01), te se ta odredba ukida.
Propis NN 36/2002 • 1. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredbe članka 46. stavka 2. Zakona o vatrogastvu podnio je Hrvatski ured za osiguranje iz Zagreba, koji smatra da ta odredba nije u suglasnosti s odredbama iz članaka 49. stavka 2. i 51. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 36/2002 • Predlagatelj dalje navodi da je postojanje takve zakonske obveze opravdano isključivo kod imovinskih osiguranja u kojima je uključen rizik požara. Tako je u stavku 1. članka 46. Zakona o vatrogastvu za društva za osiguranje, koja provode osiguranje u kojima je uključen rizik požara, utvrđena obveza izdvajanja 5% od naplaćene premije u toj vrsti osiguranja za financiranje vatrogastva. Takvo izdvajanje sredstava ima opravdanje, jer se radi o preventivnim ulaganjima koja doprinose smanjenju šteta, a time i obveze osiguratelja u odnosu na osiguranu imovinu. Takav oblik ulaganja u preventivne svrhe je kod imovinskih osiguranja u skladu s osigurateljnom teorijom i praksom, te se takvo izdvajanje sredstava obračunava pri utvrđivanju visine premije požarnog osiguranja koju plaća osiguranik.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 36/2002 • Za predlagatelja je opravdano da društva koja provode neko od navedenih osiguranja od odgovornosti, kao što je npr. osiguranje od automobilske odgovornosti u preventivne svrhe ulože i dio sredstava iz naplaćene premije automobilske odgovornosti za financiranje raznih programa koja doprinose sigurnosti u prometu i smanjenju šteta, koje ulaganje bi bilo utemeljeno na ugovornoj osnovi između društava za osiguranje koja provode tu vrstu osiguranja i drugih pravnih osoba, prvenstveno Ministarstva unutarnjih poslova. Zbog toga za predlagatelja svako uvođenje zakonske obveze izdvajanja sredstava u vidu vatrogasnog doprinosa nema opravdanja, jer u navedenoj vrsti osiguranja rizik požara nije izražen kao u osiguranju imovine, pa bi takav oblik izdvajanja sredstava bio prihvatljiv jedino kada bi se on primijenio na sva trgovačka društva te druge pravne osobe.
Propis NN 36/2002 • Zaključno se navodi da niti u jednoj zemlji nije zakonom nametnuta obveza društvima za osiguranje da iz sredstava osiguranja od automobilske odgovornosti i drugih navedenih odgovornosti uplaćuju sredstva za sufinanciranje vatrogasne djelatnosti. Osporena odredba je osim toga, nerazumljiva i neprovediva u praksi, jer je društvima nametnuta obveza uplate sredstava »na području na kojem se nalazi osigurana imovina«, a radi se o osiguranju od odgovornosti, te ne postoji »osigurana imovina«, jer se vozač osigurava od odgovornosti za štete nanesene trećim osobama koje mogu nastati na bilo kojem području u Hrvatskoj, te u inozemstvu.
Propis NN 36/2002 • 2. Sukladno članku 24. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), prijedlog je dostavljen Ministarstvu unutarnjih poslova radi očitovanja na navode predlagatelja, s obzirom da to Ministarstvo, prema članku 40. stavku 1. Zakona o vatrogastvu, obavlja nadzor nad provedbom toga Zakona.
Propis NN 36/2002 • U svezi s tvrdnjom predlagatelja o neznatnom broju slučajeva požara sudarenih vozila, Ministarstvo je navelo statističke podatke o intervencijama vatrogasnih postrojbi Ministarstva na području Republike Hrvatske tijekom 1999. godine, prema kojima se od 635 požara na prometnim sredstvima 90% intervencija odnosi na cestovni promet, odnosno od 530 tehničkih intervencija u prometu 90% se odnosi na spašavanje unesrećenih iz vozila, dok su 475 ostalih slučajeva 90% bile razne intervencije u prometu (ispiranje kolnika, saniranje prevrnuća cisterni i sl.). Istaknuta je i okolnost da se u Republici Hrvatskoj u cestovnoj mreži nalazi 41 tunel ukupne duljine 18,4 km, a u izgradnji je još 16 tunela ukupne duljine 12,4 km, a očekuje se i povećanje prometa uslijed povećanja turističkog prometa i porasta proizvodnje, što će potencijalno rezultirati povećanjem broja prometnih nesreća, zbog čega je opravdano očekivati i povećan rizik požara u prometu.
Propis NN 36/2002 • Ministarstvo je nadalje izrazilo suglasnost s navodima predlagatelja glede nepovredivosti osporene odredbe s obzirom na obvezu uplate sredstava »na području na kojem se nalazi osigurana imovina«, jer to upućuje na nekretnine, međutim, smatraju da se kao mjerilo za određivanje područja na kojem se nalazi osigurana imovina, može uzeti i područje na kojem je nastao štetni događaj, odnosno na kojem se zbila vatrogasna intervencija u prometu, a što je, po njihovom mišljenju, bila i intencija zakonodavca.
Propis NN 36/2002 • Zaključno ističu da je s obzirom na navedeno postojeća odredba članka 46. stavka 2. Zakona o vatrogastvu opravdana i potrebita, jer se njenom provedbom, i u preventivnom smislu, podiže razina sigurnosti cestovnog prometa za kojeg se u narednom razdoblju opravdano očekuje veći porast. Opravdanost sporne zakonske obveze Ministarstvo nalazi i u činjenici da vatrogasne postrojbe nisu od društava za osiguranje naplaćivale troškove nastale u slučaju intervencija.
Propis NN 36/2002 • 3. Prema odredbama članka 1. stavaka 1. i 2. Zakona o vatrogastvu, vatrogasna djelatnost je sudjelovanje u provedbi preventivnih mjera zaštite od požara i eksplozija, gašenje požara i spašavanje ljudi i imovine ugroženih požarom i eksplozijom, pružanje tehničke pomoći u nezgodama i opasnim situacijama te obavljanje i drugih poslova u nesrećama, ekološkim i inim nesrećama, vatrogasna djelatnost je stručna i humanitarna djelatnost od interesa za Republiku Hrvatsku.
Propis NN 36/2002 • »Društva za osiguranje izdvajaju sredstva u visini 5% od premije osiguranja od požara koja se uplaćuju u iznosu od 30% na poseban račun Hrvatske vatrogasne zajednice, u iznosu od 30% na poseban račun vatrogasnih zajednica županija i Vatrogasne zajednice grada Zagreba na području kojih se nalazi osigurana imovina te 40% na račun vatrogasne zajednice jedinice lokalne samouprave, odnosno područne vatrogasne zajednice na području na kojem se nalazi osigurana imovina.
Propis NN 36/2002 • Društva za osiguranje uplaćuju 1% sredstava od naplaćene funkcionalne premije osiguranja od osiguranja u odgovornosti u cestovnom, riječnom, pomorskom, zračnom i željezničkom prometu na području na kojem se nalazi osigurana imovina i to tako da se 30% od tih sredstava uplaćuje na poseban račun Hrvatske vatrogasne zajednice, 30% uplaćuje na poseban račun vatrogasnih zajednica županija i Vatrogasne zajednice grada Zagreba na području kojih se nalazi osigurana imovina, te 40% na račun vatrogasne zajednice jedinice lokalne samouprave, odnosno područne vatrogasne zajednice na području na kojem se nalazi osigurana imovina.
Propis NN 36/2002 • Sredstva iz stavaka 1. i 2. ovoga članka izdvojeno se vode, a mogu se koristiti samo za nabavu opreme i sredstava namijenjenih za vatrogasnu intervenciju, osposobljavanje vatrogasaca te pomaganje vatrogastva na područjima od posebne državne skrbi, prema mjerilima koja utvrdi nadležno tijelo Hrvatske vatrogasne zajednice.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 153/05, Broj 5/93, Broj 75/08, Broj 22/96, Broj 42/06, Broj 31/95


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled