PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-08-111-2130 NN 111/2004

• Hrvatsko tržište distribucije tiska, posebno na razini veleprodaje, obilježava relativno mali broj tržišnih takmaca. Takva je struktura u znatnoj mjeri posljedica situacije na tom tržištu naslijeđene iz predtranzicijskog razdoblja. Naime, u to je vrijeme u pravilu svaki nakladnik tiska imao vlastitu distribuciju, koja je uglavnom imala i veleprodaju i maloprodaju. Ni nakon 1990. godine stanje se nije bitno izmijenilo, te je na to tržište u međuvremenu pristupio samo jedan distributer (veletrgovac) koji distribuciju tiska obavlja na nacionalnoj razini i ostvaruje znatan tržišni udjel. Riječ je o poduzetniku Distri pressu d.o.o., sa sjedištem u Zagrebu, Žitnjak bb (u daljnjem tekstu: DP), osnovanom u prosincu 1992.


Stranica NN 111/2004

• U konkretnom slučaju, oba sudionika koncentracije, putem poduzetnika u kojima imaju poslovne udjele, odnosno dionice, djeluju na tržištu distribucije tiska na području Republike Hrvatske, kako na razini veleprodaje tako i na razini maloprodaje. Stoga je to mjerodavno tržište potrebno razmotriti odvojeno za veleprodaju, a odvojeno za maloprodaju.


Stranica NN 111/2004

• Struktura tržišta veleprodaje tiska prikazana je u Tablici 2.


Stranica NN 111/2004

• Tablica 2: Struktura tržišta veleprodaje tiska u Republici Hrvatskoj prema ostvarenom prometu (u 2003. godini)


Internet NN 111/2004
• Iz prikazanih podataka proizlazi da je riječ o tržištu koje je po broju tržišnih takmaca relativno loše strukturirano.

Internet stranice NN 111/2004
• Iz predočenih podataka proizlazi da tržištem veleprodaje tiska dominiraju poduzetnici Tisak d.d. i DP. Omjer koncentriranosti tržišta CR 2 iznosi 79,5, što ukazuje na visoku koncentriranost toga tržišta. Takva je visoka koncentriranost još uočljivija izračuna li se omjer koncentriranosti CR4, koji iznosi 96,0.

Internet stranice NN 111/2004 • Maloprodaja tiska se na hrvatskom tržištu obavlja na sljedeće načine:
Internet stranice NN 111/2004 • – prodajom na prodajnim mjestima specijaliziranim za prodaju tiska i duhanskih proizvoda, u vlasništvu ili najmu distributera ili drugih poduzetnika (npr. u kioscima ili čvrstim objektima),
Internet stranice NN 111/2004 • – prodajom na drugim prodajnim mjestima (npr. u supermarketima i sl.),
Internet stranice NN 111/2004 • Tablica 3: Struktura tržišta maloprodaje tiska u Republici Hrvatskoj prema ostvarenom prometu (u 2003. godini)
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 111/2004 • 9. 1. 2. 1. Maloprodaja tiska u specijaliziranim maloprodajnim mjestima
Informacije NN 111/2004 • Prema podacima kojima raspolaže Agencija, ukupni se broj maloprodajnih mjesta na kojima se prodaje tisak u Republici Hrvatskoj procjenjuje na 9.000 do 9.500 (u 2003. godini). U taj su broj, uz prodajna mjesta specijalizirana za prodaju tiska i duhanskih proizvoda, u vlasništvu ili najmu distributera ili drugih poduzetnika (npr. u kioscima ili čvrstim objektima), uključena i sva druga prodajna mjesta na koje se tisak distribuira i na kojima ga potrošači mogu kupiti (npr. u supermarketima i sl.).
Poslovne stranice NN 111/2004 • U svezi s provedbom predmetne koncentracije poduzetnika osobito je značajan aspekt maloprodaje tiska na prodajnim mjestima specijaliziranim za prodaju tiska i duhanskih proizvoda (npr. u kioscima ili čvrstim objektima). Ovo iz razloga što su potrošači (
Pregledi NN 111/2004 • – Maloprodaja tiska u specijaliziranim objektima u Dalmaciji
Besplatno NN 111/2004 • S obzirom da poduzetnik SD-T nema specijaliziranih maloprodajnih mjesta izvan područja Dalmacije (područje Zadarsko-kninske, Splitsko-dalmatinske i Dubrovačko-neretvanske županije), Agencija je posebno analizirala strukturu tog regionalnog tržišta.
Glasnik NN 111/2004 • Ukupan broj maloprodajnih mjesta na kojima se na području Dalmacije prodaje tisak procjenjuje se na oko 3.000. U taj su broj uključena specijalizirana prodajna mjesta kao što su kiosci i trafike, ali i nespecijalizirana prodajna mjesta kao što su prodavaonice hrane, benzinske postaje i sl. Točan broj nije moguće precizno utvrditi jer dio prodajnih mjesta ima izrazito sezonski značaj (npr. sezonska prodajna mjesta u kampovima, velikim turističkim naseljima i sl.). Objekata specijaliziranih za prodaju tiska na tom području ima ukupno 667. Od toga broja na području Dalmacije 213 takvih objekata (31,9 posto) drži poduzetnik Tisak d.d., a 214 (32 posto) poduzetnik SD-T. Preostalih 240 prodajnih mjesta drže ostali poduzetnici. Stoga bi provedbom koncentracije poduzetnika EPH i SD došlo do stvaranja novog, jakog vladajućeg položaja poduzetnika EPH na tržištu maloprodaje tiska u objektima specijaliziranim za prodaju tiska i duhanskih proizvoda na području Dalmacije, u smislu članka 15. stavka 1. i stavka 3. ZZTN. Naime, preuzimanjem objekata poduzetnika SD-T, poduzetnik EPH bi držao preko 64 posto tog tržišta.
Propis NN 111/2004 • 9. 1. 3. Povezanost nakladnika Europapress holdinga d.o.o. s distributerima tiska
Propis NN 111/2004 • Za razumijevanje ukupnih okolnosti na hrvatskom tržištu distribucije tiska valja imati na umu činjenicu da poduzetnik EPH, već i prije provedbe namjeravane koncentracije, izravno ili neizravno, ima udjele u temeljnom kapitalu u tri najveća hrvatska distributera tiska. Riječ je o Distri pressu d.o.o., Tisku d.d. i Slobodnoj Dalmaciji – Trgovini d.o.o.
Propis NN 111/2004 • Agencija je toj činjenici u analizama posvetila posebnu pozornost, budući da su ta tri distributera na tržištu veleprodaje tiska u 2003. godini ostvarila zajednički tržišni udjel od 87,5 posto.
Propis NN 111/2004 • Distri press d.o.o. (u daljnjem tekstu: DP) je, po veličini tržišnog udjela, drugi distributer tiska u Republici Hrvatskoj. Riječ je o poduzetniku koji nema vlastitu maloprodajnu mrežu, te se bavi isključivo veleprodajom tiska.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 73/05, Broj 111/04, Broj 26/03, Broj 63/08, Broj 61/00, Broj 28/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled