PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-08-111-2130 NN 111/2004

• Poduzetnik EPH ima jedan poslovni udjel od 50 posto u poduzetniku DP. Drugi poslovni udjel od 50 posto drži osnivač i predsjednik uprave DP-a.


Stranica NN 111/2004

• Iako EPH nema većinski udjel niti ostvaruje većinsko pravo glasa u poduzetniku DP, on ima prevladavajući utjecaj i na taj način ostvaruje kontrolu nad tim poduzetnikom u smislu članka 475. Zakona o trgovačkim društvima (»Narodne novine«, broj 111/93, 34/99, 121/99 i 118/2003; u daljnjem tekstu: ZTD) i mišljenju vodećih pravnih stručnjaka za to područje (prof. dr. sc. Vilim Gorenc; »Zakon o trgovačkim društvima s komentarom«, RRIF, Zagreb, 1995., str. 600 - 632), prema kojem se prevladavajućim utjecajem smatra utjecaj vladajućeg društva na vođenje poslova i donošenje odluka u ovisnom društvu, i to na način da vladajuće društvo na temelju svog pravnog položaja u ovisnom društvu, ima mogućnost utjecati da organi uprave ovisnog društva prilikom donošenja odluka donesu odluke koje odgovaraju (posrednim ili neposrednim) interesima vladajućeg društva. Za pretpostavku postojanja prevladavajućeg dovoljno je postojanje mogućnosti ostvarivanja prevladavajućeg utjecaja (stvarno vršenje tog utjecaja nije potrebno). Pritom se prevladavajući utjecaj ne mora protezati na cjelokupno poslovanje ovisnog društva, već je dovoljna mogućnost da vladajuće društvo utječe na odlučujuća pitanja poslovne politike.


Stranica NN 111/2004

• Iz raspoložive dokumentacije, napose Poslovnika o radu Uprave Distri-press-a d.o.o., od 4. travnja 2003. (u daljnjem tekstu: Poslovnik), proizlazi da su nedvojbeno ostvarene pretpostavke postojanja prevladavajućeg utjecaja poduzetnika EPH u poduzetniku DP.


Stranica NN 111/2004

• Poduzetnik EPH ima pravo imenovati jednog člana uprave. Prema članku 2.3. Poslovnika, direktori se u pripremi odluke mogu savjetovati s članom društva na čiji su prijedlog imenovani. Takva formulacija ukazuje da EPH može imati izravan utjecaj na donošenje poslovnih odluka DP. Pritom valja imati na umu što proizlazi iz odredaba članka 2.6., a donekle i članka 2.5. Poslovnika.


Internet NN 111/2004
• Tako se člankom 2.6. Poslovnika utvrđuje (citat): »Ako bi zajedničkim nastupom na tržištu s EPH-om Društvo (Distri-press d.o.o.) moglo ostvariti povoljnije uvjete rada i poslovanja, primjerice uvjete kreditiranja, cijene roba i usluga, smanjenje troškova i slično, Uprava će voditi poslove Društva kao dio grupe EPH (istaknula Agencija). To znači da će se s odgovornim osobama u EPH-u razmatrati poslovne ponude i donositi odluke, vodeći računa prvenstveno o dobroti Društva, ali i grupe EPH kao cjeline.« Stoga članak 2.5., u svezi s člankom 2.6. Poslovnika ukazuje da DP i EPH posluju kao povezana društva odnosno kao grupa. Na to ukazuje i način praćenja poslovnih rezultata utvrđen u članku 2.5. Poslovnika prema kojem će DP za praćenje poslovnih rezultata koristiti metodologiju kompatibilnu onoj koju koristi EPH.

Internet stranice NN 111/2004
• Tisak d.d. (u daljnjem tekstu: Tisak) najveći je, po veličini tržišnog udjela, distributer tiska u Republici Hrvatskoj na razini veleprodaje. Osim toga, taj poduzetnik ima i vlastitu, na području cijele Republike Hrvatske dobro razgranatu, mrežu prodajnih mjesta specijaliziranih za prodaju tiska i duhanskih proizvoda. Taj poduzetnik ima nešto manje od tisuću vlastitih specijaliziranih maloprodajnih mjesta.

Internet stranice NN 111/2004 • Poduzetnik EPH stekao je dionice Tiska prihvaćanjem stečajnog plana za Tisak d.d. (rješenje Trgovačkog suda u Zagrebu, broj i-St-56/2000, od 20. prosinca 2001.) temeljem kojeg je svoja potraživanja prema Tisku pretvorio u udjel u temeljnom kapitalu. Prema navodima u prijavi koncentracije, poduzetnik EPH drži 27 posto dionica poduzetnika Tiska d.d. Ostali dioničari su Adris grupa d.d. (više od 25 posto dionica), Večernji list d.d. (više od 25 posto dionica), HFP (manje od 14 posto dionica), Hrvatske pošte d.d. (manje od 4 posto dionica), Novi list d.d. (više od 2 posto dionica), te ostali dioničari (ukupno manje od 3 posto dionica).
Internet stranice NN 111/2004 • Na temelju udjela u temeljnom kapitalu EPH je u Tisku stekao određena statusna prava u smislu ZTD-a. To se prije svega odnosi na mogućnost da u nadzorni odbor Tiska imenuje svog predstavnika, te da na taj način sudjeluje u donošenju i ima uvid u najznačajnije poslovne odluke tog poduzetnika.
Internet stranice NN 111/2004 • iii) Povezanost EPH sa Slobodnom Dalmacijom – Trgovinom d.d.
Internet stranice NN 111/2004 • Poduzetnik Tisak drži jedan od dva poslovna udjela u poduzetniku Slobodnoj Dalmaciji – Trgovini d.o.o. (u daljnjem tekstu: SD-T). Riječ je o trećem hrvatskom distributeru po veličini tržišnog udjela u veleprodaji tiska. Taj poduzetnik ima i vlastitu mrežu maloprodajnih mjesta specijaliziranih za prodaju tiska i duhanskih proizvoda. Riječ je o ukupno oko 270 prodajnih mjesta, uglavnom na području Dalmacije.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 111/2004 • Poslovni udjel Tiska u poduzetniku SD-T iznosi 50 posto. Drugi poslovni udjel, također u visini od 50 posto, drži poduzetnik ST. Oko tih poslovnih udjela teče sudski spor u kojem oba poduzetnika (i Tisak i SD) polažu pravo na poslovni udjel od 100 posto.
Informacije NN 111/2004 • Kako poduzetnik EPH ima znatan udjel (27 posto) u temeljnom kapitalu Tiska, a Tisak ima znatan poslovni udjel u poduzetniku SD-T, poduzetnik EPH je neizravno, ali ipak značajno, povezan i s poduzetnikom SD-T.
Poslovne stranice NN 111/2004 • Tržište oglašavanja u općeinformativnim dnevnicima također je tržište koje je usko povezano s tržištem naklade općeinformativnih dnevnika, te je u tom smislu tome tržištu susjedno. Tržište oglašavanja u pravilu će biti zahvaćeno promjenama strukture odn
Pregledi NN 111/2004 • Prema podacima za 2003. godinu koje je Agencija od HGK pribavila, u ukupnom propagandnom budžetu hrvatskih oglašivača, oglašavanje putem tiskanih medija sudjeluje s 27 posto (televizija sudjeluje sa 60 posto, vanjsko oglašavanje sa 7 posto i radio sa 6 posto).
Besplatno NN 111/2004 • Agencija je analizu tržišta oglašavanja provela uzimajući u obzir podatke za prihod od oglašavanja za one općeinformativne dnevnike čiji je tržišni udjel ostvaren prodajom novine na tržištu Republike Hrvatske veći od 10 posto.
Glasnik NN 111/2004 • Za takav način utvrđivanja strukture tržišta Agencija se odlučila iz razloga što nije bilo moguće utvrditi podatke od svih nakladnika općeinformativnih dnevnika, budući da neki od njih takvim podacima niti ne raspolažu. Međutim, budući da četiri dnevnika koji u prodaji ostvaruju udjele veće od 10 posto, u ukupnoj prodaji općeinformativnih dnevnika sudjeluju s 86 posto, Agencija je smatrala da će takva analiza dati barem približnu sliku tog tržišta, te da je u tom smislu taj uzorak dovoljno reprezentativan, budući da svih sedam preostalih dnevnika zajedno ostvaruju tržišni udjel od 11 posto (ostali dio tržišta otpada na strane općeinformativne dnevnike). Stoga rezultate analize tržišta oglašavanja u općeinformativnim tjednicima treba uzeti s određenom rezervom.
Propis NN 111/2004 • Tablica 4: Struktura tržišta oglašavanja u općeinformativnim dnevnicima u Republici Hrvatskoj prema ostvarenom prihodu bez PDV-a (u 2003. godini)
Propis NN 111/2004 • 10. STRUKTURA MJERODAVNIH TRŽIŠTA NAKON PROVEDBE KONCENTRACIJE
Propis NN 111/2004 • Provedbom predmetne koncentracije poduzetnik EPH preuzet će tržišni udjel poduzetnika SD na svim mjerodavnim tržištima na kojima je SD djelovao. U trenutku provedbe koncentracije, tržišni udjeli ostalih poduzetnika prisutnih na tim tržištima ostat će nepromijenjeni. Spomenute će promjene stoga biti prikazane odvojeno za svako od utvrđenih mjerodavnih tržišta.
Propis NN 111/2004 • Ostvarivanjem namjere provedbe koncentracije poduzetnika EPH i SD, tržišni udjel koncerna EPH na hrvatskom tržištu naklade općeinformativnih dnevnika ne bi prelazio prag od 40 posto, koji je posebnim zakonom (članak 37. stavak 1. ZoM) utvrđen kao granica dopuštenosti koncentracija poduzetnika na tom tržištu.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 103/08, Broj 81/97, Broj 139/06, Broj 86/09, Broj 94/00, Broj 31/08


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled