PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 130/1999 • I. Pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske odredbe članka 71. stavak 1. i odredbe članka 107. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, broj 1/97 - pročišćeni tekst).
NN 130/1999 • II. Ne prihvaća se prijedlog za ukidanje Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, broj 75/93) u cijelosti.
NN 130/1999 • Ne prihvaćaju se prijedlozi za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 31. stavak 3. članaka 105., 174., toč. 3., 5., 6., i 12. i članaka 180. stavak 2. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, broj 1/97 - pročišćeni tekst).
NN 130/1999 • III. Odbacuje se prijedlog za ukidanje svih odluka o imenovanju ravnatelja zdravstvenih ustanova i prijedlog za utvrđenje da je Ustav SRH (»Narodne novine«, broj 8/74), u dijelu u kojem se odnosi na zdravstvenu zaštitu, bolji od Ustava Republike Hrvatske.
NN 130/1999 • Predlagatelji 1) dr. Željan Gabrić, dr. Boris Poljak, dr. Pero Kaliterna, dr. Srđan Vuković, dr. Boris Gruzunov, dr. Tomislav Strinić, dr. Milašinović, dr. Zoran Branica, dr. Sašenko Čečuk, dr. Ljubo Božić, dr. Aljoša Barišić, dr. Ivica Tadin, dr. Dobri
NN 130/1999 • Tijekom postupka prijedlozi su, (osim prijedloga podnositelja pod 2) i prijedloga podnositelja pod 4) kojim se osporava suglasnost s Ustavom odredbe članka 174. toč. 3., 5., 6. i 12.), dostavljeni na odgovor Hrvatskom državnom saboru kao donositelju tog Zakona, a od Ministarstva zdravstva i nadležnih komora zatraženo je stručno mišljenje.
NN 130/1999 • Hrvatski državni Sabor izvijestio je Sud da je prijedloge uputio Odboru za Ustav, Poslovnik i politički sustav Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora, koji, međutim, Sudu nije dostavio odgovor.
NN 130/1999 • Ministarstvo zdravstva očitovalo se na dostavljene prijedloge, u bitnom na sljedeći način:
NN 130/1999 • U svezi prijedloga predlagatelja pod 4) kojim se osporava suglasnost s Ustavom odredbe članka 71. Zakona, Ministarstvo zdravstva iznosi da je ljekarnička djelatnost zdravstvena djelatnost koja je od interesa za Republiku Hrvatsku i koja se obavlja kao javna služba, pa okolnost što osporena odredba određuje da se ljekarnička djelatnost obavlja isključivo u sklopu mreže zdravstvene djelatnosti ne povređuje poduzetničke i tržišne slobode zajamčene odredbom članka 49. Ustava. Ističe da pravo na rad i slobodu rada zajamčeno odredbom članka 54. Ustava također nije povrijeđeno osporenom odredbom, jer to pravo mogu ostvariti svi pod jednakim uvjetima, odnosno pod uvjetom da je sklopljen ugovor s Hrvatskim zavodom za zdravstveno osiguranje.
NN 130/1999 • U odnosu na prijedlog predlagatelja pod 1) i 4) za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 105. Zakona, navodi da prijedlogu ne bi trebalo udovoljiti, jer da je rad izvan punog radnog vremena, dostupan pod jednakim uvjetima svim zdravstvenim djelatnicima koji ispunjavaju uvjete koje je u skladu sa zakonskim ovlastima utvrdio ministar zdravstva.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 130/1999 • U odnosu na prijedlog predlagatelja pod 3) za ocjenu suglas-nosti s Ustavom odredbe članka 107. Zakona, Ministarstvo zdrav-stva navodi da se osporenom odredbom sukladno socijalnom ustroju Republike ostvaruje zajamčeno pravo svakog građanina na zdravstvenu zaštitu. Ističe da se radi o privremenom rasporedu zdravstvenih djelatnika na drugo mjesto rada, samo za područja sa specifičnim uvjetima, na kojima je ugroženo Ustavom zajamčeno pravo građana na pružanje zdravstvene zaštite. Također smatra da nije u nesuglasju s Ustavom privremeno raspoređivanje zdravstvenih djelatnika koji obavljaju privatnu praksu, budući da je takav rad plaćen sukladno propisanim mjerilima koji uključuju i povećanje primanja zbog rada na područjima sa specifičnim uvjetima. Tvrdnju predlagatelja o prerasporedu sredstava za rad zdravstvenih djelatnika koji obavljaju privatnu praksu, nalazi neosnovanom i neistinitom. Ističe da bi izuzimanje od navedene odredbe, zdravstvenih djelatnika koji obavljaju privatnu praksu, okončanjem postupka privatizacije primarne zdravstvene zaštite, u potpunosti onemogućilo slanje liječnika u ugrožene krajeve čime bi građanima tih područja bila povrijeđena odredbom članka 58. Ustava zajamčeno pravo na zdravstvenu zaštitu.
NN 130/1999 • U svezi prijedloga predlagatelja pod 5) kojim se osporava suglasnost s Ustavom odredbe članka 33. stavka 3. i članka 187. Zakona, Ministarstvo zdravstva ističe da je temeljem tih odredaba izvršena pretvorba društvenog vlasništva nad društvenim sredstvima kojima su raspolagale specijalne bolnice, a kojima je stupanjem na snagu Zakona određen titular prava vlasništva.
NN 130/1999 • Po prijedlozima za ocjenu suglasnosti s Ustavom pojedinih odredaba Zakona, Sud je pokrenuo postupak u odnosu na odredbe članka 71. stavak 1. i članak 107. Zakona.
NN 130/1999 • Prijedlog za ukidanje Zakona o zdravstvenoj zaštiti (»Narodne novine«, broj 75/93) u cijelosti i prijedloge za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 31. stavak 3., članka 105., 174. toč. 3., 5., 6. i 12. i članka 180. stavak 2. Zakona, Sud, kao neosnovane, nije prihvatio.
NN 130/1999 • Prijedlog za ukidanje svih odluka o imenovanju ravnatelja zdravstvenih ustanova i prijedlog za utvrđenje da je Ustav SRH (»Narodne novine«, broj 8/74), u dijelu u kojem se odnosi na zdravstvenu zaštitu, bolji od Ustava Republike Hrvatske, Sud je odbacio.
NN 130/1999 • Naime, nadležnost Ustavnog suda uređena odredbom članka 125. Ustava, taksativno je određena. U okviru svoje nadležnosti Ustavni sud štiti ustavnost na osnovi Ustava i u suglasnosti s njim, te nije ovlašten ocjenjivati Ustav. Također, prema odredbi članka 43. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), Ustavni sud može do donošenja konačne odluke, privremeno obustaviti izvršenje pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi zakona ili drugog propisa, čija se suglasnost s Ustavom, odnosno zakonom ocjenjuje, ako bi njihovim izvršenjem mogle nastupiti teške i nepopravljive posljedice. U konkretnom slučaju podnositelj nije označio koje odluke o imenovanju ravnatelja zdravstvenih ustanova predlaže ukinuti, niti je naveo razloge zbog kojih smatra da bi izvršenjem tih odluka mogle nastupiti teške ili nepopravljive posljedice. Podnositelj također ne predlaže da se ove odluke obustave od izvršenja, već predlaže njihovo ukidanje, za što Ustavni sud nije nadležan. Stoga je Sud i taj prijedlog odbacio.
NN 130/1999 • Odredbu članka 71. stavak 1. Zakona, osporavaju podnositelji pod 4).
NN 130/1999 • Ljekarnička se djelatnost obavlja samo u sklopu mreže zdravstvene djelatnosti.
NN 130/1999 • Podnositelji prijedloga smatraju da je osporena odredba u nesuglasju s odredbama članaka 49. i 54. Ustava.
NN 130/1999 • Prijedlog obrazlažu ističući da se osim ljekarničke djelatnosti, sve ostale zdravstvene djelatnosti mogu obavljati izvan mrežnog sustava, sukladno članku 35. i 40. Zakona.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 143/04, Broj 32/94,
Broj 5/93, Broj 18/94,
Broj 22/07, Broj 58/00
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE