PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-04-34-602 NN 34/2001

• II. Predmet se vraća nadležnom prvostupanjskom tijelu na ponovni postupak.


Stranica NN 34/2001

• 1. B. G. iz S., kojega zastupaju E. K.-B. i M. B.-P., odvjetnice iz S., podnio je pravodobnu i dopuštenu ustavnu tužbu protiv presude Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: Us-2376/1996 od 15. listopada 1997. godine, kojom je odbijena njegova tužba izjavljena protiv rješenja tadašnjeg Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske, Centralne službe u Z., klasa: 140-02/95-01/Ž-336819, urbroj: UP/II-341-99-03/1-95-1003 od 7. ožujka 1996. godine.


Stranica NN 34/2001

• Tim rješenjem je odbijena žalba podnositelja izjavljena protiv rješenja tadašnjeg Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske, Područne službe u S., klasa: UP/I-140-02/95-02/03401669743, urbroj: 341-18-03/1-95-001225, ko-jim je rješenjem podnositelju priznato, počevši od 7. travnja 1995. godine, pravo na prijevremenu starosnu mirovinu u iznosu od 331,14 kn mjesečno.


Stranica NN 34/2001

• 2. U ustavnoj tužbi podnositelj navodi da su osporenom presudom te navedenim rješenjima upravnih tijela povrijeđene odredbe iz članaka 3., 5., 14. stavka 2., 56. stavka 1. i 118. stavka 3. Ustava.


Internet NN 34/2001
• Obrazlažući svoje navode o povredi navedenih odredaba Ustava, podnositelj ističe da je u svojoj tužbi Upravnom sudu te u žalbi naveo da je na poziv Hrvatskoga sabora i Vlade Republike Hrvatske napustio bivšu JNA, a gdje je bio u činu kapetana fregate te se 13. listopada 1991. javio prvo Ministarstvu unutarnjih poslova, Policijskoj postaji S., a potom i u Ministarstvo obrane i stavio se na raspolaganje Hrvatskoj vojsci, te je od 1. kolovoza 1991. bio na bolovanju i nije se htio vratiti s bolovanja u bivšu JNA iako su ga pozivali, te je zbog toga i suđen u odsutnosti.

Propis NN 34/2001
• Ističe da u takvoj situaciji nije mogao niti imao od koga tražiti podatke o visini svojih primanja do 13. listopada 1991. godine. Da ih je čak i uspio nabaviti, oni opet za upravna tijela i Upravni sud ne bi mogli biti od značaja jer bi bili izdani od strane neprijateljske vojske i tada nepriznate države. Navodi da Upravni sud upravo ustraje na toj činjenici tvrdeći da je podnositelj bio dužan, sukladno odredbi članka 171. Zakona o općem upravnom postupku, od nadležnog državnog tijela (to bi u konkretnom slučaju trebalo biti vojno tijelo Savezne Republike Jugoslavije) pribaviti podatke o visini plaće koju je ostvario dok je bio u bivšoj JNA.

Propis NN 34/2001 • Podnositelj smatra, budući da takve podatke nije mogao pribaviti, da su upravna tijela u postupku određivanja mirovinske osnovice, a na temelju podataka koje je podnositelj dao i koje je imao o plaćama primljenim za neke mjesece u razdoblju od 1989. do 1991. godine, te potvrda o bolovanju i temeljem podataka kojima raspolaže za ovu kategoriju osiguranika bila dužna, sukladno Zakonu o općem upravnom postupku, izvršiti rekonstrukciju najbliže moguće plaće i tako utvrđenu plaću uzeti za utvrđivanje mirovinske osnovice.
Propis NN 34/2001 • Umjesto toga, kao osnova za utvrđivanje mirovinske osnovice uzeta je naknada koju je podnositelj primao kao nezaposlena osoba od Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Podnositelj je bio prijavljen od 18. listopada 1991. kod Hrvatskog zavoda za zapošljavanje te je primao novčanu naknadu kao nezaposlena osoba do 31. siječnja 1992. godine, a poslije toga je sam plaćao doprinos za produženo osiguranje. Ističe da je upravo to razdoblje od samo tri godine, suprotno odredbi članka 35. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju, uzeto kao osnovica za izračun mirovine i na taj način je doveden u situaciju da je diskriminiran u odnosu na sve druge građane čija se mirovinska osnovica utvrđuje prema plaćama ostvarenim za deset godina osiguranja koje su za osiguranike najpovoljnije.
Propis NN 34/2001 • Podnositelj je podnio i dopunu ustavne tužbe dana 2. rujna 1999. godine uz koju je dostavio presliku uvjerenja o njegovim plaćama od 1. siječnja 1965. do 14. srpnja 1991. godine, koje uvjerenje je uspio pribaviti tek 1999. godine te ga nije mogao upotrijebiti kao dokaz u upravnom postupku.
Propis NN 34/2001 • 3. Tijekom ustavnosudskog postupka izvršen je uvid u spis prvostupanjskog tijela.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 34/2001 • Uvidom u navedeni spis te osporena rješenja i presudu, utvrđeno je da je podnositelju priznato, počevši od 7. travnja 1995. godine, pravo na prijevremenu starosnu mirovinu u iznosu od 331,14 kuna mjesečno. Iz obračuna mirovinske osnovice, koji je priložen uz prvostupanjsko rješenje, razvidno je da je mirovinska osnovica utvrđena od »... mjesečnih prosjeka osobnih dohodaka, osnovica osiguranja i naknada koje je osiguranik ostvario u uzastopnih 3 godine osiguranja, tj. u razdoblju od 1992. do 1994. godine«.
Propis NN 34/2001 • Iz obrazloženja drugostupanjskog rješenja proizlazi da je mirovinska osnovica podnositelju ustavne tužbe utvrđena od osnovica doprinosa koje je uplaćivao za produženo osiguranje, u smislu članka 98. stavka 2. tada važećeg Statuta Republičkog fonda mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske (»Narodne novine«, br. 31/83, 47/83, 53/85, 23/86, 52/86, 32/89, 48/89, 57/89, 58/90, 21/92 i 116/93).
Propis NN 34/2001 • Upravni sud Republike Hrvatske u obrazloženju osporene presude ocjenjuje da je u postupku, koji je prethodio donošenju osporenog rješenja, činjenično stanje pravilno i potpuno utvrđeno te da su pravilno primijenjene odredbe Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju (»Narodne novine«, br. 26/83, 5/86, 42/87, 34/89, 57/89, 40/90, 9/91, 26/93, 96/93 i 44/94), odredbe Zakona o osnovnim pravima iz mirovinskog i invalidskog osiguranja (»Narodne novine«, br. 53/91) te odredbe Statuta Fonda koje se odnose na utvrđivanje mirovinskog staža, izračun mirovinske osnovice te valorizacije plaća iz prošlih godina prema kojima se utvrđuje mirovina.
Propis NN 34/2001 • Upravni sud je, također, u cijelosti prihvatio stajalište tuženog tijela, izloženo u obrazloženju drugostupanjskog rješenja, da podnositelj nije pružio dokaze da mu se utvrdi nova mirovinska osnovica, a na osnovi podataka i to preslika podataka o plaći koju je primao za vrijeme dok je bio aktivna vojna osoba u bivšoj Jugoslavenskoj ratnoj mornarici jer da pojedinačni mjesečni izvještaji, koje je podnositelj priložio, nisu isprava u smislu članka 171. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine, br. 53/91 i 103/96).
Propis NN 34/2001 • 4. Tijekom cijelog postupka je nesporno da je podnositelj podnio zahtjev za priznanje prava na prijevremenu starosnu mirovinu dana 8. rujna 1995. godine, te da je bio kapetan fregate u bivšoj JNA i da nije mogao tijekom upravnog postupka, iz razloga što je napustio bivšu JNA 1991. godine, pribaviti podatke o plaćama za razdoblje od 1. siječnja 1965. do 14. srpnja 1991. godine.
Propis NN 34/2001 • Dakle, u vrijeme podnošenja zahtjeva (8. rujna 1995.) te u vrijeme donošenja odluke o zahtjevu podnositelja za priznanje prava na prijevremenu starosnu mirovinu bio je na snazi Zakon o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA (»Narodne novine«, br. 96/93).
Propis NN 34/2001 • Kako je nesporno da je zahtjev za ostvarivanje prava iz mirovinskog osiguranja podnio pripadnik bivše JNA, nije vidljivo iz kojih razloga nisu ni upravna tijela, a niti Upravni sud Republike Hrvatske primijenili mjerodavni zakon.
Propis NN 34/2001 • Odredbom članka 4. Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA određeno je da osoba, kojoj je na teritoriju Republike Hrvatske prestalo svojstvo aktivne vojne osobe u bivšoj JNA do 31. prosinca 1991., a do toga dana nije ostvarila prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja, može ta prava ostvariti ako ispunjava uvjete za stjecanje prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja prema odredbama Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju vojnih osiguranika (»Narodne novine«, br. 53/91, 73/91, 18/92 i 71/92) i uz uvjete:
Propis NN 34/2001 • – da se stavila na raspolaganje oružanim snagama Republike Hrvatske do 31. prosinca 1991.,
Propis NN 34/2001 • – da protiv nje nadležno tijelo državne vlasti nije pokrenulo postupak zbog poduzimanja ili pripremanja kažnjivih djela ili propuštene činidbe u Glavi XIV., XV. i XVIII. Osnovnog krivičnog zakona Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 31/93 – pročišćeni tekst i 35/93), Glavi XIX. Krivičnog zakona Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 32/93 – pročišćeni tekst i 38/93) i Zakona o kaznenim djelima podrivačke i terorističke djelatnosti protiv državnog suvereniteta i teritorijalne cjelovitosti Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 74/92).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 125/09, Broj 85/07, Broj 91/09, Broj 152/08, Broj 54/04, Broj 70/02


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled