PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 14/2004 • Industrijska poduzeća su sva trgovačka društva ili druge pravne osobe koja su se tijekom 2003. bavila industrijskom proizvodnjom, a u Registru poslovnih subjekata (RPS)14) razvrstana su u djelatnost INDUSTRIJE odnosno u podrazrede područja C, D i E (i odjeljaka 10 do 41) prema NKD-u 2002., a prema kriteriju obuhvata ušla su u Adresar IND-21/PRODCOM za 2003.
NN 14/2004 • Industrijske lokalne jedinice definirane su kao oni dijelovi poduzeća odnosno izvještajne jedinice (pravne osobe) koji su obavljali industrijsku djelatnost na administrativnom teritoriju jedne ili više županija (teritorijalno/administrativni kriterij). Pojam “industrijski” obuhvaća sve dijelove jednog poduzeća odnosno izvještajne jedinice (pravne osobe) koji su se bavili glavnom i/ili neku od sporednih industrijskih djelatnosti poduzeća odnosno izvještajne jedinice (pravne osobe), prema definiciji INDUSTRIJE iz ovog istraživanja. Primjenom navedenih kriterija (djelatnost/teritorij) iz industrijskih poduzeća odnosno izvještajne jedinice (pravne osobe) formirane su industrijske lokalne jedinice za sve njihove dijelove koji se bave industrijskom proizvodnjom prema fizičkom smještaju tih dijelova poduzeća, koji je ovdje nazvan industrijskom lokalnom jedinicom odnosno industrijskim lokalnim jedinicama tog industrijskog poduzeća odnosno izvještajne jedinice (pravne osobe) i nalaze se u Adresaru IND-21/PRODCOM za 2003.
NN 14/2004 • Industrijske lokalne jedinice, prema navedenim definicijama i kriterijima za formiranje statističkih jedinica PRODCOM istraživanja za 2003., profilirane su iz dijela ili dijelova industrijskih i neindustrijskih poduzeća odnosno izvještajnih jedinica (pravnih osoba).
NN 14/2004 • Industrijske lokalne jedinice industrijskih poduzeća grupirane su od jednog ili više dijelova industrijskih poduzeća (u RPS-u razvrstana u industrijsku djelatnost) koji su se bavili njegovom glavnom djelatnosti i/ili nekom od sporednih industrijskih djelatnosti (kriterij djelatnosti) na području jedne ili više županija (teritorijalno/administrativni kriterij), bez obzira na to jesu li ti dijelovi pravno konstituirani ili nisu. Grupiranja dijelova poduzeća odnosno izvještajne jedinice (pravne osobe) koji su obavljali jednu ili više vrsta industrijskih djelatnosti na “lokalitet županije” naziva se "industrijskom lokalnom jedinicom" tog industrijskog poduzeća odnosno izvještajne jedinice (pravne osobe). Svako industrijsko poduzeće odnosno izvještajna jedinica (pravna osoba), po ovom kriteriju, ima barem jednu industrijsku lokalnu jedinicu i to samo u slučaju kada je jedan ili više njegovih dijelova obavljalo industrijsku djelatnost na teritoriju samo jedne županije ili ako nema dijelova (sve u sjedištu). U svim drugim slučajevima formirane su mu dvije i više industrijske lokalne jedinice u Adresaru IND-21/PRODCOM za 2003.
NN 14/2004 • Industrijske lokalne jedinice neindustrijskih poduzeća grupirane su na sličan način kao i industrijske. Grupirani su dijelovi neindustrijskih poduzeća odnosno izvještajnih jedinica (pravnih osoba), koja u RPS-u nisu razvrstana u industrijsku djelatnost, ako se jedan ili više njihovih dijelova bavio s jednom ili više vrsta industrijskih djelatnosti (sporednim djelatnostima s aspekta poduzeća) tijekom 2003. koje su rezultirale proizvodima iz NIP-a 2003. Svi tako identificirani dijelovi neindustrijskog poduzeća odnosno izvještajne jedinice (pravne osobe) koji su obavljali industrijsku djelatnost, a fizički se nalaze na lokaciji jedne “županije” grupirani su u jednu industrijsku lokalnu jedinicu prema kriteriju "lokaliteta" koji podrazumijeva lokalitet "županija" (teritorijalno/administrativni kriterij). Ukoliko se industrijska proizvodnja jednog ili više dijelova neindustrijskog poduzeća obavljala na teritoriju (lokaciji) dvije ili više županija, u Adresaru IND-21/PRODCOM za 2003. formirane su dvije ili više industrijskih lokalnih jedinica tj. za svaku županiju po jednu.
NN 14/2004 • Neindustrijske djelatnosti ili pomoćne djelatnosti (npr. nabava i prodaja) dijelova industrijskih i neindustrijskih poduzeća odnosno izvještajne jedinice (pravne osobe) te njihovi dijelovi koji su »fizički« izvan teritorija RH, nisu predmet PRODCOM istraživanja za 2003.
NN 14/2004 • Pojam ovako definiranih statističkih jedinica – industrijskih lokalnih jedinica, koji se koristi za potrebe provedbe PRODCOM istraživanja za 2003., u drugim kontekstima može imati drugačije značenje. Usklađen je u najvećoj mjeri s definicijom lokalnih jedinica EU-a, manja odstupanja postoje isključivo radi specifične nacionalne namjene ovog istraživanja (regionalni pokazatelji o industrijskoj proizvodnji).
NN 14/2004 • Statističke jedinice, industrijska poduzeća te industrijske lokalne jedinice industrijskih i neindustrijskih poduzeća odnosno izvještajnih jedinica (pravnih osoba) za koje se iskazuju podaci u ovom PRODCOM istraživanju za 2003., definirane su Adresarom IND-21/PRODCOM za 2003., koji neposredno izrađuje Statistika industrije i energije DZS-a. Adresar IIND-21/PRODCOM za 2003. dostavlja se svim sudionicima u provedbi PRODCOM istraživanja za 2003. (vidi organizaciju provedbe).
NN 14/2004 • Izvještajne jedinice PRODCOM istraživanja su sva poduzeća odnosno pravne osobe koje su u RPS-u razvrstane u industrijsku djelatnost tj. u podrazrede (industrijskih) područja C, D ili E po NKD-u 2002. Izvještajne jedinice su i one pravne osobe koje nisu razvrstane u industrijsku djelatnost, a imaju dijelove koje se bave industrijskom djelatnosti bez obzira na to jesu li ti dijelovi pravno konstituirani ili nisu. Izvještajne jedinice (pravne osobe) najčešće su trgovačka društva, a mogu biti sve druge pravne osobe koje su tijekom izvještajne godine (2003.) bile aktivne i bavile se industrijskom djelatnosti na teritoriju RH, a ušle su u obuhvat ovog istraživanja. Identifikacijski podaci za izvještajne jedinice (pravne osobe) uglavnom se podudaraju s identifikacijskim podacima trgovačkih društava. Prema obuhvatu ovog istraživanja, izvještajnim se jedinicama smatraju samo pravne osobe dok se fizičke osobe kao npr. obrtnici, ne smatraju izvještajnim jedinicama prema obuhvatu ovog istraživanja.
NN 14/2004 • Sve su izvještajne jedinice utvrđene Adresarom IND-21/PRODCOM za 2003. Izvještajne jedinice (pravne osobe) daju podatke pojedinačno za svaku industrijsku lokalnu jedinicu u svom sastavu na glavnom obrascu IND-21/PRODCOM, a na pomoćnom obrascu IND-21/PRODCOM/POM ako imaju više od dvije industrijske lokalne jedinice u svom sastavu prema Adresaru IND-21/PRODCOM za 2003. Ako su obavljali još i djelatnost brodogradnje prema opisu razreda 35.11 NKD-a 2002., onda ispunjava su još i pomoćni obrazac za brodogradnju IND-21/PRODCOM/35.11.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 14/2004 • Obuhvat statističkih jedinica odnosno industrijskih lokalnih jedinica poduzeća tj. trgovačkih društava i drugih pravnih osoba koje su se tijekom 2003. bavili industrijskom djelatnošću nije potpun. U PRODCOM istraživanju za 2003. obuhvaćaju se aktivna industrijska poduzeća (pravne osobe) kao i dijelovi industrijskih i neindustrijskih poduzeća (pravnih osoba) koji su se tijekom 2003. bavili industrijskom djelatnošću s 10 i više zaposlenih, uz uvjet da taj obuhvat osigurava za svaki pojedinačni razred INDUSTRIJE (od 10.10 do 41.00) iz NKD-a 2002., dovoljan obuhvat statističkih jedinica tako da zajedno učestvuju s najmanje 90% u bruto dodanoj vrijednosti svakoga pojedinačnog razreda INDUSTRIJE iz NKD-a 2002. Ukoliko uvjet nije zadovoljen, za određene razrede INDUSTRIJE iz NKD-a 2002. proširuje se obuhvat i na statističke jedinice s manje od 10 zaposlenih (posebno male industrije kao npr. industrija kruha, tiskanje i drugo). Iznimno, u obuhvat istraživanja bez obzira na kriterij, ulaze i statističke jedinice koje proizvode nove proizvode s aspekta RH ili proizvode koji nisu novi ali se rijetko proizvode (iako s aspekta količina i vrijednosti nisu značajni) s ciljem reflektiranja raznovrsnosti nacionalne proizvodnje i poštivanja kriterija obuhvata PRODCOM istraživanja prema propisima EU-a.
NN 14/2004 • Obuhvat statističkih jedinica određen je Adresarom IND-21/PRODCOM za 2003., koji utvrđuje Statistika industrije i energije DZS-a. Ukoliko neki ured državne uprave u županiji – ured za statistiku eventualno smatra da je neka statistička jedinica s gledišta županije važna, a nije uvrštena u Adresar IND-21/PRODCOM za 2003., treba čim prije o toj statističkoj jedinici dostaviti osnovne podatke DZS-u koji će utvrditi njenu važnost sa stanovišta obuhvata, te je eventualno uključiti u Adresar IND-21/PRODCOM za 2003.
NN 14/2004 • PRODCOM istraživanje za 2003. provodi se jednom godišnje. Izvještajno razdoblje je godina dana, a podudara se s kalendarskom godinom – 2003. tj. razdobljem od 1. siječnja 2003. do 31. prosinca 2003.
NN 14/2004 • Za provedbu PRODCOM istraživanja za 2003. koristi se izvještajna metoda. Izvještajne jedinice popunjavaju odgovarajuće podatke na glavnom obrascu IND-21/PRODCOM, na pomoćnom obrascu za lokalne jedinice IND-21/PRODCOM/POM u slučaju kada imaju više od dvije industrijske lokalne jedinice, a ako obavljaju djelatnost brodogradnje onda još popunjavaju podatke i na pomoćnom obrascu za brodogradnju IND-21/PRODCOM/35.11.
NN 14/2004 • Izvještajne jedinice popunjavaju podatke o industrijskoj proizvodnji za sve svoje industrijske lokalne jedinice iz Adresara IND-21/PRODCOM za 2003., na temelju svojih knjigovodstvenih podloga, dok za dio podataka trebaju dati procjene. Popunjen obrazac IND-21/PRODCOM, pomoćne obrasce za lokalne jedinice IND-21/PRODCOM/POM i pomoćni obrazac za brodogradnju IND-21/PRODCOM/35.11, izvještajne jedinice dostavljaju kompletirano nadležnom uredu državne uprave u županiji – ured za statistiku u roku koji im ono odredi.
NN 14/2004 • U hijerarhijskoj strukturi NIP-a 2003. prve četiri brojčane oznake (razine djelatnosti) preuzete su iz NKD-a 2002., a prvih šest brojčanih oznaka (agregirane razine proizvoda) preuzete su iz KPD-a 2002. Petu brojčanu oznaku NKD-a 2002., odnosno podrazreda, nije bilo moguće ugraditi ni u jednu više raščlanjenu statističku klasifikaciju ili nomenklaturu, jer se prilikom nacionalne raščlambe razreda NACE-a Rev. 1.1 na temelju koje je izrađena NKD 2002., nije vodilo računa o daljnjoj usporedivosti s KPD-om 2002. (posljedica je pristupa nacionalne raščlambe na podrazrede iz prve verzije NKD-a).
NN 14/2004 • Proizvodi iz NIP-a 2003., na nacionalnoj su razini također usporedivi s Nomenklaturom za mjesečni izvještaj industrije – NIPUM (verzija iz 1997.)17) na razini potkategorija KPD-a 2002. (tj. KPD-a 1996), a na razini pojedinačnih proizvoda obiju nomenklatura preko korespondentnih tablica veza.
NN 14/2004 • Za svaki proizvod u NIP-u 2003. određene su od jedne do tri mjerne jedinice na temelju kojih izvještajna jedinica odnosno pravna osoba treba iskazati industrijsku proizvodnju svih svojih industrijskih lokalnih jedinica iz Adresara IND-21/PRODCOM-a za 2003. Bilo je neophodno utvrditi različite mjerne jedinice jer se podaci iz ovog PRODCOM istraživanja nacionalno koriste u različite svrhe koje u određenim slučajevima zahtijevaju postojanje različitih mjernih jedinica. Prva mjerna jedinica koristi se za izračunavanje pondera industrijskih proizvoda za potrebe obrade Mjesečnog izvještaja industrije (IND-1), druga mjerna jedinica je preuzeta je iz PRODCOM Liste 2003 EU-a ukoliko je različita od prve, iznimno je uvedena i treća mjerna jedinica ukoliko se s prvom i drugom mjernom jedinicom nije moglo zadovoljiti sve zahtjeve iz međunarodne razmjene podataka (npr. Eurostat, UN/ECE, FAO, IEA i dr.). U ovoj verziji NIP-a 2003. pažljivo su analizirane sve mjerne jedinice koje su utvrđene u NIP-u 2003. kako bi se smanjio njihov broj u najvećoj mogućoj mjeri s obzirom na različite namjene ovog istraživanja, kako bi se izvještajnim jedinicama što više smanjio teret izvještavanja.
NN 14/2004 • Usporedivost proizvoda NIP-a 2003. s robama iz CT-a 2003. za svaki je proizvod/robu osigurana i izborom mjernih jedinice na isti način kao i usporedivost proizvoda PRODCOM Liste 2003 EU-a s robama iz CN-a. Razlika može postojati samo u onim slučajevima kada i PRODCOM Lista 2003. odstupa od CN-a, kada se za određene proizvode NIP-a 2003. traže veće mjerne jedinice od onih u CT-u ili u PRODCOM Listi kao npr. umjesto “kg” u CT-u ili PRODCOM Listi, u NIP-u se traži “tona”, jer za određene proizvode iz NIP-a proizvedene količine koje su manje od “tone” nisu značajne za praćenje proizvodnje (npr. nekoliko “kg mesa” može biti interesantno s aspekta carine, ali s aspekta proizvodne statistike nije uopće važno).
NN 14/2004 • U provođenju istraživanja sudjeluju Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske (DZS) i Uredi državne uprave u županijama – uredi za statistiku.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 70/05, Broj 79/02,
Broj 87/09, Broj 72/00,
Broj 197/03, Broj 73/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE