PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 27/2000 • Iz sadržaja prijedloga razvidno je da predlagatelj odredbu članka 15. stavka 3. točke 1. smatra nesuglasnom odredbi članka 30. stavka 3. Zakona o ustanovama (»Narodne novine«, br. 76/93, 29/97) te odredbi članka 40. Zakona o sudskom registru (»Narodne novine«, br. 1/95). Prema tim zakonskim odredbama, po shvaćanju predlagatelja, upis u sudski registar djelatnosti, za koju je potrebna dozvola, može se provesti samo na temelju konačnog rješenja o dozvoli obavljanja djelatnosti. Po predlagatelju to znači da se djelatnost obrazovanja odraslih može upisati u sudski registar tek kada škola ili druga pravna osoba dobije rješenje ministra o odobrenju početka izvođenja programa, odnosno obavljanja djelatnosti obrazovanja odraslih. Suprotno naprijed navedenom, ističe predlagatelj, osporenom odredbom Pravilnika je određeno da se uz zahtjev za izvođenje programa mora priložiti izvadak iz sudskog registra o djelatnosti.
NN 27/2000 • Odredbom članka 30. stavka 3. Zakona o ustanovama određeno je da će se upis djelatnosti ili dijela djelatnosti u sudski registar, za koju je propisano da se može obavljati samo na temelju koncesije, dozvole, itd., provesti samo na temelju valjanog ugovora o koncesiji, konačnog rješenja o dozvoli ili suglasnosti, odnosno drugog konačnog akta. Sličnu odredbu sadrži i članak 40. stavak 2. Zakona o sudskom registru. Iz navedenih zakonskih odredaba proizlazi da podnositelj zahtjeva koji izvodi samo programe obrazovanja odraslih, ne može uz zahtjev za utvrđivanje uvjeta i odobrenje za početak izvođenja programa priložiti izvadak iz sudskog registra jer se u sudski registar može upisati tek kada dobije rješenje ministra o dozvoli obavljanja djelatnosti obrazovanja odraslih. Stoga je ovaj Sud osporenu odredbu ocijenio nesuglasnom navedenim odredbama Zakona o ustanovama i Zakona o sudskom registru i kao takvu je ukinuo.
NN 27/2000 • »Javne srednje škole koje izvode programe utvrđuju cijene izobrazbe sukladno odredbama zakona odnosno odluci ministra prosvjete i športa.«
NN 27/2000 • Predlagatelj smatra da je i ovom odredbom članku 16. Pravilnika došlo do prekoračenja ovlasti ministra prosvjete i športa. Ističe da Zakon o srednjem školstvu ne ovlašćuje ministra da propiše cijenu obrazovanja. Cijenu obrazovanja, smatra predlagatelj, ministar je mogao propisati samo u skladu s člancima 17. i 39. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 92/96).
NN 27/2000 • Iz osporene odredbe ne proizlazi da ministar propisuje cijenu obrazovanja.
NN 27/2000 • Cijenu obrazovanja, kako to uostalom proizlazi iz smisla osporene odredbe, utvrđuje javna srednja škola koja izvodi program izobrazbe. Time što se cijene izobrazbe javne srednje škole koje izvode programe utvrđuju sukladno odredbama zakona, odnosno odluci ministra, ovaj Sud nije prihvatio kao nesuglasne sa Zakonom o srednjem školstvu. Ovo stoga, što po ocjeni Ustavnog suda u uvjete za izvođenje programa za izobrazbu odraslih, koje, temeljem odredbe članka 25. stavka 3. Zakona o srednjem školstvu, propisuje ministar prosvjete i športa, mogu ulaziti i odredbe o postupku utvrđivanja cijena izobrazbe odraslih, kako je to uostalom uređeno osporenom odredbom.
NN 27/2000 • »Škola ili druga pravna osoba koja izvodi programe za izobrazbu odraslih dužna je voditi pedagošku (andragošku) dokumentaciju.
NN 27/2000 • Osporavajući odredbu članka 36., predlagatelj navodi da je ministar i tom odredbom prekoračio svoje ovlasti. Ističe, naime, da nema zapreke da ministar u okviru zakonskih ovlaštenja propiše pedagošku dokumentaciju za obrazovanje odraslih, ali da ima zapreke da ministar, za propisivanje pedagoške dokumentacije, pravilnikom ovlasti samoga sebe, odnosno Ministarstvo prosvjete i športa.
NN 27/2000 • Odredbom članka 71. stavka 2. Zakona o srednjem školstvu određeno je da obrazac i sadržaj pedagoške dokumentacije i evidencije propisuje ministar prosvjete.
NN 27/2000 • Osporenom odredbom, ne uključujući i odredbu stavka 3., koju ovaj Sud ocjenjuje nomotehničkim propustom, ministar prosvjete i športa je propisao pedagošku (andragošku) dokumentaciju i što ju konkretno čini te na taj način udovoljio naprijed navedenoj zakonskoj obvezi.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 27/2000 • Slijedom toga, Sud nije našao da bi osporena odredba bila nesuglasna zakonu.
NN 27/2000 • »Škola ili druga pravna osoba koja ima odobrenje za izvođenje programa za izobrazbu odraslih prema dosadašnjim propisima dužna je do 31. kolovoza 1998. godine Ministarstvu prosvjete i športa podnijeti dokaze o ispunjavanju uvjeta za izvođenje programa i stjecanje naobrazbe odraslih u skladu s ovim pravilnikom.«
NN 27/2000 • Predlagatelj navodi da je odredbom članka 37. Pravilnika propisana obveza usklađenja uvjeta i načina izvođenja programa i stjecanja naobrazbe odraslih s odredbama Pravilnika te da je utvrđen rok za usklađenje. Stoga, osporenu odredbu članku 38. vidi nepotrebnom. Ističe da je u postupku nadzora moguće utvrditi je li pravna osoba udovoljila obvezi iz članka 37. Pravilnika ili ne. Drži da kada bi ova odredba opstala da ne bi bilo jasno znači li to ponovnu verifikaciju za čitav niz pravnih subjekata i programa. S obzirom da ti programi nisu doneseni ni do danas, tj. više od godinu dana nakon donošenja Pravilnika, to da je već samim time suspendirana mogućnost škola i drugih pravnih osoba da ishode ponovnu »verifikaciju« programa. Posebno napominje da je rok za podnošenje zahtjeva za ponovnu verifikaciju iz osporenog članka istekao 31. kolovoza prošle godine.
NN 27/2000 • U postupku ocjene ove odredbe Ustavni sud nije našao s kojom bi zakonskom ili ustavnom odredbom bila u nesuglasju osporena odredba.
NN 27/2000 • To što je već odredbom članka 37. osporenog Pravilnika propisana obveza usklađenja uvjeta i načina izvođenja programa i stjecanja naobrazbe odraslih s odredbama predmetnog Pravilnika i to do 31. kolovoza 1998. godine nije samo po sebi izraz nezakonitosti osporene odredbe. Očito je da se ovdje radi o jednoj suvišnoj odredbi što se prije može pripisati nomotehničkom propustu njenog donositelja nego kakvoj zakonskoj neusklađenosti.
NN 27/2000 • Predlagatelj je predložio da Ustavni sud po provedenom postupku ukine osporene odredbe, a s obzirom da su one povezane s drugim odredbama istog akta, da podredno ukine Pravilnik u cijelosti.
NN 27/2000 • Prijedlog za ukidanje osporenog Pravilnika u cijelosti Sud nije prihvatio.
NN 27/2000 • Naime, kako je naprijed navedeno, temelj za njegovo donošenje sadržan je u odredbi članka 25. stavka 3. Zakona o srednjem školstvu. Tom zakonskom odredbom ministar je obvezan propisati uvjete i način izvođenja i stjecanja srednjoškolskog obrazovanja odraslih te posebne nastavne planove i programe, što je konačno i učinio donošenjem osporavanog Pravilnika.
NN 27/2000 • Slijedom svega navedenog, Ustavni sud je, temeljem odredbi članaka 41. i 54. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 99/99), odlučio kao u izreci.
NN 28/2000 • Na temelju članka 30. stavka 4. Zakona o Vladi Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 101/98 i 15/2000) i članka 84a. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi ("Narodne novine", br. 90/92, 94/93, 117/93, 5/97 i 128/99), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 10. ožujka 2000. godine donijela
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 79/06, Broj 172/04,
Broj 75/02, Broj 88/07,
Broj 112/93, Broj 113/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE