PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-03-27-570 NN 27/2000

• Naime, Pravilnikom kao podzakonskim aktom ne mogu se mijenjati odredbe Zakona i propisivati ovlasti ministru različite od ovlasti koje su mu propisane zakonom. Naprijed navedenim odredbama Zakona o srednjem školstvu upravo je drugačije propisano.


Propis NN 27/2000

• »Godišnji plan i program rada sadrži izvedbene programe po nastavnim područjima odnosno nastavnim predmetima, oblike izvođenja programa, sadržaje i trajanje dopunskih i razlikovnih ispita te završnih provjera i specijalističkih ispita, podatke o kadrovskim, didaktičkim, materijalno-tehničkim i drugim uvjetima rada.«


Propis NN 27/2000

• Osporavajući citiranu odredbu članka 11., a s njom u svezi i odredbu članka 14. točke 1., koja glasi:


Propis NN 27/2000

• »1. godišnji plan i program rada s izvedbenim programima i podacima utvrđenim u skladu s odredbama ovog pravilnika«


Propis NN 27/2000
• predlagatelj ističe da Zakon o srednjem školstvu ne poznaje izvedbene programe te da je neprijeporno da ih ne može utvrđivati ni provedbeni propis koji je donijet na temelju tog Zakona. Navodi da u Zakonu o srednjem školstvu nema okvirnih i izvedbenih p

Propis NN 27/2000
• Po shvaćanju ovog Suda, nema zakonskog utemeljenja za sadržaj članka 11. stavka 3. Pravilnika da se uz nastavni plan i program još mora donijeti izvedbeni program. Drugim riječima i članak 11. stavak 3. i dijelovi odredbe sadržane u članku 14. točki 1. »izvedbenim programima i« suprotni su odredbama članaka od 8. do 11. Zakona o srednjem školstvu pa ih je kao takve valjalo ukinuti.

Propis NN 27/2000 • »Program za stjecanje školske ili stručne spreme izvođenjem redovite nastave traje najkraće kao i redovito školovanje, u skladu s posebnim nastavnim planom i programom.
Propis NN 27/2000 • Izvođenje programa prekvalifikacije ne može trajati kraće od 6 mjeseci (razlikovni ispit), a može trajati najduže polovicu od trajanja redovite realizacije nastavnoga plana i programa za određeno zanimanje.
Propis NN 27/2000 • Izvođenje programa osposobljavanja može trajati najduže godinu dana, ali ne kraće od 120 nastavnih sati, osim, iznimno, kad se radi o osposobljavanju za jednu ili manji broj radnih organizacija koje se stječu pretežito individualnim nastavnim radom, ali ne kraće od 60 sati.
Propis NN 27/2000 • Izvođenje programa usavršavanja traje različito, ovisno o vrsti programa, i to:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 27/2000 • - programa za obnavljanje i dopunjavanje prethodno stečenih znanja i stjecanje novih znanja u struci može trajati do 6 mjeseci, ali ne kraće od 150 nastavnih sati.
Propis NN 27/2000 • - programa višeg stupnja složenosti koji završavaju specijalističkim ispitom (ispitom za zanimanje poslovođe, specijaliziranog radnika ili majstora) može trajati najduže godinu dana, ali ne kraće od 500 nastavnih sati, uz obvezno prethodno radno iskustvo
Propis NN 27/2000 • Dopušteno opterećenje zaposlenih polaznika iznosi najviše 4 nastavna sata na dan.«
Propis NN 27/2000 • Predlagatelj navodi da su i ovom odredbom Pravilnika prekoračene ovlasti ministra koje mu je dao članak 25. Zakona o srednjem školstvu. Naime, predlagatelj polazi od činjenice da je pravna osoba kod donošenja programa osposobljavanja i usavršavanja samostalna, što uostalom da proizlazi iz odredbe članka 26. Zakona o srednjem školstvu pa slijedom toga ministar ne može, po shvaćanju predlagatelja, propisati trajanje tuđeg obrazovnog programa.
Propis NN 27/2000 • Naime, odredbom članka 6. stavka 2. Zakona o srednjem školstvu određeno je da programe prekvalifikacije i programe osposobljavanja i usavršavanja donose organizacije koje ih izvode, dok je odredbom članka 11. istog Zakona određeno da se programi usavršavanja i osposobljavanja izvode na osnovi nastavnog plana i programa u trajanju do jedne godine. Slijedom tih zakonskih odredaba ne može ministar podzakonskim aktom propisati trajanje njegova izvođenja kada se obrazovnim programom, kao nastavnim planom i programom osposobljavanja i usavršavanja, propisuju uvjeti za njegovo izvođenje. Osim toga, obrazovni program osposobljavanja i usavršavanja, kao nastavni plan i program, mora biti donesen u skladu s člankom 9. stavkom 2. Zakona o srednjem školstvu. Tom je zakonskom odredbom određeno da se nastavnim planom i programom utvrđuju: svrha, ciljevi i zadaće programa, nastavni predmeti i sadržaji, trajanje i osnovni oblici izvođenja programa, godišnji i tjedni broj sati nastave, broj sati za svaki predmet itd., itd., iz čega ujedno proizlazi da ga njegov donositelj može izvoditi do roka utvrđenog člankom 11. Zakona. Osim toga, Zakon o srednjem školstvu ne poznaje programe »višeg stupnja složenosti«, predviđene podstavkom 2. stavka 4. osporenog članka, pa je to bio razlog više za ukidanje osporene podzakonske odredbe.
Propis NN 27/2000 • »2. stručno-pedagoškoga voditelja programa u stalnom radnom odnosu koji ima visoku stručnu spremu i ispunjava uvjete za nastavnika srednje škole«.
Propis NN 27/2000 • Osporavajući odredbu članka 13. točke 2. Pravilnika, predlagatelj polazi od činjenice da Zakon o srednjem školstvu ne traži da škola mora imati bilo kojeg nastavnika u radnom odnosu. Po shvaćanju predlagatelja, stručno-pedagoški voditelj treba raditi u školi dok škola ima upisanih polaznika u obrazovne programe. Polaznici da se u programe ne upisuju trajno nego povremeno, što da bi dovelo do situacije kada se nitko ne bi upisao u školu ili drugu pravnu osobu ona bi svejedno morala imati voditelja u stalnom radnom odnosu.
Propis NN 27/2000 • Zakon o srednjem školstvu u svojim odredbama nije propisao obvezu da bi škola ili druga pravna osoba koja izvodi programe za stjecanje školske ili stručne spreme i programe prekvalifikacije mogla iste izvoditi samo ako ima zaposlenike u »stalnom radnom odnosu« pa tako i stručno pedagoškog voditelja programa. Kada tu obvezu nije propisao Zakon, nedvojbeno je da ju ne može niti Pravilnik kao podzakonski akt. Stoga je osporenu odredbu u tome dijelu valjalo ukinuti.
Propis NN 27/2000 • 7. Odredba osporavanog članka 15. stavka 3. točke 1. glasi:
Propis NN 27/2000 • »1. izvadak iz sudskoga registra ili drugog nadležnog tijela o djelatnosti podnositelja zahtjeva«.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 117/93, Broj 96/93, Broj 22/92, Broj 40/05, Broj 112/04, Broj 48/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled