PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-11-115-2241 NN 115/2000

• Na osnovi navedenog utvrdio je da je u konkretnom slučaju osporavanom odlukom Vrhovnog suda Republike Hrvatske došlo do povrede podnositeljičina Ustavom zajamčenog prava na rad.


Propis NN 115/2000

• Naime, za razliku od sudova nižeg stupnja, Vrhovni je sud zauzeo stajalište da je dostava poziva javnim priopćenjem zakonit i sam po sebi dostatan način obavještavanja adresata o postojanju kakve njegove obveze, koji kao takav proizvodi presumpciju o izvršenoj dostavi, te odgovarajuće pravne posljedice u slučaju neodazivanja pozivu. Taj Sud smatra da je značenje ovakvog načina obavještavanja tim veće s obzirom na ratne okolnosti u kojima je do spornog odnosa došlo. Stoga je u konkretnom slučaju ocijenio da neodazivanje ovakvom pozivu, a slijedom toga nedolazak na rad u trajanju duljem od pet dana djelatnice koja se inače nalazila na tzv. čekanju, pruža osnovu za primjenu odredbe čl. 75. stavka 2. točke 3. tada važećeg ZOPRO tj. za prestanak radnog odnosa.


Propis NN 115/2000

• Ustavni sud, međutim, ocjenjuje neutemeljenim stajalište da ratne okolnosti a priori i same po sebi oslobađaju od dužnosti zakonitog postupanja, pa u tom smislu velik broj zakona sadrži odredbe kojima se određeni sadržaji modificiraju i prilagođavaju izvanrednim okolnostima. Također su poznati u pravnim sustavima normativni instrumenti ograničenog roka važenja, čiji su sadržaj, ad hoc donošenje i primjena upravo namijenjeni okolnostima rata ili neposredne ugroženosti integriteta države. Navedeno također ne znači da je u izvanrednim okolnostima, u pravnim područjima koja nisu na poseban način uređena za slučaj takvih prilika, moguće i dopušteno postupanje protivno sadržaju, smislu i cilju važećih propisa. Moguća je, po prirodi stvari, određena tolerancija pri manjim otklonima od uobičajenog tijeka stvari, ali ne i ponašanje suprotno tim propisima.


Propis NN 115/2000

• 6. S obzirom na to da je Zakon o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, broj 53/91, nastavno: ZUP) supsidijarni postupovni zakon u izvansudskim postupcima (što proizlazi iz sadržaja i smisla odredbe čl. 1. tog Zakona), kojeg su, osim tijela državne uprave, dužne primjenjivati i druge pravne osobe, pa tako i poduzeća kada rješavaju o radnopravnom statusu svojih zaposlenika, potrebno je naglasiti da taj Zakon poznaje, pored ostalih načina osobne i posredne dostave (poziva, zaključaka, rješenja i dr.), i dostavu javnim priopćenjem, kao jedan od oblika posebnih slučajeva dostave.


Propis NN 115/2000
• Takav se oblik dostave, prema ZUP-u, obavlja u slučajevima kada se radi o većem broju adresata koj nisu osobno poznati ili se ne mogu odrediti (npr. porezni obveznici, regruti određenog godišta i sl.). Javno se priopćenje ističe na oglasnoj ploči tijela

Propis NN 115/2000
• Za sve ostale slučajeve dostave poimence određenim fizičkim osobama ZUP propisuje, u pravilu, osobnu dostavu, koja može biti obvezna ili, pod određenim uvjetima, posredna.

Propis NN 115/2000 • Pored navedenog, ZUP propisuje (čl. 71. stavak 1.) i da je prilikom pozivanja osoba nužno u pozivu upozoriti na posljedice neodazivanja, te je jedino u slučaju postojanja takvog upozorenja moguć nastup naznačenih posljedica.
Propis NN 115/2000 • Analizirajući predmetni slučaj pozivanja djelatnika T. p. t. K. da se jave na posao, putem emitiranja poruke preko radija, Ustavni sud Republike Hrvatske je došao do zaključka da takav oblik pozivanja sam za sebe doista ne predstavlja nezakonito postupanje, kako to utvrđuje i Vrhovni sud Republike Hrvatske.
Propis NN 115/2000 • U konkretnom slučaju, međutim, iz utvrđenih činjenica proizlazi kako nije prethodno uslijedilo i isticanje poziva na oglasnoj ploči (što ratne okolnosti svakako ne sprečavaju), kako su istodobno pojedini djelatnici (koji su svakako svi osobno poznati pošiljatelju poziva, pa se, dakle, niti ne radi o neodređenom broju nepoznatih adresata), bili pozivani i pismeno ili putem telefona (što ratne okolnosti također očigledno nisu onemogućile), dok su pojedini od njih, kako se smatra, morali crpsti svoja saznanja isključivo iz radijske poruke (čija je slušanost, a i čujnost općenito, i u mirnodopskim uvjetima dvojbena i kao isključivi način komuniciranja posve neprimjerena), te kako poruka odaslana putem radija (što je razvidno iz dokumentacije u spisu predmeta) ne sadrži nikakvu naznaku o eventualnim posljedicama neodazivanja. Pri tom je potrebno naglasiti da i eventualno postojanje upozorenja u pozivu upućenom na opisani način ne može proizvoditi nikakve pravne učinke, a osobito se oni ne bi mogli očitovati u gubitku temeljnih prava kao što su zaposlenje odnosno prava na osnovi radnog odnosa.
Propis NN 115/2000 • Iz prethodno navedenih zakonskih odredaba, naime, nedvojbeno proizlazi da je priopćavanje putem sredstava javnog informiranja predviđeno tek kao sekundaran, ali nikada samostalan način priopćavanja važnih obavijesti ili poziva, upravo iz razloga što propuštanje može imati značajne štetne posljedice po njihove adresate. Ovo posebno kada se uzme u obzir u konkretnom parničnom postupku utvrđena činjenica da prekida poštanskog prometa nije bilo, kao i notorna činjenica da, u načelu, ne postoji dužnost (pa stoga niti presumpcija) poznavanja sadržaja prezentiranih putem bilo kojeg od sredstava javnog informiranja.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 115/2000 • 7. Imajući sve navedeno u vidu, a s aspekta povrede ustavnih odredaba na koje podnositeljica ustavne tužbe ukazuje, stajalište je ovog Suda da je Vrhovni sud Republike Hrvatske osporavanom odlukom, suprotno sadržaju odredbe čl. 116. stavka 1. Ustava, pružio legalitet nezakonitom postupanju tuženika u konkretnom sporu, što je za posljedicu imalo gubitak prava na strani podnositeljice ustavne tužbe, čime je povrijeđeno njezino Ustavom zajamčeno pravo na rad iz čl. 54. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 115/2000 • Glede istaknute povrede odredbe čl. 115. stavka 3. Ustava, napominje se da sadržaj te ustavne odredbe čini načelo zakonitosti u radu sudova, te je odredba upućena sudovima. Stoga iz nje ne proizlazi nikakvo ustavno pravo u subjektivnom smislu koje bi pojedincu pružalo ustavnopravno relevantne razloge za podnošenje ustavne tužbe.
Propis NN 115/2000 • 8. Slijedom izloženog, a na temelju odredaba čl. 69. i 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), donesena je odluka kao u izreci.
Propis NN 116/2000 • Na temelju članka 17. Zakona o normizaciji (»Narodne novine« broj 55/96.) ravnatelj Državnog zavoda za normizaciju i mjeriteljstvo donosi
Propis NN 116/2000 • O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O OBVEZATNOME POTVR?IVANJU DIZALA NA ELEKTRIČNI POGON ZA VERTIKALNI PRIJEVOZ OSOBA I TERETA TE O UVJETIMA KOJIMA MORAJU UDOVOLJAVATI PRAVNE OSOBE OVLAŠTENE ZA POTVR?IVANJE TIH PROIZVODA
Propis NN 116/2000 • U Pravilniku o obveznom atestiranju dizala na električni pogon za vertikalni prijevoz osoba i tereta te o uvjetima kojima moraju udovoljavati organizacije ovlaštene za atestiranje tih proizvoda (»Službeni list« broj 27/90) u članku 1. stavak 1. točka 2) briše se zarez i stavlja »;« iza riječi »slučaja« i riječi »na koje se odnose«.
Propis NN 116/2000 • U članku 1. stavak 1. iza točke 2) dodaje se točka 3) koja glasi:
Propis NN 116/2000 • »3) dizala na kojima su primijenjena nova tehnička rješenja (sa strojarnicom i bez nje), na koja se odnose:«
Propis NN 116/2000 • U članku 1. stavak 1. iza podtočke c) dodaju se novi stavci 2., 3. i 4. koji glase:
Propis NN 116/2000 • »Dizala s novim tehničkim rješenjima (sa strojarnicom ili beznje) mogu se upotrebljavati nakon provedenoga postupka tipnog ispitivanja modela (prototipa), koje obavlja ovlaštena pravna osoba.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 127/06, Broj 80/98, Broj 143/08, Broj 131/02, Broj 123/06, Broj 74/94


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled