PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-07-64-1432 NN 64/2000

• Navedene povrede podnositelj obrazlaže time što DSV, prilikom odlučivanja o njegovoj kandidaturi za suca Trgovačkog suda u Z., nije poštivao pozitivna mišljenja što ih je struka dala o njegovom dosadašnjem radu, niti je u cijelosti sagledao stručne kvalifikacije podnositelja. Primjerice, u odnosu prema odvjetnicima koji su imenovani, a koji imaju položen pravosudni ispit, podnositelj ima položen jedan stručni ispit više (javnobilježnički), u sklopu kojega je najvažniji dio bilo poznavanje Zakona o trgovačkim društvima. Povredu odredbe članka 21. stavka 1. Zakona o pravima hrvatskih branitelja i članova njihovih obitelji podnositelj obrazlaže time što DSV nije uzeo u obzir činjenicu da je podnositelj hrvatski ratni vojni invalid Domovinskog rata. Iz ustavne tužbe, kao i iz prijave na natječaj za suca Trgovačkog suda u Z., razvidno je da se podnositelj ne poziva na svoj invaliditet stečen u Domovinskom ratu zbog »privilegiranja HRVI i pozivanja na zasluge«. Podnositelj, naime, tu odredbu Zakona smatra načinom »poništavanja negativnih posljedica mobilizacija« zbog kojih je trpio njegov privatni odvjetnički posao. Ističe da je njegova dužnost bila odazvati se mobilizaciji i trpjeti njezine posljedice, kao i ranjavanje, ali smatra da ne bi trebala biti njegova dužnost ni dužnost njegove obitelji trpjeti i posljedice koje su se uslijed toga odrazile na njegov posao.


Propis NN 64/2000

• Zbog svih navedenih razloga, podnositelj smatra da su mu povrijeđena ustavna prava iz članka 26. (jednakost svih pred državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti), članka 44. (pravo da pod jednakim uvjetima sudjeluje u obavljanju javnih poslova i bude primljen u javne službe) i članka 54. (pravo da slobodno bira poziv i zaposlenje i da mu pod jednakim uvjetima bude dostupno svako radno mjesto i dužnost) Ustava Republike Hrvatske.


Propis NN 64/2000

• 2. Za potrebe ustavnosudskog postupka, zatražen je spis predmeta DSV-a, broj: ID-20/1999 i izjašnjenje DSV-a o navodima tužbe podnositelja.


Propis NN 64/2000

• U izjašnjenju o tužbi, broj: UT-4/00 od 26. travnja 2000. godine, DSV ističe da je osporena odluka o odabiru kandidata za suca Trgovačkog suda u Z. donesena sukladno odredbama članka 17. do 19. Poslovnika Državnog sudbenog vijeća (»Narodne novine«, broj 85/94), članaka 17. i 18. Zakona o Državnom sudbenom vijeću (»Narodne novine«, broj 58/93 i 49/99), kao i članaka 46. do 55. Zakona o sudovima (»Narodne novine«, broj 3/94, 100/96 i 131/97). Nadalje, DSV ističe da su pisana mišljenja o kandidatima predsjednika Visokog trgovačkog suda i predsjednice Trgovačkog suda u Z. dostavljena članovima DSV-a, da se u provedenoj raspravi usmeno raspravljalo o svakom prijavljenom kandidatu zasebno, a kako podnositelj nije dobio potreban broj glasova, nije imenovan za suca Trgovačkog suda u Z.


Propis NN 64/2000
• Nadalje, u očitovanju o tužbi podnositelja, DSV navodi kako ne smatra u slučaju podnositelja povrijeđenom odredbu članka 21. stavka 1. Zakona o pravima hrvatskih branitelja i članova njihovih obitelji, iz razloga što se odabir sudaca odvija u smislu str

Propis NN 64/2000
• Zbog navedenih razloga DSV predlaže ustavnu tužbu podnositelja odbiti kao neosnovanu.

Propis NN 64/2000 • 3. Na temelju članka 125. alineja 3. Ustava, Ustavni sud ovlašten je štititi ustavne slobode i prava čovjeka i građanina. Na temelju članka 59. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99 – u daljnjem tekstu: Ustavni zakon), svaka fizička i pravna osoba može podnijeti Ustavnom sudu ustavnu tužbu ako smatra da joj je odlukom sudbene ili upravne vlasti, kao i drugih tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno jedno od njenih Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina (ustavno pravo).
Propis NN 64/2000 • 4. DSV je državno tijelo čije su ovlasti u djelokrugu sudbene vlasti određene Ustavom i zakonom. Stoga su i odluke DSV-a o imenovanju sudaca, a protiv koje nije propisana druga pravna zaštita, odluke tijela državne vlasti o kojima ovaj Sud odlučuje u postupku zaštite ustavnih prava. Iako odluke DSV-a pripadaju tzv. aktima vladanja, one su istodobno i pravno vezani akti državnog tijela koje je u postupku imenovanja vezano postupovnim pravilima, te kao i svi ostali akti vladanja bilo kojeg državnog tijela podliježu ocjeni ustavnosti i zakonitosti sa stajališta ustavnosti i zakonitosti postupka i načina donošenja.
Propis NN 64/2000 • Kroz ustroj posebnog državnog tijela u okviru sudbene vlasti, sastavljenog od istaknutih pravnika, s ovlaštenjem da imenuje i razrješava suce i državne odvjetnike, te da odlučuje o njihovoj disciplinskoj odgovornosti (članak 121. stavak 1. Ustava, članak 12. Zakona o Državnom sudbenom vijeću), naglašeno je načelo neovisnosti sudbene vlasti u okviru trodiobe vlasti, kao i namjera ustavotvorca da istaknuti pravosudni djelatnici i drugi pripadnici pravničke struke, kompetentno i neovisno o drugim državnim tijelima, na temelju pravila struke, odlučuju o imenovanju i razrješenju pravosudnih djelatnika.
Propis NN 64/2000 • 5. Uvidom u spis DSV-a, u konkretnom je slučaju utvrđeno da je podnositelj ustavne tužbe bio uvršten na listu ministra pravosuđa od 1. srpnja 1999. godine, kao kandidat koji ispunjava uvjete za imenovanje suca Trgovačkog suda u Z.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 64/2000 • Nadalje, iz Zapisnika sa 72. sjednice DSV-a od 22. srpnja 1999. godine, razvidno je da su usmenoj raspravi o podnositelju, kao kandidatu za suca naznačenog suda, bili prisutni predsjednica Trgovačkog suda u Z., kao i predsjednik Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske. Prilikom rasprave o podnositelju, predsjednica Trgovačkog suda u Z. ostala je kod datog pozitivnog mišljenja. Predsjednik Visokog trgovačkog suda Republike Hrvatske također je podržao kandidaturu podnositelja, ostao kod datog pisanog mišljenja i napomenuo da smatra kako bi podnositelj uspješno obavljao dužnost suca Trgovačkog suda u Z.
Propis NN 64/2000 • Iz istog je zapisnika o vijećanju i glasovanju DSV-a razvidno da je jedino predsjednik DSV-a, prethodno utvrdivši da je podnositelj dobro poznat Vijeću (misli se na DSV), na kraju rasprave dodao da osobno prednost daje stručno kvalitetnijim kandidatima od podnositelja, te da se, osim toga, kandidat opredijelio za javno bilježništvo u kojem radi samo 2 godine i 5 mjeseci. Izražavajući svoje stajalište, predsjednik DSV-a u raspravi nije obrazložio koje to stručne kvalitete podnositelj ne posjeduje u odnosu prema drugim kandidatima kojima je predsjednik DSV-a dao prednost u odabiru za suce Trgovačkog suda u Z.
Propis NN 64/2000 • Na kraju rasprave o svim kandidatima, pristupilo se glasovanju u kojem podnositelj ustavne tužbe nije dobio potreban broj glasova, jer su za njegovo imenovanje glasovala četiri člana DSV-a (stranica 49. zaposlenika).
Propis NN 64/2000 • 6. U postupku odlučivanja o ustavnoj tužbi, Sud je utvrdio mjerodavnom činjenicu da je odluka DSV-a o neimenovanju podnositelja za suca Trgovačkog suda u Z. suprotna svim relevantnim mišljenjima iznesenima o kandidatu, kao i razlozima navedenima u pisanim stručnim mišljenjima predsjednika Visokog trgovačkog suda i predsjednice Trgovačkog suda u Z., u kojima se obrazlažu razlozi zbog kojih bi se podnositelj trebao izabrati za suca Trgovačkog suda u Z.
Propis NN 64/2000 • Sud napominje da se nepoštivanje, odnosno zanemarivanje pozitivnih stručnih mišljenja o kandidatima ne bi moglo smatrati dopuštenim u slučaju kada ostali kandidati za suce takva mišljenja nemaju, a osobito u slučaju kad su o ostalim kandidatima dostavljena negativna stručna mišljenja. U tom smislu Sud napominje da je u postupku imenovanja sudaca Trgovačkog suda u Z., u kojem je kao kandidat sudjelovao podnositelj ustavne tužbe, izabrano nekoliko kandidata za koje su i predsjednik Visokog trgovačkog suda i predsjednica Trgovačkog suda u Z. dali negativna stručna mišljenja, pri kojima su ostali i na samoj usmenoj raspravi o kandidatima. Štoviše, među izabranim sucima nalaze se i takvi kandidati o kojima su na usmenoj raspravi, uz oba negativna stručna mišljenja, izrečena i negativna mišljenja o njihovim radnim sposobnostima (primjerice, da kandidat »ne voli puno raditi«, »ne pokazuje određene kvalitete«, i sl.).
Propis NN 64/2000 • 7. Nadalje, Ustavni sud je u svojoj odluci, broj: U-III-188/1995 od 29. ožujka 1995., zauzeo stajalište prema kojem odluka o tome da se sudac ne imenjuje ne mora biti obrazložena, poglavito zato što se odluke u natječajnom postupku (a takav je i postupak imenovanja sudaca), u pravilu ne donose u pisanom obliku, pa niti ne mogu imati obrazloženje. Umjesto toga sudionici natječaja imaju pravo uvida u natječajne spise, te na temelju razloga koji proizlaze iz tih spisa mogu izjaviti odgovarajuće pravno sredstvo (u ovom slučaju, ustavnu tužbu). Međutim, u skladu s prethodno izloženim stavovima, to pretpostavlja da natječajni spisi sadrže jasne razloge na temelju kojih je odluka donesena.
Propis NN 64/2000 • Sukladno svim prethodnim navodima, Ustavni sud je utvrdio da u konkretnom slučaju nisu poštivana pozitivna mišljenja struke o podnositelju, a iz natječajnih materijala nije razvidno kojim se stručnim ili drugim razlozima ravnao DSV kod donošenja odluke kojom podnositelj nije imenovan za suca Trgovačkog suda u Z. Podnositelju je na taj način onemogućeno da bude upoznat s razlozima svoga neimenovanja, čime mu je uskraćeno i pravo na djelotvornu pravnu zaštitu.
Propis NN 64/2000 • Svi navedeni razlozi samu odluku DSV-a o neimenovanju podnositelja tužbe čine samovoljnom odnosno arbitrarnom, osobito obzirom na činjenicu da je u istom natječajnom postupku za suce imenovano više kandidata koji, jednako kao i predlagatelj, prethodno nisu bili suci, no nisu imali pozitivna stručna mišljenja, (neki od njih ni pozitivna mišljenja o radnim sposobnostima), a iz natječajnih materijala nije razvidno zbog kojih ih je razloga DSV, unatoč tome, ipak imenovao za suce Trgovačkog suda u Z.
Propis NN 64/2000 • 8. Podnositelj je u ustavnoj tužbi istaknuo i činjenicu da DSV, odlučujući o njegovoj kandidaturi za suca, nije poštivao odredbu članka 21. stavka 1. Zakona o pravima hrvatskih branitelja i njihovih obitelji, to jest da nije uzeo u obzir činjenicu da je podnositelj ratni vojni invalid Domovinskog rata. Naznačenom zakonskom odredbom između ostalog je propisano da su tijela državne vlasti, prilikom donošenja odluka o zapošljavanju, obvezatna pod jednakim uvjetima u odabiru kandidata dati prednost hrvatskim ratnim vojnim invalidima Domovinskog rata.
Propis NN 64/2000 • Uvidom u rješenje Ministarstva obrane, Uprave za obranu Z. Č., klasa: 560-02/94-22, ur. broj: 512-58-94-3 od 26. siječnja 1994. godine, Sud je utvrdio da je podnositelju utvrđen trajni stupanj invalidnosti zbog prostrijelne rane zadobivene na bojištu (selo O., D.R., prosinac 1991. godine).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 37/01, Broj 92/08, Broj 9/06, Broj 139/09, Broj 112/04, Broj 18/96


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled