PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 9/2006 • Oba mjerodavna tržišta vezana uz djelatnost trgovine detaljno su analizirana zbog mogućih učinaka koncentracije utvrđenih u preliminarnoj analizi, s obzirom da je utvrđeno da je u predmetnom slučaju riječ o vertikalnoj integraciji poduzetnika s mogućim horizontalnim učincima na navedenim tržištima.
NN 9/2006 • Trgovinu na malo mješovitom robom možemo definirati kao završnu fazu u vertikalnom lancu između proizvodnje nekog proizvoda i krajnjeg potrošača, ili pojednostavljeno:
NN 9/2006 • Stoga su karakteristike ponašanja krajnjeg potrošača, kao i obilježja tržišnog natjecanja među poduzetnicima koji obavljaju djelatnost trgovine na malo mješovitom robom od ključnog značaja za određivanje mogućih učinaka predmetne koncentracije. U tom smislu, navedeno mjerodavno tržište analizirano je uzimajući u obzir sljedeće aspekte:
NN 9/2006 • Naime, za tipičnog krajnjeg potrošača možemo reći da je u odnosu na trgovca u nepovoljnijem položaju jer je:
NN 9/2006 • – malen (njegova pojedinačna kupnja u trgovini na malo predstavlja mali dio ukupnih potrošačevih izdataka, kao i mali dio ukupne prodaje poduzetnika)
NN 9/2006 • – nepokretan (često nije voljan ili nije u mogućnosti putovati na duge relacije kako bi obavio pojedinačnu kupnju u trgovini na malo)
NN 9/2006 • – neinformiran (često ne zna koji su proizvodi gdje raspoloživi i po kojoj cijeni; jednako tako, ne mora biti svjestan kvalitete proizvoda prije nego što ga konzumira).
NN 9/2006 • Krajnjem je potrošaču bitno da pri kupnji u trgovini na malo mješovitom robom postoji mogućnost prelaska na drugi proizvod unutar iste prodavaonice, odnosno da ne mora pretrpjeti značajne troškove prelaska na isti proizvod ali kod drugog prodavača.
NN 9/2006 • Horizontalno natjecanje među poduzetnicima promatrano je imajući u vidu sljedeće dimenzije natjecanja:
NN 9/2006 • Uzimajući navedeno u obzir, analizirano je nacionalno tržište, prvenstveno zbog uvida u tržišne položaje strateških grupacija koje djeluju u hrvatskoj trgovini na malo, dok su učinci provedbe koncentracije promatrani na lokalnim (županijskim) razinama, odnosno tržištima.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 9/2006 • U Republici Hrvatskoj kretanja u trgovini na malo kontinuirano se prate istraživanjem o potrošnji hrvatskih kućanstava (na promatranom uzorku od tisuću kućanstava), kojim je obuhvaćeno šezdeset kategorija proizvoda s područja prehrane i drugih proizvoda svakodnevne potrošnje u kućanstvu. Posljednji rezultati istraživanja pokazuju određene trendove u hrvatskoj trgovini na malo, prvenstveno trend jačanja vodećih trgovaca. Tako je tržišni udjel deset najvećih trgovaca prije pet godina bio tek oko 17 posto, dok je danas njihov udjel preko 50 posto. Istovremeno, svoju su vodeću poziciju zadržali jedino poduzetnici Konzum i Getro. Za praćene kategorije proizvoda svakodnevne potrošnje u 2004. godini poduzetnik Konzum d.d. je obuhvatio 20 posto tržišta trgovine na malo, čime značajno odskače od ostalih kao vodeći lanac. U pogledu tipa prodavaonica u kojima se odvija kupnja, mali trgovci svakako gube na tržišnom udjelu s obzirom da se sve više kupnje odvija u supermarketima koji bilježe najveći rast.
NN 9/2006 • Tablica 10. STRUKTURA TRŽIŠTA TRGOVINE NA MALO MJEŠOVITOM ROBOM, PRETEŽNO HRANOM, PIĆIMA I HIGIJENSKIM PROIZVODIMA ZA DOMAĆINSTVO NA TEMELJU PRIHODA IZ MALOPRODAJE (BEZ PDV-A) NA TERITORIJU REPUBLIKE HRVATSKE (U 2003. GODINI)
NN 9/2006 • Izvor: podaci iz predmeta klasa: 031-02/2004-01/32 i dopis Agrokora d.d. od 11. travnja 2005.
NN 9/2006 • Metodologija kojom Agencija prati kretanje tržišne snage sudionika koncentracije temelji se na izračunu tržišnih udjela poduzetnika koji djeluju na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, konkretno na podacima o ukupnim prihodima od trgovine na malo mješovitom robom koje su ostvarili poduzetnik Konzum d.d. i s njime povezani poduzetnici – Centropromet d.d., Japetić d.d. i Mediator d.o.o., Beljetrgovina d.o.o., poduzetnik PIK VRBOVEC d.d. te ostali poduzetnici, tržišni takmaci na navedenom mjerodavnom tržištu, u kunama, bez PDV-a, na području Republike Hrvatske u 2003. i 2004. godini.
NN 9/2006 • Analizom strukture mjerodavnog tržišta trgovine na malo mješovitom robom u 2003. godini utvrđeno je da su poduzetnik Konzum d.d. i sa njime povezani poduzetnici, u 2003. godini na cjelokupnom teritoriju Republike Hrvatske, ostvarili tržišni udjel od …* posto. Poduzetnik Konzum d.d. i sa njime povezani poduzetnici na teritoriju Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske i Varaždinske županije imaju tržišni udjel veći od 40 posto, dok na području Grada Zagreba imaju tržišni udjel od …* posto. Prvi sljedeći tržišni takmac na navedenom tržištu ima upola manji tržišni udjel, bez obzira je li riječ o teritoriju Republike Hrvatske ili o teritoriju navedenih županija.
NN 9/2006 • Herfindahl-Hirschmanov indeks, odnosno HH indeks je pokazatelj koncentriranosti mjerodavnog tržišta, a izračunava se zbrajanjem kvadrata tržišnih udjela svih poduzetnika na utvrđenom mjerodavnom tržištu. HH indeks u vrijednosti nižoj od 1,000 bodova upućuje na relativno slabo koncentrirano tržište, u vrijednosti između 1,000 i 1,800 bodova na umjereno koncentrirano tržište, dok se tržišta s vrijednošću HH indeksa višom od 1,800 smatraju vrlo koncentriranima.
NN 9/2006 • Iako HH indeks, koji je u tom razdoblju iznosio 1,118 bodova, pokazuje da je riječ o umjereno koncentriranom tržištu, struktura tržišnih udjela na navedenom mjerodavnom tržištu je nepovoljna. Naime, činjenica da su poduzetnici Konzum d.d., Centropromet d.d., Japetić d.d. i Mediator d.o.o., koji obavljaju djelatnost trgovine na malo mješovitom robom u sastavu koncerna Agrokor, u 2003. imali … posto udjela, što je više nego dvostruko više od prvog sljedećeg takmaca na navedenom mjerodavnom tržištu, poduzetnika Getro d.d., dok su pojedinačni tržišni udjeli svih drugih poduzetnika bili manji od 10 posto dokazuje da je ovdje riječ o izrazito asimetričnom tržištu.
NN 9/2006 • Tablica 11.a. STRUKTURA TRŽIŠTA TRGOVINE NA MALO MJEŠOVITOM ROBOM, PRETEŽNO HRANOM, PIĆIMA I HIGIJENSKIM PROIZVODIMA ZA DOMAĆINSTVO NA TEMELJU PRIHODA IZ MALOPRODAJE (BEZ PDV-A) NA TERITORIJU REPUBLIKE HRVATSKE (U 2004. GODINI), PRIJE KONCENTRACIJE PODUZETNIKA
NN 9/2006 • Izvor: podaci iz predmeta klasa: 031-02/2005-01/11 i dopis Agrokora d.d. od 19. travnja 2005.
NN 9/2006 • Tablica 11.b. STRUKTURA TRŽIŠTA TRGOVINE NA MALO MJEŠOVITOM ROBOM, PRETEŽNO HRANOM, PIĆIMA I HIGIJENSKIM PROIZVODIMA ZA DOMAĆINSTVO NA TEMELJU PRIHODA IZ MALOPRODAJE (BEZ PDV-A) NA TERITORIJU REPUBLIKE HRVATSKE (U 2004. GODINI), NAKON KONCENTRACIJE PODUZETNIKA
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 81/97, Broj 100/03,
Broj 53/09, Broj 23/91,
Broj 53/06, Broj 2/98
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE