PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2006-01-9-228 NN 9/2006

• Izvor: podaci iz predmeta klasa: 031-02/2005-01/11 i dopis Agrokora d.d. od 19. travnja 2005.


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• Uvidom u podatke o tržišnim udjelima poduzetnika na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom za 2004. godinu, utvrđeno je da su poduzetnik Konzum d.d. i s njime povezani poduzetnici u sastavu koncerna Agrokor prije provedbe koncentracije ostvarili tržišni udjel od …* posto, dok je poduzetnik PIK VRBOVEC d.d. u istoj godini ostvario udjel od …* posto na nacionalnoj razini.


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• Nakon provedbe koncentracije poduzetniku AGROKOR d.d., se putem poduzetnika Konzum d.d., Centropromet d.d., Japetić d.d. i Mediator d.o.o., tržišni udjel na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom na području Republike Hrvatske u 2004. godini od …* posto povećava za udjel poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. od …* posto, na ukupnih …* posto na navedenom mjerodavnom tržištu.


Stranica 2006-01-9-228 NN 9/2006

• Vrijednost HH indeksa nakon provedbe koncentracije iznosi 1023 bodova. Međutim, kao i u 2003. godini i u 2004. postoji nepovoljna strukturiranost tržišta, s obzirom na to da prvi sljedeći Konzumov konkurent, poduzetnik Getro d.d. ima više nego dvostruko manji tržišni udjel na nacionalnoj razini, dok svi sljedeći takmaci na navedenom mjerodavnom tržištu ostvaruju udjel manji od 10 posto. Asimetrija tržišta je izražena i u 2004. budući da je tržišna snaga poduzetnika AGROKOR d.d. na navedenom tržištu takva da mu ostali tržišni takmaci realno ne predstavljaju ozbiljnu konkurenciju.


Internet NN 9/2006
• Iako 2005. godina nije mjerodavna godina u ocjeni ove koncentracije, radi cjelovitosti analize uzeti su u obzir i podaci kojima Agencija raspolaže za 2005. godinu. Tako je utvrđeno da je u prvih šest mjeseci 2005. godine koncern Agrokor ostvario konsolidirane prihode koji su za 15 posto veći od prihoda ostvarenih u istom razdoblju prošle godine, ponajviše kao posljedica povećanja prodaje u sektoru Maloprodaje, koja je predstavljala gotovo 70 posto ukupnih prihoda od prodaje i ostalih operativnih prihoda. Na takav rast prihoda ponajprije je utjecao snažan rast Konzumove mreže trgovine na malo mješovitim proizvodima, otvaranje novih prodajnih mjesta i organski rast koncerna stjecanjem poduzetnika BELJE d.d. i PIK VRBOVEC d.d.

Internet stranice NN 9/2006
• Dio teritorija Republike Hrvatske analiziran je posebno u ekonomskoj i pravnoj analizi budući da je preliminarna analiza pokazala da bi koncentracijom vertikalno integriranje moglo dovesti do horizontalnih učinaka na tržištu trgovine na malo mješovitom robom, posebice na području županije na kojima Konzum mreža ima značajan tržišni udjel.

Internet stranice NN 9/2006 • Uvidom u komparativnu praksu EU utvrđeno je da se u ekonomskoj i pravnoj analizi konkretne koncentracije, uobičajeno tržište trgovine na malo promatra na lokalnoj razini, odnosno na području na kojem se trgovina na malo konkretno odvija. Razlog tome su kupovne navike potrošača (na strani potražnje), te prodajna i marketinška strategija prodavatelja (na strani ponude).
Internet stranice NN 9/2006 • Maloprodajna mjesta na kojima potrošači obavljaju svoju kupnju uobičajeno se dijele prema kriteriju veličine odnosno površine, pa prema tome i tip kupnje koja se tamo provodi. Tako su podaci o tržišnim udjelima sudionika predmetne koncentracije analizirani prema broju prodavaonica (malih prodavaonica bez upotrebe potrošačkih košarica, samoposluga, supermarketa i hipermarketa), njihovoj površini, te ostvarenom prihodu u 2004. i 2003. godini. Promatrane su sve županije u Republici Hrvatskoj.
Internet stranice NN 9/2006 • Osnovna djelatnost poduzetnika Konzum d.d. je trgovina na malo mješovitom robom u nespecijaliziranim prodavaonicama, koju obavlja u 503 maloprodajna mjesta u vlasništvu ili zakupu, te je isti, prema ukupnom prihodu, najveći poduzetnik koji se bavi navedenom djelatnošću na području Republike Hrvatske. Prodavaonice poduzetnika Konzum d.d. razvrstane su u tri kategorije, i to na: male prodavaonice – za svakodnevnu kupnju, Konzum maxi, prodavaonice srednje veličine, te Super Konzum prodavaonice čije su površine veće od 1000 m i namijenjene su za velike tjedne obiteljske kupovine.
Internet stranice NN 9/2006 • Poduzetnik Konzum d.d. je od 2002. godine do 2004. godine, stjecanjem većinskih udjela u temeljnom kapitalu poduzetnika koji obavljaju djelatnost trgovine na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama, kao i temeljem ugovora o zakupu prodajnih mjesta takvih poduzetnika, značajno proširio svoju mrežu trgovine na malo na sve županije Republike Hrvatske izuzevši područja Požeško-slavonske, Virovitičko-podravske, Ličko-senjske i Karlovačke županije. Međutim, poduzetnik AGROKOR d.d. je, u dopisu od 21. lipnja 2005., koji je zaprimljen u Agenciji 28. lipnja 2005., između ostalog naveo da je u međuvremenu poduzetnik Konzum d.d. otvorio nove prodavaonice u Karlovačkoj, Požeško-slavonskoj i Ličko-senjskoj županiji te da isti nema prodavaonica u Virovitičko-podravskoj županiji.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 9/2006 • Poduzetnik PIK VRBOVEC d.d. obavlja djelatnost trgovine na malo mješovitom robom na 16 maloprodajnih mjesta na području Grada Zagreba, Zagrebačke županije, Brodsko-posavske, Osječko--baranjske, Zadarske županije, Požeško-slavonske, Šibensko-kninske, Bjelovarsko-bilogorske, te na području Varaždinske županije.
Informacije NN 9/2006 • U tablicama 12. prikazana je struktura mjerodavnog tržišta trgovine na malo mješovitom robom na temelju prihoda iz maloprodaje (bez PDV-a) u 2004. godini na razini županija u kojima djelatnost trgovine na malo mješovitom robom obavljaju sudionici koncentracije, odnosno poduzetnici povezani sa sudionicima koncentracije:
Poslovne stranice NN 9/2006 • U tablici 12.a. komparativno je prikazan udjel sudionika koncentracije na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom, na razini županija u kojima djelatnost trgovine na malo obavljaju oba poduzetnika, u 2003. i 2004. godini.
Pregledi NN 9/2006 • ŽupanijaOstvareni tržišni udjel u 2003.godini (%)Ostvareni tržišni udjel u 2004.godini (%)
Besplatno NN 9/2006 • Izvor: Istraživanje tržišta trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u 2004. godini, klasa: 031-02/2005-01/11 i dopis Agrokora d.d. od 19. travnja 2005.
Glasnik NN 9/2006 • U 2004. godini razvidan je i pad i rast udjela poduzetnika Konzum d.d., ovisno o tržišnom položaju i jačanju drugih poduzetnika u određenim županijama, primjerice položaju poduzetnika Billa d.o.o. u Osječko-baranjskoj županiji.
Propis NN 9/2006 • Međutim, u Zagrebačkoj i Varaždinskoj županiji poduzetnik Konzum d.d. ostvaruje vladajući položaj u smislu članka 15. stavak 3. ZZTN. Iako nizak, tržišni udjel poduzetnika PIK VRBOVEC d.d. dodatno jača vladajući položaj poduzetnika Konzum d.d. u tim županijama.
Propis NN 9/2006 • 2.b Mjerodavno tržište trgovine na veliko svježim junećim i svinjskim mesom i mesnim prerađevinama od junećeg i svinjskog mesa na teritoriju Republike Hrvatske
Propis NN 9/2006 • Pojam trgovine na veliko (kupnja i prodaja robe), u smislu Zakona o trgovini (»Narodne novine«, broj 101/98., 75/99., 76/99., 61/01., 109/01., 49/03. – pročišćeni tekst i 103/03. i 170/03., dalje: ZoT). Tako članak 9. ZoT-a definira trgovinu na veliko kao kupnju robe radi daljnje prodaje trgovcima na malo, industrijskim, trgovačkim i profesionalnim korisnicima i ustanovama te drugim trgovcima na veliko kao i posredovanje u kupnji, odnosno prodaji robe za treće osobe.
Propis NN 9/2006 • Pojam distribucije definiran kao trgovina na veliko bitno se razlikuje od pojma distribucije u užem smislu, pod kojim se podrazumijeva isključivo fizičko manipuliranje robom, kao što je primjerice prijevoz odnosno proces preuzimanja, prijevoza, skladištenja i otpreme robe.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 11/00, Broj 65/09, Broj 107/09, Broj 81/99, Broj 16/92, Broj 103/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled