PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-06-37-751 NN 37/1995

• Ne postoje apsolutna prava i slobode na kojima predlagatelj gradi svoje prijedlog i u njemu izražena mišljenja.U tom smislu ne postoji ni apsolutna osobna sloboda.


Propis NN 37/1995

• Stoga se pojedine slobode i prava čovjeka mogu ograničiti u slučajevima propisanim u Ustavu, kako navodi i sam predlagatelj.


Propis NN 37/1995

• Tako i ustavna odredba članka 16. Ustava Republike Hrvatske propisuje da se slobode i prava mogu ograničiti samo zakonom da bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje ljudi. Nema sumnje da osporene zakonske odredbe sadrže ograničenja određenih sloboda i prava i to sa svije ustavne osnove: zaštite slobode i prava drugih ljudi i zaštite javnog poretka što je u okviru kriterija za ograničenje prava i sloboda utvrđenih u članku 16. Ustava Republike Hivatske.


Propis NN 37/1995

• Treba istaknuti da osobno ime čovjeka - građanina nije samo oznkaka njegova identiteta i individualizacija određene osobe. Njime se, naime, označuje svaku osobu i kao člana određene društvene zajednice, koja sudjeluje u pravnom prometu u kojemu se svaka osoba pojavljuje kao nositelj prava i obveza. Stoga zakon određuje institut osobnog imena kao pravo i dužnost građanina da se u pravnome prometu služi svojim osobnim imenom (odredba stavka 4. članka 2. u svezi s odredbom stavka 2. članka 1. Zakona).


Propis NN 37/1995
• Ovdje treba reći i to da se javni poredak svake demokratske države, temeljem ustavnih normi demokratske driave, uređuje zakonima što ih donosi zakonodavna vlast tj. Sabor Republike Hrvatske. Uređujući javni poredak države zakonodavac ima pravo zakonom urediti i određena pitanja u svezi određivanja, korištenja i mijenjanja osobnog imena građana. Uredujući ta pitanja zakonodavac ima pravo propisivati i određene zakonske uvjete i ograničenja pri određivanju, korištenju i izmjeni osobnog imena. Sve to, dakako, u okviru ustavnih ovlaštenja i kriterija za moguća ograničenja prava i sloboda građana utvrđenih Ustavom, koju mogućnost ograničenja propisuju odredbe članka 16. Ustava Republike Hrvatske.

Propis NN 37/1995
• Po ocjeni Suda osporenim zakonskim odredbama članka 6. i 8. Zakona zakonodavac je propisao, kako pravo na promjenu osobnog imena, tako i uvjete za promjenu te nadležnosti državnog tijela koji rješava o zahtjevu za promjenu imena. Propisani uvjeti i ingerencija državnog tijela koji rješava o zahtjevu za promjenu osobnog imena u skladu su s mogućim ograničenjima sloboda i prava predviđenih odredbom članka 16. Ustava i ne predstavljaju povredu čovjekove osobnosti zaštićenu stavkom 1. članka 22. Ustava. Po ocjeni Suda, naime, postoji veza izmedu osobnog imena i Ustavom zaštićene osobnosti čovjeka, ali se ne može uskratiti pravo zakonodavca da zakonom regulira osobno ime i njegovu upotrebu u javnome prometu radi zaštite prava i interesa drugih ljudi u javnom prometu kao i javnog poretka, a sve to u interesu zaštite i održavanja javnog poretka uređenog zakonom.

Propis NN 37/1995 • Iz navedenih razloga Sud nije prihvatio prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti osporenih zakonskih odredaba.
Propis NN 37/1995 • Ustavni sud Republike Hrvatske u sastavu Jadranko Crnić predsjednik Suda, te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belaec, dr. Nikola Fllipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović Ivan Marijan Severinac i Mladen Žuvela, odlučujući o prijedlogu za ocjenu ustavnosti zakona, na sjednici održanoj dana 16. svibnja 1995. godine, donio je
Propis NN 37/1995 • USTAVNOG SUDA REPUBLIKE HRVATSKE BROJ U-I-107/1993. OD 16. SVIBNJA 1995
Propis NN 37/1995 • 1. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredbe stavka 4. članka 2. Zakona o osobnom imenu ("Narodne novine", broj 69/1992).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 37/1995 • Dubravka Jeličić Veić Sukreški podnijela je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu ustavnosti odredbe Zakona označene u izreci.
Propis NN 37/1995 • Osporenom odredbom stavka 4. članka 2. Zakona propisano je da ime i prezime kojim se osoba služi u pravnom prometu može sadržavati svako za sebe najviše dvije riječi.
Propis NN 37/1995 • Predlagateljica smatra da pravo na osobno ime spada među temeljna prava čovjeka koja su u svakoj demokratskoj državi zaštićena Ustavom. Stoga je mišljenja da osporena zakonska odredba nije u skladu s odredbom članka 3. Ustava, kojom je propisano, izmedu ostalog, da su sloboda, jednakost i prava čovjeka najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske. Osporena odredba predstavlja ograničenje prava čovjeka ali je u neskladu s odredbom članka 16. Ustava prema kojoj se slobode i prava čovjeka mogu ograničiti zakonom ali samo kako bi se zaštitila sloboda i prava drugih ljudi te pravni poredak, javni moral i zdravlje. Ovdje to nije slučaj, smatra predlagateljica.
Propis NN 37/1995 • Zakon o osobnom imenu ("Narodne novine", broj 69/1992) stavkom 2. članka 1. propisuje da svaki građanin i pravo i dužnost služiti se svojim imenom. Pravo i dužnost građnina da se služi svojim imenom proizlazi iz zahtjeva i potreba što proizlaze iz zakonom uređenog javnog poretka države.
Propis NN 37/1995 • Naime, nema sumnje da osobno ime čovjeka nije samo oznaka individualizacije svake osobe nego i njegova identiteta kada sudjeluje u pravnom prometu u kojem se svaka osoba pojavljuje kao nositelj prava i obveza. Pravni promet uređen je zakonom i sastavni je dio zakonom uređenog javnog poretka. Stog je zakonodavac radi zaštite sloboda i prava drugih te javnog poretka upravo temeljem ovlaštenja iz odredbe članka 16. Ustav Republike Hrvatske mogao propisati ograničenje da se u nom prometu građanin (osoba) može služiti sa najviše po dvije riječi njegova imena i po dvije riječi njegova prezimena.
Propis NN 37/1995 • Po ocjeni Suda ime pripada zaista u zaštićenu osobnost čovjeka (članak 22. Ustava) ali se ne može uskratiti pravo zakonodavca da temeljem odredbe članka 16. Ustava zakonom regulira upotrebu osobnog imena građanina u pravnom prometu i radi zaštite povjerenja u pravni promet, zaštite sloboda i prava drugih ljudi te zaštite javnog poretka ograniči korištenje imena pravnom prometu na način kako je to učinio osporenom zakonskom odredbom.
Propis NN 37/1995 • Iz navedenih razloga Sud nije prihvatio prijedlog. Objava ovog rješenja temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 37/1995 • Uz Pravilnik o minimalnoj opremi i sadržaju brodske ljekarne, objavljenom u "Narodnim novinama" broj 28 od 27. travnja 1995. godine, greškom nije objavljen prilog Popis lijekova (obrazac 1), Popis instrumenata i sanitetskog materijala (obrazac 2) i Sadržaj kutije prve pomoći na pneumatskim splavima za spašavanje i u brodicama za spašavanje (obrazac 3) iz članka 8. stavak 2. i članka 9. stavak 2. Pravilnika pa se uz naprijed citirani Pravilnik objavljuje
Propis NN 37/1995 • PRILOGA UZ PRAVILNIKO O MINIMALNOJ OPREMI I SADRŽAJU BRODSKE LJEKARNE
Propis NN 37/1995 • SADRŽAJ KUTIJA PRVE POMOĆI NA PNEUMATSKIM SPLAVIMA ZA SPAŠAVANJE
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 128/02, Broj 118/03, Broj 5/09, Broj 181/03, Broj 16/06, Broj 7/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled