PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-02-9-146 NN 9/1995

• Odlučujući o ustavnosti i zakonitosti članka 13. Statuta, Ustavni sud je pošao od odredbe članka 12. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi. Prema toj zakonskoj odredbi općina, grad, županija samostalne su u odlučivanju u poslovima iz svog samoupravnog djelokruga, u skladu s Ustavom i zakonom i podliježu samo nadzoru zakonitosti, koji obavlja Vlada Republike Hrvatske. Pobliže odredbe o tome sadržava Zakon o određivanju poslova iz samoupravnog djelokruga jedinica lokalne samouprave i uprave ("Narodne novine", broj 75/93,109/93 i 30/93), kao i niz drugih zakona kojima su, nakon donošenja zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, uređene pojedine upravne oblasti.


Propis NN 9/1995

• Ustavni sud je ocijenio nesuglasnom sa zakonom samo točku 9. članka 13. Statuta. Prema toj odredbi, županija samostalno donosi propise u području "određivanje županijskih poreza". Ova je odredba nesuglasna s člankom 5. Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i uprave ("Narodne novine", broj 117/93), koji utvrđuje vrste županijskih poreza, pa to nije područje samostalnog uređenja u propisima županije.


Propis NN 9/1995

• 6. Ustavni sud je ukinuo stavak 4. članka 15. Statuta, u kojem je utvrđeno da županija ima decentralizaciju kao načelo vlastitog ustroja i da oblikuje upravni postupak na načelima jednostavnosti i javnosti rada.


Propis NN 9/1995

• Podnositelj zahtjeva osporio je ustavnost te odredbe. Smatra da županija nema ni ustavnih niti zakonskih prava "oblikovati upravni postupak", jer je to u nadležnosti zakonodavca.


Propis NN 9/1995
• Ustavni sud ukinuo je tu odredbu Statuta. Upravni postupak koji provode tijela državne uprave i druga tijela koja imaju javne ovlasti, u Republici Hrvatskoj uređen je Zakonom o općem upravnom postupku ("Narodne novine", broj 53/91) te drugim posebnim zakonima, ako je tim zakonima propisan poseban postupak u pojedinim upravnim oblastima (članci 1, 2. i 3. Zakona o općem upravnom postupku).

Propis NN 9/1995
• Županija nema ni ustavnih, a za sada niti zakonskih ovlasti "oblikovati" upravni postupak. Ona ga provodi u rješavanju poslova iz svoga djelokruga suglasno s Ustavom i zakonima Republike Hrvatske.

Propis NN 9/1995 • 7. Odredbama članka 18. Statuta utvrđeno je da tijela središnje državne uprave mogu u vršenju poslova iz svoga djelokruga koristiti županijske odjele iz članka 17. Statuta uz prethodni pismeni sporazum sa županom te da se troškovi obavljanja tih poslova podmiruju iz državnog proračuna.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva smatra da su ove odredbe nesuglasne s odredbama članka 88. Ustava i članka 2. Zakona o sustavu državne uprave stoga što uređivanje odnosa tijela državne uprave i jedinica lokalne samouprave i uprave ne može biti predmet uredivanja statuta županije.
Propis NN 9/1995 • Nisu osnovani navodi podnositelja zahtjeva kada se poziva na odredbu članka 88 Ustava Naime, u članku 88. stavak 1. Ustava dana je Vladi Republike Hrvatske ovlast da uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga Zastupničkog doma Sabora Republike Hrvatske. Ta se odredba Ustava ne odnosi na propis članka 18. Statuta.
Propis NN 9/1995 • Ustavni sud ukinuo je odredbu članka 18. stavak 1. Statuta, jer je utvrdio da nije u suglasnosti sa Zakonom o sustavu državne uprave. Uredivanje odnosa tijela državne uprave i jedinice lokalne uprave i samouprave nije, prema važećim zakonima, predmet uređivanja u statutu županije
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 9/1995 • Što se tiče stavka 2. ovoga članka, nije sporno da se troškovi obavljanja poslova državne uprave koji su preneseni na tijela lokalnih jedinica, podmiruju iz državnog proračuna (stavak 2. članka 16. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi) Međutim, kako je stavak 1. članka 18. Statuta ocijenjen kao neustavan i nezakonit, ukinut je i stavak 2. toga članka, jer je sadržajno izravno vezan na stavak 1. toga članka.
Propis NN 9/1995 • 8. Ustavni sud je ukinuo odredbu članka 23. Statuta, ko ja glasi: "Županija Istarska priznaje i štiti istrijanstvo kao izraz istarskog plurietnosa"
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva osporava ustavnost ove odredbe, jer smatra da samo Ustav može propisivati zaštitu ljudskih prava i sloboda, kao i manjinskih prava u njihovom sklopu Nadalje, smatra da je Županija Istarska takvom odredbom prekoračila okvire sadržaja statuta županije, kako ih određuje članak 7. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi.
Propis NN 9/1995 • Zahtjev je i u ovome dijelu osnovan. Prema Izvorišnim osnovama Ustava, Republika Hrvatska ustanovljuje se kao nacionalna država hrvatskog naroda i država pripadnika inih naroda i manjina, koji su njezini državljani: Srba, Muslimana, Slovenaca, Čeha, Slovaka, Talijana, Madara, Židova i drugih, kojima se jamči ravnopravnost s građanima hrvatske narodnosti i ostvarivanje nacionalnih prava u skladu s demokratskim normama OUN i zemalja slobodnoga svijeta (Izvorišne osnove stavak 3.). Ustava Republike Hrvatske u članku 15. jamči ravnopravnost i slobodu izražavanja narodnosne pripadnosti pripadnicima svih naroda i manjina. Ta se ustavna jamstva ne mogu drugim propisima uređivati na drugačiji način, ni sužavati, a niti proširivati.
Propis NN 9/1995 • Kada se člankom 23. Statuta utvrđuje pravo na posebno priznanje i zaštitu istrijanstva, tada takva norma, kojom se posebno štiti regionalna pripadnost, nije u suglasnosti s naprijed navedenim ustavnim odredbama, a ni s člankom 14. Ustava, prema kojem građani Republike Hrvatske imaju sva prava i slobode, neovisno o njihovoj rasi, boji kože, spolu, jeziku, vjeri, političkom ili drugom uvjerenju, nacionalnom ili socijalnom podrijetlu, imovini, rođenju, naobrazbi, društvenom položaju ili drugim osobinama, time da su svi pred zakonom jednaki.
Propis NN 9/1995 • Prema odredbi članka 131. stavak 2. Ustava, područja županija određuju se zakonom tako da one budu izražaj i povijesnih čimbenika, no ni povijesni čimbenici ne mogu biti temelj statutarnog uređenja nesuglasnog Ustavu. Posebnim isticanjem i zaštitom istrijanstva u povoljniji položaj stavljaju se oni građani Županije Istarske koji su obuhvaćeni tim pojmom te se slijedom toga, u neravnopravni (ograničavajući) položaj stavljaju oni građani Županije Istarske koji tim pojmom nisu obuhvaćeni.
Propis NN 9/1995 • Posebna zaštita pojedinih kategorija građana kao i ograničavanje pojedinih ustavnih sloboda i prava, može se propisati samo Ustavom odnosno zakonom u skladu s Ustavom i to pod uvjetima utvrđenima Ustavom.
Propis NN 9/1995 • Stoga je navedena odredba članka 23. Statuta nesuglasna s Ustavom Republike Hrvatske, posebno s odredbama članka 14, 15. i 16. Ustava.
Propis NN 9/1995 • 9. Odredbama članka 28. Statuta propisano je da se o pitanjima iz samoupravnog djelokruga županije koja su od posebnog interesa za pripadnike talijanske nacionalne zajednice, jamči pravo na konsenzus Komisiji za pitanja i za štitu prava autohtone talijanske nacionalne zajednice, kao stalnog radnog tijela Skupštine (stavak 1.); da ta Komisija ima predsjednika i četiri člana od kojih su većina vijećnici iz redova talijanske nacionalne zajednice (stavak 2.); da pravo inicijative i konsenzusa Komisije ima učinak skidanja točke s dnevnog reda (stavak 3.); da pravo na konsenzus može koristiti i trečina članova Skupštine u slučaju kada smatraju da propis može promijeniti etnički sastav županije ili biti na štetu autohtonih grupa (stavak 4.) te da se primjena konsenzusa utvrđuje poslovnikom i drugim aktima Skupštine (stavak 5.).
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva smatra da su te odredbe Statuta nesuglasne s odredbama članka 24. i članka 26. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi Prema članku 24 stavak 1. toga Zakona, predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave donosi odluke većinom glasova ukoliko je na sjednici nazočna većina članova predstavničkog tijela. Člankom 26. istoga Zakona utvrđeno je da predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave osniva stalne ili povremene odbore i druga radna tijela u svrhu pripreme odluka iz njegovog djelokruga, čiji se sastav, broj članova, djelokrug i način rada utvrđuje poslovnikom odnosno posebnom odlukom o osnivanju radnog tijela.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 141/08, Broj 105/00, Broj 133/07, Broj 72/97, Broj 189/04, Broj 37/95


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled