PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-02-9-146 NN 9/1995

• Sud je ukinuo odredbe članka 28. Statuta, jer se njima uređuje rad županijske skupštine odnosito njenog radnog tijela nesuglasno sa zakonom način ostvarivanja prava na konsenzus o pitanjima iz samoupravnog djelokruga župa nije koja su od posebnog interesa za pripadnike talijanske manjine, može znatno utjecati na rad županijske skupštine i ostalih njenih tijela, njihovu djelotvornost i učinkovitost. Time se može zakočiti cjelokupni rad skupštine županije, a i onemogućuje se primjena većinskog načela iz članka 47. Statuta. Određivanje konsenzusa u radu i odlučivanju radnog tijela skupštine županije statutom, nema uporišta u zakonu niti Ustavu, a izravno je u nesuglasnosti s ustavnim načelom o jamstvu prava na lokalnu samoupravu (članak 128. stavak 1. Ustava), dakle i na ostvarivanje lokalne samo uprave i putem predstavničkog tijela te samouprave.


Propis NN 9/1995

• 10. Odredba članka 29. Statuta glasi: "Županija Istarska priznaje Talijansku uniju kao jedinog predstavnika pripadnika talijanske nacionalne zajednice".


Propis NN 9/1995

• Podnositelj zahtjeva osporava ustavnost ove odredbe u odnosu na odredbe članka 43. Ustava, kojima je građanima zajamčeno pravo na slobodno udruživanje te slobodno osnivanje političkih stranaka, sindikata i drugih udruga. Ciljevi udruživanja utvrđeni su u stavku 1, a ograničenja toga prava u stavku 2. članka 43. Ustava.


Propis NN 9/1995

• U svom odgovoru na zahtjev, Županija Istarska se pozvala na odredbe Osimskog sporazuma i Memoranduma. odredbe Ustava i Ustavnog zakona o ljudskim pravima, te druge međunarodne i domaće propise.


Propis NN 9/1995
• U točki I. obrazloženja ove Odluke navedeno je da su međunarodni ugovori dio pravnog sustava Republike Hrvatske pod uvjetima utvrđenima člankom 134. Ustava. Memorandum o suglasnosti Republike Hrvatske, Republike Slovenije i Talijanske Republike o zaštiti talijanske manjine u Republici Hrvatskoj i Republici Sloveniji ne ispunjava te uvjete pa ne može biti temelj za donošenje županijskog statuta ili razrađivanje pojedinih statutarnih pitanja iz djelokruga županije.

Propis NN 9/1995
• Ne osporavajući obveze koje proistječu iz Osimskog sporazuma, kao i drugih akata, o čemu je pobliže obrazloženo u točki I. obrazloženja ove Odluke, ni jedan od tih akata ne daje županiji pravo da statutom županije određuje tko će predstavljati u Republici Hrvatskoj talijansku nacionalnu manjinu.

Propis NN 9/1995 • Ostvarivanje i zaštita nacionalnih prava manjina u nadležnosti je Republike Hrvatske i ona to uređuje zakonima (članak 83. stavak 1. Ustava). Stoga je nesuglasno Ustavu i zakonu ta pitanja uređivati statutom županije. Prema članku 43. Ustava svim građanima Republike Hrvatske pa tako i građanima talijanske nacionalnosti, jamči se pravo na slobodno udruživanje radi zaštite njihovih probitaka ili zauzimanja za socijalna, gospodarska, politička, nacionalna, kulturna ili druga uvjerenja i ciljeve. Radi toga gradani mogu slobodno osnivati političke stranke, sindikate i druge udruge, uključivali se u njih ili iz njih istupati Stoga je u duhu općih načela medunarodnog prava i zajamčenih ustavnih prava i sloboda omogućiti pripadnicima naroda i knanjina u Republici Hrvatskoj da sami slobodno izaberu svoga predstavnika odnosno odrede organizacijske oblike svojega djelovanja.
Propis NN 9/1995 • Ukidanjem članka 29. Statuta ne dovodi se u pitanje opstojnost i pravni subjektivitet Talijanske unije utemeljen i na njenom statutu, odnosno rješenju o upisu Talijanske unije u Registar društvenih organizacija Republike Hrvatske. Odredba je ukinuta samo stoga što se njome krši Ustav te ograničavaju zajamćena ustavna prava iz članka 43. Ustava svih hrvatskih građana talijanske nacionalnosti na cijelom državnom području Republike Hrvatske.
Propis NN 9/1995 • 11. Ukinuta je kao nezakonita odredba stavka 1. članka 32. Statuta, kojom se Skupštini Županije Istarske daje poseban naziv: "Istarski Sabor - Dieta Istriana".
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva osporava zakonitost ove odredbe jer je prema članku 20. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, županijska skupština predstavničko tijelo županije.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 9/1995 • Ustavni sud je ocijenio da je ukinuta odredba u nesuglasnosti s navedenom odredbom Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi stoga što svako drugo posebno imenovanje predstavničkog tijela županije izvan zakonskog određenja nije u nadležnosti županije.
Propis NN 9/1995 • 12. U članku 42. Statuta utvrđeno je da članovi skupštine imaju pravo na zaštitu za izrečeno mišljenje i glasanje na sjednici skupštine ili njezinog radnog tijela.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva osporio je zakonitost ove odredbe jer zakoni iz područja lokalne samouprave nisu utvrdili posebno pravo na zaštitu članovima županijskih skupština
Propis NN 9/1995 • Ustav Republike Hrvatske u članku 75 uređuje pitanje zastupničkog imuniteta za zastupnike Sabora Republike Hrvatske. Zakon o lokalnoj samoupravi i upravi u članku 21. uredio je pitanja mandata, funkcije te prava i dužnosti članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave i uprave.
Propis NN 9/1995 • Osporenim člankom 42. Statuta uveden je svojevrsni imunitet članova županijske skupštine. To pravo oni nemaju ni po Ustavu niti zakonima Republike Hrvatske, a statutom županije ne mogu se utvrditi. Stoga je ta odredba ukinuta.
Propis NN 9/1995 • 13. Ustavni sud je ukinuo odredbu članka 62. Statuta kojom je podrobnije uređen način i postupak razrješenja župana Županije Istarske. Stavkom 1. utvrđeno je da županu prestaje dužnost kad ga razriješi skupština, a u slučaju da organ središnje državne uprave pokrene postupak razrješenja župana, skupština će ga razriješiti tek kad župan iskoristi sva pravna sredstva odnosno nakon pravomoćne odluke o povredi ustavnosti, zakonitosti ili nanošenju štete te nakon konačne odluke u slučaju sukoba nadležnosli u tom postupku -- stavka 2. toga članka.
Propis NN 9/1995 • Podnositelj zahtjeva osporio je zakonitost ovih odredbi polazeći od odredbi Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi kojima je propisan način izbora i razrješenja župana.
Propis NN 9/1995 • Prema članku 53. točka 3. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi, župana bira i razrješuje županijska skupština. Međutim, prema članku 84. istoga Zakona, župan je odgovoran Vladi Republike Hrvatske za ustavnost i zakonitost obavljanja poslova koji su u njegovu djelokrugu kao i za ustavnost i zakonitost akata i rada županijskog poglavarstva. Ako župan učćestalo krši ustavnost ili zakonitost, Vlada ga može razriješiti.
Propis NN 9/1995 • Odredba stavka 1. članka 62. osporenog Statuta po svom je sadržaju i smislu isključiva i ne dopušta tumaćenje da bilo tko drugi može razriješiti župana osim županijske skupštine, čime se izravno spriječava provedba postupka razrješenja župana na zakonom propisani način.
Propis NN 9/1995 • Nadalje, položaj, odgovornost i odnos župana prema središnjoj državnoj upravi, podrobnije je uređen Zakonom o sustavu državne uprave - članak 50, 55, 62. i 66. kao i druge odredbe toga Zakona.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 23/07, Broj 112/04, Broj 43/06, Broj 12/99, Broj 96/01, Broj 92/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled