PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 20/2000 • Osim toga, kroz ustroj posebnog državnog tijela u okviru sudbene vlasti sastavljenog od istaknutih pravnika s ovlaštenjem da imenuje i razrješava suce i državne odvjetnike te da odlučuje o njihovoj disciplinskoj odgovornosti (članak 121. stavak 1. Ustava, članak 12. Zakona o Državnom sudbenom vijeću), naglašeno je, kako načelo neovisnosti sudbene vlasti u okviru trodiobe vlasti, tako i ideja da istaknuti pravosudni djelatnici i drugi pripadnici pravničke struke, kompetentno i neovisno o drugim državnim tijelima i na temelju pravila struke, odlučuju o imenovanju i razrješenju pravosudnih djelatnika.
NN 20/2000 • Odlučivanje uz uvjete i po postupku u kojem se osigurava stručnost, neovisnost i dostojnost za obnašanje sudačke dužnosti (članak 8. Zakona o sudovima - »Narodne novine«, br. 3/94, 110/96, 115/97 i 131/97), a prema stručnim kriterijima i prema pravilima struke, imanentno je u radu DSV-a. Kada DSV postupa mimo tih kriterija, ono postupa protivno cilju i svrsi zbog koje je osnovano i čini grubu povredu pravila postupka.
NN 20/2000 • Razmatranjem razloga ustavnih tužbi i spisa predmeta, utvrđeno je da su svi podnositelji bili kandidati za imenovanje na mjesto sudaca Vrhovnog suda Republike Hrvatske na temelju liste ministra pravosuđa od 19. siječnja 1995., a temeljem oglasa za imenovanje sudaca Vrhovnog suda od 1. prosinca 1994. Po rečenom oglasu, DSV je proveo postupak i donio odluku broj: I-1/1995 od 16. veljače 1995. Sud je odlukom broj: U-III-188/1995 od 29. ožujka 1995., ukinuo u cijelosti odluku DSV-a broj: I-1/1995, a također je ukinuo i sve radnje koje je DSV u tom postupku proveo, te je predmet vraćen na ponovni postupak raspravljanja i odlučivanja.
NN 20/2000 • U postupku koji je DSV ponovio povodom ove odluke Suda, sudjelovali su svi podnositelji ustavnih tužbi, s tim što niti jedan od njih nije imenovan za suca tog suda, a odlukom broj: I-3/95 od 27. travnja 1995. DSV je imenovao 25 kandidata na mjesto suca Vrhovnog suda.
NN 20/2000 • Osporena odluka donijeta je u postupku izvršenja odluke Suda broj: U-III-520/1995 od 30. studenoga 1995. godine.
NN 20/2000 • Tom odlukom, kao i odlukom Suda broj: U-III-188/1995 od 29. ožujka 1995. kojom je ukinuta ranija odluka DSV-a o imenovanju sudaca Vrhovnog suda po istom oglasu, Sud je podrobno izložio razloge na temelju kojih je utvrdio da su u postupcima koji su prethodili donošenju ukinutih odluka DSV-a povrijeđena ustavna prava podnositelja ustavnih tužbi.
NN 20/2000 • Obvezatnost i dužnost provedbe odluka Ustavnog suda proizlazi iz odredaba članaka 125. i 126. Ustava Republike Hrvatske. Ustavni zakon odredbom članka 30. stavka 1., koji izričito utvrđuje da su odluke Ustavnog suda obvezatne i da ih je dužna poštovati svaka fizička i pravna osoba.
NN 20/2000 • Obvezatnost i dužnost provedbe odluka Ustavnog suda proteže se na sve njegove odluke, uključivo i odluke donijete tijekom pružanja zaštite ustavnih sloboda i prava, donijetih u postupcima pružanja zaštite ustavnih sloboda i prava, kada je ta zaštita, temeljem odredbe članka 59. Ustavnog zakona, tražena podnošenjem ustavne tužbe.
NN 20/2000 • U provedbi odluke Ustavnog suda, kada je Sud utvrdio postojanje povreda Ustavom zajamčenih prava, pravna stajališta Suda o povredi tih prava obvezna su za tijelo čiji je akt ukinut (članak 73. stavak 2. Ustavnog zakona).
NN 20/2000 • U donošenju osporene odluke DSV nije poštovao pravne stavove koje je Sud izložio u odlukama broj: U-III-188/1995 i U-III-520/1995, čime je zanemario navedene odredbe Ustava i Ustavnog zakona, a time su podnositeljima ustavnih tužbi opetovano povrijeđena ustavna prava iz članaka 14., 26. i 44., kao i odredbe članaka 115. i 119. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 20/2000 • Naime, u odluci broj: U-III-520/1995 Sud je naglasio da DSV u ponovljenom postupku ima odlučivati na temelju mišljenja o kandidatima predsjednika Vrhovnog suda, koje će biti sastavljeno u skladu sa člankom 8. Zakona o sudovima.
NN 20/2000 • Uvidom u spis predmeta DVS-a, utvrđeno je da je sukladno odluci Suda Ministarstvo pravosuđa pribavilo pisano mišljenje predsjednika Vrhovnog suda koje je članovima DSV-a dostavljeno uz pozive za 44. sjednicu. Iz zapisnika s te sjednice (str. 3. zapisnika) razvidno je da je predsjednik DSV-a upozorio članove na odluku Ustavnog suda i pozvao ih da odlučivanje temelje na pisanom mišljenju predsjednika Vrhovnog suda.
NN 20/2000 • Navedeno mišljenje predsjednika Vrhovnog suda, pozitivno je za sve kandidate, podnositelje ustavnih tužbi, s izuzetkom kandidata M. M.
NN 20/2000 • Razmatrajući dio zapisnika DSV-a (str. 3. do 6. zapisnika) koji se odnosi na raspravljanje o podnositeljima ustavnih tužbi, Sud je utvrdio da navedeno pisano mišljenje predsjednika Vrhovnog suda nije bilo temelj raspravljanja o pojedinom kandidatu, a to također nisu bile niti njihova stručnost, uspješnost u radu, rezultati rada, niti posebne odlike, primjerice objavljeni znanstveni i stručni radovi i slično.
NN 20/2000 • Naime, cjelokupna rasprava o kandidatima svodi se na razmatranje potrebnog broja sudaca Vrhovnog suda, očekivanog smanjenja priliva predmeta iz domene kaznenog prava, sve u svezi novog kaznenog zakonodavstva i ocjenu da je Vrhovni sud kapacitiran sucima profila kojeg su kandidati.
NN 20/2000 • Iz zapisnika sa sjednice DSV-a, nadalje, proizlazi da je, uz dostavljeno pisano mišljenje, DSV svoje odluke o pojedinim kandidatima temeljio i na mišljenju predsjednika Vrhovnog suda sa sjednice održane 27. travnja 1995., koje pak sadrži prosudbe o valjanosti pojedinačnih sudskih odluka u čijem su donošenju pojedini kandidati sudjelovali.
NN 20/2000 • Povrede ustavnih prava podnositelja ustavnih tužbi Sud je utvrdio i u okolnosti što je osporena odluka donijeta u postupku raspravljanja i glasovanja po dva oglasa, odnosno dvije liste kandidata ministra pravosuđa.
NN 20/2000 • Naime, osim što je DSV ponovio postupak u svezi odluke Suda, istodobno se osporena odluka odnosi i na novi oglas Ministarstva pravosuđa, kojim je oglašeno 13 slobodnih mjesta sudaca Vrhovnog suda i nove liste ministra pravosuđa na kojoj se nalazilo 15 novih kandidata, dakle sve osobe koje ispunjavaju propisane uvjete za imenovanje na mjesto suca Vrhovnog suda.
NN 20/2000 • Nakon imenovanja 25 sudaca Vrhovnog suda, odlukom DSV-a od 27. travnja 1995., ostalo je 13 slobodnih mjesta za suce tog suda. Oglašavanjem slobodnih 13 sudačkih mjesta i istodobnim odlučivanjem o kandidatima s obje liste ministra pravosuđa, uvelike se povećala konkurencija među kandidatima, a time su se i bitno smanjile mogućnosti podnositelja ustavnih tužbi da kao kandidati u ponovljenom postupku, temeljem odluke Suda kojom je utvrđena povreda njihovih ustavnih prava, budu imenovani za suce Vrhovnog suda.
NN 20/2000 • Slijedom izloženog, Ustavni je sud utvrdio da se iz natječajnih materijala ne vidi kojim se stručnim ili drugim razlozima ravnao DSV pri donošenju odluke kojom podnositelji ustavnih tužbi, koji su više godina obnašali sudačku dužnost, nisu ponovno imenovani sucima. Štoviše, odluka je u suprotnosti s jedino relevantnim razlozima koji su tijekom raspravljanja izneseni na sjednici, kao i s razlozima iz pisanog mišljenja predsjednika Vrhovnog suda, koje pisano mišljenje je zakonom propisana podloga za odlučivanje DSV-a.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 90/07, Broj 40/99,
Broj 75/08, Broj 157/04,
Broj 54/99, Broj 108/95
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE