PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-02-14-193 NN 14/2000

• Pitanje odnosa između sloboda i prava čovjeka i drugih Ustavom zaštićenih vrednota, konkretno zdravlja ljudi, izrijekom je i na nedvosmislen način riješeno odredbama iz čl. 16. i 50. Ustava.


Propis NN 14/2000

• Odredbom iz čl. 16. Ustava postavljen je općenito odnos između sloboda i prava i zdravlja tako, da se slobode i prava mogu iznimno ograničiti da bi se zaštitilo zdravlje.


Propis NN 14/2000

• Odredbom iz st. 2. čl. 50. Ustava posebno je određen odnos između poduzetničke slobode i vlasničkih prava i zdravlja i to tako da se radi zaštite zdravlja mogu ograničiti poduzetnička sloboda i vlasnička prava. Jedina je pretpostavka da se ograničenje izvrši zakonom.


Propis NN 14/2000

• Navedene odredbe iz čl. 16. i 50. st. 2. Ustava ne daju nikakve osnove za sumnju da je zaštita zdravlja ex constitutione vrijednosno ispred zaštite poduzetničke slobode i vlasničkih prava. Drugim riječima, odnos između tih Ustavom zaštićenih vrednota ustavnopravno je postavljen kao odnos žneravnotežež u korist zaštite zdravlja. Spomenute odredbe, zajedno s onima iz čl. 69. st. 3., ustavna su osnova za zakonsko ograničavanje poduzetničke slobode i vlasničkih prava, da bi se zaštitilo zdravlje ljudi. Pored tako jasnih i izričitih ustavnih odredaba, pozivanje na načelo razmjernosti, čije je izvođenje iz odredbe čl. 17. Ustava, pa onda i njegova primjena u konkretnom slučaju, pravno upitna, znači nedopustivu relativizaciju tih odredaba.


Propis NN 14/2000
• Ukidanjem odredbe Zakona o zabrani prodaje duhanskih proizvoda iz automatskih naprava, ne samo da nije uspostavljena »pravična ravnoteža« između poduzetničke slobode i zaštite zdravlja, nego je njihov odnos, zbog davanja isključive prednosti zaštiti pod

Propis NN 14/2000
• Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu dr. sc. Smiljko Sokol, predsjednik suda te suci dr. sc. Velimir Belajec, Marijan Hranjski dr. iur., dr. sc. Petar Klarić, Jurica Malčić, mr. sc. Ivan Matija, Ivan Mrkonjić dr. iur., dr. sc. Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević dr. iur. i Milan Vuković dr. iur., odlučujući o prijedlogu HRVATSKOG PRAVNOG CENTRA iz Zagreba, Hebrangova 21/III, za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Zakona o visokim učilištima, na sjednici održanoj dana 26. siječnja 2000. godine, donio je

Propis NN 14/2000 • - članka 5. stavka 3. u dijelu koji se odnosi na sveučilišta, a glasi: »sveučilišta i … članka 105. stavak 1., odnosno«;
Propis NN 14/2000 • - članka 5. stavka 4. u dijelu koji se odnosi na sveučilišta, a glasi: »fakulteta, umjetničke akademije, visoke škole u sastavu sveučilišta i … fakulteta, umjetničke akademije, visoke škole u sastavu sveučilišta, odnosno … sveučilišta, odnosno …«;
Propis NN 14/2000 • - članka 59. stavka 2. u dijelu koji glasi: »uz suglasnost Ministarstva«;
Propis NN 14/2000 • - članka 86. stavka 1. u dijelu koji propisuje da stručno vijeće visokog učilišta može povjeriti izvedbu cijelog nastavnog predmeta nastavniku, znanstveniku, stručnjaku ili umjetniku izvan visokog učilišta;
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 14/2000 • - članka 105. stavka 3. u dijelu koji glasi: »općih akata te«;
Propis NN 14/2000 • - članka 144. u dijelu koji glasi: »Standardno opterećenje nastavnih obveza te ostale«.
Propis NN 14/2000 • III. Na temelju odredbe članka 36. stavka 2. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), pokreće se postupak za ocjenu suglasnosti s Ustavom Republike Hrvatske i odredaba članka 5. stavka 5.; članka 115. stavaka 7., 8. i 10. i preostalog dijela odredbe članka 144., te se
Propis NN 14/2000 • - odredba članka 5. stavka 5. u dijelu koji glasi: »sveučilišta, odnosno«;
Propis NN 14/2000 • - preostali dio odredbe članka 144. koji glasi: »čimbenike za novčanu podlogu rada visokih učilišta (broj nastavnika, suradnika, broj studenata i drugo) propisuje Ministarstvo na prijedlog Vijeća za novčanu potporu visokog školstva.«
Propis NN 14/2000 • HRVATSKI PRAVNI CENTAR iz Zagreba, Hebrangova 21/III (u daljnjem tekstu: predlagatelj) podnio je ovome Sudu prijedlog za ocjenu ustavnosti određenih odredaba Zakona o visokim učilištima (u daljnjem tekstu: Zakon), zbog njihove nesuglasnosti s člancima 3., 16., 18., 44., 65. stavka 2., 66., 67. i 68. stavaka 1. i 2. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 14/2000 • Predlagatelj osporava ustavnost odredaba odsjeka 5. glave V. Zakona pod nazivom »Postupak izbora u zvanja«, te odsjeka 1. glave VI. Zakona u cijelosti pod nazivom »Uprava sveučilištem« u cijelosti, a podredno, u obrazloženju podneska, i ustavnost cijelog Zakona.
Propis NN 14/2000 • Polazeći od prethodno iznesenih stajališta, a vodeći se zahtjevom da svaki zakon mora biti racionalan, to jest da mora postizati svrhu Ustavom zajamčenih temeljnih sloboda i prava koje svojim odredbama uređuje, a osobito polazeći od, prema mišljenju predlagatelja, minimalnog sadržaja ustavom zajamčene autonomije sveučilišta propisane člankom 3. Zakona, predlagatelj u svom podnesku podrobno obrazlaže razloge zbog kojih osporava ustavnost pojedinih dijelova Zakona, a u pojedinostima i Zakon u cjelini, odnosno - podredno - samo pojedine njegove odredbe.
Propis NN 14/2000 • Predlagatelj osporava ustavnost pojedinih dijelova odnosno pojedinih odredaba Zakona zbog sljedećih razloga (razlozi su navedeni prema redoslijedu koji je naveo predlagatelj u svom podnesku):
Propis NN 14/2000 • Odredbe odsjeka 1. glave VI., koje uređuju upravu sveučilištem, u cijelosti su protuustavne zbog toga što uređuju sastav, izbor i odgovornost sveučilišnih tijela (upravnog vijeća, senata i rektora) tako da nije moguće odrediti kojima od opravdanih regulativnih svrha ta tijela služe, to jest služe ili promicanju autonomije sveučilišta ili pak ograničenjima autonomije sveučilišta. Osim toga, neodređenost osporenih odredaba djeluje tako da svaka od navedenih svrha može biti postignuta na drugačiji način, čime se omogućuje vrijeđanje jednakosti sveučilišta.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 153/09, Broj 16/04, Broj 10/06, Broj 118/08, Broj 45/99, Broj 111/03


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled