PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 38/2004 • Podnositelj na kraju zaključuje da je pogrešnom primjenom materijalnog prava Upravni sud propustio provesti pravilnu kontrolu zakonitosti osporenog upravnog akta, zbog čega trpi neposredne štetne posljedice, jer je pogrešnim sudskim presuđenjem ostao bez priznatog statusa civilnog invalida rata i bez prava koja se uz taj status vezuju. Time mu je povrijeđeno i ustavno pravo na jednakost pred zakonom. Stoga podnositelj predlaže da Ustavni sud usvoji njegovu ustavnu tužbu, ukine osporenu odluku Upravnog suda i predmet vrati istom sudu na ponovni postupak i odlučivanje.
NN 38/2004 • – mldb. podnositelj rođen je 21. svibnja 1987. godine, a u dane 4. do 5. studenoga 1991. godine, u dobi od 4,5 godine, bio je zarobljen zajedno sa svojom sestrom, majkom, djedom i bakom, od strane pripadnika Jugoslavenske narodne armije, o čemu postoji Potvrda Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave karlovačke, II. policijske postaje Duga Resa od 29. prosinca 1997.;
NN 38/2004 • – zahtjev za priznavanje svojstva civilnog invalida rata zakonski zastupnik mldb. podnositelja podnio je nadležnom tijelu 17. studenoga 1997. godine, zbog psihičkih problema koji su se kod podnositelja pojavili kao posljedica navedenog zarobljavanja;
NN 38/2004 • – prvostupanjsko tijelo je mldb. podnositelju priznalo svojstvo civilnog invalida rata, temeljem pribavljenog nalaza i mišljenja Prvostupanjskog liječničkog povjerenstva, broj: 1691/97 od 3. prosinca 1997. godine, pri čemu je utvrdilo oštećenje organizma podnositelja sa 60%, privremeno do 31. siječnja 1999. godine, zbog bolesti PTSD i Enuresis nocturna, pozivajući se na točku 233. Liste postotaka oštećenja organizma (»Narodne novine«, broj 62/92);
NN 38/2004 • – drugostupanjsko tijelo, u postupku revizije, poništilo je navedeno prvostupanjsko rješenje zbog »pogrešne primjene propisa« i samo riješilo stvar na način da je odbilo podnositeljev zahtjev za priznavanje svojstva civilnog invalida rata. U obrazloženju drugostupanjskog rješenja, nadležno upravno tijelo navelo je da »uvidom u spis predmeta utvrđeno je da istom ne prileže pisani dokazi u smislu članka 72. i 73. Zakona o okolnostima stradavanja imenovanog i oštećenja organizma koje je on tada navodno dobio. Kako imenovani nije dokazao da je stradao neposredno pod okolnostima iz članka 8. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata, a niti je to vidljivo iz dokaza priloženih u spisu, to on ne ispunjava zakonske uvjete za priznavanje svojstva civilnog invalida rata, pa je u revizijskom postupku valjalo prvostupanjsko rješenje poništiti i odbiti zahtjev imenovanog«;
NN 38/2004 • – u osporenoj presudi kojom je odbijena tužba podnositelja, Upravni sud Republike Hrvatske utvrđuje da iz Potvrde Ministarstva unutarnjih poslova, Policijske uprave karlovačke, II. policijske postaje Duga Resa od 29. prosinca 1997. godine »nije vidljivo da bi mlt. tužitelj tada zadobio ranu ili ozljedu, a i sam otac djeteta u zahtjevu za priznavanje svojstva civilnog invalida rata navodi da prilikom zarobljavanja od strane JNA, koje je trajalo 24 sata ždjecu nisu tukliž.« Pozivajući se na članak 74. Zakona, Upravni sud nadalje utvrđuje da »u spisu predmeta nema takove potvrde koja bi ukazivala na ranu, ozljedu ili povredu«;
NN 38/2004 • Nadalje, u pogledu ostvarivanja svojstva civilnog invalida rata temeljem bolesti, Upravni sud u presudi utvrđuje da »u predmetnom slučaju nije ispunjen uvjet iz članka 77. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata«, jer je »tužitelj zahtjev za priznavanje svojstva po osnovi bolesti podnio 17. studenoga 1997., a događaj na koji upućuje se dogodio 4/5 studenog 1991. godine, pa je zahtjev u smislu odredbe citiranog članka 77. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata postavljen izvan roka«.
NN 38/2004 • 4. Razmatranjem cjelokupnog spisa predmeta, analizom navoda ustavne tužbe i obrazloženja na kojem se temelji izreka osporene presude Upravnog suda Republike Hrvatske, Ustavni sud utvrdio je u provedenom ustavnosudskom postupku da je podnositelju osporenom presudom povrijeđeno ustavno pravo jednakosti pred zakonom, zajamčeno člankom 14. stavkom 2. Ustava.
NN 38/2004 • 5. Upravni sud Republike Hrvatske pogrešno je pri provedbi kontrole zakonitosti osporenog drugostupanjskog rješenja primijenio članak 74. Zakona, koji u stavku 1. propisuje:
NN 38/2004 • »(1) Činjenica da je rana, povreda ili ozljeda dobivena pod okolnostima iz (...) članka 8. stavka 1. ovoga Zakona utvrđuje se samo pisanim dokaznim sredstvima«.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 38/2004 • Iz sadržaja navedene zakonske odredbe razvidno je da se njome uređuju pravne situacije u kojima je podnositelj zahtjeva zadobio ranu, povredu ili ozljedu pod okolnostima propisanim člankom 8. stavkom 1. Zakona. Člankom 8. stavkom 1. Zakona propisano je da se civilnim invalidom rata smatra osoba kojoj je organizam oštećen za najmanje 20% zbog rane, povrede ili ozljede koju je dobila zlostavljanjem, odnosno lišenjem slobode od strane terorista ili pripadnika Jugoslavenske narodne armije od 17. kolovoza 1990. godine, kao i zbog drugih razloga koji su taksativno navedeni u točkama 2. do 5. stavka 1. članka 8. Zakona.
NN 38/2004 • Nasuprot utvrđenju Upravnog suda, iz spisa predmeta razvidno je da je za pravnu situaciju podnositelja mjerodavan članak 8. stavak 2. Zakona, koji propisuje:
NN 38/2004 • »(2) Civilni invalid je i osoba kojoj je organizam oštećen za najmanje 60% zbog bolesti, a bolest je, pogoršanje bolesti, odnosno pojava bolesti neposredna posljedica zlostavljanja, odnosno lišenja slobode od strane terorista ili pripadnika Jugoslavensk
NN 38/2004 • Sukladno navedenom, Ustavni sud utvrđuje da je presuda Upravnog suda u tom dijelu zasnovana na pogrešnoj primjeni materijalnog zakona, zbog čega je podnositelju povrijeđeno ustavno pravo na jednakost pred zakonom, propisano člankom 14. stavkom 2. Ustava.
NN 38/2004 • 6. Nadalje, Upravni sud odbio je tužbu podnositelja kao neosnovanu utvrdivši da je zakonski zastupnik mldb. podnositelja podnio, zbog bolesti djeteta, zahtjev da mu se prizna status civilnog invalida rata izvan roka propisanog člankom 77. stavkom 1. Zakona.
NN 38/2004 • Utvrđenje da je podnositeljev zahtjev za priznavanje svojstva civilnog invalida rata temeljem bolesti »postavljen izvan roka« prvi put je sadržana u osporenoj presudi Upravnog suda. Takvo utvrđenje nije sadržano ni u prvostupanjskom ni u drugostupanjskom rješenju nadležnih upravnih tijela.
NN 38/2004 • Upravni sud u osporenoj presudi nije obrazložio razloge na kojima temelji svoje utvrđenje da je zahtjev za priznavanje svojstva civilnog invalida rata u konkretnom slučaju podnesen izvan zakonskog roka. U tom je dijelu obrazloženje presude Upravnog suda u cijelosti nejasno i nepotpuno. Iz obrazloženja, prema kojem je »tužitelj zahtjev za priznavanje svojstva po osnovi bolesti podnio 17. studenoga 1997., a događaj na koji upućuje se dogodio 4/5 studenoga 1991. godine, pa je zahtjev u smislu odredbe citiranog članka 77. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata postavljen izvan roka«, moglo bi se zaključiti da je Upravni sud rok za podnošenje zahtjeva računao od dana u kojem se zbio događaj (zarobljavanje podnositelja), to jest od 5. studenoga 1991. godine, za koje postupanje Upravni sud nije imao pravnu osnovu ni u jednoj odredbi Zakona.
NN 38/2004 • Uvažavajući činjenicu da je u doba zarobljavanja (studeni 1991.) podnositelj imao 4,5 godine, rok za podnošenje zahtjeva u njegovom slučaju nikako se ne bi mogao računati od dana »prestanka sudjelovanja u obrani Republike Hrvatske«, odnosno od dana »otpuštanja iz oružanih snaga«. Prema tome, jedini mjerodavni zakonski rok za podnošenje zahtjeva u konkretnoj pravnoj situaciji jest rok koji je počeo teći »nakon prestanka neprijateljstava«, odnosno »najkasnije u roku od pet godina od dana prestanka neprijateljstava«.
NN 38/2004 • U osporenoj presudi Upravnog suda taj se zakonski rok uopće ne spominje, niti se iz sadržaja obrazloženja osporene presude može zaključiti da je Upravni sud na bilo koji način uzeo u obzir taj rok kao osnovu za svoju ocjenu da je »zahtjev u smislu odredbe citiranog članka 77. Zakona o zaštiti vojnih i civilnih invalida rata postavljen izvan roka«.
NN 38/2004 • U odnosu na računanje roka koji počinje teći »nakon prestanka neprijateljstava«, odnosno »najkasnije u roku od pet godina od dana prestanka neprijateljstava«, Ustavni sud napominje da Zakon ne propisuje datum koji bi se u smislu tog zakona smatrao danom prestanka neprijateljstava. Ustavni sud utvrđuje, međutim, da Upravni sud Republike Hrvatske u ponovljenom postupku treba uzeti u obzir odredbu članka 2. stavka 1. Zakona o pravima hrvatskih branitelja iz Domovinskog rata (»Narodne novine«, broj 108/96), koja u vezi određivanja statusa hrvatskog branitelja Domovinskog rata određuje razdoblje u kojem je u Republici Hrvatskoj trajala obrana neovisnosti, teritorijalne cjelovitosti, odnosno suvereniteta države (30. svibnja 1990. do 30. lipnja 1996.).
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 112/07, Broj 17/08,
Broj 79/09, Broj 43/95,
Broj 41/07, Broj 11/98
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE