PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 17/1999 • Predlagatelji smatraju, nadalje, da je osporenim zakonskim odredbama dovedeno u pitanje i ulaganje stranog kapitala u Hrvatsku u svim slučajevima kada je neki poslovni prostor dan u zakup temeljem pogodbe uz obvezu ulaganja kapitala. Obvezom raspisivanja natječaja za davanje u zakup i tih prostora, sigurnost ulaganja stranog kapitala nije više zagarantirana.
NN 17/1999 • Predlažu da Ustavni sud ukine osporene odredbe članaka 6., 34. i 35. Zakona o zakupu poslovnog prostora, odnosno da odredi rok do kada se osporene odredbe moraju usuglasiti s Ustavom Republike Hrvatske.
NN 17/1999 • Prijedlozi su dostavljeni Hrvatskom državnom saboru na odgovor. Odgovor nije primljen, a prema obavijesti Tajništva Zastupničkog doma, prijedlozi su upućeni Odboru za Ustav, Poslovnik i politički sustav Zastupničkog doma Sabora.
NN 17/1999 • Pribavljena su i stručna mišljenja Ministarstva pravosuđa, Uprave za građansko pravo i Ministarstva uprave.
NN 17/1999 • U stručnim mišljenjima iznesena su suglasna mišljenja da osporene zakonske odredbe nisu suprotne niti u nesuglasju s Ustavom Republike Hrvatske.
NN 17/1999 • Nepovredivost vlasništva spada u najviše vrednote ustavnog poretka Republike Hrvatske (članak 3. Ustava Republike Hrvatske). Stoga se odredbom stavka 1. članka 48. Ustava jamči pravo vlasništva.
NN 17/1999 • Prema odredbi stavka 1. članka 50. Ustava, moguće je ipak, u interesu Republike Hrvatske, ograničiti ili oduzeti vlasništvo uz naknadu tržišne vrijednosti. Stavkom 2. ove ustavne odredbe, vlasničko pravo i poduzetnička sloboda mogu se iznimno zakonom ograničiti radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske.
NN 17/1999 • Gospodarenje pažnjom dobrog gospodara i održanje vlasništva jedinica lokalne samouprave i uprave nedvojbeno je u interesu Republike Hrvatske. Temeljem ove ustavne odredbe, stavkom 2. članka 35. Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima ("Narodne novine", br. 91/96), određeno je da stvarima u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne samouprave i uprave raspolaže, upravlja i koristi poglavarstvo jedinice ako posebnim zakonom nije drukčije određeno. Odredbom stavka 1. članka 391. istog Zakona je, pak, propisano da poglavarstva jedinica iz članka 35. Zakona mogu nekretninu u vlasništvu tih jedinica otuđiti ili njome na drugi način raspolagati samo na osnovu javnog natječaja i uz naknadu utvrđenu po tržnoj cijeni ako zakonom nije drukčije određeno.
NN 17/1999 • U skladu s navedenom ustavnom odredbom i navedenim odredbama Zakona o vlasništvu i drugim stvarnim pravima, Zakonom o zakupu poslovnog prostora ("Narodne novine", br. 9/96 i 124/97), odredbom stavka 1. članka 6., uređeno je davanje u zakup putem natječaja poslovnog prostora u vlasništvu, kako Repubike Hrvatske, tako i u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i uprave i to najpovoljnijem ponuđaču. Stavkom 4. članka 6. određeno je da se najpovoljnijom ponudom smatra ona ponuda koja, uz ispunjavanje uvjeta iz natječaja, sadrži i najviši iznos zakupnine.
NN 17/1999 • Propisivanjem da se javnim natječajem daje u zakup poslovni prostor u vlasništvu države, jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne samouprave i uprave zaštićen je ne samo interes države za zaštitu naznačenog vlasništva, već se na taj način svim poduzetnicima osigurava jednak pravni položaj na tržištu u pogledu zakupa poslovnog prostora, kako u vlasništvu države, tako i u vlasništvu jedinica lokalne samouprave i uprave i pravnih osoba iz članka 6. Zakona, kao i poslovnog prostora u društvenom vlasništvu na kojem imaju pravo raspolaganja ili korištenja pravni subjekti iz članka 34. istog Zakona.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 17/1999 • Iz tih razloga su, temeljem izmijenjenih i dopunjenih odredaba članka 35. Zakona o zakupu… ("Narodne novine", br. 124/97), osobe iz članka 6. stavka 1. i članka 34. Zakona (zakupodavci) dužne ugovore o zakupu poslovnog prostora, sklopljene po odredbama Zakona o poslovnim zgradama i prostorijama ("Narodne novine", br. 52/71), bez prethodno provedenog javnog natječaja, uskladiti s odredbama ovog Zakona u roku od dvije godine, od dana stupanja na snagu ovog Zakona (stavak 1.), a raniji zakupnik, koji sudjeluje i udovoljava uvjetima natječaja, ima pravo prvenstva na sklapanje ugovora o zakupu (stavak 3.), dok raniji zakupnik, koji ne uspije na natječaju pa osobe (zakupodavci) iz stavka 1. ovog članka sklope ugovor o zakupu s drugom osobom, ima pravo zahtijevati isplatu naknade za učinjena ulaganja (stavak 4.).
NN 17/1999 • Odredbama stavaka 3. i 4. noveliranog članka 35. Zakona zaštićeni su interesi ranijih zakupnika, posebice ulagača pa i stranih ulagača u poslovni prostor što su ga zakupili po ugovoru zaključenom neposrednom pogodbom. Obvezivanje subjekata iz osporenih odredaba članaka 6., 34. i 35. Zakona na davanje u zakup nekretnina javnim natječajem i na plaćanje naknade za izvršeno ulaganje kapitala u skladu je s odredbom stavka 2. članka 50. Ustava Republike Hrvatske. Stoga će zakupodavac poslovnog prostora morati dobro procijeniti uvjete po kojima će se nuditi u zakup poslovni prostor na kojemu postoje ulaganja dosadašnjeg zakupca.
NN 17/1999 • Izmijenjenom odredbom stavka 3. članka 35. dovoljno je da dosadašnji zakupac prihvati u natječaju navedeni iznos zakupnine čime dobiva prvenstveno pravo sklapanja ugovora o zakupu pa se time postojeći ugovori o zakupu u stvari samo usklađuju s odredbama novog Zakona. Stoga se i najviši iznos zakupnine smatra najpovoljnijom ponudom samo ako na natječaju ne sudjeluje raniji zakupnik (članak 34. stavak 3.) i u slučaju kada se u zakup daje novi poslovni prostor koji, prije stupanja na snagu Zakona o zakupu poslovnog prostora, nije bio dat u zakup.
NN 17/1999 • Odredbe Zakona o zakupu poslovnog prostora, čija se ustavnost osporava, po ocjeni Ustavnog suda, štite vlasništvo jedinica lokalne uprave i samouprave na potpuno jednak način kao i državno vlasništvo i osiguravaju svim poduzetnicima jednak pravni položaj na tržištu kod zakupa poslovnog prostora u vlasništvu države, odnosno u vlasništvu jedinica lokalne uprave i samouprave.
NN 17/1999 • Iz navedenih razloga, Ustavni sud nije prihvatio prijedlog za ocjenu ustavnosti osporenih zakonskih odredaba Zakona o zakupu poslovnog prostora.
NN 17/1999 • Rješenje se temelji na odredbi stavaka 1. i 2. članka 45. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 29/94).
NN 17/1999 • Odluka o objavi ovog rješenja temelji se na odredbi članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 17/1999 • Nakon izvršenog uspoređivanja s izvornim tekstom utvrđene su pogreške u Državnom proračunu Republike Hrvatske za 1999. godinu objavljenom u "Narodnim novinama" broj 167. od 31. prosinca 1998. godine te se daje
NN 17/1999 • Skupina 500 Ostali tekući prijenosi i potpore umjesto svote: "2 115 809 448" treba stajati svota: "2 116 309 448".
NN 17/1999 • Podskupina 500-10 Tekući prijenosi sredstava i potpore poduzećima umjesto svote: "2 115 809 448" treba stajati svota: "2 116 309 448".
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 151/05, Broj 154/09,
Broj 139/05, Broj 167/03,
Broj 43/98, Broj 88/03
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE