PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-02-10-254 NN 10/1999

• Prema odredbi članka 25. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske odluke i rješenja Ustavnog suda su obvezatne i izvršne. Iako se navedena odredba nalazi u Glavi III. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske kojom se uređuju pitanja vezana uz apstraktnu kontrolu ustavnosti zakona te ustavnosti i zakonitosti drugih propisa, obvezatnost poštivanja odluka Suda proteže se na sve njegove odluke, uključivo i odluke donijete tijekom postupka pružanja zaštite ustavnih sloboda i prava čovjeka i građanina putem ustavne tužbe.


Propis NN 10/1999

• Sukladno odredbi članka 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu, svatko može, po iscrpljivanju dopuštenog pravnog puta, podnijeti ustavnu tužbu kada smatra da mu je odlukom sudbene vlasti, upravne vlasti, ili odlukom tijela koja imaju javne ovlasti, povrijeđeno neko od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina. Kad Ustavni sud, postupajući na temelju odredaba članka 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, pruža zaštitu ustavnih prava, onda su pravna shvaćanja iznijeta u njegovim odlukama o postojanju povreda ustavnih prava obvezna za sve te su upravna tijela, kao i sudbena vlast, dužni poštivati pravne stavove Suda u slučaju kada je utvrdio povrede Ustavom utvrđenih sloboda i prava građana.


Propis NN 10/1999

• U predmetnoj pravnoj situaciji podnositelju je na temelju odredbe članka 79. Zakona o kretanju i boravku stranaca bio priznat status trajno nastanjenog stranca.


Propis NN 10/1999

• U upravnim postupcima u kojima se odlučuje o ukidanju ili ograničavanju prava stranaka, zakonodavac je člankom 142. Zakona o općem upravnom postupku odredio provođenje posebnog ispitnog postupka. Provođenje posebnog ispitnog postupka neophodno je u slučajevima kada je potrebito utvrditi sve činjenice i okolnosti koje su od značaja za rješavanje ili radi davanja mogućnosti strankama zaštititi svoja prava i pravne interese.


Propis NN 10/1999
• U postupcima o prestanku trajnog nastanjenja, što je statusno pitanje, strancu se mora omogućiti sudjelovanje u postupku, na što je ovaj Sud u konkretnom slučaju upozorio nadležno upravno tijelo svojom odlukom donesenom u ovosudnom predmetu broj: U-III-

Propis NN 10/1999
• Člankom 143. u svezi s člankom 8. Zakona o općem upravnom postupku, propisano je da stranka ima pravo sudjelovati u ispitnom postupku braneći svoja prava i pri tome davati potrebne podatke i poduzimati druge dopuštene postupovne radnje kojima štiti svoje pravne interese. Pretpostavka za sudjelovanje stranke u postupku je saznanje da se o ograničenju ili oduzimanju nekoga njezinog prava vodi odgovarajući postupak.

Propis NN 10/1999 • Iz pribavljene dokumentacije o provođenju upravnog postupka u konkretnom slučaju razvidno je kako podnositelju nije bilo omogućeno sudjelovati u postupku u smislu Zakona o općem upravnom postupku, već je s njime obavljen jedino informativni razgovor tijekom kojeg je činjenično stanje samo djelomično utvrđeno, i to bez upozorenja stranci da je taj razgovor obavljen tijekom provođenja postupka prestanka njegovog statusa trajno nastanjenog stranca na teritoriju Republike Hrvatske.
Propis NN 10/1999 • Iz navedenoga ovaj je Sud utvrdio kako nadležno upravno tijelo nije postupilo sukladno odredbama Zakona o općem upravnom postupku, niti prema uputama iz navedene odluke ovog Suda te da je takvim postupanjem upravno tijelo opetovano povredom odredaba Zakona o općem upravnom postupku, povrijedilo ustavno pravo iz članka 19. stavka 1. kojim se jamči utemeljenost na zakonu akata državne uprave, te ustavna prava iz članka 14. stavka 2. i članka 26. Ustava kojima se jamči jednakost svih pred zakonom i jednakost stranaca pred sudovima i drugim tijelima koja imaju javne ovlasti. Ujedno je rješidbom upravnog tijela povrijeđen sustav najviših vrednota ustavnog poretka Republike Hrvatske sadržan u članku 3. Ustava, među koje spadaju načelo vladavine prava i načelo jednakosti.
Propis NN 10/1999 • Provođenje postupka u suprotnosti s odredbama Zakona o općem upravnom postupku, tijekom kojega činjenično stanje nije u potpunosti utvrđeno, utjecalo je na sadržaj konačnog upravnog akta. Člankom 209. stavkom 2. Zakona o općem upravnom postupku određeno je što obrazloženje rješenja donesenog u upravnom postupku mora sadržavati. Uvidom u rješenje upravnog tijela utvrđeno je kako ono ne sadrži sve elemente propisane navedenom zakonskom odredbom čime je podnositelju otežano osporavanje utvrđenja upravnog tijela ulaganjem pravnog lijeka. Iz navedenog proizlazi da je podnositelju povrijeđeno i ustavno pravo iz članka 18. stavka 1. Ustava, shvaćeno kao pravo na ulaganje učinkovitog pravnog lijeka.
Propis NN 10/1999 • Propusti upravnog tijela u postupku odlučivanja o podnositeljevim pravima protežu se i na osporavanu presudu Upravnog suda Republike Hrvatske kojom je potvrđena zakonitost rješenja o prestanku trajnog nastanjenja podnositelja ustavne tužbe u Republici Hrvatskoj.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 10/1999 • Upravni sud Republike Hrvatske pokušao je djelomično otkloniti nedostatke u obrazloženju rješenja upravnog tijela navodeći konkretne činjenice koje su dovele do odluke sadržane u izreci presude. No time je Upravni sud Republike Hrvatske presuđivao o činjenicama i okolnostima koje nisu bile predmetom rasprave tijekom okončanog upravnog postupka, što znači da je postupao suprotno odredbi članka 39. Zakona o upravnim sporovima ("Narodne novine", broj 53/91). Postupajući protivno navedenoj odredbi, Upravni sud Republike Hrvatske povrijedio je ustavnu odredbu članka 115. stavka 3. Ustava prema kojoj sudovi sude na temelju Ustava i zakona.
Propis NN 10/1999 • Prema članku 47. stavku 1. točki 1. Zakona o kretanju i boravku stranaca, strancu kojem je odobreno trajno nastanjenje prestaje boravak kad iseli iz Republike Hrvatske ili boravi u inozemstvu duže od jedne godine, a da o tome nije obavijestio nadležno tijelo. U osporavanoj presudi Upravnog suda Republike Hrvatske iznijeto je i pravno shvaćanje kako se prijavom nadležnom tijelu iz članka 47. Zakona o kretanju i boravku stranaca smatra isključivo prijava policijskoj stanici Ministarstva unutarnjih poslova prema mjestu u kojem stranac ima boravište odnosno prebivalište, sukladno odredbi članka 7. Zakona o kretanju i boravku stranaca.
Propis NN 10/1999 • Prema navedenoj odredbi članka 7. Zakona o kretanju i boravku stranaca, nadležnim tijelom u smislu Zakona o kretanju i boravku stranaca određena je policijska stanica Ministarstva unutarnjih poslova prema mjestu u kojem stranac ima boravište odnosno prebivalište.
Propis NN 10/1999 • Međutim, prema odredbi članka 69. Zakona o kretanju i boravku stranaca, o trajno nastanjenim strancima, o prijavi njihovog boravišta odnosno prebivališta i odjavi prebivališta, evidencije vode u okviru svog djelokruga nadležnog tijela, ali i diplomatska ili konzularna predstavništva Republike Hrvatske u inozemstvu.
Propis NN 10/1999 • Navedenom odredbom data je mogućnost strancima obraćati se diplomatskim i konzularnim predstavništvima Republike Hrvatske u inozemstvu, koja su dužna podatke o relevantnim činjenicama zaprimati, evidentirati i prosljeđivati za slučaj rješavanja njihovih statusnih pitanja.
Propis NN 10/1999 • Stoga, u daljnjem postupku nadležno upravno tijelo dužno je ispitati relevantne činjenice vezane uz tvrdnju podnositelja kako je svoj boravak u inozemstvu prijavio Veleposlanstvu Republike Hrvatske u B.
Propis NN 10/1999 • Slijedom iznijetoga, a utvrdivši kako su u konkretnom slučaju osporavanim rješidbama povrijeđena ustavna prava iz članka 14. stavka 2., članka 19. stavka 1. i članka 26. Ustava, uz egzistentnost povrede ustavne odredbe iz članka 115. stavka 3. Ustava, te ustavnih vrednota sadržanih u članku 3. Ustava, odlučeno je kao u izreci.
Propis NN 10/1999 • Tijekom ustavnosudskog postupka nije utvrđeno da su osporavanim rješidbama podnositelju povrijeđena i ustavna prava iz članka 33. stavka 1. i članka 35. Ustava, kao niti ustavna odredba iz članka 134. Ustava.
Propis NN 10/1999 • Ova odluka temelji se na odredbama članka 19. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, u svezi s člankom 59. i člankom 60. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94).
Propis NN 10/1999 • Objava ove odluke temelji se na odredbama članka 20. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 87/05, Broj 131/06, Broj 41/09, Broj 118/09, Broj 49/99, Broj 47/93


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled