PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 10/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Mladen Žuvela, dopredsjednik Suda te suci Zdravko Bartovčak, dr. Velimir Belajec, dr. Nikola Filipović, Ante Jelavić Mitrović, mr. Vojislav Kučeković, Jurica Malčić, mr. Hrvoje Momčinović i Ivan Marijan Severinac, povodom prijedloga za ocjenu ustavnosti zakona, na sjednici održanoj 20. I. 1999. godine, donio je sljedeće
NN 10/1999 • 1. Obustavlja se postupak za ocjenu ustavnosti odredaba članaka 3. i 5. Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA ("Narodne novine", broj 96/93).
NN 10/1999 • Rješenjem Ustavnog suda Republike Hrvatske, broj: U-I-414/1993 od 25. veljače 1998., koje je objavljeno u "Narodnim novinama", broj 27/98, pokrenut je postupak za ocjenu ustavnosti zakonskih odredaba navedenih u izreci, jer je Ustavni sud ocijenio osnovanom sumnju predlagatelja u ustavnost odredaba kojima je određena visina već ostvarenih mirovina pripadnika bivše JNA odnosno visina mirovina koje pripadnici bivše JNA tek trebaju ostvariti u Republici Hrvatskoj u odnosu na ustavne odredbe kojima se jamči sloboda, jednakost, poštivanje prava čovjeka, vladavina prava.
NN 10/1999 • Pokrećući postupak ustavnosudske ocjene, Ustavni sud je ukazao na određene nejasnoće i dvojbe nastale u primjeni osporenog Zakona sa svrhom poticanja zakonodavnog tijela Republike Hrvatske da u okviru svoje nadležnosti na odgovarajući način razriješi spornu pravnu situaciju.
NN 10/1999 • Na sjednici Suda od 23. prosinca 1998. godine nije meritorno odlučeno o predmetu. Kako izneseni prijedlozi glede konačnog rješavanja pitanja ustavnosti osporenih odredaba nisu dobili potrebiti broj glasova, to nije donijeta odluka u smislu članka 19. st
NN 10/1999 • Odluka o obustavi ustavnosudskog postupka je donesena zbog sljedećeg:
NN 10/1999 • Od 1. siječnja 1999. godine u primjeni je novi Zakon o mirovinskom osiguranju, koji je stupio na snagu osmog dana od dana objave, a objavljen je u "Narodnim novinama", broj 102 od 29. srpnja 1998. godine.
NN 10/1999 • Odredbom članka 194. stavak 1. točka 5. toga Zakona propisano je da na dan početka njegove primjene prestaje važiti osporeni Zakon o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA.
NN 10/1999 • S obzirom na navedeno Ustavni sud je zaključio da su nastupile ustavnopravne pretpostavke utvrđene u članku 27. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91) prema kojem se postupak obustavlja ako tijekom postupka osporeni akt prestane važiti ili bude usklađen s Ustavom i zakonom.
NN 10/1999 • Stoga je temeljem navedene odredbe riješeno kao u izreci (točka 1.).
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 10/1999 • Objava ovog rješenja (točka 2. izreke) temelji se na odredbi članka 20. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 10/1999 • Ustavni sud Republike Hrvatske u Vijeću sastavljenom od suca mr. Hrvoja Momčinovića, kao predsjednika Vijeća te sudaca Mladena Žuvele i mr. Vojislava Kučekovića, kao članova Vijeća u postupku povodom ustavne tužbe M. G. iz S. G., kojeg zastupa mr. E. K., odvjetnik iz P., na sjednici Vijeća održanoj 18. siječnja 1999. godine, jednoglasno je donio
NN 10/1999 • M. G. iz S. G., podnio je ustavnu tužbu u povodu presude Upravnog suda Republike Hrvatske, broj: US-6094/96 od 26. veljače 1998. godine, kojom je presudom odbijena tužba podnositelja u upravnom sporu izjavljena u povodu rješenja Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, klasa: 511-01-42-UP/I-3/701/1-95 od 13. svibnja 1996. godine. Tim je rješenjem odbijen zahtjev podnositelja ustavne tužbe za primitak u hrvatsko državljanstvo.
NN 10/1999 • Podnositelj smatra da mu je navedenim odlukama povrijeđeno ustavno pravo iz članka 9. Ustava Republike Hrvatske, pravo na "državljanstvo".
NN 10/1999 • Ustavni zakon o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 13/91, nastavno: Ustavni zakon) u odredbi članka 28. stavak 1. određuje da ustavnu tužbu može podnijeti svatko tko smatra da mu je odlukom sudbene, upravne vlasti ili drugih tijela koja imaju javne ovlasti povrijeđeno jedno od Ustavom utvrđenih sloboda i prava čovjeka i građanina - ustavno pravo.
NN 10/1999 • U skladu s odredbom članka 51. stavka 1. Poslovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", broj 29/94, nastavno: Poslovnik Suda) ustavna tužba mora sadržavati ime i prezime, prebivalište ili boravište odnosno tvrtku i sjedište podnositelja ustavne tužbe, ime i prezime njegova punomoćnika, oznaku odluke kojom je povrijeđeno neko pravo ili sloboda, oznaku ustavnog prava ili slobode koje je povrijeđeno, razloge tužbe, dokaze o tome da je iscrpljen dopušteni pravni put i da je tužba pravodobna i potpis podnositelja ustavne tužbe.
NN 10/1999 • Kako podnositelj nije u ustavnoj tužbi naznačio ustavno pravo ili slobodu za koje nalazi da mu je povrijeđeno u smislu odredbi Ustava Republike Hrvatske (glava III. - Temeljne slobode i prava čovjeka i građanina), a koje pravo nije "pravo na državljanstvo" kako je to navedeno u ustavnoj tužbi i kako nije pridonio dokaze o pravodobnosti ustavne tužbe, to je u skladu s odredbom članka 51., a u svezi sa člankom 55. Poslovnika Suda pozvan na dopunu ustavne tužbe.
NN 10/1999 • Odazivajući se pozivu Suda punomoćnik podnositelja svojim podneskom na dopunu ustavne tužbe i dalje navodi pravo na "državljanstvo" kao ustavno pravo koje nalazi povrijeđenim, istodobno citirajući odredbu članka 9. Ustava Republike Hrvatske.
NN 10/1999 • Međutim, tom, a niti nekom drugom, odredbom Ustava Republike Hrvatske nije određeno ustavno pravo na državljanstvo, već je upućen poziv zakonodavcu da zakonom uredi stjecanje i prestanak hrvatskog državljanstva.
NN 10/1999 • Proizlazi iz rečenog da ustavna tužba nije potpuna, te stoga ne postoje pretpostavke za odlučivanje o biti stvari.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 125/09, Broj 3/04,
Broj 82/07, Broj 76/02,
Broj 92/09, Broj 115/06
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE