PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 33/2004 • Provedene radnje u parničnom postupku radi naknade štete (medicinsko vještačenje, pribavljanje spisa prekršajnog suda, sporna pasivna legitimacija tuženika), ukazuju da se u konkrenom slučaju radi o relativno složenoj sudskoj stvari. Međutim, ocjena je Ustavnog suda da navedene okolnosti ne mogu opravdati trajanje parničnog postupka u prvom stupnju preko osam godina.
NN 33/2004 • 5.5. DRUGE OKOLNOSTI OD UTJECAJA NA DULJINU SUDSKOG POSTUPKA
NN 33/2004 • U povodu navoda Općinskog suda u Zagrebu o prezaduženosti referada kao i činjenice da su se u konkretnom predmetu mijenjali suci, Ustavni sud utvrđuje da se pozivanje na organizacijske ili kadrovske probleme suda ne bi moglo smatrati opravdanim razlogom za nerazumno dugo trajanje sudskog postupka.
NN 33/2004 • Napominje se da je Europski sud za ljudska prava u više svojih presuda izrijekom utvrdio da su države-ugovornice obvezne organizirati svoje pravne poretke na način koji omogućava sudovima da ispune zahtjeve propisane člankom 6. stavkom 1. Europske konvencije, opetovano ističući naročitu važnost tog zahtjeva za pravilno i uredno vođenje sudskih postupaka (v., primjerice, presude Europskog suda u predmetima Bucholoz protiv Njemačke od 6. svibnja 1981., Guincho protiv Portugala od 10. srpnja 1984., Union Alimentaria Sanders SA od 7. srpnja 1989., Brigandi protiv Italije od 19. veljače 1991. i dr.).
NN 33/2004 • 6. Ustavni sud utvrđuje da postupak u predmetu, broj: Pn-8691/94 koji se vodi pred Općinskim sudom u Zagrebu traje preko osam (8) godina. Dugotrajnost postupka u najvećoj je mjeri posljedica okolnosti koje se mogu pripisati neučinkovitom postupanju nadležnog suda. Stoga, Ustavni sud utvrđuje da je povrijeđeno ustavno pravo podnositelja da zakonom ustanovljeni neovisni i nepristrani sud u razumnom roku odluči o njegovim pravima ili obvezama, koje je zajamčeno člankom 29. stavkom 1. Ustava Republike Hrvatske.
NN 33/2004 • Stoga je, u smislu odredbe članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, donesena odluka kao pod točkama I. i II. izreke ove odluke.
NN 33/2004 • 7. Sukladno odredbi članka 63. stavka 3. Ustavnog zakona, odlučeno je kao pod točkama III. i IV. izreke odluke.
NN 33/2004 • Visinu naknade zbog povrede ustavnog prava na donošenje sudske odluke u razumnom roku Ustavni sud, u pravilu, određuje za razmatrano, pravno relevantno razdoblje, uz iznimnu mogućnost uvažavanja nerazumno dugog razdoblja potpune neaktivnosti suda i prije 5. studenoga 1997. godine, što ovisi o osobitim okolnostima svakog pojedinog slučaja.
NN 33/2004 • Pri utvrđivanju visine naknade, temeljem članka 63. stavka 2. Ustavnog zakona, Ustavni sud uzima u obzir sve okolnosti slučaja, uz istodobno uvažavanje ukupnih gospodarskih i socijalnih prilika u Republici Hrvatskoj.
NN 33/2004 • 8. Odluka o objavi odluke (točka V. izreke) temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 33/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u Prvom vijeću za odlučivanje o ustavnim tužbama, u sastavu sudac Željko Potočnjak, predsjednik Vijeća, te suci Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst i Milan Vuković, članovi Vijeća, u postupku pokrenutom ustavnom tužbom M. B. iz D., kojega zastupa T. F., odvjetnik iz O., na sjednici održanoj 4. ožujka 2004. godine, jednoglasno je donio
NN 33/2004 • 1. Ustavna tužba podnesena je protiv presude Županijskog suda u Osijeku, broj: Gž-2054/03-2 od 4. rujna 2003. godine, kojom je odbijena žalba podnositelja i potvrđena presuda Općinskog suda u Osijeku, broj: Pr-349/03 od 8. travnja 2003. godine.
NN 33/2004 • Navedenom presudom odbijen je podnositeljev tužbeni zahtjev za isplatu razlike plaće temeljem Zakona o područjima posebne državne skrbi (»Narodne novine«, broj 44/96, 57/96, 124/97, 73/00, 87/00, 94/01 i 88/02).
NN 33/2004 • 2. Podnositelj smatra da su mu osporenom presudom povrijeđena ustavna prava zajamčena odredbama članaka 14. stavka 2. i 26. Ustava Republike Hrvatske.
NN 33/2004 • U ustavnoj tužbi ponavlja navode iznesene tijekom parničnog postupka koji se mogu svesti na pogrešnu primjenu materijalnoga prava. Podnositelj smatra da kao radnik H. ž. d.o.o., Z. (tuženika u postupku) ima pravo na isplatu uvećane plaće na temelju Zakona o područjima posebne državne skrbi, jer su u proračunu Republike Hrvatske za 2001. i 2002. godinu dijelom predviđena sredstva za isplatu plaća i naknada H. ž. d.o.o., Zagreb.
NN 33/2004 • Osporava i stajalište drugostupanjskoga suda prema kome podnositelj ne ulazi u skupinu državnih službenika i namještenika iz članka 19. Zakona o područjima posebne državne skrbi, čije se plaće uvećavaju u odnosu na plaće službenika i namještenika na drugim područjima Republike Hrvatske.
NN 33/2004 • 3. Podnositelj ističe povredu ustavnog prava zajamčenog odredbom članka 14. stavka 2. Ustava (jednakost svih pred zakonom).
NN 33/2004 • Razmatrajući spis predmeta, navode ustavne tužbe kao i mjerodavne propise, Ustavni sud nije našao okolnosti koje bi ukazivale na neravnopravan parnični položaj podnositelja ili druge okolnosti koje bi ukazivale na povredu navedenih ustavnih prava. U postupku koji je prethodio ustavnosudskom postupku, presude su donijeli zakonom ustanovljeni sudovi unutar svoje nadležnosti utvrđene zakonom. Podnositelju je bilo omogućeno korištenje svih zakonom dopuštenih pravnih sredstava za zaštitu njegovih prava, dok je osporena presuda utemeljena na mjerodavnim propisima i valjano obrazložena.
NN 33/2004 • U postupku koji je prethodio ustavnosudskom postupku utvrđeno je da je podnositelj bio radnik H. ž. d.o.o., Z., trgovačkog društva u kome se plaća isplaćuje na temelju općih propisa o radu i kolektivnoga ugovora. Utvrđeno je da podnositelj nema status državnih službenika i namještenika u javnim službama čija bi se sredstva za plaću osiguravala u državnom proračunu u skladu sa Zakonom o plaćama u javnim službama (»Narodne novine«, broj 27/01), a da sredstva koja su bila osigurana u Državnom proračunu za 2001. godinu za potrebe H. ž. d.o.o, Z. nisu bila predviđena za isplatu plaća radnika.
NN 33/2004 • Analizom navoda osporene presude Županijskog suda u Osijeku (kao i prvostupanjske presude), Sud osnovanim cijeni stajalište nadležnih sudova da podnositelj ustavne tužbe, kao radnik H. ž. d.o.o., Z., ne ulazi u skupinu državnih službenika i namještenika iz članka 19. Zakona o područjima posebne državne skrbi na koje se primjenjuju odredbe Zakona o državnim službenicima i namještenicima.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 90/92, Broj 6/04,
Broj 65/05, Broj 147/05,
Broj 92/03, Broj 83/00
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE