PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 33/2002 • – ratne pričuve, mobilizacijske planove, plan uzbunjivanja i dr.
NN 33/2002 • Na taj način definiraju se obrambeno ustrojstvo i nadležnosti na strategijskoj razini, na temelju čega se, zatim, provodi planiranje, usklađivanje i nadzor pojedinih djelatnosti. Posebno, tijela državne vlasti uređuju i provode demokratski nadzor nad oružanim snagama, što je jedan od preduvjeta demokratskoga društvenoga razvoja.
NN 33/2002 • Pripremama nositelja civilne obrane osigurava se pravodobno poduzimanje potrebnih planskih, organizacijskih, kadrovskih, materijalnih i drugih mjera usmjerenih na razvijanje sposobnosti za ispunjenje funkcionalnih uloga u ratu, neposrednoj ugroženosti i drugim kriznim situacijama.
NN 33/2002 • Glavna funkcionalna područja priprema nositelja civilne obrane su:
NN 33/2002 • Institucije političkog sustava – Hrvatski sabor, Predsjednik Republike, Vlada i tijela državne uprave – u uvjetima rata i u slučajevima neposredne ugroženosti ostvaruju kroz vlastite aktivnosti, aktivnosti tijela izvršne vlasti nižih razina i sudbenih tijela, ulogu kohezivnoga, motivacijskog i mobilizacijskog čimbenika društva. Stoga je njihovo neprekidno funkcioniranje u takvim uvjetima jedan od esencijalnih zahtjeva čijim se ispunjenjem osigurava uspjeh ukupnih obrambenih nastojanja. U okviru priprema institucija političkog sustava, svaka institucija vlasti ima posebnu ulogu.
NN 33/2002 • Pored zakonodavnih, upravnih i administrativnih aktivnosti na području obrane, tijela civilne vlasti sudjeluju i u neposrednim obrambenim pripremama. Hrvatski sabor, Vlada Republike Hrvatske, tijela državne uprave, područne (regionalne) samouprave kao i tijela sudbene vlasti donose vlastite planove obrane. Njima utvrđuju sadržaje i način obavljanja vlastite djelatnosti u ratu i drugim kriznim situacijama, te način provedbe obrambenih priprema djelatnosti iz njihove funkcionalne nadležnosti. Također, ovim planovima regulira se način usklađivanja vlastitih s pripremama drugih nositelja obrambenih sposobnosti unutar cjelovitoga obrambenog sustava Republike Hrvatske.
NN 33/2002 • Predsjednik Republike kao vrhovni zapovjednik Oružanih snaga Republike Hrvatske ima niz ovlasti i nadležnosti vezanih uz obrambene pripreme Oružanih snaga, ali i u području drugih važnih obrambenih poslova. Primjerice, donosi Vojnu strategiju Republike Hrvatske, Odluku o veličini, sastavu i mobilizacijskom razvoju Oružanih snaga Republike Hrvatske, Odluku o vojno-područnoj podjeli Republike Hrvatske, odlučuje o općoj mobilizaciji, donosi Plan uporabe Oružanih snaga Republike Hrvatske i dr. U ostale važne poslove iz njegove nadležnosti spadaju predstavljanje Oružanih snaga Republike Hrvatske u zemlji i inozemstvu, personalna politika na najvišim razinama upravljanja, vođenja i zapovijedanja, donošenje općih i osnovnih pravila za obrambeni sustav i drugi poslovi detaljnije definirani Ustavom i Zakonom o obrani.
NN 33/2002 • Vlada Republike Hrvatske ima najvažniju ulogu u pripremama obrambenog sustava, posebno njegove civilne komponente. Vlada izrađuje prijedloge uredbi sa zakonskom snagom kojima se pravni sustav Republike Hrvatske prilagođava potrebama funkcioniranja najznačajnijih djelatnosti u ratu i u stanju neposredne ugroženosti. Također, ona donosi niz drugih akata kojima se uređuje funkcioniranje snaga i realizacija aktivnosti. Takvim intervencijama formira se pravni poredak Republike Hrvatske primjeren potrebama uspješnog funkcioniranja u konkretnim situacijama. Na temelju dokumenata obrambenog planiranja, odredbi posebnih propisa te Plana obrane Republike Hrvatske, Vlada propisuje, usklađuje i nadzire obrambene pripreme svih tijela državne uprave.
NN 33/2002 • Vlada Republike Hrvatske je i nositelj aktivnosti na planu psihološke obrane. Pravovremeno, istinito i izravno informiranje domaće javnosti čimbenik je koji pridonosi stabilizaciji u svim vrstama kriznih situacija i preduvjet je za uspješno poduzimanje niza operativnih mjera i aktivnosti. Također, pravovremeno, istinito i dokumentirano informiranje međunarodne javnosti preduvjet je za njenu pozitivnu reakciju i pokretanje različitih oblika pomoći Republici Hrvatskoj u slučaju izloženosti agresivnom ratu i drugim kriznim situacijama. Iz tih razloga, planiranje i druge vrste priprema za kvalitetno komuniciranje s vlastitom javnošću imaju za cilj jačanje domoljublja i morala, odnosno razvijanje spremnosti obrambenih institucija, društva i pojedinaca na odricanje i žrtve, posebno u ratnim uvjetima.
NN 33/2002 • U okviru priprema državne uprave, Ministarstvo unutarnjih poslova provodi posebne mjere za prilagođavanje vlastita djelovanja u uvjetima pogoršanja unutarnjih sigurnosnih prilika nastalih kao posljedica rata i neposredne ugroženosti. One obuhvaćaju: organizacijske prilagodbe; angažiranje pričuve; pojačan nadzor kretanja; nadzor i ograničavanje ulaska i izlaska iz zemlje za pojedine kategorije osoba; stroži pogranični i granični režim; restrikcije kretanja pojedinaca na pojedinim dijelovima teritorija; privođenje vojnih obveznika koji izbjegavaju mobilizaciju u Oružane snage Republike Hrvatske; zaštitu objekata posebno značajnih za obranu Republike Hrvatske; uvođenje i nadzor posebnoga prometnog režima te druge mjere utvrđene uredbama sa zakonskom snagom za slučaj rata i neposredne ugroženosti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 33/2002 • Obrambene pripreme tijela državne vlasti ne zahtijevaju izdvajanje značajnih namjenskih financijskih sredstava. Pretežito se radi o financiranju nužnih organizacijskih prilagodbi i angažiranja manjeg broja profesionalnog osoblja za obavljanje tehničkih poslova u području obrane.
NN 33/2002 • Gospodarski sustav čini materijalnu osnovu izgradnje, održavanja i razvoja operativnih obrambenih sposobnosti u miru. Njegovi kapaciteti, proizvodi i usluge, selektivno se i prema listi prioriteta angažiraju u održavanju sposobnosti Oružanih snaga Republike Hrvatske i drugih nositelja obrambenih funkcija te za preživljavanje stanovništva u uvjetima rata, stanja neposredne ugroženosti i nesreća većih razmjera.
NN 33/2002 • Nositelji obrambenih priprema gospodarstva i društvenih djelatnosti planiraju vlastito funkcioniranje u ratu i stanju neposredne ugroženosti kroz planove obrane. Ti se planovi izrađuju na temelju posebnih zahtjeva mjerodavnih tijela izvršne vlasti, izvoda iz planova obrane nadležnih središnjih tijela državne uprave te prijedloga uredbi sa zakonskom snagom za slučaj rata i neposredne ugroženosti.
NN 33/2002 • Pri definiranju planskih rješenja kojima se regulira funkcioniranje gospodarstva i društvenih djelatnosti u kriznim situacijama, polazi se od njihovih ukupnih postojećih poslovnih uvjeta. U obzir se uzimaju proizvodni i uslužni asortiman, tehnološko-proizvodne mogućnosti, proizvodno-tehnička dokumentacija, osposobljenost radne snage, stanje rezervi sirovina i repromaterijala, stanje zaliha gotovih proizvoda i državnih robnih zaliha. Također, u obzir se uzimaju procjene energetskih i drugih potreba za redovno funkcioniranje u ratu i stanju neposredne ugroženosti, mogućnosti osiguranja zamjenskih izvora i kapaciteta bitnih za održavanje funkcija proizvodnje i pružanja usluga, njihova osjetljivosti na ratna djelovanja te ovisnost o uvozu i mogućnost supstitucije vitalnih proizvodnih potreba.
NN 33/2002 • Nositelji obrambenih priprema na području gospodarstva i društvenih djelatnosti su:
NN 33/2002 • – trgovačka društva i ustanove u djelatnostima energetike, rudarstva, industrije, trgovine, poljoprivrede, šumarstva, veterinarstva i ribarstva, pomorstva, prometa i veza, turizma, graditeljstva, obrta, malog i srednjeg poduzetništva te gospodarenja vodama,
NN 33/2002 • – ustanove javnih financija, zdravstva, pravosuđa, znanosti i dr.
NN 33/2002 • S pozicija obrambenih interesa zanimljivi su sljedeći parametri rada ovih institucija – redovna djelatnost, mogućnosti proizvodnih i uslužnih kapaciteta te raspoložive prosječne zalihe trgovačkih društava i ustanova. U turističkoj djelatnosti planira se korištenje smještajnih i prehrambenih kapaciteta za potrebe zbrinjavanja.
NN 33/2002 • Opskrba Oružanih snaga Republike Hrvatske sredstvima naoružanja i neborbenom opremom, opskrba Oružanih snaga Republike Hrvatske i stanovništva prehrambenim artiklima, kao i osiguravanje zdravstvenih usluga u ratu, neposrednoj ugroženosti i drugim kriznim situacijama, prioritetne su i najsloženije obrambene potrebe. Stoga razvoj namjenske industrijske i poljoprivredne proizvodnje, industrijskih kapaciteta za preradu te ustanova javnog zdravstva imaju strategijski obrambeni značaj.
NN 33/2002 • Namjenska proizvodnja za potrebe Oružanih snaga Republike Hrvatske uređuje se posebnim zakonom, a planira i realizira na temelju posebnih dugoročnih razvojnih programa i komercijalnih ugovara sklopljenih između Ministarstva obrane i trgovačkih društava. Takvi transferi u interesu su nacionalne ekonomije, jer se sredstva vojnog proračuna investiraju u domaću proizvodnju, čime se jača tehnološka razina proizvođača i osigurava dugoročno zapošljavanje određenih industrijskih kapaciteta. Također, Oružane snage Republike Hrvatske na taj način osiguravaju stabilnost izvora opskrbe i u najtežim uvjetima.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 112/04, Broj 151/03,
Broj 61/01, Broj 13/95,
Broj 52/01, Broj 73/04
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE