PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-01-7-78 NN 7/2000

• Socijaldemokratska partija Hrvatska (nastavno: SDP) podnijela je prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom Uredbe o proglašenju 24. siječnja 2000. godine neradnim danom ("Narodne novine", br. 143/99).


Propis NN 7/2000

• Podnositelj prijedloga smatra da Vlada Republike Hrvatske nije imala ovlasti za donošenje osporene Uredbe jer se njome razrađuju Ustavom utvrđena prava i slobode čovjeka i građanina, što je u suprotnosti s odredbom članka 88. stavka 1. Ustava. Navodi da su Uredbom povrijeđena temeljna ustavna načela vladavine prava (čl. 3) i načelo ustavnosti i zakonitosti (čl. 5.) ističe da je Uredba u suprotnosti s odredbom članka 49. st. 1. Ustava, koja određuje da su poduzetnička i tržišna sloboda temelj gospodarskog ustroja Republike Hrvatske, članka 50. stavka 2. Ustava koji određuje da se poduzetnička sloboda i vlasnička prava mogu iznimno ograničiti zakonom radi zaštite interesa i sigurnosti Republike Hrvatske, prirode, ljudskog okoliša i zdravlja ljudi: te da Uredba nije sukladna odredbi članka 91. st. 2. Ustava koja određuje da se zakonom čija primjena traži financijska sredstva moraju predvidjeti izvori tih sredstava.


Propis NN 7/2000

• Povrede navedenih Ustavnih odredaba SDP obrazlaže ističući razloge zbog kojih smatra da je Vlada Republike Hrvatske odredila upravo 24. siječnja 2000. za dan održavanja predsjedničkih izbora. Navodi da je kao dan održavanja izbora za predsjednika Republike Hrvatske trebao biti određen neradni dan - nedjelja 23. siječnja 2000. - kako se poslodavcima ne bi nametala obveza da zaposlenicima i za 24. siječnja 2000., kao neradni dan, isplate naknadu plaće.


Propis NN 7/2000

• Predlaže da Ustavni sud ukine Uredbu o proglašenju 24. siječnja 2000. godine neradnim danom.


Propis NN 7/2000
• Tijekom ustavnosudskog postupka prijedlog je upućen na odgovor Vladi Republike Hrvatske.

Propis NN 7/2000
• U dostavljenom odgovoru Vlada Republike Hrvatske obrazlaže na čemu temelji ovlaštenja za donošenje Uredbe i iznosi razloge zbog kojih prijedlog smatra neutemeljenim.

Propis NN 7/2000 • Navodi i razlozi koje iznosi podnositelj prijedloga o tome da je izbore trebalo raspisati u neradni dan, tj. u nedjelju 23. siječnja 2000., a ne u ponedjeljak 24. siječnja 2000., nisu od pravne važnosti u ovoj stvari. Datum održavanja izbora politička je odluka Vlade koja se ravna po načelima svrsishodnosti, a ne ustavnosti i zakonitosti. Ustavni sud ne može odlučivati o tome da li bi neki drugi datum za održavanje izbora bio svrsishodniji od onog određenog u osporenoj Uredbi jer to pitanje nije podložno kontroli ustavnosti i zakonitosti.
Propis NN 7/2000 • Treba, suprotno stajalištu podnositelja prijedloga, ustanoviti da je Vlada bila ovlaštena odrediti da je dan održavanja izbora neradni dan. To proizlazi iz članka 2. Zakona o ovlasti Vlade Republike Hrvatske da uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora ("Narodne novine", br. 102/99), po kojem se Vlada ovlašćuje da u razdoblju od dana raspuštanja ili isteka mandata Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora pa do dana prvog zasjedanja novoizabranog Zastupničkog doma, uredbama uređuje pojedina pitanja iz djelokruga Zastupničkog doma, osim onih pitanja koja prema Ustavu Republike Hrvatske može određivati samo Hrvatski državni sabor i donošenja ili izmjena državnog proračuna, te propisivanja poreza. Ovo se ovlaštenje, kao iznimka od stavka 1. spomenute Uredbe, odnosi i na pitanja koja se ne odnose na tekuću gospodarsku politiku.
Propis NN 7/2000 • S obzirom na okolnost što je istekao mandat zastupnicima Zastupničkog doma Hrvatskoga državnog sabora, a izbori su Odlukom o raspisivanju izbora za predsjednika Republike Hrvatske ("Narodne novine, br. 143/99) zakazani za 24. siječnja 2000., nesumnjivo je bila dužnost Vlade poduzeti što je bilo potrebno da se izbori uredno obave i da se omogući što veći izlazak birača na izbore.
Propis NN 7/2000 • Slijedom izloženog, Ustavni sud je, temeljem odredbe članka 41. stavak 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 99/99), odlučio da prijedlog ne prihvati.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 7/2000 • Odluka o objavi ovog rješenja temelji se na odredbi članka 28. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 7/2000 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu, prof. dr. sc. Smiljko Sokol, predsjednik Suda te suci dr. sc. Velimir Belajec, Marijan Hranjski, prof. dr. sc. Petar Klarić, Jurica Malčić, mr. sc. Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, doc. dr. sc. Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu Stambene zadruge "Stanograd" za pokretanje postupka ocjene suglasnosti propisa s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj dana 12. siječnja 2000., donio je sljedeće
Propis NN 7/2000 • I. Odbacuje se prijedlog Stambene zadruge "Stanograd" iz Zagreba za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Programa mjera za unapređenje stanja u gradskom prostoru ("Službeni glasnik Grada Zagreba", br. 3/98).
Propis NN 7/2000 • II. Ovo rješenje objavit će se u "Narodnim novinama" i "Službenom glasniku Grada Zagreba".
Propis NN 7/2000 • Stambena zadruga "Stanograd" iz Zagreba predložila je ovom Sudu pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom Zaključka o utvrđivanju rente za gradnju na zemljištu investitora ("Službeni glasnik Grada Zagreba", br. 4/98) i Programa mjera za unapređenje stanja u gradskom prostoru ("Službeni glasnik Grada Zagreba", br. 3/98).
Propis NN 7/2000 • Rješenje o pokretanju postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom Zaključka o utvrđivanju rente za gradnju na zemljištu investitora ("Službeni glasnik Grada Zagreba", br. 4/98, 12/98 i 17/98) ovaj Sud je donio na sjednici održanoj dana 14. srpnja 1999. godine, a isto je objavljeno u ("Narodnim novinama", br. 79/99) i ("Službenom glasniku Grada Zagreba", br. 14/99).
Propis NN 7/2000 • Slijedom toga, predmetom ovog rješenja je dio predlagateljeva prijedloga koji se odnosi na pokretanje postupka ocjene Programa mjera za unapređenje stanja u gradskom prostoru, nastavno: Program.
Propis NN 7/2000 • U svom prijedlogu, predlagatelj navodi da se odredbe Programa i to točke "b) renta" suprotne odredbama Zakona o financiranju jedinica lokalne samouprave i Uprave. Ovo obrazlaže navodom da, prema članku 3. tog Zakona, jedinica lokalne samouprave i uprave stječe prihode iz vlastitih izvora, od zajedničkog poreza (dotacija iz državnog i županijskog proračuna), dok su člankom 4. utvrđeni izvori sredstava županije, među kojima su posebno utvrđeni drugi "prihodi utvrđeni posebnim Zakonom". Navodi dalje predlagatelj da taj posebni zakon nikako nije Zakon o prostornom uređenju ("Narodne novine", br. 30/94) na koju odredbu članka 11. se pozvala Gradska skupština Grada Zagreba kada je donosila osporeni Program.
Propis NN 7/2000 • Naime, Ustavni sud je, između ostalog, nadležan ocjenjivati suglasnost zakona s Ustavom i suglasnost drugog propisa sa zakonom i Ustavom (čl. 125. al. 1. i 2. Ustava).
Propis NN 7/2000 • Program o kojem je riječ u prijedlogu nije niti zakon niti drugi propis. Taj akt nema, naime, pravnu narav propisa: ne uređuje odnose na općenit (apstraktan) način, ne primjenjuje se na širi krug adresata i nema općeobavezni karakter. Nema dakle, pravne karakteristike propisa. On samo ukazuje na kriterije koji imaju utjecaj na razinu kvalitete, a time i vrijednost građevinskog zemljišta i ne utvrđuje nikome nikakve obveze, a posebno ne vlasnicima zemljišta. On drugim riječima, ne predstavlja propis iz članka 125. alineje 2. Ustava.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 28/06, Broj 26/00, Broj 88/06, Broj 121/03, Broj 9/01, Broj 140/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled