PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-04-67-794 NN 67/2003

• Sukladno tome, u postupku ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom osporene Odluke Ustavni sud je morao prethodno odgovoriti na pitanje je li osporena Odluka još uvijek na snazi ili je pak prestala važiti danom stupanja na snagu novog Zakona o obrani iz 2002. godine. O odgovoru na to pitanje ovisila je nadležnost Ustavnog suda u konkretnom predmetu.


Stranica NN 67/2003

• IV. Mišljenja smo da je osporena Odluka prestala važiti 6. travnja 2002. godine, na dan stupanja na snagu Zakona o obrani iz 2002. godine, te da u vrijeme pokretanja postupka za ocjenu njezine suglasnosti s Ustavom i zakonom pred Ustavnim sudom više nije bila na snazi.


Stranica NN 67/2003

• U članku 129. stavku 7. Zakona o obrani iz 2002. godine izrijekom je propisano:


Stranica NN 67/2003

• Državnim službenicima i namještenicima zabranjena je u vojnim objektima i objektima Ministarstva obrane svaka politička djelatnost: osnivanje stranaka, održavanje političkih skupova i demonstracija te javno istupanje u svezi sa odnosima i stanjem u Ministarstvu obrane bez odobrenja ministra obrane ili osobe koju on ovlasti.


Internet NN 67/2003
• Prema tome, od 6. travnja 2002. godine javno istupanje u vezi s odnosima i stanjem u Ministarstvu obrane zabranjeno je svakom državnom službeniku i namješteniku zaposlenom u Ministarstvu obrane po sili zakona osim u slučaju kad ministar obrane ili osoba koju on ovlasti izričito odobri takvo javno istupanje. Na taj je način Zakon o obrani iz 2002. godine uredio pitanja u vezi s javnim istupanjem državnih službenika i namještenika i time je preuzeo bitan sadržaj osporene Odluke ministra obrane iz 2000. godine.

Propis NN 67/2003
• Odredba članka 129. stavka 7. Zakona o obrani iz 2002. godine neposredno se primjenjuje na pojedinačne slučajeve.

Propis NN 67/2003 • U članku 145. Zakona o obrani iz 2002. godine, naime, određeno je da samo propisi doneseni u skladu s odredbama Zakona o obrani iz 1993. godine ostaju na snazi i nakon 6. travnja 2002. godine. Osporena Odluka nije donesena u skladu s odredbama Zakona o obrani iz 1993. godine, jer za njezino donošenje ministar nije imao izričito zakonsko ovlaštenje, pa je ona prestala važiti primjenom pravila o posrednoj (prešutnoj) derogaciji stupanjem na snagu Zakona o obrani iz 2002. godine. U konkretnom slučaju propis više pravne snage, i to zakon, uredio je pitanja koja su bila uređena osporenom Odlukom.
Propis NN 67/2003 • V. Umjesto utvrđenja da je osporena Odluka prestala važiti na dan stupanja na snagu Zakona o obrani iz 2002. godine, Ustavni sud je u svojoj Odluci, broj: U-II-2074/2001 od 9. travnja 2003. godine, utvrdio sljedeće:
Propis NN 67/2003 • »Nadalje, Ustavni sud ocjenjuje suglasnost drugog propisa s Ustavom i zakonom samo ukoliko je taj propis na snazi. Prestankom važenja osporavanog akta tijekom ustavnosudskog postupka prestaju postojati postupovne pretpostavke za odlučivanje o biti stvari, uz iznimku propisanu odredbom članka 56. Ustavnog zakona.
Propis NN 67/2003 • Prema odredbi članka 61. Ustavnog zakona, između ostaloga, Ustavni sud mora obustaviti postupak u slučajevima kad prestanu postojati pretpostavke za vođenje postupka.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 67/2003 • U konkretnom slučaju, međutim, ovaj Sud je utvrdio da je osporavanu Odluku ministar obrane donio bez izričitog ovlaštenja i zakonske osnove sadržane u tada važećem Zakonu o obrani. S obzirom na navedeno utvrđenje, prestanak važenja Zakona o obrani (»Narodne novine«, broj 74/93 – pročišćeni tekst, 57/96, 31/98, 78/99 i 16/01) nije bio od utjecaja na postojanje osporavane Odluke.«
Propis NN 67/2003 • Polazeći od takvog utvrđenja, izrazili smo mišljenje da osporenu Odluku treba ukinuti. Takvo stajalište bilo bi utemeljeno i na ustaljenom stajalištu ovog Suda u slučajevima kad podzakonski propis uprave nije donesen u skladu sa zakonom u formalnom smislu.
Propis NN 67/2003 • Osim toga, pravno stajalište Ustavnog suda prema kojem »prestanak važenja Zakona o obrani... nije bio od utjecaja na postojanje osporavane Odluke« nije pravilno. Ono, naime, pretpostavlja pravnu mogućnost nevezane pravne egzistencije podzakonskih općenormativnih akata za provedbu zakona (tzv. provedbenih propisa uprave) u pravnom poretku Republike Hrvatske. Time se ruše temeljne pravne postavke o egzistencijalnom i sadržajnom djelovanju načela zakonitosti prema podzakonskim općenormativnim aktima uprave, dosada nedvojbene u nacionalnom zakonodavstvu, pravnoj praksi i pravnoj doktrini.
Propis NN 67/2003 • VI. Polazeći od utvrđenja da je osporena Odluka prestala važiti 6. travnja 2002. godine, mišljenja smo da je Ustavni sud mogao postupiti na jedan od dva, Ustavnim zakonom o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, predviđena načina.
Propis NN 67/2003 • – Prvo, Ustavni sud je mogao obustaviti postupak u povodu prijedloga za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom osporene Odluke.
Propis NN 67/2003 • Takvo bi rješenje Ustavnog suda bilo utemeljeno na članku 61. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske koji propisuje da Ustavni sud mora obustaviti postupak u slučajevima kad prestanu postojati pretpostavke za vođenje postupka. U dosadašnjoj praksi Ustavnog suda prestanak važenja određenog zakona ili drugog propisa u pravilu je tumačen kao prestanak postojanja pretpostavki za vođenje ustavnosudskog postupka.
Propis NN 67/2003 • – Drugo, Ustavni sud je mogao razmotriti mogućnost primjene ovlaštenja iz članka 56. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske. To iz razloga jer je prijedlog za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom u konkretnom slučaju podnesen 10. listopada 2001. godine. Odredbe članka 56. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske glase:
Propis NN 67/2003 • (1) Ustavni sud može ocjenjivati ustavnost zakona te ustavnost i zakonitost drugog propisa, odnosno pojedinih njihovih odredaba, iako su oni prestali važiti, ako od tog prestanka do podnošenja zahtjeva ili prijedloga za pokretanje postupka nije proteklo više od godinu dana.
Propis NN 67/2003 • (2) Kad u postupku ocjene utvrdi neustavnost, odnosno nezakonitost akta iz stavka 1. ovoga članka, Ustavni sud će donijeti odluku o utvrđenju neustavnosti zakona ili neustavnosti i nezakonitosti drugog propisa, odnosno pojedinih njihovih odredaba.
Propis NN 67/2003 • (3) U slučaju iz stavka 2. ovoga članka odgovarajuće se primjenjuju odredbe članka 58. i 59. ovoga Ustavnog zakona.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 97/01, Broj 11/03, Broj 89/08, Broj 111/03, Broj 39/00, Broj 4/90


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled