PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 67/2003 • U konkretnom slučaju, međutim, ovaj Sud je utvrdio da je osporavanu Odluku ministar obrane donio bez izričitog ovlaštenja i zakonske osnove sadržane u tada važećem Zakonu o obrani. S obzirom na navedeno utvrđenje, prestanak važenja Zakona o obrani (»Narodne novine«, broj 74/93 – pročišćeni tekst, 57/96, 31/98, 78/99 i 16/01), nije bio od utjecaja na postojanje osporavane Odluke.
NN 67/2003 • Slijedom navedenoga, Sud je ocijenio da su pri odlučivanju u konkretnom slučaju postojale postupovne pretpostavke za odlučivanje o biti stvari, a sukladno odredbama Ustavnog zakona.
NN 67/2003 • I. Na temelju članka 27. stavka 5. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske, obrazlažemo i objavljujemo mišljenje o predmetu broj: U-II-2074/2001 o kojem smo na Sjednici Ustavnog suda, održanoj 9. travnja 2003. godine, glasovali suprotno većini sudaca.
NN 67/2003 • II. Osporenu Odluku, urbroj: 512-01-00-499 od 3. travnja 2000. godine, čiji je sadržaj naveden u Odluci Ustavnog suda, broj: U-II-2074/2001 od 9. travnja 2003. godine, donio je ministar obrane pozivom na odredbe članka 22. stavka 4. u vezi s člankom 22. stavkom 2. točkom 15. Zakona o obrani (»Narodne novine«, broj 74/93 – pročišćeni tekst, 57/96, 31/98, 78/99 i 16/01, u daljnjem tekstu: Zakon o obrani iz 1993. godine).
NN 67/2003 • Odredbama članka 22. Zakona o obrani iz 1993. godine bilo je propisano:
NN 67/2003 • 15. informativno-psihološku djelatnost, osnove međunarodne vojne suradnje, obrazovni sustav Hrvatske vojske, znanstvenu i istraživačku djelatnost, publicističku i drugu nakladničku djelatnost za potrebe oružanih snaga i izdavanje vojnog tiska;
NN 67/2003 • Ministar obrane donosi propise za koje je ovlašten i izdaje stručne upute za izvršavanje poslova iz stavka 1. i 2. ovog članka.
NN 67/2003 • Osporena Odluka nije stručna uputa za izvršavanje poslova Ministarstva obrane propisanih člankom 22. stavkom 2. Zakona o obrani iz 1993. godine. Nije sporno da ona sadržajno predstavlja propis, jer zadovoljava značajke apstraktnog i generalnog postavljanja pravila ponašanja.
NN 67/2003 • Također nije sporno da u članku 22. stavku 2. točki 15. u vezi s člankom 22. stavkom 4. Zakona o obrani iz 1993. godine nije sadržano zakonsko ovlaštenje ministra za donošenje osporene Odluke. Konkretno, u članku 22. stavku 2. točki 15. Zakona o obrani iz 1993. godine nije sadržana zakonska osnova za donošenje provedbenog propisa ministra obrane kojim bi se uredili postupak i uvjeti za davanje odobrenja za istup pripadnika Ministarstva obrane i oružanih snaga Republike Hrvatske u sredstvima javnog priopćavanja, te štetne pravne posljedice (pokretanje stegovne odgovornosti) u slučaju nepostupanja u skladu s pravilima koje je u tom pitanju propisao ministar.
NN 67/2003 • Iako se pri donošenju osporene Odluke ministar nije pozvao na odredbu članka 42. Zakona o obrani iz 1993. godine, potrebno je utvrditi da ovlaštenje ministra za donošenje osporene Odluke nije proizlazilo ni iz odredaba tog članka Zakona, koje su glasile:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 67/2003 • Zabranjena je svaka politička djelatnost, osnivanje stranaka, održavanje političkih skupova i manifestacija u oružanim snagama.
NN 67/2003 • Zabranjuje se vojnim osobama i osobama na službi u oružanim snagama sudjelovanje u uniformi na skupovima, ophodima i demonstracijama.
NN 67/2003 • Odredbe članka 42. stavaka 1. i 2. Zakona o obrani iz 1993. godine bile su neposredno primjenjive na pojedinačne slučajeve i zakonodavac nije ovlastio ministra obrane da ih svojim propisima podrobnije razradi.
NN 67/2003 • Iz prethodnih je utvrđenja razvidno da je ministar obrane osporenu Odluku donio bez izričitog zakonskog ovlaštenja. U članku 39. stavku 1. točki 2. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, broj 75/93, 48/99, 15/00, 127/00, 59/01) propisano je:
NN 67/2003 • Ministar predstavlja ministarstvo i upravlja njegovim radom, a osobito:
NN 67/2003 • 2. donosi provedbene propise kad je na to izrijekom zakonom ovlašten,
NN 67/2003 • Sukladno navedenom, osporena Odluka nezakonita je u formalnom smislu, jer ju je ministar obrane donio, a da za njezino donošenje nije imao izričito zakonsko ovlaštenje.
NN 67/2003 • III. Prije pokretanja postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom osporene Odluke pred Ustavnim sudom, zakonodavac je donio novi Zakon o obrani (»Narodne novine«, broj 33 od 29. ožujka 2002. godine, u daljnjem tekstu: Zakon o obrani iz 2002. godine). Prema izričitoj odredbi članka 147. Zakona o obrani iz 2002. godine, danom stupanja na snagu tog Zakona prestao je važiti Zakon o obrani iz 1993. godine.
NN 67/2003 • Jesu li na snazi podzakonski akti (propisi) doneseni na temelju Zakona o obrani iz 1993. godine, ocjenjuje se prema odredbi članka 145. stavka 2. Zakona o obrani iz 2002. godine i primjenom pravila o posrednoj (prešutnoj) derogaciji.
NN 67/2003 • Propisi doneseni u skladu s odredbama Zakona o obrani (»Narodne novine«, br. 74/93 – pročišćeni tekst, 57/96., 31/98., 78/99. i 16/01.) ostaju na snazi do donošenja propisa iz stavka 1. ovoga članka ako su u skladu s odredbama ovoga Zakona.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 112/04, Broj 57/07,
Broj 97/03, Broj 48/06,
Broj 127/05, Broj 66/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE