PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 2000-03-35-839 NN 35/2000

• Temeljem navedenoga tuženo tijelo predlaže da se tužba odbije.


Propis NN 35/2000

• Temeljem odredbe članka 7. u svezi članka 8. stavka I. točke 1. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne samouprave i jedinica lokalne uprave i samouprave (»Narodne novine«, broj 90/92, 69/95, 59/96, 63/96) članovi predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi. Članu predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave prestaje mandat prije isteka vremena na koje je izabran ako podnese ostavku, danom kada predstavničko tijelo donese odluku o prestanku mandata.


Propis NN 35/2000

• Temeljem članka 13. Zakona o Gradu Zagrebu (»Narodne novine«, broj 90/92, 76/93, 69/95, 14/97, 36/98) mandat članova Gradske skupštine traje četiri godine. Funkcija člana Gradske skupštine je počasna, a članovi Gradske skupštine nemaju obvezujući mandat i nisu opozivi.


Propis NN 35/2000

• Odredbom članka 84-a. stavka 1. točke 3. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi (»Narodne novine«, broj 90/92, 94/93, 117/93, 5/97, 128/99) propisano je da će na prijedlog središnjeg tijela državne uprave za lokalnu samoupravu Vlada Republike Hrvatske raspustiti predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave i imenovati povjerenika ako podnesu ostavke najmanje polovina članova predstavničkog tijela jedinice lokalne samouprave.


Propis NN 35/2000
• Odredba članka 16. i 17. Zakona o Gradu Zagrebu određuje da Gradska skupština ima 50 članova, a odluke donosi većinom glasova ukoliko je na sjednici nazočna većina njezinih članova.

Propis NN 35/2000
• To znači da Gradska skupština ne može donositi odluke ako sjednici nije nazočna većina njezinih članova.

Propis NN 35/2000 • Slijedom slobodnog mandata član Gradske skupštine slobodan je u odluci o svojoj ostavci na tu funkciju (počasnu).
Propis NN 35/2000 • Dakle, ostavka je slobodni osobni čin člana Gradske skupštine.
Propis NN 35/2000 • Unutarnje ustrojstvo i način rada Gradske skupštine uređuje se temeljem članka 14. Zakona o Gradu Zagrebu u skladu s tim Zakonom, Statutom Grada i poslovnikom Skupštine.
Propis NN 35/2000 • Člankom 6. i 7. Privremenog poslovnika Gradske skupštine Grada Zagreba uređen je sastav i nadležnost Mandatne komisije pa se člankom 7. stavkom 1. točkom 2. propisuje da Mandatna komisija predlaže Gradskoj skupštini donošenje odluka o prestanku mandata članu Gradske skupštine kad se ispune zakonski uvjeti. U točki 3. iste odredbe Mandatna komisija utvrđuje da su ispunjeni uvjeti za početak mandata zamjeniku Gradske skupštine. To znači da je, slijedom logike slobodnog mandata, taj zakonski uvjet ispunjen izjavom volje člana Gradske skupštine da daje ostavku uz uvjet da je ta izjava data u pisanom obliku.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 35/2000 • Činjenično se prema stajalištu tužitelja ima smatrati spornim da li su ostavke članova Gradske skupštine Grada Zagreba akademika Ranka Marinkovića i akademika Miroslava Šuteja valjane ili su one kasnijim izjavama povučene.
Propis NN 35/2000 • Oba člana Gradske Skupštine Grada Zagreba prema stanju spisa predmeta podnijeli su osobno pisane ostavke 7. ožujka 2000. godine time da je, osim osobnog potpisa ostavke, datum podnošenja ostavke kao i podaci (u zaglavlju) o imenu, adresi i jedinstvenom matičnom broju upisan rukom, dakle osobno.
Propis NN 35/2000 • Moguće naknadno povlačenje izjave o ostavci ili modificiranje izjave o podnesenoj pisanoj ostavci navedenih članova Gradske skupštine od 10. ožujka 2000. nije pravno relevantna činjenica u konkretnoj pravnoj stvari.
Propis NN 35/2000 • Ovo zato jer, uz slobodan mandat i zakonsko pravo na slobodnu ostavku člana predstavničkog tijela lokalne uprave i samouprave pisane ostavke više od polovine članova, zakonska je pretpostavka koja činjenično uspostavlja dužnost (a ne pravo ni slobodnu ocjenu) Vlade da na prijedlog središnjeg tijela državne uprave za lokalnu samoupravu raspusti predstavničko tijelo.
Propis NN 35/2000 • Dakle, odredba članka 84-a. stavka 1. točke 3. ne ostavlja Vladi Republike Hrvatske mogućnost da ne postupi sukladno propisanome kad se za to stekne zakonom propisana činjenična osnova, a to je prijedlog nadležnog tijela i dokaz da je preko polovine članova predstavničkog tijela podnijelo ostavke.
Propis NN 35/2000 • Uvjerenje tužitelja da su dvije ostavke iznuđene ili dane uz manje volje ničim nije potkrijepljeno.
Propis NN 35/2000 • Iz izjave akademika Ranka Marinkovića vidljivo je da je ostavku podnio 7. ožujka 2000. o čemu tužitelj i sam prilaže dokaz u prilogu tužbi označenim od 10/25 pa je netočan tužbeni navod kako to nije učinio. Isto se odnosi i na činjenicu podnošenja ostavke akademika Miroslava Šuteja (prilog 10/26).
Propis NN 35/2000 • Priložene isprave u potpunosti odgovaraju sadržaju spisa predmeta dostavljenoga Sudu od tuženoga tijela, te nema dvojbe o pravilnosti utvrđene činjenice da su i navedena dva člana Gradske skupštine Grada Zagreba podnijeli uredne, pisane i bezuvjetne ostavke.
Propis NN 35/2000 • Po stajalištu Suda neodlučno je, ali valja napomenuti, da izjava i dopis, oboje od 10. ožujka 2000. akademika Miroslava Šuteja ne može biti tumačena niti kao povlačenje ostavke već objašnjenje osobnih motiva što nije pravno relevantna činjenica u odnosu na zakonitost osporenog rješenja.
Propis NN 35/2000 • Međutim, Sud drži bitnim naglasiti da u odsustvu posebnih odredbi o pravnim posljedicama i postupanju nadležnog tijela kod podnošenja ostavke više od polovine članova predstavničkog tijela u smislu članka 84-a. Zakona o lokalnoj samoupravi i upravi moguće povlačenje odnosno odustajanje od ostavke nije pravno relevantna činjenica iz već navedenog razloga.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 76/98, Broj 76/05, Broj 107/99, Broj 27/04, Broj 1/04, Broj 11/06


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled