PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1995-03-21-415 NN 21/1995

• Tržišna inspekcija obavlja i druge inspekcijske poslove određene zakonom ili drugim propisima. U obavljanju djelatnosti prometa i veza, komunalnih djelatnosti, odgoja i obrazovanja, znanosti, kulture, informiranja, športa, tjelesne kulture, skrbi o djeci, zdravstva, socijalne skrbi i skrbi o invalidima, tržišna inspekcija ima pravo inspekcijskog nadzora samo nad primjenom propisa koji se odnose na cijene i zaštitu korisnika usluga ukoliko pojedinim propisom kojim se uređuje obavljanje ovih djelatnosti nije drukčije određeno.


Propis NN 21/1995

• Inspekcijski nadzor provode tržišni inspektori u županijskim uredima i uredu Grada Zagreba, a u Ministarstvu gospodarstva tržišni inspektori i viši tržišni inspektori.


Propis NN 21/1995

• Tržišne inspektore i više tržišne inspektore u Ministarstvu gospodarstva postavlja ministar gospodarstva (u daljnjem tekstu: ministar), a tržišne inspektore u županijskim uredima i uredu Grada Zagreba postavlja župan, odnosno gradonaćelnik Grada Zagreba.


Propis NN 21/1995

• Poslove tržišnog inspektora može obavljati osoba koja ima završen pravni, ekonomski, veterinarski, tehnički, tehnološki ili poljoprivredni fakultet, najmanje pet godina radnog staža u struci i položen državni stručni ispit za zvanje tržišnog inspektora. U zvanje višeg tržišnog inspektora može se postaviti državni službenik visoke stručne spreme koji ima položen državni stručni ispit i najmanje deset godina radnog staža na poslovima tržišne inspekcije nakon položenog državnog stručnog ispita od kojih je posljednje dvije godine ocijenjen najmanjom ocjenom "zadovoljava", osim ako ne bude izvanredno unaprijeđen.


Propis NN 21/1995
• Tržišni inspektori i viši tržišni inspektori obavljaju poslove kod kojih postoje posebni uvjeti rada.

Propis NN 21/1995
• U obavljanju inspekcijskog nadzora tržišni inspektor i viši tržišni inspektor (u daljnjem tekstu: tržišni inspektor) ovlašten je: pregledati poslovne prostorije, proizvode, uređaje i opreme, propisane poslovne knjige i evidencije, isprave i drugu poslovnu dokumentaciju koje mu omogučuju uvid u poslovanje pravne ili fizičke osobe u pogledu primjene propisa iz članka 5. ovoga Zakona, utvrđivati identitet fizičkih osoba koje podliježu inspekcijskom nadzoru, kao i obavljati druge radnje u skladu sa svrhom inspekcijskog nadzora. Poslovnim prostorijama razumijevaju se i stambene i druge prostorije, prijevozna sredstva i slično u kojima nadzirana pravna i fizička osoba obavlja djelatnost. Prilikom obavljanja inspekcijskog nadzora tržišni inspektor može uzimati izjave od odgovornih osoba i svjedoka.

Propis NN 21/1995 • U obavljanju inspekcijskog nadzora tržišni inspektor dužan je sastaviti zapisnik.
Propis NN 21/1995 • Pravne i fizičke osobe koje nadzire tržišna inspekcija dužne su omogućiti tržišnom inspektoru obavljanje poslova iz članka 10. stavka 1. i 3. ovoga Zakona i osigurati mu uvjete za neometan rad. Smatra se da nadzirana pravna ili fizička osoba nije omogućila obavljanje poslova iz stavka 1. ovoga članka i u slučaju ako u roku utvrđenom zapisnikom od strane tržišnog inspektora ne osigura radi uvida traženu poslovnu dokumentaciju i druge isprave potrebne za utvrđivanje činjeničnog i pravnog stanja u zapoćetom nadzoru. Pravne i fizičke osobe iz stavka 1. ovoga članka dužne su privremeno obustaviti poslovanje nadziranog objekta za vrijeme inspekcijskog nadzora ako tržišni inspektor ne bi mogao na drugi način obaviti inspekcijski nadzor ili utvrditi činjenično stanje.
Propis NN 21/1995 • Pravne i fizičke osobe koje nadzire tržišna inspekcija dužne su na zahtjev tržišnog inspektora, u određenom roku, dostaviti ili pripremiti podatke i materijale koji su mu potrebni za obavljanje poslova inspekcijskog nadzora iz članka· 5. ovoga Zakona. Rok iz stavka 1. ovoga članka mora biti primjeren vrsti zahtjeva.
Propis NN 21/1995 • Tržišni inspektor je obvezan prilikom obavljanja inspekcijskog nadzora radi utvrđivanja činjeničnog stanja i osiguranja dokaza rješenjem privremeno zabraniti daljnje raspolaganje robom: - kada postoji osnovana sumnja da je roba predmet protupravnog obavljanja djelatnosti, - ako se u prometu nalazi roba za koju se ne može utvrditi porijeklo ili nije evidentirana u poslovnim knjigama, - kada postoji opasnost od prodaje, prikrivanja, zamjene i uništenja robe ako se mjera osiguranja ne poduzme odmah. Privremena mjera zabrane raspolaganja robom traje dok ne prestanu razlozi zbog kojih je donijeta. Prestanak potrebe trajanja izrećene upravne mjere tržišni inspektor utvrdit će zapisnikom. Ako je prilikom inspekcijskog nadzora tržišni inspektor izdao usmenu zabranu daljnjeg raspolaganja robom, rješenje o tome dostavit će u roku tri dana od dana izricanja usmene zabrane.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 21/1995 • U obavljanju inspekcijskog nadzora tržišni inspektor može privremeno oduzeti, do donošenja rješenja o izvršenom prekršaju, odnosno presude o izvršenom privrednom prijestupu ili kaznenom djelu, dokumentaciju i predmete koji u prekršajnom ili sudbenom postupku mogu poslužiti kao dokaz. O privremenom oduzimanju dokumentacije i predmeta iz stavka 1. ovoga članka izdaje se potvrda.
Propis NN 21/1995 • Ako je zakonom ili drugim propisom propisano pravo oduzimanja predmeta kojima je učinjen prekršaj, privredni prijestup ili kazneno djelo, tržišni inspektor može privremeno oduzeti taj predmet. Tržišni inspektor dužan je privremeno oduzeti predmet, kad je propisom predviđeno obvezno oduzimanje predmeta. Osobi od koje se oduzimaju predmeti izdaje se potvrda s točno oznaćenim oduzetim predmetima po vrsti i količini. O izvršenom privremenom oduzimanju predmeta tržišni inspektor dužan je odmah izvijestiti nadležno sudbeno tijelo kod koje pokreće postupak zbog učinjenog prekršaja, privrednog prijestupa ili kaznenog djela i predati mu privremeno oduzete predmete. Tržišni inspektor je dužan s oduzetim predmetima postupati na način kako je to određeno posebnim propisima. Tijelo državne uprave u čijem se sastavu nalazi tržišna inspekcija dužno je osigurati uvjete za održavanje i čuvanje privremeno oduzetih predmeta.
Propis NN 21/1995 • U obavljanju inspekcijskog nadzora ako zakonom ili drugim propisom nije drukčije uređeno, tržišni inspektor će donijeti rješenje kojim će nadziranoj pravnoj ili fizičkoj osobi: - zabraniti obavljanje djelatnosti ako obavlja djelatnost za koju nije registrirana ili ako nema odobrenje (dozvole) izdane od nadležnog tijela, - zabraniti prodaju proizvoda, odnosno pružanje usluga kada je zakonom ili drugim propisom prodaja takvih proizvoda, odnosno pružanje takvih usluga zabranjeno, - zabraniti prodaju proizvoda, odnosno pružanja usluga ako takva prodaja, odnosno pružanje usluga nije obuhvaćeno registracijom ili odobrenjem nadležnog tijela ili za koju nisu utvrđeni propisani tehnički uvjeti za prostor, uređaje i opremu i drugi propisani uvjeti koje nadzire tržišna inspekcija ili za koju ne postoji dokumentacija o nabavi, - narediti stavljanje robe u promet koja se suprotno propisu neopravdano prikriva, ograničava ili obustavlja od prodaje. U slučaju donošenja mjere iz stavka 1. alineje 1. ovoga članka ili istih takvih mjera određenih posebnim zakonom ili propisom tržišni inspektor može istim rješenjem privremeno, do otklanjanja utvrđenih nepravilnosti, pečaćenjem ili na drugi pogodan način zatvoriti poslovne prostorije, osim stambenih, i onemogućiti korištenje postrojenja, uređaja i drugih sredstava za rad u kojima se ili kojima se obavlja djelatnost.
Propis NN 21/1995 • Ako tržišni inspektor prilikom inspekcijskog nadzora utvrdi da je kupcu robe ili korisniku usluge zaračunata ili naplaćena viša cijena od cijene utvrđene od strane prodavatelja robe, odnosno davatelja usluge, a prodavatelj robe, odnosno davatelj usluge odbije vratiti više naplaćen iznos, rješenjem će narediti prodavatelju robe, odnosno davatelju usluge vraćanje više naplaćenog iznosa oštećenom kupcu, odnosno korisniku usluge.
Propis NN 21/1995 • Tržišni inspektor je dužan rješenje za čije je donošenje ovlašten ovim Zakonom ili drugim propisom donijeti i dostaviti stranci bez odgađanja a najkasnije u roku od 8 dana od dana sastavljanja zapisnika, ako ovim Zakonom nije drukčije određeno. Po izvršnosti rješenja tržišni inspektor utvrdit će da li je rješenje izvršeno, a ako nije, bez odgađanja će pokrenuti postupak za njegovo izvršenje
Propis NN 21/1995 • Protiv rješenja o određivanju upravne mjere što je na temelju ovoga Zakona ili drugog propisa donosi tržišni inspektor u županijskom uredu, odnosno uredu Grada Zagreba, stranka može u roku od 8 dana od dana dostave rješenja izjaviti žalbu Ministarstvu gospodarstva. Ako tržišni inspektor u županijskom uredu, odnosno uredu Grada Zagreba nađe da je podnijeta žalba dopuštena, pravovremena i izjavljena od ovlaštene osobe, a nije novim rješenjem zamijenio rješenje koje se žalbom pobija, dužan je bez odgode, a najkasnije u roku od pet dana od dana primitka žalbe, poslati žalbu na rješavanje Ministarstvu gospodarstva. Ministarstvo gospodarstva dužno je rješenje o žalbi donijeti i dostaviti stranci bez odgađanja, a najkasnije u roku od mjesec dana računajući od dana primitka uredno predane žalbe. Žalba ne zadržava izvršenje rješenja donijetih po članku 14., 17. i 18. ovoga Zakona, te u slučajevima kada su upravne mjere iz članka 17. ovoga Zakona predviđene posebnim zakonom ili drugim propisom.
Propis NN 21/1995 • Zaključak o dozvoli izvršenja rješenja tržišni inspektor dužan je donijeti bez odgađanja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana kad je rješenje postalo izvršno. Troškove izvršenja snosi stranka koja je bila dužna izvršiti naređenu upravnu mjeru.
Propis NN 21/1995 • Administrativno izvršenje rješenja kojeg je u prvom stupnju donio tržišni inspektor Ministarstva gospodarstva, a odnosi se na obavljanje inspekcijskih poslova iz nadležnosti županijskog ureda, odnosno ureda Grada Zagreba, može provesti mjesno nadležan županijski ured, odnosno ured Grada Zagreba iz čije nadležnosti je doneseno rješenje. Članak 23. Izvršno rješenje tržišnog inspektora kojem je predmet nenovčana obveza i koje se prema prirodi obveze može izvršiti neposrednom prinudom, izvršit će se tom prinudom, bez prethodne primjene prisilnih mjera iz članka 286. Zakona o općem upravnom postupku. Ako se izvršenje rješenja ne može izvršiti u smislu stavka 1. ovoga članka, tržišni inspektor će prinuditi izvršenika na ispunjenje obveze novčanim kaznama. Prinudna novčana kazna koja se na temelju stavka 2. ovoga članka izriće prvi put, izriće se u iznosu od 10.000,00 kuna na nadziranu pravnu osobu, odnosno 5.000,00 kuna za nadziranu fizičku osobu. Svaka kasnija prinudna novčana kazna izriće se u istom iznosu.
Propis NN 21/1995 • Ako tržišni inspektor utvrdi da je povredom propisa učinjen prekršaj, privredni prijestup ili kazneno djelo, uz rješenje za čije je donošenje ovlašten, odnosno uz zapisnik ako ne postoji ovlaštenje za donošenje rješenja, dužan je bez odgađanja a najkasnije u roku od 15 dana od dana sastavljanja zapisnika podnijeti zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka odnosno prijavu za pokretanje postupka zbog privrednog-prijestupa, odnosno kaznenog djela. Tijelo kome je podnesen zahtjev, odnosno prijava u smislu stavka 1. ovoga članka, dužno je o ishodu postupka obavijestiti podnositelja zahtjeva, odnosno prijave.
Propis NN 21/1995 • Ako je posebnim propisom za pojedinu povredu predviđena mjera oduzimanja imovinske koristi, tržišni inspektor dužan je u zapisniku utvrditi iznos ostvarene imovinske koristi. Tržišni inspektor je dužan u zahtjevu za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno u prijavi za pokretanje postupka zbog privrednog prijestupa, odnosno kaznenog djela predložiti oduzimanje utvrđenog iznosa imovinske korišti iz stavka 1. ovoga članka.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 36/01, Broj 38/92, Broj 56/06, Broj 93/95, Broj 53/06, Broj 5/05


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled