PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 98/1995 • U konkretnom slučaju, za suce Vrhovnog suda Republike Hrvatske natjecalo se 67 osoba, pa je za odlučivanje o tako veli kom broju kandidata trebalo i u cjelosti poštivati odredbe Poslovnika Državnog sudbenog vijeća o pravovremenom dostavljanju potrebnog materijala za odlučivanje.
NN 98/1995 • Osnovani su navodi podnositelja ustavnih tužbi o povredi ustavnih načela neovisnosti sudaca i sudačkog imuniteta (članci 115. i 119. Ustava) iz razloga što je Državno sudbeno vijeće soje odluke o pojedinim kandidatima donosilo, između ostaloga, i na osnovu mišljenja predsjednika Vrhovnog suda koja sadržri prosudbe o valjanosti pojedinaćnih sudskih odluka u čijem su donošenju kandidati sudjelovali.
NN 98/1995 • Valjanost pojedinačnih sudskih odluka može preispitivati samo instancioni sud u povodu pravnih lijekova, odnosno Ustavni sud u povodu ustavne tužbe. U ocjenjivanju rada pojedinog suca samo ocjene viših sudova u povodu odluka donesenitk o pravnim lijekovima mogu biti mjerodavne.
NN 98/1995 • U konkretnom slučaju ustavna načela iz odredaba članaka 115. i 119. povrijeđena su i stoga jer je u postupku imenovanj;1 sudaca Državno sudbeno vijeće odlučivalo i na temelju mišlje nja koja su sadržavala ocjenu podobnosti pojedinih sudaca ukor prosudbu pojedinačnih suđskih odluka donijetih u sudskim vijećima.
NN 98/1995 • Time su povrijeđene i zakonske odredbe o tajnosti i povjerlivosti sudskog vijećanja i glasovanja (članak 128. Zakona o parničnom postupku i članaka 81. stavak 4. i 110. Zakona o kaznenom postupku (koje čine dio sadržaja spomenutih ustavnilh naćela).
NN 98/1995 • S obzirom na sve navedeno, Ustavni sud je utvrdio da su i postupku imenovanja sudaca Vrhovnog suda povrijedena ustavna prava podnositelja ustavnih tužbi iz članaka 14, 26. i 44 kao odredbe članaka 115. i 119, stavak 1. Ustava Republike Hrvat ske.
NN 98/1995 • III. Navodi podnositelja ustavnih tužbi o povredi ustavnil prava iz članaka 15,18,19. i 38, te načela iz članaka 4. i 120. Ustava nisu osnovani.
NN 98/1995 • 1. Navod o povredi ustavnog prava na nacionalnu ravnnj, ravnost (članak 15. Ustava) nije osnovan. Niti sami podnositel ustavnih tužbi ne iznose tvrdnje o neravnopravnosti kandidata postupku po osnovi nacionalne pripadnosti, međutim, smatrali da se ovo ustavno pravo uređeno Ustavnim zakonom o ljudskim pravima i o slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina u Republici Hrvatskoj, temelju ostalog i stavkom 1. članka 18. tog Zakona, te da je za osiguranje tog dostanog prava u kriterijima za imenovanje sudaca Vrhovnog suda treba;o unaprijed utvrditi i kriterij proporcionalne nacionalne zastupljenosti Srba, koji kriterij nije poštivan.
NN 98/1995 • Ne upuštajuči se u ocjenu pravne naravi odredaba spomenutog Ustavnog zakona (posebno odredbe članka 18. stavka 1.) i pitanje legitimacije za podnošenje prijedloga iz ustavne tužbe, Sud drži neosnovanom tvrdnju da kriterij nije poštivan te, slijedom toga, nije došlo do povrede prava koja se u tužbi navode.
NN 98/1995 • Ovo iz razloga što, kao što je poznato, ovom odlukom o imenovanju nisu popunjena sva sudačka mjesta u Vrhovnom sudu, te valja pretpostaviti da će u punom sastavu Suda biti proporcionalna zastupljenost ostvarena u skladu sa zakonom. Pri tome, također, valja reći da bi po ocjeni Suda, dopunski kriterij mogao doći u obzir tek onda kada odgovarajuća zastupljenost ne bi bila ostvarena kroz redovni postupak.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 98/1995 • 2. Što se tiče navoda podnositelja ustavnih tužbi da su im povrijeđena ustavna prava iz članaka 18. i 19. Ustava, Sud je utvrdio da ta prava, kao niti pravo na obranu iz članaka 1. i 2. Ustavnog zakona o I.judskim pravima i slobodama i o pravima etničkih i nacionalnih zajedniea ili manjina u Republiei Hrvatskoj nisu mogla biti povrijeđena, jer se radi o uobičajenim odlukama o imenovanju, koje odluke sadrže samo imena osoba koje su imenovane. Takvo stajalište Suda izraženo je i u odluci Ustavnog suda broj: U-III-188/1995. Nedostatak obrazloženja ovakvih odluka kompenzira se mogućnošću kandidata uvidom u na tječajni materijal.
NN 98/1995 • 3. Navod o povedi ustavnog prava podnositelja ustavne tužbe V. P, na slobodu izražavanja mišljenja (članak 38. Ustava), jer da mu se u postupku imenovanja kao negativno uzimalo nje govo istupanju u tisku, nije osnovail. Pravo na slobodu izražavanja mišljenja koje obuhvaća i slobodu javnog istupa (članak 38. stavak 2.) ne uključuje i zabranu drugima da raspravljaju i ocjenjuju sadržaji mišljenja.
NN 98/1995 • 4. Navod o povredi uvjeta natječaja i ustavnog načela triobe vlasti iz članka 4. Ustava nije osnovan. U ponovljenom postupku Vijeće nije donosilo odluku o smanjenju broja sudaca koje će imenovati, tj. nije mijenjalo odluku o broju sudaca Vrhovnog suda koju je donio ministar pravosuđa, niti uvjete natječaja.
NN 98/1995 • Činjenica da je imenovan manji broj sudaca nego što je na tječajem predvideno, rezultat je glasovanja u kojem je samo 25 kandidata dobilo broj glasova potreban za imenovanje (vidi odluku Ustavnog suda broj: U-III-188/1995).
NN 98/1995 • 5. Navod o povredi ustavnog načela stalnosti sudačke dužnosti (članak 120. Ustava) time što je Vijeće, kako se u tužbi navodi, u suštini razriješilo dužnosti suca - podnositeljicu ustavne tužbe R. H. zbog ostvarenja uvjeta za mirovinu, nije osnovan.
NN 98/1995 • 6. konkretnom slučaju radi se o imenovanju, a ne o razrješenju od dužnosti, pri čemu sudačka dužnost prestaje sucu po sili zakona, samom činjenicom što nije ponovno imenovan.
NN 98/1995 • Pri tome takoder valja naglasiti i stajalište ovog Suda (odluka broj: U-III-186/1995) te odredba članka 120. stavka 1. Ustava o stalnosti sudačke dužnosti obuhvaća samo suce koje je imenovalo Državno sudbeno vijeće po članku 121. stavak 1. Ustava, a ne i one koji su imenovani po ranijim propisima.
NN 98/1995 • IV. Temeljem svega iznesenog, Sud je utvrdio da su u postupku imenovanja sudaca Vrhovnog suda povrijeđena ustavna prava iz članaka 14, 26. i 44, kao i odredbe članaka 1 15. i 119. Ustava. Sud, međutim, ne prihvaća prijedlog podnositelja ustavnih tužbi da se ukine izvršeno imenovanje u cjelosti, jer ustavna prava podnositelja ustavnih tužbi nisu dovedena u pitanje imenovanjem 25 sudaca, tim više što još ima 12 slobodnih sudačkih mjesta, tako da postoji pravna mogućnost da se ponovno odlučuje o zahtjevima podnositelja ustavnih tužbi.
NN 98/1995 • Osim toga, nitko od podnositelja ustavnih tužbi niti ne tvrdi da je izabran za suca Vrhovnog suda netko tko ne ispunjava strućne i druge kriterije za suca Vrhovnog suda.
NN 98/1995 • Radi naprijed iznesenog, Sud je u skladu s člankom 60. Po slovnika Ustavnog suda Republike Hrvatske ("Narodne novine", br. 29/94), ustavne tužbe usvojio, te donio odluku o vraćanju na ponovni postupak raspravljanja i glasovanja o kandidatima - podnositeljima ustavnih tužbi i njihovom imenovanju za suce Vrhovnog suda Republike Hrvatske, na temelju liste kandidata ministra pravosuđa od 19. siječnja 1995. godine i u okviru uvjeta propisanih oglasom Ministarstva pravosuđa, Klasa: 740-03/94-01/01, Urbroj: 514-02-04-3 od 1. prosinca 1994. godine.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 132/04, Broj 60/92,
Broj 37/94, Broj 152/09,
Broj 112/04, Broj 15/91
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE