PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2003-01-8-106 NN 8/2003

• U PRODCOM istraživanju koristi se izvještajna metoda. Izvještajne jedinice daju odgovarajuće podatke na glavnom obrascu IND-21/PRODCOM, na pomoćnom obrascu IND-21/PRODCOM/POM u slučaju kada imaju više od jedne lokalne jedinice, a ako obavljaju djelatnost brodogradnje onda još i na pomoćnom obrascu za brodogradnju IND-21/PRODCOM/35.11.


Stranica NN 8/2003

• Izvještajne jedinice daju podatke o proizvodnji za sve svoje lokalne jedinice na temelju knjigovodstvenih podloga, a samo za dio podataka daju se procjene. Popunjen obrazac IND-21/PRODCOM, pomoćne obrasce IND-21/PRODCOM/POM i IND-21/PRODCOM/35.11 izvještajne jedinice dostavljaju kompletirano nadležnom statističkom tijelu u roku koji im ono odredi, a na temelju Programa statističkih istraživanja Republike Hrvatske za 2003.


Stranica NN 8/2003

• Mjerne jedinice su određene za svaki proizvod i kod njih je osigurana usporedivost s CT-om 2002. Razlika je u tome što se u NIP-om 2002 koriste veće mjerne jedinice, npr. umjesto kg u CT-u u NIP-u se koristi tona jer proizvedene količine koje su manje od tone nisu interesantne za praćenje, kao npr.: nekoliko kilograma mesa interesantno je s aspekta carine, a s aspekta proizvodnje to nije relevantno. Za jedan proizvod u NIP-u 2002 određene su od jedne do tri mjerne jedinice po kojima izvještajna jedinica treba iskazati proizvodnju svojih lokalnih jedinica. Različite mjerne jedinice su potrebne jer se podaci iz ovog istraživanja koriste u različite svrhe koje zahtijevaju različite mjerne jedinice. Prva mjerna jedinica služi za izračunavanje pondera za Mjesečni izvještaj industrije (IND-1) 11), druga mjerna jedinica je uvedena radi usporedivosti s PRODCOM List 2002 ukoliko to nije ostvareno s prvom, a treća mjerna jedinica je uvedena ako s prve dvije ne možemo zadovoljiti zahtjeve iz međunarodne razmjene podataka.


Stranica NN 8/2003

• Do sada se NIP redovito usklađivao svake dvije do tri godine s PRODCOM listom EU, koja se prema Uredbi EU ažurira svake godine i usklađuje s CN-om. Počevši od ovog istraživanja IND-21/PRODCOM i NIP 2002 koji je cjelovito usklađen s PRODCOM 2002 i CT 2002 preko tablica veza, NIP će se također ažurirati svake godine prema promjenama PRODCOM liste kako bi se uskladio sa zahtjevima EU.


Internet NN 8/2003
• NIP 2002 identičan je s nomenklaturom za mjesečni izvještaj industrije NIPUM 1997 na razini potkategorija KPD-a, a na razini proizvoda obiju nomenklatura preko tablica veza.

Propis NN 8/2003
• U provođenju istraživanja sudjeluju Državni zavod za statistiku Republike Hrvatske (DZS) i Uredi državne uprave u županijama – uredi za statistiku

Propis NN 8/2003 • Državni zavod za statistiku (DZS) izrađuje metodologiju, obrađuje podatke za Republiku Hrvatsku i županije i kontinuirano osigurava stručnu pomoć područnoj statistici, sastavlja adresar statističkih jedinica, tiska i distribuira obrasce i druge materijale potrebne za provedbu istraživanja uredima državne uprave u županijama – uredima za statistiku, koncentrira materijal, kontrolira potpunost podataka, unosi podatke na magnetni medij, računski i logički kontrolira podatke, analizira prve rezultate i objavljuje podatke.
Propis NN 8/2003 • Državni zavod za statistiku po potrebi održava instruktaže po pojedinim županijskim središtima i zajedno s područnim statističarima neposredno obilazi izvještajne jedinice, a o važnijim metodološkim poteškoćama razgovara izravno s izvještajnom jedinicom.
Propis NN 8/2003 • Uredi državne uprave u županijama – uredi za statistiku distribuiraju materijal izvještajnim jedinicama prema Adresaru IND-21/PRODCOM za 2002., brinu se da u roku dobiju ispunjene izvještaje, kontroliraju potpunost i točnost podataka, kontroliran materijal šalju u DZS i tijekom kontrole u DZS-u, na njegov zahtjev, provjeravaju iskazane podatke u obrascima PRODCOM istraživanja.
Propis NN 8/2003 • Svi podaci iz PRODCOM istraživanja obrađuju se na razini pojedinačnih proizvoda iz NIP-a 2002, a vrijednost prodaje proizvoda i do razine razreda NKD-a za Republiku Hrvatsku, te izabrani pokazatelji i za županije.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 8/2003 • Detaljna obrada PRODCOM istraživanja o industrijskoj proizvodnji za 2002. bit će publicirana u Statističkom izvješću pod nazivom Industrijski proizvodi u 2002. Godišnji izvještaj PRODCOM. Prethodno su objavljivane serije pod nazivom Industrija Godišnji izvještaj industrije, zajedno s Elementima računa proizvodnje (za podatke od 1998. do 2001.). Izabrani podaci ovog istraživanja objavit će se i u Statističkom ljetopisu DZS-a i eventualno u nekim posebnim publikacijama.
Propis NN 8/2003 • Osim navedenih izdanja DZS-a, podaci iz PRODCOM istraživanja za 2002. objavit će se u EUROPROMS (Europske proizvodne i tržišne statistike) publikacijama Eurostata za Kandidatne države u koje je pridružena i RH u svojstvu države promatrača. S obzirom da su primjenom NIP-a 2002 koji je cjelovito sukladan s PRODCOM Listom 2002 EU-a, i da su zadovoljeni uvjeti Eurostata za redovito dostavljanje podataka o PRODCOM proizvodnji RH, podaci će biti pohranjeni na Eurostatovu COMEXT bazu podataka zajedno s podacima vanjske trgovine i još na posebnu bazu podataka NEW CRONOS/PRODCOM. Dostupnost EU-ovih harmoniziranih baza podataka o proizvodnji RH svim stranim i domaćim korisnicima kao i zadovoljavanje zahtjeva Eurostata vezanim za PRODCOM statistike, osnovni je cilj izrade ovih statističkih standarda.
Propis NN 8/2003 • Tko je dužan dostaviti podatke, kako i do kada. Obrazac IND-21/PRODCOM i IND-21/PRODCOM/POM dostavlja se u DZS godišnje, a popunjavaju ga izvještajne jedinice odnosno trgovačka društva i drugi poslovni subjekti u roku koji im je određen. Ukoliko pojedine izvještajne jedinice ne raspolažu evidencijama na razini statističkih jedinica – lokalnih jedinica koje su utvrđene Adresarom za IND-21/PRODCOM za 2002, izvještajne jedinice su dužne procijeniti podatke na temelju ocjene stručnjaka.
Propis NN 8/2003 • Način i redoslijed upisivanja podataka. Podaci se upisuju u obrazac IND-21/PRODCOM tako da se prvo popune identifikacijski podaci o izvještajnoj jedinici, a zatim se popunjavaju podaci u tabeli 1. na razini njezinih lokalnih jedinica koje su utvrđene Adresarom IND-21/PRODCOM. Izvještajne jedinice koje imaju više od dvije lokalne jedinice utvrđene Adresarom IND-21/PRODCOM popunjavaju podatke u tabeli 1 na temeljnom obrascu i na pomoćnom obrascu IND-21/PRODCOM/POM koji je obostrano tiskan (mogu se upisati podaci za još dvije lokalne jedinice), jer se za svaku lokalnu jedinicu treba ispuniti posebna tabela 1.
Propis NN 8/2003 • Obrazac IND-21/PRODCOM/POM bit će distribuiran kao umetak tzv. glavnom obrascu IND-21/PRODCOM/POM koji se, kompletiran i popunjen za sve lokalne jedinice za koje je izvještajna jedinica dužna popuniti podatke, šalje nadležnom statističkom tijelu u vašoj županiji. Podaci u tabeli 1. uvijek se popunjavaju sljedećim redoslijedom: za prve dvije lokalne jedinice podaci se popunjavaju na glavnom obrascu IND-21/PRODCOM, a za sve ostale lokalne jedinice treba popuniti onoliko (stranica) pomoćnih obrazaca IND-21/PRODCOM/POM koliko je potrebno da se popune podaci za sve lokalne jedinice neke izvještajne jedinice navedene u Adresaru IND-21/PRODCOM za 2002. Npr. ako neka izvještajna jedinica ima četiri lokalne jedinice, koristit će jedan glavni obrazac (za dvije lokalne jedinice) i još jedan pomoćni obrazac IND-21/PRODCOM/POM na koji je moguće upisati podatke za dvije lokalne jedinice jer je obostrano tiskan. Ako obavlja još i djelatnost brodogradnje, treba popuniti i pomoćni obrazac za brodogradnju IND-21/PRODCOM/35.11.
Propis NN 8/2003 • Kada se koristi pomoćni obrazac IND-21/PRODCOM/POM, obavezno se pod 2) Podaci za statističku jedinicu za koju se popunjava tabela 1, upisuju identifikacijski podaci lokalne jedinice i prenosi se naziv izvještajne jedinice iz glavnog obrasca IND-21/PRODCOM (pod 1.a), radi identifikacije, u slučaju nepredviđenog odvajanja od glavnog obrasca pri rukovanju, slanju i slično.
Propis NN 8/2003 • Sve podatke u PRODCOM istraživanju daju izvještajne jedinice (poslovni subjekti) na razini lokalnih jedinica, a ne na razini poduzeća. Jedino u slučaju kada jedna izvještajna jedinica (poslovni subjekt) ima samo jednu lokalnu jedinicu, podaci su »de facto« na razini izvještajne jedinice, ali samo onda ako je registrirana u industriji (NKD odjeljci 10 do 41).
Propis NN 8/2003 • Posebna pravila vrijede kada podatke popunjava neindustrijska izvještajna jedinica (poslovni subjekt), dakle ona koja je registrirana izvan industrije, a u svom dijelu obavlja industrijsku djelatnost. Podaci u tabeli 1. tada će se popuniti samo za njezine dijelove, odnosno lokalne jedinice koje se bave industrijskom proizvodnjom, a koje se po statističkoj metodologiji smatraju zapravo lokalnim jedinicama po vrsti djelatnosti (lokalni JVD). Podaci će se iskazati samo za onaj dio njihove djelatnosti koji se smatra industrijom (djelatnosti NKD odjeljaka 10 do 41) i za koji se mogu popuniti podaci na razini proizvoda iz NIP-a 2002.
Propis NN 8/2003 • Način distribucije i prikupljanja podataka od izvještajnih jedinica a ne od svake pojedinačne lokalne jedinice utvrđen je iz razloga racionalizacije i smanjenja troškova slanja statističkih podataka od strane izvještajnih jedinica i statističkih ureda, kao i pojednostavljenje unosa podataka, jer se identifikacija izvještajne jedinice unosi samo jedanput za sve njezine lokalne jedinice, a i teže će doći do dupliciteta ili ne obuhvaćanja ukupne proizvodnje izvještajne jedinice (poslovnog subjekta) u promatranom razdoblju.
Propis NN 8/2003 • B. IDENTIFIKACIJSKI PODACI O IZVJEŠTAJNOJ JEDINICI U IND-21/PRODCOM
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 14/99, Broj 110/01, Broj 149/05, Broj 10/90, Broj 93/03, Broj 60/97


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled