PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-06-7-153 NN 7/2001

• Upravni sud Republike Hrvatske odbio je podnositeljevu tužbu u upravnom sporu zauzevši stajalište da za rješavanje konkretne upravne stvari nije odlučno ispunjava li podnositelj uvjete iz odredbe članka 4. Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripradnika bivše JNA jer odredbe tog Zakona nisu temelj za utvrđivanje staža osiguranja za osiguranike drugih fondova pa Republički fond mirovinskog i invalidskog osiguranja radnika Hrvatske nije niti mogao utvrđivati mirovinski staž podnositelja budući da on nije osiguranik tog fonda.


Stranica NN 7/2001

• 5. Polazeći od činjenice da u prvostupanjskom rješenju, kojim je odbijen podnositeljev zahtjev, nije navedeno koji uvjet iz članka 4. Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA nije ispunjen u konkretnom slučaju, niti je podnositelj pozvan da dostavi potreban dokaz kojim bi dokazao da su propisani uvjeti ispunjeni, a imajući u vidu i činjenicu da podnositelj u žalbi protiv prvostupanjskog rješenja ističe da mu nisu poznati razlozi odbijanja njegovog zahtjeva, Ustavni sud utvrđuje da podnositelj nije bio upoznat s razlozima odbijanja zahtjeva za utvrđivanje mirovinskog staža te je na taj način povrijeđena odredba članka 209. stavka 2. Zakona o općem upravnom postupku (»Narodne novine«, br. 53/91), kojom je propisano da obrazloženje rješenja sadrži, između ostalog, i utvrđeno činjenično stanje, razloge koji su bili odlučni pri ocjeni dokaza, pravne propise i razloge zbog kojih nije uvažen koji od zahtjeva stranke.


Stranica NN 7/2001

• Iz obrazloženja drugostupanjskog rješenja vidljivo je da je podnositeljev zahtjev odbijen iz razloga što nije dokazao činjenicu stavljanja na raspolaganje oružanim snagama Republike Hrvatske, a što se dokazuje potvrdom mjerodavnog tijela Ministarstva obrane Republike Hrvatske. U odnosu na taj navod treba reći sljedeće: Ukoliko su upravna tijela u postupku povodom podnositeljevog zahtjeva smatrala da koja od zakonom propisanih pretpostavki iz članka 4. Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA nije dokazana, trebala su (s obzirom na činjenicu da se radi o dokazima u svezi s podacima o kojima službenu evidenciju vode državna tijela) o tome pribaviti dokaze po službenoj dužnosti, na što ih obvezuje odredba članka 87. Zakona o sustavu državne uprave (»Narodne novine«, br. 75/93, 92/96, 48/99 i 15/00).


Stranica NN 7/2001

• Ustavni sud također je ocijenio da nije pravilno stajalište Upravnog suda u svezi s primjenom odredbe članka 4. Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA, odnosno s njegovom primjenom u cjelini na konkretan slučaj. Naime, odredbom članka 9. tog Zakona propisano je da će poslove njegove provedbe obavljati Republički fond radnika, a s obzirom na sadržaj odredbe članka 4. navedenog Zakona, odgovarajući postupak provodi se i za pripadnike bivše JNA koji do 31. prosinca 1991. godine nisu ostvarili prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja.


Internet NN 7/2001
• Slijedom iznijetog, Ustavni sud je utvrdio da su upravna tijela i Upravni sud, postupivši suprotno relevantnim propisima, povrijedili podnositeljeva ustavna prava iz članka 14. stavka 2., odnosno članka 26. Ustava.

Propis NN 7/2001
• 6. Odredbom članka 14. stavka 2. Ustava svima je zajamčena jednakost pred zakonom, dok članak 26. Ustava jamči svim građanima i strancima jednakost pred sudovima i drugim državnim i inim tijelima koja imaju javne ovlasti. Opće načelo o jednakosti, zajamčeno člankom 14. Ustava, jamči svakome sva prava i slobode bez ikakve diskriminacije na bilo kojoj osnovi, dakle pruža jamstvo svima da su pred zakonom jednaki i da su svi ovlašteni, bez diskriminacije, na jednaku pravnu zaštitu.

Propis NN 7/2001 • Ustavno jamstvo jednakosti iz članka 26. Ustava je razrada i primjena općeg načela jednakosti (članak 14. stavak 1. Ustava) na područje sudske i druge pravne zaštite. Radi se o posebnom slučaju načela jednakosti koje svakome jamči jednaku zaštitu prava u postupku pred sudovima, drugim državnim tijelima i tijelima koja imaju javne ovlasti.
Propis NN 7/2001 • Ustavni sud je utvrdio da su upravna tijela, ne postupivši sukladno mjerodavnim postupovnim propisima, u konkretnom slučaju, povrijedila podnositeljevo ustavno pravo jednakosti, na koje ustavna tužba ukazuje. Pri tome ovaj Sud ne ulazi u pitanje jesu li u konkretnom slučaju ispunjene pretpostavke iz članka 4. Zakona o ostvarivanju prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja pripadnika bivše JNA za utvrđivanje mirovinskog staža podnositelju, već samo ukazuje na postupovne propuste nadležnih tijela pri utvrđivanju relevantnih činjenica, a koji su doveli do povrede podnositeljevih ustavnih prava.
Propis NN 7/2001 • 7. Stoga je, temeljem odredaba članaka 69. i 72. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 99/99), odlučeno kao u izreci.
Propis NN 7/2001 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Smiljko Sokol, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Petar Klarić, Jurica Malčić, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Emilija Rajić, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlogu za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom, na sjednici održanoj dana 17. siječnja 2001. godine, donio je sljedeće
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 7/2001 • Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom odredbe članka 4. Odluke o komunalnoj naknadi Grada Šibenika (»Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije«, broj 5/00).
Propis NN 7/2001 • 1. Luka Šibenik iz Šibenika (nastavno: podnositelj), podnio je Ustavnom sudu prijedlog za pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom, odredbe članka 4. Odluke o komunalnoj naknadi Grada Šibenika (»Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije«, broj 5/00, nastavno: Odluka).
Propis NN 7/2001 • U prijedlogu podnositelj navodi da je osporenim člankom Odluke područje grada Šibenika razvrstano u prvu zonu za plaćanje komunalne naknade, bez propisivanja izuzetaka od plaćanja te naknade za lučko područje, kao pomorsko dobro za koje se plaća koncesijska, a ne komunalna naknada.
Propis NN 7/2001 • Podnositelj ističe da nad lučkim područjem, kao pomorskim dobrom (u smislu odredbi članaka 48. i 49. stavka 1. Pomorskog zakonika – »Narodne novine«, broj 17/94, 74/94 i 43/96), jedinice lokalne samouprave ne mogu imati nadležnosti vezane za komunalne naknade.
Propis NN 7/2001 • Osporenu odredbu Odluke, podnositelj smatra nesuglasnom s odredbom članka 19. stavka 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu (»Narodne novine«, borj 36/95, 70/97 i 128/99), kojom je propisano da komunalnu naknadu plaćaju vlasnici, odnosno korisnici stambenog prostora, poslovnog prostora, garažnog prostora, građevinskog zemljišta koje služi u svrhu obavljanja poslovne djelatnosti i neizgrađenog građevinskog zemljišta.
Propis NN 7/2001 • Slijedom navedenog, osporeni članak 4. Odluke, ističe podnositelj nesuglasan je i s odredbom članka 5. stavka 1. Ustava Republike Hrvatske, te predlaže ovom Sudu da osporenu odredbu Odluke ukine, iz razloga njezine nesuglasnosti s Ustavom i zakonom.
Propis NN 7/2001 • U smislu članka 3. ove Odluke (kojom se u Gradu Šibeniku određuju ukupno tri zone za naplaćivanje komunalne naknade):
Propis NN 7/2001 • – 3. (treća) zona obuhvaća ostala naselja na području Grada Šibenika koja nisu obuhvaćena prvom i drugom zonom.
Propis NN 7/2001 • 3. Gradsko vijeće Grada Šibenika donijelo je osporenu Odluku na 23. sjednici, održanoj 26. travnja 2000. godine, temeljem članka 20. Zakona o komunalnom gospodarstvu i članka 29. Statuta Grada Šibenika (»Službeni vjesnik Šibensko-kninske županije«, broj 4/94, 4/97 i 15/97).
Propis NN 7/2001 • 4. Odredbe zakona, na kojima predlagatelj temelji svoje navode o neustavnosti članka 4. osporene Odluke, propisuju sljedeće:
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 134/07, Broj 30/09, Broj 91/09, Broj 87/08, Broj 96/09, Broj 18/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled