PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2001-06-7-154 NN 7/2001

• a) Prema odredbi članka 5. stavka 1. točke 31. Pomorskog zakonika, luka je vodeni i s vodom izravno povezani kopneni prostor s izgrađenim i neizgrađenim obalama, lukobranima, uređajima, postrojenjima i drugim objektima namijenjenim za pristajanje, sidrenje i zaštitu morskih brodova, ukrcavanje i iskrcavanje stvari i putnika, uskladištavanje i ostala manipuliranja robom, proizvodnju, oplemenjivanje i doradu robe te ostale gospodarske djelatnosti koje su s tim djelatnostima u međusobnoj gospodarskoj, prometnoj ili tehnološkoj vezi.


Stranica NN 7/2001

• b) Odredba članka 2. stavka 1. točke 1. Zakona o morskim lukama određuje luku istovjetno članku 5. stavku 1. točke 31. Pomorskog zakonika.


Stranica NN 7/2001

• c) Odredbom članka 19. stavak 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu propisano je da komunalnu naknadu plaćaju vlasnici, odnosno korisnici stambenog prostora, poslovnog prostora, garažnog prostora, građevinskog zemljišta koje služi u svrhu obavljanja poslovne djelatnosti i neizgrađenog građevinskog zemljišta.


Stranica NN 7/2001

• 5. Za ocjenu ustavnosti i zakonitosti osporenog članka 4. Odluke mjerodavne su i sljedeće odredbe Ustava i zakona:


Internet NN 7/2001
• a) Prema odredbama članka 135. Ustava, jedinice lokalne samouprave obavljaju poslove iz lokalnog djelokruga kojima se neposredno ostvaruju potrebe građana, s osobitim naglaskom na poslove uređenja naselja, stanovanja, poslovnog i urbanističkog planiranja, komunalnih djelatnosti i unapređenja prirodnog okoliša.

Propis NN 7/2001
• Za te svoje djelatnosti, kao i one navedene u odredbama članaka 136. i 137. Ustava, jedinice lokalne i područne samouprave imaju pravo na vlastite prihode (članak 138. Ustava) koji moraju biti razmjerni ovlastima predviđenim Ustavom i zakonom.

Propis NN 7/2001 • b) Sukladno tome, članak 19. stavak 1. Zakona o komunalnom gospodarstvu propisuje da je komunalna naknada »prihod proračuna jedinica lokalne samouprave, a da su sredstva komunalne naknade namijenjena za financiranje obavljanja sljedećih komunalnih djelatnosti: 1) odvodnje atmosferskih voda, 2) održavanja čistoće u dijelu koji se odnosi na čišćenje javnih površina, 3) održavanja javnih površina, 4) održavanja nerazvrstanih cesta, 5) javnu rasvjetu.
Propis NN 7/2001 • Nadalje, članak 19. stavci 3. i 6. istog Zakona propisuju da se komunalna naknada plaća u naselju u kojemu se najmanje obavljaju komunalne djelatnosti održavanja javnih površina, održavanja nerazvrstanih cesta i javne rasvjete, pod uvjetom da je do zemjišne čestice uređena javna pristupna površina (asfaltirana, betonirana, popločana ili sl.), odnosno osnovana služnost od uređene javne pristupne površine do te čestice, a da se, iznimno, komunalna naknada ne plaća za nekretnine: 1) kojima se koristi Hrvatska vojska za djelatne potrebe obrane (vojarne, vježbališta i sl.), 2) koje se upotrebljavaju za djelatnost obrazovanja, muzeja kojih je osnivač Republika Hrvatska i arhiva, 3) koje koriste ustanove zdravstvene zaštite i socijalne skrbi u vlasništvu države i županije, 4) koje se upotrebljavaju za djelatnost vatrogasnih službi, 5) koje služe vjerskim zajednicama za obavljanje njihove vjerske i obrazovne djelatnosti, 6) za građevna zemljišta na kojima su spomenobilježja, spomenpodručja i masovne grobnice, te 7) za koje se odlukom o komunalnoj naknadi utvrdi da su važne za jedinicu lokalne samouprave, a njihovo se održavanje financira iz proračuna, pod uvjetom da te nekretnine njihovi korisnici ne daju u najam, podnajam, zakup, podzakup ili na privremeno korištenje.
Propis NN 7/2001 • Konačno, članak 20. stavak 1. istog Zakona propisuje da predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave donosi odluku o komunalnoj naknadi kojom se, između ostaloga, obvezatno utvrđuju i »područja zona u gradu, odnosno općini«.
Propis NN 7/2001 • 6. Uzimajući u obzir sve navedene odredbe Zakona o komunalnom gospodarstvu, razvidno je da je Gradsko vijeće Grada Šibenika osporenom Odlukom pravilno odredilo tri zone za naplaćivanje komunalne naknade na gradskom području, sve na temelju i u granicama svojih ustavnih i zakonskih ovlasti.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 7/2001 • U tom smislu Sud utvrđuje da je, sve dotle dok jedinica lokalne samouprave na svome području naplaćuje komunalnu naknadu u skladu s člankom 19. Zakona o komunalnom gospodarstvu, a temeljem pojedinačnih rješenja o komunalnoj naknadi, protiv kojih je dopuštena žalba upravnom tijelu županije u čijem su djelokrugu poslovi komunalnog gospodarstva (sve sukladno članku 20. stavcima 2. do 7. Zakona o komunalnom gospodarstvu i Odluci o komunalnoj naknadi koju donosi predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave temeljem članka 20. stavka 1. istog Zakona) – naplaćivanje komunalne naknade je zakonski utemeljeno, a plaćanje komunalne naknade u tom slučaju obvezuje i korisnike odgovarajućih nekretnina na pomorskom dobru. Naime, na temelju odluke o koncesiji, međusobnim se ugovorom uređuju odnosi između koncedenta (davatelja koncesije) i koncesionara (korisnika koncesije), a taj dvostrani javnopravni posao u kojem je koncesionar obveznik plaćanja koncesijske naknade, ne isključuje pravo jedinica lokalne samouprave da, u okviru svojih nadležnosti, na svom području istodobno određuju i naplaćuju komunalnu naknadu.
Propis NN 7/2001 • 7. Slijedom izloženog, ocjena je Ustavnog suda da osporeni članak 4. Odluke, u konkretnom slučaju nije u nesuglasju s odredbom članka 19. stavkom 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu i s odredbom članka 5. stavka 2. Ustava Republike Hrvatske.
Propis NN 7/2001 • 8. Slijedom iznijetog, pozivom na odredbu članka 41. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 99/99), riješeno je kao u izreci.
Propis NN 60/2001 • Na temelju članka 80. Ustava Republike Hrvatske i članka 122. Poslovnika Hrvatskoga sabora, Hrvatski sabor na sjednici 28. lipnja 2001., daje
Propis NN 60/2001 • I 2., ČLANKA 53. STAVKA 4. I ČLANKA 90. STAVKA 1. ZAKONA O LOKALNOJ I PODRUČNOJ (REGIONALNOJ) SAMOUPRAVI (»Narodne novine«, br. 33/01.)
Propis NN 60/2001 • Glede primjene pojma »u pravilu« sadržanog u odredbi članka 46. stavka 1. Zakona o lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi (»Narodne novine«, br. 33/01. – u daljnjem tekstu: Zakon), nedvojbeno je da je zakonodavac utvrdio mogućnost da predstavnička tijela županija, gradova i općina članove svojih poglavarstava biraju u pravilu iz reda svojih članova, ali i da mogu birati sve članove poglavarstva ili određeni broj njih i iz reda osoba koje nisu članovi predstavničkih tijela, dakako, ako tu mogućnost, njihov broj, uvjete i način izbora, utvrde svojim statutom.
Propis NN 60/2001 • Odredba stavka 1. članka 31. u svezi s odredbom stavka 2. članka 90. ovoga Zakona znači da predsjednici predstavničkih tijela županija, gradova i općina tu dužnost ne mogu obnašati profesionalno, dakle nemaju pravo na plaću, a pravo na plaću član predstavničkog tijela može ostvariti ako je izabran za načelnika, gradonačelnika ili župana, odnosno za njihova zamjenika pod uvjetom da je tako općim aktom predstavničkog tijela određeno. Nedvojbeno je da članovi poglavarstva, koje je izvršno tijelo s propisanim djelokrugom, tu dužnost mogu obavljati profesionalno i tada imaju pravo na plaću, jer sukladno odredbi stavka 1. članka 5. Zakona o izboru članova predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave (»Narodne novine«, br. 33/01.) ne mogu ni biti članovi predstavničkog tijela.
Propis NN 60/2001 • Pročelnik upravnog tijela županije, grada i općine ne može biti član poglavarstva, jer ono sukladno odredbi stavka 4. članka 53. ovoga Zakona imenuje pročelnike, ali član poglavarstva može biti zadužen za obavljanje određenih poslova iz područja djelokruga lokalne, odnosno područne (regionalne) samouprave, no ne kao pročelnik već u sklopu ovlasti i zadaća poglavarstva.
Propis NN 60/2001 • Na temelju članka 50. stavka 6. Pomorskog zakonika (»Narodne novine«, br. 17/94, 74/94 i 43/96), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 28. lipnja 2001. godine, donijela
Propis NN 60/2001 • Ovom Uredbom određuje se granica pomorskog dobra na dijelu k.o. Kostrena – Lucija.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 121/07, Broj 130/05, Broj 25/07, Broj 204/03, Broj 64/07, Broj 74/94


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled