PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis NN 4/1990

• Ustavni sud Hrvatske, na sjednici održanoj 27. prosinca 1989. godine, donio je


Propis NN 4/1990

• 1. Ukidaju se odredbe člana 45. točke 5a) i b) Samoupravnog sporazuma o rješavanju stambenih potreba radnika Osnovne organizacije udruženog rada "Boško Buha" u sastavu Centra za društvenu brigu o djeci predškolske dobi "Tatjana Marinić" Split, iz travnja 1979, ožujka 1984. i svibnja 1987. godine.


Propis NN 4/1990

• 2. Ova će se odluka objaviti u "Narodnim novinama" i u Osnovnoj organizaciji na način na koji se objavljuju samoupravni opći akti.


Propis NN 4/1990

• Odredbama člana 45. u izreci navedenog Samoupravnog sporazuma utvrđuju se osnove i mjerila prema kojima se određuje redoslijed prvenstva podnosilaca zahtjeva na prioritetnoj listi zadovoljavanja stambenih potreba. Odredbama točke 5. pod a) i b) invalidnost rada radnika, podnosioca zahtjeva i člana njegove obitelji utvrđuje se u kategorijama - I, II i III i prema tim kategorijama različiti broj bodova. Ove je odredbe Sud ocjenjivao u postupku pokrenutom rješenjem donesenim na sjednici 1. lipnja 1989. godine i utvrdio da su suprotne odredbama članova 40. i 41. Zakona o mirovinskom i invalidskom osiguranju ("Narodne novine", br. 26/83, 48/83, 5/86 i 42/87). Tim se zakonskim odredbama invalidnost utvrđuje kao gubitak ili smanjenje radne sposobnosti za obavljanje određenih poslova. Radnici Osnovne organizacije mogli su invalidnost utvrditi kao jedan od osnova zadovoljavanja stambenih potreba, ali ne suprotno navedenom Zakonu o kategorijama invalidnosti, jer postojanje takve invalidnosti radnici koji traže zadovoljavanje stambenih potreba ne bi mogli dokazati. Stoga je Sud odlučio kao u izreci. Navedenim rješenjem Suda pokrenut je postupak i za ocjenu odredaba točke 2a) i b) člana 45. Samoupravnog sporazuma kojim se radni staž radnika mjeri različito, ovisno o tome da li je ostvaren u Centru ili u nekoj drugoj radnoj organizaciji. Međutim, u toku postupka je utvrđeno da su te odredbe izmijenjene lzmjenama i dopunama Samoupravnog sporazuma o rješavanju stambenih potreba radnika iz ožujka 1984. godine. Odredbama izmijenjene točke 2. radni staž se jednako mjeri, bez obzira gdje je ostvaren. S obzirom na to, a u skladu s odredbom člana 54. Poslovnika Ustavnog suda Hrvatske ("Narodne novine", br. 29/83), valjalo je obustaviti postupak za ocjenu te odredbe. Inicijativom, povodom koje je postupak pokrenut, tražila se ocjena i odredbe točke 3. pod b) člana 45. Samoupravnog sporazuma. Prema toj odredbi radnik-podnosilac zahtjeva za dodjelu stana odnosno kredita - s bračnim drugom dobiva 10 bodova, samo ako bračni drug nije u radnom odnosu. Sud nije prihvatio inicijativu za tu određenu odredbu jer nije našao da bi bila nesuglasna s ustavom ili da je suprotna zakonu. Pri tom je imao u vidu odredbu člana 80. stava 1. Zakona o stambenim odnosima ("Narodne novine", br. 51/85 i 42/86) prema kojoj radnici samostalno određuju osnove i mjerila za dodjelu stana odnosno kredita.


Propis NN 4/1990
• Ustavni sud Hrvatske, na sjednici 27. prosinca 1989. godine. donio je ovu

Propis NN 4/1990
• 1. Ukida se odredba člana 7. Programa subvencioniranja dijela stanarine određenim kategorijama stanara za 1989. godinu, što ga je Skupština Samoupravne interesne zajednice stambeno-komunalne djelatnosti općine Vinkovci donijela 29. ožujka 1985. godine, i ujedno utvrđuje da je odredba člana 7. istoimenog programa za 1988. godinu, u vrijeme dok je bila na snazi, bila suprotna zakonu.

Propis NN 4/1990 • 2. Utvrđuje se da su suprotne zakonu odredbe članova 19. 20. i 21. Samoupravnog sporazuma o ostvarivanju solidarnosti u izgradnji i korištenju stanova i o udruživanju sredstava za izgradnju stambene infrastrukture na području općine Vinkovci ("Službeni vjesnik" općine Vinkovci. br. 5/81) u dijelu kojim se pod nosiocima prava na subvenciju podrazumijevaju samo stanari, a ne i podstanari.
Propis NN 4/1990 • 3. Ova će se odluka Objaviti u "Narodnim novinama" i u "službenom vjesniku" općine Vinkovci.
Propis NN 4/1990 • Odredbama člana 7. u izreci navedenih programa razrađeni su, u šest točaka, uvjeti što ih mora ispunjavati korisnik subvencije. Ustavni sud Hrvatske u povodu inicijativa, podnesenih u vezi s eliminacijskim kriterijima za priznavanje prava na subvencioniranje dijela stanarine pokrenuo je postupak za ocjenu tih odredaba polazeći od ovih razloga: Članom 51. Zakona o stambenim odnosima ("Narodne novine", broj 51/85, 42/86) predviđeno je pravo na subvencioniranje dijela stanarine prema odredbama posebnog zakona. U ovom slučaju to je Zakon o izdvajanju i raspoređivanju sredstava za zadovoljavanje stambenih potreba ("Narodne novine", br. 32/77, 54/80, prečišćen tekst u br. 13/81). Ujedno je sam Zakon o stambenim odnosima, takoder u članu 51. predvidio kao eliminacijske kriterije slučaj kad stanar stanuje u stanu većem od odgovarajućeg i kad on, ili netko od članova njegova porodičnog domaćinstva, ima u vlasništvu obiteljsku kuću ili stan kao poseban dio zgrade, ili kuću za odmor bez obzira u kojem mjestu. Zakon o izdvajanju i raspoređivanju sredstava za zadovoljavanje stambenih potreba ne sadrži eliminacijske kriterije u vezi s priznavanjem prava na subvencioniranje dijela stanarine. U članu 7. predviđeno je da se sredstva za stambene potrebe, što se izdvajaju temeljem tog Zakona, koriste, izmedu ostalog, za subvencioniranje dijela stanarine za određene kategorije stanara, utvrđene samoupravnim sporazumom. Prema tome uvjeti za priznavanje prava na subvenciju dijela stanarine i eliminacijski kriteriji s tim u vezi nisu mogli biti uvedeni aktom Skupštine Samoupravne interesne zajednice stambeno-komunalne djelatnosti, niti je ta skupština imala ovlaštenje da svojim aktom mijenja odredbe samoupravnog sporazuma članova zajednice. U vezi s odredbama članova 19, 20. i 21. u izreci navedenog Samoupravnog sporazuma, Sud je utvrdio da se one odnose na stanare kao nosice prava na subvenciju, što je suprotno odredbi člana 51. stav 3. Zakona o stambenim odnosima jer je Zakon utvrdio pravo na subvencioniranje dijela stanarine i radniku koji je podstanar. U skladu s iznijetim odlučeno je kao u izreci.
Propis NN 4/1990 • Ustavni sud Hrvatske, na sjednici održanoj 27. prosinca 1989. godine, donio je
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 4/1990 • 1. Ukida se Samoupravni sporazum o kriterijima prvenstva pri zapošljavanju ("Službeni vjesnik" općine Slavonski Brod, br. 7/86).
Propis NN 4/1990 • 2. Ova će se Odluka objaviti u "Narodnim novinama" i u "Službenom vjesniku" općine Slavonski Brod.
Propis NN 4/1990 • Samoupravnim sporazumom, navedenim u izreci, kojeg su zaključile organizacije udruženog rada i radne zajednice s područja općine Slavonski Brod, Skupština općine, Samnupravna interesna zajednica za zapošljavanje te Općinsko vijeće Saveza sindikata Slavonski Brod, utvrđeni su kriteriji za ostvarivanje prvenstva pri zapošljavanju i postupak izbora radnika. Postupak za ocjenu ovog SAS-a pokrenut je prijedlogom Radne zajednice Zajedničke stručne službe USIZ-a za zapošljavanje Slavonski Brod. Predloženo je da se SAS ukine, jer je suprotan Zakonu o posredovanju pri zapošljavanju i materijalno-pravnoj zaštiti nezaposlenih osoba ("Narodne novine", br. 50/88). Ocjenjujuči osporeni SAS, Sud je utvrdio da je zaključen temeljem odredbe člana 21. stava 1. Zakona o zapošljavanju ("Narodne novine", br. 53/74,12/75,14/78, 33/82, 31 /86 i 55/86). Prema toj odredbi radnici u organizacijama udruženog rada i radnim zajednicama samoupravnim sporazumom utvrđuju kriterije i postupak za ostvarivanje prvenstva pri zapošljavanju tom odredbom određenih kategorija nezaposlenih radnika. Prema odredbi stava 2. istog člana utvrđena je obavezna primjena SAS-om utvrđenih kriterija za sve potpisnike sporazuma. Taj zakon, medutim, prestao je važiti stupanjem na snagu Zakona o posredovanju pri zapošljavanju i materijalno-pravnoj zaštiti nezaposlenih osoba, na koji se poziva i predlagač. Ovim zakonom ukinuto je ovlaštenje za utvrđivanje odnosnih kriterija i postupaka samoupravnim općim aktom. Odredbama člana 22. Zakona prioritet pri zapošljavanju utvrđen je, pod određenim uvjetima, samo za radnicu s djetetom, ako joj je radni odnos prestao prije nego je dijete navršilo godinu dana života. Dakle, utvrđivanje kriterija za ostvarivanje prvenstva pri zapošljavanju, kao što su utvrđeni osporenim SAS-om, suprotno je odredbama toga zakona.
Propis NN 4/1990 • Stoga je, u skladu s odredbom člana 419. Ustava SR Hrvatske. valjalo odlučiti kao u izreci.
Propis NN 4/1990 • Na temelju člana 211. Statuta Samoupravne interesne zajednice mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih zanatlija, ugostitelja i prijevoznika Hrvatske ("Narodne novine", br. 43/83), Skupština Samoupravne interesne zajednice mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih zanatlija, ugostitelja i prijevoznika Hrvatske, na sjednici održanoj 21. prosinca 1989. godine donijela je
Propis NN 4/1990 • o visini stope doprinosa za mirovinsko i invalidsko osiguranje za 1990. godinu
Propis NN 4/1990 • Utvrđuje se stopa doprinosa za mirovinsko i invalidsko osiguranje u 1990. godini osiguranika - obveznika plaćanja doprinosa u visini od 22% na pripadajuću osnovicu osiguranja.
Propis NN 4/1990 • Ova odluka stupa na snagu danom objave u "Narodnim novinama", a primjenjuje se od 1. siječnja 1990. godine.
Propis NN 4/1990 • Na temelju člana 211. Statuta Samoupravne interesne zajednice mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih zanatlija, ugostitelja i prijevoznika Hrvatske ("Narodne novine", br. 43/83) Izvršni odbor Samoupravne interesne zajednice mirovinskog i invalidskog osiguranja samostalnih zanatlija, ugostitelja i prijevoznika Hrvatske, na sjednici održanoj 18. siječnja 1990. godine donio je
Propis NN 4/1990 • o privremenim osnovicama osiguranja koja služe za određivanje prava iz mirovinskog i invalidskog osiguranja i uplatu doprinosa za to osiguranje
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 60/08, Broj 38/05, Broj 71/99, Broj 36/08, Broj 119/02, Broj 39/91


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled