PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 54/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Milan Vuković, odlučujući o prijedlozima za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom drugog propisa, na sjednici održanoj dana 7. travnja 2004. godine, donio je
NN 54/2004 • I. Odbacuju se prijedlozi za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Zaključka Vlade Republike Hrvatske, klasa: 540-02/97-01/02, urbroj: 5030104-00-3 od 13. travnja 2000. godine.
NN 54/2004 • 1. Udruga prognanih i izbjeglih osoba sjeverozapadne i srednje Bosne iz Delnica, Odbor za ljudska prava iz Karlovca, Centar za građanske inicijative iz Poreča, Udruga naseljenika iz Sunje, Zavičajni klub Banjalučana iz Rijeke, Ženska akcija Rijeka, Udruga Hrvata »Banja Luka« iz Plaškog i Miroslav Vučković iz Bedekovčine (u daljnjem tekstu: predlagatelji) podnijeli su prijedloge za ocjenu suglasnosti s Ustavom i zakonom Zaključka Vlade Republike Hrvatske, klasa: 540-02/97-01/02, urbroj: 5030104-00-3 od 13. travnja 2000.
NN 54/2004 • Tim se Zaključkom u točki 2. podržava odluka Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje da obustavi isplatu mirovina korisnicima koji su mirovinu ostvarili u Bosni i Hercegovini, zaključno s isplatom mirovine za travanj 2000. godine.
NN 54/2004 • 2. Predlagatelji u sadržajno istim prijedlozima navode da je osporenim Zaključkom povrijeđena odredba članka 3. Ustava Republike Hrvatske.
NN 54/2004 • Obrazlažući svoje prijedloge, predlagatelji navode da je navedenim Zaključkom Vlada faktički stavila izvan pravne snage Zakon o isplati mirovina korisnicima koji su svoju mirovinu ostvarili u republikama bivše Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije (»Narodne novine«, broj 96/93), a u skladu s odredbama kojeg su pravo na isplatu mirovina imali i korisnici koji su mirovinu ostvarili u Bosni i Hercegovini. Ističu da obzirom da je navedeni Zakon donio Hrvatski sabor pa da ga jedino Hrvatski sabor može staviti izvan pravne snage, a ne Vlada Republike Hrvatske svojim zaključkom.
NN 54/2004 • Predlažu pokretanje postupka ocjene suglasnosti s Ustavom i zakonom osporenog Zaključka te njegovo poništenje.
NN 54/2004 • 3. Ustavni sud ovlašten je, između ostalog, odlučivati o suglasnosti zakona s Ustavom Republike Hrvatske te o suglasnosti drugih propisa s Ustavom i zakonom (tzv. apstraktna kontrola ustavnosti i zakonitosti – alineje 1. i 2. članka 128. Ustava).
NN 54/2004 • Odatle slijedi da se kontrola ustavnosti i zakonitosti može odnositi samo na zakone, odnosno »druge propise«, a to znači na akte koji imaju opće normativno značenje.
NN 54/2004 • 4. Osporeni Zaključak je akt Vlade Republike Hrvatske, koji je ona donijela prema ovlaštenju iz članka 30. stavka 3. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 101/98, 15/00, 117/01 i 199/03) te u konkretnom slučaju taj pravni akt ne sadrži bitna obilježja drugog propisa, čiju ustavnost i zakonitost ocjenjuje Ustavni sud prema ovlastima iz članka 128. stavka 2. Ustava.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 54/2004 • 5. Slijedom navedenog, sukladno odredbi članka 32. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 49/02 – pročišćeni tekst), riješeno je kao u izreci.
NN 54/2004 • 6. Odluka o objavi temelji se na odredbi članka 29. stavka 1. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
NN 54/2004 • Ustavni sud Republike Hrvatske, u sastavu Petar Klarić, predsjednik Suda, te suci Marijan Hranjski, Mario Kos, Ivan Matija, Ivan Mrkonjić, Jasna Omejec, Željko Potočnjak, Agata Račan, Emilija Rajić, Smiljko Sokol, Nevenka Šernhorst, Vice Vukojević i Mil
NN 54/2004 • I. Ne prihvaća se prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 17. stavka 1. Zakona o porezu na dodanu vrijednost (»Narodne novine«, broj 47/95, 106/96, 164/98, 105/99, 54/00, 73/00 i 127/00).
NN 54/2004 • 1. Prijedlog za pokretanje postupka za ocjenu suglasnosti s Ustavom odredbe članka 17. stavka 1. Zakona o porezu na dodanu vrijednost (»Narodne novine«, broj 47/95, 106/96, 164/98, 105/99, 54/00 i 73/00, u daljnjem tekstu: ZPDV) podnijela je Stambena zadruga »Zagrebstan«, Zagreb, koju zastupa direktor Grga Jelinić (u daljnjem tekstu: predlagatelj).
NN 54/2004 • Predlagatelj smatra da osporena odredba nije suglasna s člankom 49. stavkom 2. i člankom 51. Ustava Republike Hrvatske.
NN 54/2004 • (1) Porezni obveznik obračunava porez na dodanu vrijednost, prema izdanim računima za isporučena dobra i obavljene usluge u obračunskomu razdoblju.
NN 54/2004 • (2) Kao iznosi izdanih računa iz stavka 1. ovoga članka smatraju se iznosi iz članka 7. stavka 4. i 6., iznosi iz članka 15. stavka 4. i 5. te naplaćeni iznosi iz članka 15. stavka 8. ovoga Zakona.
NN 54/2004 • (3) Iznimno od odredbi stavaka 1. i 2. ovoga članka, poduzetnik koji je obveznik poreza na dohodak, porez na dodanu vrijednost obračunava prema primljenim (naplaćenim) naknadama. Ako se promijeni način obračuna poreza, tada se prometi ne smiju obuhvatiti dvostruko niti smiju ostati neoporezovani. Oporezivanje prema naplaćenim naknadama ne može se primijeniti pri prijenosu pogona.
NN 54/2004 • (4) Od poreza na dodanu vrijednost obračunanog prema odredbama stavka 1. i 2. ovoga članka, odbija se pretporez u smislu članka 20. stavka 1., 2. i 4. ovoga Zakona.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 125/05, Broj 105/08,
Broj 146/09, Broj 93/08,
Broj 115/06, Broj 103/07
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE