PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica 2004-08-111-2130 NN 111/2004

• Vijeće je pri određivanju mjera imalo na umu načelo prava tržišnog natjecanja po kojem, ako je to moguće, treba odrediti one mjere koje su najmanje otegotne za sudionike koncentracije, uvažavajući pritom i njihove prijedloge. Slijedom toga, Agencija je dopisom, od 20. srpnja 2004., poduzetnika EPH upoznala sa mjerama koje namjerava odrediti rješenjem, te s učincima za koje smatra da će provedbom tih mjera biti postignuti u smislu otklanjanja mogućeg sprječavanja, narušavanja ili ograničavanja tržišnog natjecanja proizašlih iz provedbe koncentracije. Poduzetnik EPH je svoje očitovanje dostavio 23. srpnja 2004.


Stranica NN 111/2004

• Pri određivanju konkretnih mjera Vijeće je imalo na umu obvezu iz članka 35. stavak 3. ZZTN, prema kojem je u ocjeni oblika sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja, sukladno obvezama koje proizlaze iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Europskih zajednica i njihovih država članica, i Republike Hrvatske, sklopljenom 29. listopada 2001. (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 14/01; dalje: SSP), dužno na odgovarajući način primjenjivati kriterije i standarde Europske zajednice. Člankom 70. stavkom 2. SSP je, između ostaloga, propisao da će se svako postupanje suprotno tom članku ocjenjivati na temelju kriterija koji proizlaze iz primjene pravila o tržišnom natjecanju u Zajednici, posebice članka 81., 82., 86. i 87. Ugovora o osnivanju Europske zajednice i instrumenata za tumačenje koje su usvojile institucije Zajednice. Odredbe članaka 40. i 70. SSP-a sadržajno odgovaraju odredbama članaka 27. i 35. Privremenog sporazuma o trgovinskim i s njima povezanim pitanjima između Republike Hrvatske i Europske zajednice, od 29. listopada 2001. Taj će se sporazum, sukladno Zakonu o potvrđivanju privremenog sporazuma o trgovinskim i s njima povezanim pitanjima između Republike Hrvatske i Europske zajednice (»Narodne novine – Međunarodni ugovori«, broj 15/01), primjenjivati do stupanja na snagu SSP-a.


Stranica NN 111/2004

• Slijedom toga, Vijeće je pri određivanju mjera imalo na umu vrste i način za određivanje mjera koji se primjenjuje u Europskoj uniji, a opisuje ga Obavijest Europske komisije o prihvatljivim mjerama i uvjetima za restrukturiranja koncentracija poduzetnika predviđenih uredbom Vijeća (EEZ) broj 4064/89 i Uredbom Komisije (EZ) broj 447/89 (Notice on remedies acceptable in merger cases (20019 OJ C 68/3; u daljnjem tekstu: Obavijest o prihvatljivim mjerama). Taj akt, naročito spominje pakete mjera pogodne za otklanjanje protutržišnih učinaka koncentracija na tržištu medija (članak 30.).


Stranica NN 111/2004

• 14. 3. Ocjena dopuštenosti koncentracije na oglašavanja u općeinformativnim dnevnicima


Internet NN 111/2004
• Ocjenjujući učinke koncentracije poduzetnika EPH i SD na tržišno natjecanje u dijelu koji se odnosi na tržište oglašavanja u općeinformativnim dnevnicima, Vijeće je ocijenilo da bi provedbom koncentracije poduzetnika EPH (Kao nakladnika »Jutarnjeg lista«) i poduzetnika SD (kao nakladnika »Slobodne Dalmacije«), koncern EPH stekao vladajući položaj na hrvatskom tržištu oglašavanja u onim općeinformativnim dnevnicima čiji tržišni udjel u prodaji prelazi 10 posto. Međutim, takav je zaključak donesen na temelju analize tržišta koja se zasniva na podacima koji su djelomični i odnose se na samo 86 posto tržišta. Agencija je, naime, zbog nemogućnosti pribavljanja podataka od svih poduzetnika koji djeluju na tom tržištu, analizu provela uzimajući u obzir podatke za prihod od oglašavanja za općeinformativne dnevnike s najvećim tržišnim udjelom. Takva analiza daje samo približnu sliku strukture tog tržišta.

Internet stranice NN 111/2004
• Agencija je smatrala da će takva analiza dati barem približnu sliku tog tržišta, te da je u tom smislu taj uzorak dovoljno reprezentativan, budući da svih sedam preostalih dnevnika zajedno ostvaruju tržišni udjel od 11 posto (ostali dio tržišta otpada na strane općeinformativne dnevnike). Stoga rezultate analize tržišta oglašavanja u općeinformativnim tjednicima treba uzeti s određenom rezervom. Iz tog razloga Vijeće nije donosilo konačnu ocjenu učinka koncentracije poduzetnika EPH i SD na to tržište samo s aspekta tržišnih udjela. Osim toga, neki dnevnici čiji su udjeli obuhvaćeni analizom, primjenom kriterija za utvrđivanje mjerodavnog tržišta prema općim propisima o tržišnom natjecanju, uopće ne djeluju na istom mjerodavnom tržištu u zemljopisnom smislu, te stoga u smislu prava tržišnog natjecanja nisu niti konkurenti. Naime, mjerodavno tržište za »Jutarnji list« i »Večernji list« je, u zemljopisnom smislu, područje cijele Republike Hrvatske, dok je mjerodavno tržište »Slobodne Dalmacije« zemljopisno ograničeno na područje Dalmacije, a tržište »Novog lista« uglavnom na područje Primorsko-goranske županije.

Internet stranice NN 111/2004 • Međutim, već i iz pribavljenih podataka može se zaključiti da bi tržišni udjel sudionika koncentracije na tržištu oglašavanja u općeinformativnim dnevnicima bio sasvim sigurno manji da su u analizu mogli biti uključeni i podaci za nakladnike općeinformativnih dnevnika koji pokrivaju preostalih 11 posto tržišta prodaje tiska. Osim toga, imajući na umu podatke koje je iznio poduzetnik SD, udjel tog poduzetnika, promatran dinamički, stalno pada, te je upravo veliki pad prihoda od oglašavanja jedan od glavnih razloga neuspješnosti poslovanja tog poduzetnika i glavna prijetnja njegovom nestanku s tržišta. Slijedom toga, sasvim je izvjesno da samo poduzetnik koji je uspješan na tržištu oglašavanja, kao što je to EPH, može poduzetniku SD vratiti tržišnu poziciju na tržištu oglašavanja koja mu omogućuje prihode dovoljne za normalno poslovanje. Stoga se Vijeće načelno ne bi protivilo provedbi koncentracije poduzetnika EPH i SP (čak niti u slučaju kad bi podaci bili potpuni) iz razloga stvaranja vladajućeg položaja sudionika koncentracije na tom tržištu. Ovo iz razloga što, sa stanovišta oglašivača, postoje i alternativni načini oglašavanja (televizija, radio, vanjsko oglašavanje) koji pokrivaju čak 83 posto ukupnog tržišta oglašavanja u Republici Hrvatskoj.
Internet stranice NN 111/2004 • S obzirom na gore iznijete ocjene koje je Vijeće donijelo na temelju podataka u prijavi i drugih podataka, isprava i obavijesti, te analiza koje je prikupila i provela Agencija, razmatrajući moguće učinke koncentracije poduzetnika na tržišno natjecanje, Vijeće je koncentraciju poduzetnika EPH i SD ocijenilo uvjetno dopuštenom, u smislu članka 26. stavka 3. točke 3. ZZTN, kako je to riješeno u izreci ovog rješenja pod I.
Internet stranice NN 111/2004 • Vijeće je, sukladno članku 18. ZZTN, ocijenilo da sudionici koncentracije nisu dokazali da će ta koncentracija, u segmentu tržišta distribucije tiska, dovesti do jačanja tržišnog natjecanja na tržištu koje će biti značajnije od negativnih učinaka stvaranja ili jačanja njihovoga vladajućeg položaja. Međutim, Vijeće je, sukladno članku 26. stavku 4. ZZTN, ocijenilo da bi se negativni učinci koncentracije koji proizlaze iz mogućeg značajnog sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja na tržištu distribucije tiska mogli otkloniti određivanjem mjera, uvjeta, te rokova njihova ispunjenja, za uklanjanje mogućih posljedica koncentracije u smislu značajnog sprječavanja, ograničavanja ili narušavanja tržišnog natjecanja tom tržištu.
Internet stranice NN 111/2004 • S tim je u svezi Vijeće odredilo sljedeće mjere za otklanjanje negativnih učinaka koji bi mogli proizaći iz provedbe koncentracije poduzetnika EPH i SD, kako je to riješeno u izreci ovog rješenja pod II.:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 111/2004 • i) Nalaže se poduzetniku EPH da proda, prenese na drugog poduzetnika ili na drugi način otuđi svoj udjel u poduzetniku Tisku.
Informacije NN 111/2004 • ii) Poduzetnik EPH mora svoje udjele u Tisku prodati, prenijeti ili otuđiti na drugi način u roku od šest mjeseci od dana sklapanja ugovora kojim stječe udjele u SD.
Poslovne stranice NN 111/2004 • iii) Ako poduzetnik EPH u roku od šest mjeseci od dana sklapanja ugovora kojim stječe udjele u SD ne proda, ne prenese na drugog poduzetnika ili na koji drugi način ne otuđi svoj udjel u poduzetniku Tisku, nalaže mu se da proda, prenese na drugog poduze
Pregledi NN 111/2004 • iv) Kupac udjela, odnosno fizička ili pravna osoba na koju EPH prenosi ili kojoj otuđuje svoj udjel u Tisku ne smije biti značajno kapitalno niti personalno povezan s poduzetnikom EPH, uključujući povezanost s bilo kojim poduzetnikom u kojem EPH ili koncern WAZ , čiji je EPH član, i njihova povezana društva imaju udjele ili dionice.
Besplatno NN 111/2004 • Dioničari Tiska d.d. načelno su prihvatljivi Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja kao kupci udjela Europapress holdinga d.o.o. u tom poduzetniku, pod uvjetom da se nakon stjecanja tog udjela u poslovanju pridržavaju propisa o tržišnom natjecanju i posebnih propisa koji se odnose na zabranjene sporazume i zlouporabe vladajućeg položaja.
Glasnik NN 111/2004 • v) Prije izvršene prodaje, prijenosa ili otuđenja udjela u Tisku, poduzetnik EPH mora bez odgode obavijestiti Agenciju o odabranom kupcu odnosno stjecatelju udjela, kako bi Agencija mogla ocijeniti je li riječ o kupcu koji je prihvatljiv u smislu da njegov odabir neće stvoriti nove probleme sa stanovišta tržišnog natjecanja. Pritom EPH mora dostaviti odgovarajuće isprave iz kojih Agencija može nedvojbeno zaključiti ispunjava li kupac uvjete utvrđene ovim rješenjem. Stjecanje udjela u Tisku, neovisno o načinu stjecanja (kupoprodaja, prijenos, otuđenje), Agencija će u posebnom postupku ocjenjivati kao novu koncentraciju poduzetnika, ako su ispunjeni uvjeti iz ZoM, odnosno ZZTN.
Propis NN 111/2004 • vi) Do prodaje, prijenosa ili otuđenja udjela u Tisku sudionici koncentracije EPH i SD moraju se na tržištu nastaviti ponašati i stvarno djelovati kao tržišni takmaci. To znači da će se sudionici koncentracije suzdržati od provedbe bilo kakvih daljnjih pravnih i faktičnih radnji i djelovanja čiji bi, izravni ili neizravni, učinak išao u pravcu uspostavljanja stvarnog statusnog i/ili gospodarskog jedinstva sudionika koncentracije, odnosno u pravcu stvarne koordinacije donošenja poslovnih odluka te iz toga proizašlog usklađenog djelovanja na tržištu. U tom smislu EPH naročito ne smije raskidati ugovore o distribuciji sklopljene s Tiskom, niti sklapati nove ugovore o distribuciji s poduzetnikom SD-T.
Propis NN 111/2004 • vii) Od dana sklapanja ugovora kojim stječe udjele u poduzetniku SD, poduzetnik EPH, kao dioničar Tiska, ne smije sudjelovati u donošenju bilo kakvih odluka koje bi mogle imati učinak na tržištu distribucije tiska u Republici Hrvatskoj, što se naročito odnosi na odluke o promjeni općih uvjeta poslovanja Tiska, te sklapanja ili raskida ugovora s nakladnicima, drugim distributerima ili poddistributerima odnosno poduzetnicima koji se bave maloprodajom tiska.
Propis NN 111/2004 • viii) Do prodaje, prijenosa ili otuđenja udjela u Tisku poduzetnik EPH niti poduzetnik SD kao niti s njima povezana društva ne mogu biti sudionici drugih koncentracija poduzetnika na tržištu naklade ili distribucije tiska, a transakcije pokrenute u tom pravcu će bez odgode prekinuti. Time se poduzetniku EPH ne zabranjuje da prodaje, prenosi na druge ili na drugi način otuđuje svoje udjele u poduzetnicima na rečenim tržištima.
Propis NN 111/2004 • ix) Nakon prodaje udjela u Tisku poduzetnik EPH neće tijekom sljedeće dvije godine raskidati ugovore o distribuciji koje ima sklopljene s drugim distributerima tiska, uključujući i ugovore sklopljene s Tiskom d.d. osim ako za to postoje naročito opravdani razlozi. O raskidu EPH mora obavijestiti Agenciju i to najkasnije mjesec dana prije namjeravanog raskida.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 38/08, Broj 29/02, Broj 77/09, Broj 20/90, Broj 11/07, Broj 140/99


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled