PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Propis 1999-05-50-950 NN 50/1999

• Zakonsko određivanje pokretanja kaznenog postupka na određeni način u odnosu na kaznena djela (koja su različite težine i društvene opasnosti) nije suprotno ustavnim odredbama koje jamče jednakost građana, kao niti drugim navedenim ustavnim odredbama u prijedlogu. Razmatrajući prijedlog za pokretanje kaznenog postupka ne kao način pokretanja kaznenog postupka već kao davanje povoda za pokretanje kaznenog postupka (koji pokreće i po službenoj dužnosti provodi državno odvjetništvo) kao mogućnosti izbora oštećenika, a u svrhu njegove vlastite procjene o zaštiti člana obitelji, tada je upravo takova mogućnost izbora utemeljena na čl. 61. Ustava koji štiti obitelj. Ako se oštećenik odluči na pokretanje postupka tada će zbog ozbiljnosti djela državno odvjetništvo preuzeti zastupanje oštećenika pred sudom u interesu države.


Propis NN 50/1999

• U tim slučajevima prijava državnom odvjetništvu predstavlja prijedlog za pokretanje postupka.


Propis NN 50/1999

• Ovakvo zakonsko rješenje nije u suprotnosti s međunarodnim aktima niti sporazumima.


Propis NN 50/1999

• Ustavni sud smatra da je u ovom slučaju volja zakonodavca išla za zaštitom obitelji i da zakonodavac smatra da upravo na taj način štiti obitelj prepuštajući unutar nje donošenje odluke o progonu počinitelja. Zbog toga unatoč dilemama koje se prirodno pojavljuju zbog osobnog stava pojedine osobe prema načinu zaštite obitelji i osobnog integriteta, Ustavni sud ocjenjuje prijedloge neosnovanima jer nema osnova sumnji da bi navedene odredbe bile suprotne nekom ustavnom jamstvu ili temeljnoj odredbi Ustava. Ustav u čl. 61. st. 1. određuje da je obitelj pod posebnom zaštitom države. Odredbe čl. 62., 63. i 64. Ustava također zaštićuju obitelj.


Propis NN 50/1999
• Stoga odredbe čl. 102. st. 2. i čl. 188. st. 5. KZ, unatoč argumentiranim navodima podnositelja prijedloga, a s obzirom na često teške slučajeve poremećenih odnosa u obitelji, ne dovode do osnovane sumnje da bi ove zakonske odredbe bile suprotne čl. 61.

Propis NN 50/1999
• 4. Neosnovano se, po ocjeni Ustavnog suda smatra da su čl. 200. KZ - kazneno djelo klevete, čl. 201. KZ - kazneno djelo iznošenja osobnih i obiteljskih prilika i čl. 235. KZ - kazneno djelo ucjene, suprotni ustavnim odredbama čl. 1., 14. i 26. Ustava, zbog nedefiniranog pojma ugleda koji je zaštićen ovim odredbama.

Propis NN 50/1999 • Način utvrđivanja činjenica u kaznenom postupku, pa tako isto i pojma »ugled«, kada se on pojavljuje kao zaštićeno dobro, propisan je u Zakonu o kaznenom postupku. Stoga sadržaj inkriminacije u kojoj se povrjeđuje tuđi ugled nije neodređen pojam, što svjedoči niz pravomoćno završenih predmeta u kojima je predmet zaštite bio nečiji ugled. Prema već u praksi zauzetom stajalištu sudova objekt zaštite kod krivičnog djela uvrede nije ugled ili čast u smislu nekog posebnog osjećaja vrijednosti, već čast u objektivnom smislu, u smislu zahtjeva za poštivanjem koje svakom pojedincu pripada u određenoj društvenoj sredini. To znači da se povreda časti utvrđuje po objektivnim, a ne po subjektivnim kriterijima.
Propis NN 50/1999 • 5. Ustavni sud ocjenjuje da nema osnovane sumnje da bi odredbe čl. 233. st. 2. KZ bile suprotne odredbama čl. 14., 49. u svezi s čl. 5. Ustava.
Propis NN 50/1999 • Osporena odredba pod naslovom »Lihvarski ugovor« u stavku 2. određuje se da će kaznom iz stavka 1. (novčana kazna ili kazna zatvora do jedne godine) kazniti tko se bavi davanjem zajmova uz ugovaranje nerazmjerne imovinske koristi.
Propis NN 50/1999 • Nema osnove tvrdnji da su odredbom čl. 233. st. 2. KZ potencijalni zajmodavci dovedeni u neravnopravan položaj u odnosu na osobe koje pod istim uvjetima sklapaju druge poslove, jer su za protupravna ponašanja druge vrste relevantne druge inkriminacije.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Propis NN 50/1999 • Pod pravnim pojmom lihvarski ugovor razumijeva se ponašanje kojim se iskorištava nečija nužda i ostala, u zakonskom opisu djela nabrojana stanja, da bi se stekla očito nerazmjerna imovinska korist. Namjera počinitelja mora se odnositi na sve okolnosti iz zakonskog opisa djela, tj. osoba se mora nalaziti u jednom od stanja zbog kojeg joj je potrebna financijska pomoć, ili joj ta pomoć uopće nije potrebna ali je u zabludi, ili je pak nedovoljno sposobna za rasuđivanje i sl., a znajući za takvo stanje počinitelj od nje primi ili s njom ugovori imovinsku korist koja je očito nerazmjerna s onime što se za to daje ili čini. Namjera, dakle, obuhvaća i stanje osobe o kojoj se kao žrtvi radi i nerazmjernost imovinske koristi.
Propis NN 50/1999 • Ustavni sud ocjenjuje da stoga nema protuustavnosti osporavane odredbe kako se navodi u prijedlogu. Upravo je država dužna zaštititi osobe da ne budu iskorištene od drugih zbog nužde u kojoj se nalaze - što je zakonodavac imao u vidu baš ovom osporavanom odredbom. Zaštita slabih i nemoćnih kao i socijalno ugroženih temelj je niza ustavnih odredbi.
Propis NN 50/1999 • 6. Neosnovano navode predlagatelji da je čl. 310. st. 1. KZ suprotan čl. 1. i 14. Ustava odnosno da je protuustavan.
Propis NN 50/1999 • Osporavana odredba pod naslovom »Nadripisarstvo« glasi: »Tko se neovlašteno bavi pružanjem pravne pomoći, kaznit će se novčanom kaznom ili kaznom zatvora do jedne godine.«
Propis NN 50/1999 • Ustavni sud ocjenjuje, suprotno navodima u prijedlozima, da se tim odredbama doduše štiti odvjetništvo kao javna služba, ali prije svega pravo građana na ostvarivanje prava i interesa u postupcima pred tijelima pravosuđa, kao i samo pravosuđe kao takvo.
Propis NN 50/1999 • IV. S obzirom da je o prijedlozima konačno odlučeno nije bilo pretpostavki za odlučivanje o prijedlogu za donošenje rješenja o privremenoj obustavi izvršenja pojedinačnih akata ili radnji koje se poduzimaju na osnovi zakona ili drugih propisa, čija se ustavnost odnosno zakonitost ocjenjuje, pozivom na čl. 18. Ustavnog zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 50/1999 • Objava ovog rješenja (izreka pod II.) temelji se na odredbi čl. 20. Ustavnog Zakona o Ustavnom sudu Republike Hrvatske.
Propis NN 51/1999 • Na temelju članka 6. Zakona o prihvaćanju članstva Republike Hrvatske u Međunarodnom monetarnom fondu i drugim međunarodnim financijskim organizacijama na temelju sukcesije (»Narodne novine«, broj 89/92) i Sporazuma o Međunarodnom udruženju za razvoj (»Narodne novine - međunarodni ugovori«, broj 5/93), te u skladu sa člankom 36. Zakona o sklapanju i izvršavanju međunarodnih ugovora (»Narodne novine«, broj 28/96), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 20. svibnja 1999. godine donijela
Propis NN 51/1999 • Prihvaća se sudjelovanje Republike Hrvatske u Dvanaestoj popuni sredstava (»Additional Resources: Twelfth Replenishment«) Međunarodnog udruženja za razvoj (IDA) na temelju Rezolucije br. 194, usvojene 8. travnja 1999. godine većinom glasova svih zemalja članica IDA-e.
Propis NN 51/1999 • Dvanaestom popunom sredstava IDA-e, ukupna sredstva IDA-e povećavaju se za 8.649,95 milijuna SDR. Dvanaesta popuna sredstava IDA-e obavlja se tako da zemlje članice Prve skupine, tzv. kontributori, uplaćuju dio sredstava koje nosi pravo glasa i dio sredstava bez prava glasa odnosno doprinose. Zemljama članicama IDA-e svrstanima u Drugu skupinu, među kojima je i Republika Hrvatska, omogućava se da uplatom određenog iznosa održe postojeći odnos između svoje i glasačke moći drugih zemalja članica IDA-e.
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 63/07, Broj 38/07, Broj 81/96, Broj 26/05, Broj 34/07, Broj 76/09


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled