PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 114/2008 • 1 Podložno primjeni pojedinih odredbi o potporama za sanaciju i restrukturiranje, koje su trenutno utvrđene u Smjernicama Komisije o državnim potporama za sanaciju i restrukturiranje poduzetnika u teškoćama (SL C 244, 1. 10. 2004., str. 2.), a posebno u točki 25(a), koja se odnosi na »stopu koja je barem usporediva sa stopama primijenjenima na zajmove zdravim poduzetnicima, a naročito s referentnim stopama koje utvrđuje Komisija«. Stoga se za slučajeve potpora za sanaciju poduzetnika koristi jednogodišnji IBOR uvećan za barem 100 baznih bodova.
NN 114/2008 • Uobičajeno je da se osnovnoj stopi dodaje 100 baznih bodova. Ovo pretpostavlja (i) zajmove poduzetnicima sa zadovoljavajućim rangiranjem i visokim instrumentom osiguranja; ili (ii) zajmove poduzetnicima s dobrim rangiranjem i normalnim instrumentom osiguranja.
NN 114/2008 • Za zajmoprimce koji nemaju kreditnu povijest ili rejting zasnovan na pristupu preko bilance, kao što su pojedini poduzetnici posebne namjene ili poduzetnici početnici, osnovna stopa trebala bi se uvećati za barem 400 baznih bodova (ovisno o dostupnim instrumentima osiguranja), a marža nikad ne može biti niža od one primijenjene na matičnog poduzetnika.
NN 114/2008 • Rangiranje ne mora biti dobiveno od određene agencije za rangiranje – nacionalni sustavi rangiranja ili sustavi rangiranja koje koriste banke za određivanje stopa tečaja su također prihvatljivi7.
NN 114/2008 • Gore navedene marže mogu s vremena na vrijeme biti revidirane kako bi uzele u obzir situaciju na tržištu.
NN 114/2008 • Ažuriranje referentnih stopa izvršava se svake godine. Osnovna stopa se tako računa na osnovi jednogodišnjeg IBOR-a zabilježenog u rujnu, listopadu i studenom protekle godine. Tako utvrđena stopa primjenjuje se od prvog siječnja. U razdoblju od 1. srpnja 2008. do 31. prosinca 2008. referentna stopa izuzetno se izračunava na osnovi jednogodišnjeg IBOR-a zabilježenog u veljači, ožujku i travnju 2008., podložno primjeni sljedećeg stavka.
NN 114/2008 • Dodatno, radi uzimanja u obzir značajnih i nenadanih promjena, ažuriranje se izvršava svaki put kad prosječna stopa, izračunata tijekom protekla tri mjeseca, bude za više od 15% različita od trenutno važeće stope. Ova nova stopa počinje se primjenjivati prvog dana drugog mjeseca nakon mjeseci uzetih za izračun.
NN 114/2008 • Referentna stopa također se koristi kao diskontna stopa u izračunima sadašnjih vrijednosti. U tu svrhu u načelu se koristi osnovna stopa uvećana za 100 baznih bodova.
NN 114/2008 • – Ova se metodologija počinje primjenjivati 1. srpnja 2008.«.
NN 114/2008 • Dopuštenost dodjele državne potpore po referentnim i diskontnim stopama ocjenjuje se sukladno člancima 3. i 4. Zakona o državnim potporama i članku 9. Uredbe o državnim potporama temeljem materijalnih pravila iz točke I. ove Odluke sadržanih u tekstu akta iz točke II. ove Odluke.
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 114/2008 • Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja utvrđuje referentnu i diskontnu kamatnu stopu temeljem ove Odluke.
NN 114/2008 • Ova Odluka stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
NN 114/2008 • 1 Sadašnje referentne stope ovih država članica su one za koje su države članice odredile da predstavljaju prikladne tržišne stope. Metodologija dobivanja tih stopa razlikuje se od države članice do države članice.
NN 114/2008 • 2 Dostupno na mrežnoj stranici Opće uprave za tržišno natjecanje: http://ec.europa.eu/comm/competition/state_aid/others/
NN 114/2008 • 4 Slučajevi u kojima primatelj iskaže zadovoljavajući rejting (BB) i stopu gubitka nastalog zbog neispunjenja obveza (na engleskom »Loss Given Default (LGD)« između 31% i 59%.
NN 114/2008 • 5 Kako slijedi iz studije, marže većinom ne ovise o ročnosti zajma.
NN 114/2008 • 6 Normalan instrument osiguranja valja razumijevati kao razinu instrumenta osiguranja koju financijske institucije uobičajeno traže kao garanciju za svoj zajam. Razina instrumenta osiguranja može se mjeriti kao gubitak nastao zbog neispunjenja obveze (LGD) što je očekivani gubitak u postocima dužnikove izloženosti, uzimajući u obzir iznose kolaterala koje je moguće povratiti i stečajnu masu; kao posljedica ovoga, gubitak nastao zbog neispunjenja obveze (LGD) je obrnuto proporcionalan valjanosti instrumenta osiguranja. U ovom se Priopćenju pretpostavlja da »visoka« kolateralizacija upućuje na gubitak nastao zbog neispunjenja obveze (LGD) manji ili jednak 30%, »normalna« kolateralizacija ima gubitak nastao zbog neispunjenja obveze (LGD) između 31% i 59%, a »niska« kolateralizacija gubitak nastao zbog neispunjenja obveze (LGD) jednak ili veći od 60%. Za više detalja o definiciji gubitka nastalog zbog neispunjenja obveze (LGD), pogledati dokument Basel II: Međunarodna sukladnost mjerenja kapitala i standarda kapitala: revidirani okvir – sveobuhvatna verzija, dostupan na:
NN 114/2008 • 7 Za usporedbu najčešće korištenih mehanizama kreditnog rangiranja, pogledajte na primjer Tablicu 1 u Radnom dokumentu br. 207 Banke za međunarodne namire: http://www.bis.org/publ/work207.pdf
NN 114/2008 • Na temelju članka 23. stavaka 1. i 3. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, br. 101/98, 15/2000, 117/2001, 199/2003 i 30/2004), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 30. rujna 2008. godine donijela
NN 114/2008 • O OSNIVANJU POVJERENSTVA ZA KOORDINACIJU ORGANIZACIJE GODIŠNJE SKUPŠTINE EUROPSKE BANKE ZA OBNOVU I RAZVOJ (EBRD) 2010. GODINE U ZAGREBU
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 136/03, Broj 59/08,
Broj 58/90, Broj 33/02,
Broj 120/08, Broj 114/08
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE