PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled usluga

BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost. Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
Stranica HR2008-10-114-3307 NN 114/2008

• U ovom pristupu Komisija svako tromjesečje objavljuje osnovnu stopu izračunatu za nekoliko ročnosti – 3 mjeseca, 1 godina, 5 godina i 10 godina – i za različite valute. Koriste se stope IBOR-a 3 i ponuđene prodajne swap kamatne stope, ili u nedostatku ovih parametara, prinos na državne obveznice. Premija koja se primjenjuje za dobivanje referentne stope za zajam računa se prema dužnikovoj kreditnoj sposobnosti i instrumentu osiguranja. Gledajući prema kategoriji rangiranja poduzetnika (»rangiranje« će dati agencije za rangiranje u slučaju ocjenjivanja velikih poduzetnika odnosno banke u slučaju malih i srednjih poduzetnika) marža koja se primjenjuje u početnom slučaju (normalno rangiranje i normalna kolateralizacija 4) predstavlja 220 baznih bodova. Povećanje može ići do 1650 u slučaju »niske« kreditne sposobnosti i niskog instrumenta osiguranja.


Stranica 2008-10-114-3307 NN 114/2008

• Ovaj bi pristup dopustio državama članicama da imenuju neovisno tijelo za izračune – na primjer središnju banku – zaduženo za redovito objavljivanje primjerenih referentnih kamatnih stopa, za veći broj ročnosti i češće nego u standardnom pristupu. Ovakav bi pristup bio opravdan poznavanjem i blizinom financijskih i bankarskih podataka dostupnih ovoj instituciji nasuprot Komisiji. U tom bi slučaju Komisija i vanjski revizor potvrdili metode izračuna. U ovom pristupu mogao bi se razmotriti izlazak iz ovakvog sustava u nekim slučajevima.


Stranica 2008-10-114-3307 NN 114/2008

• Unatoč ekonomskoj važnosti ovih dviju metoda, mogu se istaknuti određene poteškoće.


Stranica 2008-10-114-3307 NN 114/2008

• – ne rješava problem nedostatka financijskih podataka u novim državama članicama i dodaje nove parametre koji ne moraju biti lako dostupni,


Internet NN 114/2008
• – ovakav standardni pristup mogao bi pogodovati velikim poduzetnicima na štetu malih i srednjih poduzetnika za koje ili nema rangiranja ili postoji rangiranje koje je manje pogodno za njih (naročito zbog asimetrije informacija prema davatelju zajma). Ovo bi moglo dovesti do mnogih sporova na temu metoda izračuna za primjenu premije u skladu s kreditnom sposobnošću i instrumentom osiguranja,

Internet stranice NN 114/2008
• – ne pojednostavljuje zadaću država članica, naročito u pogledu izračuna potrebnih da se provjeri poštivanje pravila de minimis i uredbi o skupnom izuzeću.

Internet stranice NN 114/2008 • – napredna metoda mogla bi se pokazati problematičnom kad se primijeni na programe državnih potpora: volatilnost tržišnih stopa mogla bi učiniti razliku između osnovne rate programa zajma i trenutno važeće referentne stope toliko povoljnom za zajmoprimca da bi neke mjere postale nespojive s pravilima o državnim potporama,
Internet stranice NN 114/2008 • – tromjesečna promjena stopa komplicirala bi vođenje predmeta budući da bi izračunati iznosi potpora mogli znatno varirati između početka faze ocjene i datuma konačne odluke Komisije,
Internet stranice NN 114/2008 • – ovakav postupak čini se pretjerano kompliciranim te bi se moglo dogoditi da ne osigura dosljedni pravedni tretman u državama članicama.
Internet stranice NN 114/2008 • Kako bi se izbjegle ove poteškoće, Komisija predlaže metodu koja:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE Pregled
Vijesti NN 114/2008 • – je jednostavna za primjenu (naročito za države članice kad se bave mjerama obuhvaćenima pravilima de minimis i uredbama o skupnom izuzeću),
Informacije NN 114/2008 • – osigurava jednak tretman u državama članicama uz minimalna odstupanja od trenutne prakse i olakšava primjenu referentnih stopa za nove države članice,
Poslovne stranice NN 114/2008 • – koristi pojednostavljene kriterije uzimajući u obzir kreditnu sposobnost poduzetnika umjesto samo njegovu veličinu, što se čini prejednostavnim kriterijem.
Pregledi NN 114/2008 • Štoviše, ova metoda omogućuje da se izbjegne dodavanje nesigurnosti i složenosti metodama izračuna u promjenjivom bankovnom i financijskom okruženju zbog provedbe okvira Basel II, što bi moglo imati značajan učinak na alokaciju kapitala, kao i na ponašanje banaka. Komisija će nastaviti nadgledati ovakvo promjenjivo okruženje i, ako je potrebno, dati daljnje smjernice.
Besplatno NN 114/2008 • Glavni razlog ponovnog pregleda metodologije određivanja referentnih i diskontnih stopa je taj što potrebni financijski parametri nisu uvijek dostupni u svim državama članicama. Nadalje, sadašnja metoda može se poboljšati kako bi u obzir uzela dužnikovu kreditnu sposobnost i instrument osiguranja.
Glasnik NN 114/2008 • Komisija stoga donosi sljedeću metodologiju za određivanje referentnih stopa:
Propis NN 114/2008 • Osnovna stopa temelji se na jednogodišnjim stopama na tržištu novca, dostupnima u skoro svim državama članicama. Komisija zadržava pravo korištenja kraćih ili dužih ročnosti prilagođenih određenim slučajevima.
Propis NN 114/2008 • Ako te stope nisu dostupne, koristi se tromjesečna stopa na tržištu novca.
Propis NN 114/2008 • U nedostatku pouzdanih ili ekvivalentnih podataka, odnosno u izuzetnim okolnostima, Komisija može u bliskoj suradnji s predmetnom državom članicom ili državama članicama te, u načelu, temeljem podataka središnje banke te države članice, odrediti drugu osnovu za izračune.
Propis NN 114/2008 • U načelu se primjenjuju sljedeće marže, ovisno o rangiranju predmetnog poduzetnika i o ponuđenom instrumentu osiguranja.6
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR: Broj 114/08, Broj 45/95, Broj 80/00, Broj 73/08, Broj 59/01, Broj 94/01


LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE Pregled