PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
BESPLATNI PREGLED PRAVNE REGULATIVE
Brzi pregled sadržaja propisa. Projekt je nastao za potrebe poslovnih ljudi koji kontinuirano prate pravnu regulativu kako bi se
informirali da li je objavljen neki novi propis koji se odnosi na njihovu djelatnost.
Radi brzog pregleda, na ovim stranicama nalazi se sažetak sadržaja, a klikom na link može se pregledati originalni izvor i cijeli sadržaj.
NN 126/2007 • 1. uvesti stavku u Državni proračun, u razdjelu svakog državnog tijela nadležnog za problematiku nasilja u obitelji, radi osiguravanja sredstava za provođenje aktivnosti unaprjeđenja zaštite od nasilja u obitelji
NN 126/2007 • 2. pratiti utrošak sredstava namijenjenih provedbi aktivnosti unaprjeđenja zaštite od nasilja u obitelji
NN 126/2007 • 1. u Državnom proračunu, u razdjelu svakog državnog tijela nadležnog za problematiku nasilja u obitelji, uvedena stavka za osiguravanje sredstava za provođenje aktivnosti unaprjeđenja zaštite od nasilja u obitelji
NN 126/2007 • 2. redovito praćenje utroška sredstava te osiguran uvid u način i namjenu utroška sredstava namijenjenih provedbi aktivnosti unaprjeđenja zaštite od nasilja u obitelji
NN 126/2007 • Potrebna financijska sredstva osigurat će se u Državnom proračunu na pozicijama nadležnih tijela.
NN 126/2007 • Iskustva stečena tijekom posljednjih desetak godina u Europskoj Uniji i Sjevernoj Americi pokazuju da je za učinkovito prekidanje nasilja u obitelji uz zaštitu žrtava i kažnjavanje počinitelja, neophodno osigurati i tretman počinitelja nasilja u obitelji kako bi se obrazac njihova nasilnog ponašanja prekinuo. Uspješnost ovakvih tretmana je između 60 i 80% u odnosu na ukupan broj počinitelja koji završe tretman. Uspješnost se prati kao neevidentiranje ponovljenog obiteljskog nasilja u razdoblju od dvije do pet godina nakon završetka tretmana. Ciljevi tretmana su: zaustavljanje nasilnog ponašanja, uspostavljanje samokontrole počinitelja nad svojim emocijama i ponašanjem, usvajanje nekih socijalnih vještina od strane počinitelja, te promjena uvjerenja o partnerskom (muško-ženskom) odnosu. Procjene pokazuju da je trošak provedbe tretmana oko tri do četiri puta manji od upućivanja počinitelja na izdržavanje zatvorske kazne od 30 dana.
NN 126/2007 • Pravni temelj za provedbu psihosocijalnog tretmana s počiniteljima kaznenih djela nasilja u obitelji u Republici Hrvatskoj nalazi se u odredbi Kaznenog zakona (čl. 71.) koja propisuje posebnu obvezu koja se može izreći uz uvjetnu osudu sa zaštitnim nadzorom i u Zakonu o zaštiti od nasilja u obitelji (čl. 11, st. 1, d.) budući da sud može počinitelju izreći zaštitnu mjeru obaveznog psihosocijalnog tretmana. Formalni okvir provedbe ovog tretmana popisan je Pravilnikom o načinu i mjestu provođenja psihosocijalnog tretmana, (»Narodne novine« broj 116/03 i 28/06). Doneseni su Standardi za provedbu psihosocijalnog tretmana u kojima se propisuju stručni sadržaji kojima je definiran cilj, način rada, trajanje i preduvjeti koje trebaju ispuniti stručne osobe koje ga provode (»Narodne novine« broj 28/06). Raspravljana je projekcija razvoja mreže organizacija za provedbu tretmana počinitelja nasilja, ali nije utvrđena. Ministarstvo pravosuđa uputilo je Javni poziv za podnošenje zahtjeva za odobrenje za provođenje psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja u obitelji izvan zdravstvenih ustanova (»Narodne novine« broj 59/07). Ovim se pozivom daje mogućnost provođenja psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja u obitelji izvan zdravstvenih ustanova pravnim i fizičkim osobama koje ispunjavaju propisane uvjete, a koji će provoditi temeljem sklopljenih ugovora s Ministarstvom pravosuđa. Republika Hrvatska se uvođenjem ovog oblika zaštite žrtava nasilja u obitelji svrstala među vodeće države Europe.
NN 126/2007 • U Hrvatskoj je Društvo za psihološku pomoć u suradnji s Ministarstvom zdravstva i socijalne skrbi organiziralo specifičnu izobrazbu za tretman počinitelja nasilja, nakon čega se od 2003. godine u suradnji s Državnim odvjetništvom Republike Hrvatske i Visokim prekršajnim sudom Republike Hrvatske započeo provoditi pilot projekt tretmana počinitelja. Do polovine 2007. godine u Zagrebu i Rijeci u tretman je upućeno oko 170 počinitelja nasilja od kojih je oko 140 završilo tretman. Od ukupnog broja uključenih u tretman 10% su činile osobe ženskog spola. Podaci pokazuju da sada oko 1.500 počinitelja obiteljskog nasilja svake godine služi zatvorske kazne od kojih bi oko 80% ispunilo kriterije za upućivanje u psihosocijalni tretman. Može se očekivati godišnji porast od oko 10 do 15% sudski sankcioniranih počinitelja, te se procjenjuje da je potrebno planirati tretman za oko 1.200 počinitelja godišnje.
NN 126/2007 • Premda su ostvarene značajne organizacijske i stručne pretpostavke za uvođenje sustavnog tretmana počinitelja nasilja, glavne prepreke za daljnje provođenje čine neriješeno financiranje tretmana, nedovoljan broj osposobljenih stručnjaka i nepostojanje utvrđene dinamike razvoja mreže institucija i ovlaštenih fizičkih osoba za provedbu psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja u Republici Hrvatskoj. Na temelju iskustava može se procijeniti da je u narednom trogodišnjem razdoblju potrebno postupno osposobiti oko 140 stručnjaka za provedbu tretmana i uspostaviti 44 centra koje će činiti pravne i fizičke osobe.
NN 126/2007 • Ciljevi područja Psihosocijalni tretman počinitelja nasilja u obitelji u slijedećem vremenskom razdoblju su:
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA, INTERNET USLUGE
NN 126/2007 • – uspostaviti sustav tretmana počinitelja nasilja u obitelji kao dijela cjelovite skrbi za žrtve obiteljskog nasilja i suzbijanja obiteljskog nasilja u Republici Hrvatskoj,
NN 126/2007 • – osigurati sustavnu izobrazbu stručnjaka koji će provoditi psihosocijalni tretman počinitelja nasilja u obitelji.
NN 126/2007 • 1. Utvrditi plan razvoja mreže institucija i ovlaštenih fizičkih osoba za provedbu psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja
NN 126/2007 • Nositelji: Ministarstvo pravosuđa, Povjerenstvo za provođenje psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja u obitelji
NN 126/2007 • 1. izvršiti procjenu potrebe za tretmanom, potrebu dinamičkog kapaciteta provedbe tretmana u razdoblju od slijedeće tri godine
NN 126/2007 • 2. utvrditi kriterije i dinamiku razvoja mreže institucija i ovlaštenih fizičkih osoba za provedbu psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja
NN 126/2007 • 3. imenovati institucije i ovlaštene fizičke osobe za provedbu psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja koji ispunjavaju uvjete za rad i ugovoriti godišnji opseg tretmanskih usluga
NN 126/2007 • 1. procijenjene potrebe za tretmanom i dinamički kapacitet provedbe tretmana
NN 126/2007 • 2. utvrđeni kriteriji i dinamika razvoja mreže institucija i ovlaštenih fizičkih osoba za provedbu psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja
NN 126/2007 • 3. utvrđen popis planiranih institucija i ovlaštenih fizičkih osoba za provedbu psihosocijalnog tretmana počinitelja nasilja po fazama
PRETHODNA STRANICA - SLJEDEĆA IZBOR:
Broj 130/07, Broj 12/06,
Broj 36/98, Broj 48/97,
Broj 28/06, Broj 156/09
LINK - PREGLED SVIH FINANCIJSKIH I POSLOVNIH TEMA ZA PODUZETNIKE